Mitä ajattelette suvaitsevaisuus- / kansainvälisyyskasvatuksen suuntaamisesta alle kouluikäisille lapsille?
Onko sillä mielestänne merkitystä osana päivähoidon varhaiskasvatusta? Tai kiinnitetäänkö siihen päivähoidossa mielestänne tarpeeksi huomiota? Vai onko se mielestänne edes tarpeellista?
Suvaitsevaisuuskasvatus?
3
763
Vastaukset
- merkkari
Mitä tarkoitaa suvaitsevaisuus- / kansainvälisyyskasvatuksen suuntaaminen alle kouluikäisille lapsille?
Tarkoitatko jotain päivähoidon tai eskarin "opetussuunnitelmaa" ? Mulle tulee mieleen että suvaitsevaisuus kuuluu ihmisen normaaliin kasvuun että erottaa hyvän ja pahan että ymmärtää muiden ihmisten tunteet. Asenteet tarttuvat. Uskoisin että koti on se paikka josta perusasenteet tulevat. Kaikkien meidän pitää olla esimerkkejä lapsille ja nuorille, olivat he sitten omia tai naapurin.- onko päiväkodissa
opetussuunnitelma. Eskarin kohdalla sen vielä jotenkuten ymmärtää mutta että jo päiväkodissa. Apuva! Kaikkea hullutusta sitä on viety äärimmilleen.
Mäkin haluaisin kuulla ap.:ltä, että mitä oikein kysymykselläsi tarkoitit? Että tulisiko se ottaa osaksi "kasvatusohjelmaa"? Vai onko se hyvä osa jo olemassa olevaa järjestelmää?
- vai ymmärränkö väärin?
Kysymys on sinällään ihan asiallinen, mutta minulle jäi epäselväksi, mitä tekemistä sillä on matkailun kanssa. Lapsi oppii kansainvälisyyttä ja suvaitsevaisuutta ihan sujuvasti kulkiessaan vanhempien mukana matkoilla. Tällä tarkoitan liikkumista, kieliä, kansallisuuksia, ruokakulttuuria. Ei noita oikein voi takoa päähän päiväkodissa, jos piiri pieni pyörii kodin ja päiväkodin välillä. Jos kodin asenne on rasistinen tai henkisesti suljettu, lapsi kasvaa vääjäämättä siihen mukaan. Kasvatuksellinen vastuu on nimenomaan vanhemmilla. Koulu voi antaa enintään vaikutteita, mutta kyllä ne junttieinarit ovat ihan oman kodin tuotoksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205044
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r22452Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361280- 1001247
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121200- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17883viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168835En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61753- 35722