Muutamia lasten letkautuksia on jäänyt mieleen, lähinnä omilta päiväkotiajoilta 80-90 lukujen taitteesta. Siihen aikaan kaupungissa aina maanantaisin kokeiltiin hälytyssireeneitä, joiden ääni kuului aina päiväkodille asti, ja ne herättivät useammanlaisia kommentteja. Kerran kuulin jonkun pojista sanovan, että: -maanantaisin aina summerit soi. Sitten kerran pihalla ollessamme, kun se sireenin ujellus taas kuului, niin eräs poika siihen totesi: -taivaan isä pieras.
Sitten tällainen tapaus jäi mieleen. Päiväkodin pihalla eräs poika löysi maasta jonkin mustan muovinpalasen, jonka heitti ilmaan huutaen: -Hyvä hätärakettii!
Kerronpa tässä sitten vielä aika hauskasta oivalluksesta jonka tein kerran pienenä, alle kouluikäisenä. Olin äitini ja tätini, kanssa jossain liikenteessä ja olikohan siinä mun serkkujakin mukana. Menimme jossain hissiin, ja siellä hississä aloin ääneen pohtia, että miksihän nappi jolla pääsee ensimmäiseen kerrokseen, on aina vihreä. Sitten mulla välähti. Sanoin, että kun sillä napilla pääsee maatasoon ja maassa on ruohoa, ja ruoho on vihreää, niin siksi se nappikin on vihreä.
Tässä joitakin muistamiani
AJm26
1
694
Vastaukset
- bebe 80
Mikä onkaan nykyinen ammattisi? LVI-asentaja vai etsivä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466