Tarkoittaakohan tämä sitä että joskus tulevaisuudessa nähdään sittenkin käyttökelpoinen linuks distro?
http://www.computerworld.com/action/article.do?command=viewArticleBasic&articleId=9130233&intsrc=hm_list
Ehkä sittenkin???
24
650
Vastaukset
- takapakkia
Jos mennään "...closer to Microsoft" niin silloinhan suunta on taaksepäin? ;)
- ^^^^
"niin silloinhan suunta on taaksepäin?"
Riippuu siitä mistä suunnasta katsoo. Mutta kyllä se aikamoinen edistysaskel Linuxille olisi. - tarkemmin?
^^^^ kirjoitti:
"niin silloinhan suunta on taaksepäin?"
Riippuu siitä mistä suunnasta katsoo. Mutta kyllä se aikamoinen edistysaskel Linuxille olisi."Riippuu siitä mistä suunnasta katsoo."
Miten niin?
Kukaan kai ei kiistä sitä että Linux on kaikessa edellä Windowsia.
Jos lähennytään niin sehän tarkoittaa sitä että tuo etumatka lyhenee eli kyllä silloin mennään takapakkia. ;)
- sun mielestä
maksullisuus siitä kunnollisen? Vai se, että Microsoft tekee Novellin kanssa yhteistyötä? OpenSuse pohjaa tuohon ja sen huomaa, niin hyvässä kuin pahassa.
- Vista_fani
Microsoftin tuotteissa on aina otettu käyttäjä huomioon. Kaikkea on helppo käyttää ja ennenkaikkea dokumentointi, käyttöohjeet ovat selkeitä ja kattavat hyvin ja ovat huippuluokkaa.
Jos microsoft tekisi jonkun linuks distron niin olen varma että se olisi 100 kertaa käytettävämpi kuin nykyiset viritykset. - silloin myös
Vista_fani kirjoitti:
Microsoftin tuotteissa on aina otettu käyttäjä huomioon. Kaikkea on helppo käyttää ja ennenkaikkea dokumentointi, käyttöohjeet ovat selkeitä ja kattavat hyvin ja ovat huippuluokkaa.
Jos microsoft tekisi jonkun linuks distron niin olen varma että se olisi 100 kertaa käytettävämpi kuin nykyiset viritykset.paljon bloattia, ylihintainen, ei niin turvallinen, sekä siinä olis ne saakelin cd-koodit ja ennenkaikkea...yks mitä mä vihaan yli kaiken eli pakkoaktivointi. Pakkoaktivointi on niin perseestä kuin olla ja voi.
Nuo on ne syyt mitä mä vihaan windowsissakin. En sinänsä vihaa itse windowsia, mä vihaan vaan noita sen puutteita. Mä en ylipäätäänkään vihaa mitään käyttistä. Vihaan vaan joitain piirteitä niissä.
Microsoftista oon sitten sitä mieltä että paska mikä paska. Sitä firmaa mä vihaan. - vitsejä...
Vista_fani kirjoitti:
Jos microsoft tekisi jonkun linuks distron niin olen varma että se olisi 100 kertaa käytettävämpi kuin nykyiset viritykset."Microsoftin tuotteissa on aina otettu käyttäjä huomioon." ja v**ut, ei todellakaan ole otettu huomioon käyttäjää joka haluaa tehdä asiat omalla tavallaan vaan pakotetaan käyttäjät tekemään asiat M$ tavalla (Linuxissa voi valita mieleisensä tavan).
"Kaikkea on helppo käyttää ja ennenkaikkea dokumentointi, käyttöohjeet ovat selkeitä ja kattavat hyvin ja ovat huippuluokkaa. " samaa sk**daa, Windowsit ovat hankalia käyttää, sekavat käyttöohjeet ja ennenkaikkea virheilmoitukset joiden tulkitseminen vaatii kristallipalloa. Linuxin virheilmoituksista sentään tietää heti missä vika on.
Jos Microsoft joskus tekee Linux distron niin käytettävyys on perseestä kaikille muille paitsi Windowseihin ehdollistuneille aivopestyille M$ propagandan uhreille. - Linux-hippi
Vista_fani kirjoitti:
Jos microsoft tekisi jonkun linuks distron niin olen varma että se olisi 100 kertaa käytettävämpi kuin nykyiset viritykset.Haluaisin Microsoftilta dokumentaation siitä, miten Windows Vista Business käyttää rekisteriä. Minua siis kiinnostaisi kovasti tietää, mitä avaimia ja arvoja se sinne tallentaa, mihin se niitä käyttää ja mitä ne tarkoittavat eli miten niitä voi muokata. Koska Microsoftin dokumentaatio on hyvää, lienee sinulta lähes täysin vaivatonta linkittää minulle kyseinen dokumentti. Formaattina saisi olla mielellään puhdas teksti Unix-rivinvaihdoilla tai pdf.
- Penguin
Linux-hippi kirjoitti:
Haluaisin Microsoftilta dokumentaation siitä, miten Windows Vista Business käyttää rekisteriä. Minua siis kiinnostaisi kovasti tietää, mitä avaimia ja arvoja se sinne tallentaa, mihin se niitä käyttää ja mitä ne tarkoittavat eli miten niitä voi muokata. Koska Microsoftin dokumentaatio on hyvää, lienee sinulta lähes täysin vaivatonta linkittää minulle kyseinen dokumentti. Formaattina saisi olla mielellään puhdas teksti Unix-rivinvaihdoilla tai pdf.
Unelmissasi saat sellaisen. Mahdollisesti niitäkään ei kukaan ole dokumentoinut. Tässä mallia Windows 2000 lähdekoodin kommentoinnista.
private\mvdm\wow32\wcntl32.c:
// These undocumented messages are used by Excel 5.0
private\mvdm\wow32\wgdi31.c:
// InquireVisRgn is an undocumented Win 3.1 API. This code has been
// suggested by ChuckWh. If this does not fix the s 2.0
// problem, then ChuckWh would be providing us with an private entry
// point.
private\mvdm\wow32\wgfont.c:
* This thunk implements the undocumented Win3.0 and Win3.1 API
* GetCurLogFont (GDI.411). Symantec QA4.0 uses it.
* To implement this undocumented API we will use the NT undocumented API
private\ntos\w32\ntuser\kernel\mnpopup.c:
// Set the GlobalPopupMenu variable so that EndMenu works for popupmenus so
// that WinWart II people can continue to abuse undocumented functions.
private\windows\shell\accesory\hypertrm\emu\minitel.c:
// Guess what? Latent background color is always adopted for mosaics.
// This is a major undocumented find... Vista_fani kirjoitti:
Jos microsoft tekisi jonkun linuks distron niin olen varma että se olisi 100 kertaa käytettävämpi kuin nykyiset viritykset."Microsoftin tuotteissa on aina otettu käyttäjä huomioon."
Ohjelmista puuttuu uninstall, ovat surkeasti yhteensopivia, Vistassa pitää käynnistää mediasoitin uudestaan kun laittaa läppäriin kuulokkeet kiinni. Tämäkin varmaan on sitä käyttäjän huomioimista:
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=33502&tyyppi=1
"Kaikkea on helppo käyttää ja ennenkaikkea dokumentointi, käyttöohjeet ovat selkeitä ja kattavat hyvin ja ovat huippuluokkaa."
Windowsit on tunnetusti erittäin hankalakäyttöisiä. Ohjelmia pitää asentaa ja päivittää tietyssä järjestyksessä tai käyttöjärjestelmä hajoaa, kielen vaihtoa ei ole tai toimii vaikeasti/päin persettä, tarvitsee säätää jonkun "tietoturvan" kanssa koska tietoturvakeskus niin sanoo, hakemistopolut, käyttöliittymä, asetusten paikat yms. muuttuu noin 6v välein ja kaikki pitää opetella uudestaan.
Minkä takia Windowsien käyttäjät aina valehtelevat tunnettuista faktoista?- c=3
M-Kar kirjoitti:
"Microsoftin tuotteissa on aina otettu käyttäjä huomioon."
Ohjelmista puuttuu uninstall, ovat surkeasti yhteensopivia, Vistassa pitää käynnistää mediasoitin uudestaan kun laittaa läppäriin kuulokkeet kiinni. Tämäkin varmaan on sitä käyttäjän huomioimista:
"Kaikkea on helppo käyttää ja ennenkaikkea dokumentointi, käyttöohjeet ovat selkeitä ja kattavat hyvin ja ovat huippuluokkaa."
Windowsit on tunnetusti erittäin hankalakäyttöisiä. Ohjelmia pitää asentaa ja päivittää tietyssä järjestyksessä tai käyttöjärjestelmä hajoaa, kielen vaihtoa ei ole tai toimii vaikeasti/päin persettä, tarvitsee säätää jonkun "tietoturvan" kanssa koska tietoturvakeskus niin sanoo, hakemistopolut, käyttöliittymä, asetusten paikat yms. muuttuu noin 6v välein ja kaikki pitää opetella uudestaan.
Minkä takia Windowsien käyttäjät aina valehtelevat tunnettuista faktoista?Lisätään tuohon listaan vielä pakolliset aktivoinnit muut piratismin vastaiset toimet, jotka häiritsevät vain rehellisiä käyttäjiä.
- nyt täytyy
M-Kar kirjoitti:
"Microsoftin tuotteissa on aina otettu käyttäjä huomioon."
Minkä takia Windowsien käyttäjät aina valehtelevat tunnettuista faktoista?kyllä vähän korjata...
Tuo UAC-juttuhan on tietoturvaominaisuus, vähän sama kuin Ubuntussa koittais tehdä jotain rootin juttuja tavallisena käyttäjänä ja sekin kysyy salasanaa.
Ohjelmissa kyllä on uninstall, vaikka se ei aina putsaakaan ihan kaikkea mitä pitäis. Tota mä en kyllä oo kuullu että mediasoitin pitäis käynnistää uudelleen jos kuulokkeet kytkee...en oikein jaksa uskoa tohon.
PS. ohjelmia pitää asentaa myös Ubuntussa, ne vaan asennetaan eri tavalla, ei nettisivuilta hakemalla vaan Synapticilla. Kuka muuten tarvii kielenvaihtoa?
On totta että windowsissa on vikoja, mutta en mä kuittaa noita mitä väitit. tai sit sulla on ollu rikkinäinen windows. Ja mä en valehtele vaan kerron ihan aidosti omista kokemuksista windowsien parissa. Kokemusta myös Ubuntusta. - totta...
c=3 kirjoitti:
Lisätään tuohon listaan vielä pakolliset aktivoinnit muut piratismin vastaiset toimet, jotka häiritsevät vain rehellisiä käyttäjiä.
Toi pakkoaktivointi on todellakin ihan perseestä. Siis todellakin haittaa laillisia käyttäjiä, piraatteja se ei haittaa koska piraatit käyttää VLK-versioita. Tosin mulla on lailliset lisenssit mut itsekin käytän VLK-versioita, ihan siks että mä en periaatteessakaan ala aktivoimaan koska joku Redmond käskee niin. Ja sitäpaitsi mä olen vitun laiskakin.
- Penguin
nyt täytyy kirjoitti:
kyllä vähän korjata...
Tuo UAC-juttuhan on tietoturvaominaisuus, vähän sama kuin Ubuntussa koittais tehdä jotain rootin juttuja tavallisena käyttäjänä ja sekin kysyy salasanaa.
Ohjelmissa kyllä on uninstall, vaikka se ei aina putsaakaan ihan kaikkea mitä pitäis. Tota mä en kyllä oo kuullu että mediasoitin pitäis käynnistää uudelleen jos kuulokkeet kytkee...en oikein jaksa uskoa tohon.
PS. ohjelmia pitää asentaa myös Ubuntussa, ne vaan asennetaan eri tavalla, ei nettisivuilta hakemalla vaan Synapticilla. Kuka muuten tarvii kielenvaihtoa?
On totta että windowsissa on vikoja, mutta en mä kuittaa noita mitä väitit. tai sit sulla on ollu rikkinäinen windows. Ja mä en valehtele vaan kerron ihan aidosti omista kokemuksista windowsien parissa. Kokemusta myös Ubuntusta.Kielenvaihtoa kaivataan esimerkiksi kouluissa. Meilläkin on paljon ulkomaalaisia opiskelijoita jotka ei todellakaan osaa kunnolla suomea. Onneksi labrassa on Ubuntukoneita.
- tolleen kyllä
Penguin kirjoitti:
Kielenvaihtoa kaivataan esimerkiksi kouluissa. Meilläkin on paljon ulkomaalaisia opiskelijoita jotka ei todellakaan osaa kunnolla suomea. Onneksi labrassa on Ubuntukoneita.
ja vaikka ne osaiskin suomea niin ei ne välttämättä halua ymmärtää. Ymmärtämättömyyteen ja kielimuuriin helppo vedota. ;D
tolleen kyllä kirjoitti:
ja vaikka ne osaiskin suomea niin ei ne välttämättä halua ymmärtää. Ymmärtämättömyyteen ja kielimuuriin helppo vedota. ;D
Henkilöt jotka tulevat suomeen opiskelemaan ovat eri tavalla motivoituneita kuin pakolaiset jotka tosiaan omankin kokemuksen mukaan käyttävät kielimuuria tekosyynä kun käsiteltävä asia ei ole heille mieleen.
Mutta mitetippäs vähän tarkemmin, tyyppi tulee Japanista, Intiasta, Jenkeistä, Kiinasta, Iranista tai mistä lie tänne kouluttasutumaan mutta kieltäytyy ymmärtämästä opetusta? Ei kuulosta loogiselta.- noi on tietty
exergy kirjoitti:
Henkilöt jotka tulevat suomeen opiskelemaan ovat eri tavalla motivoituneita kuin pakolaiset jotka tosiaan omankin kokemuksen mukaan käyttävät kielimuuria tekosyynä kun käsiteltävä asia ei ole heille mieleen.
Mutta mitetippäs vähän tarkemmin, tyyppi tulee Japanista, Intiasta, Jenkeistä, Kiinasta, Iranista tai mistä lie tänne kouluttasutumaan mutta kieltäytyy ymmärtämästä opetusta? Ei kuulosta loogiselta.eri tapauksia...mä taas tarkoitin niitä....hmmmmmm...joista ei saisi puhua ollenkaan...tai ei ainakaan saisi puhua mitään pahaa...ettei tuu leimatuksi rasistiksi..ne nimittäin vetoaa aina just kielimuuriin. En mä tarkoittanut siis noita jotka tulee opiskelemaan Suomeen.
nyt täytyy kirjoitti:
kyllä vähän korjata...
On totta että windowsissa on vikoja, mutta en mä kuittaa noita mitä väitit. tai sit sulla on ollu rikkinäinen windows. Ja mä en valehtele vaan kerron ihan aidosti omista kokemuksista windowsien parissa. Kokemusta myös Ubuntusta."Tuo UAC-juttuhan on tietoturvaominaisuus, vähän sama kuin Ubuntussa koittais tehdä jotain rootin juttuja tavallisena käyttäjänä ja sekin kysyy salasanaa."
Et ole sitten ikinä käyttänyt UAC:ia tai vaihtoehtoisesti et ole käyttänyt Ubuntua? UAC kyselee perkeleesti enemmän kokoajan.
"Ohjelmissa kyllä on uninstall, vaikka se ei aina putsaakaan ihan kaikkea mitä pitäis."
Ai on? Microsoftin Office ohjelmissa ei ollut ennen MS Office 95 (vai MS Office 97:aa) mitään uninstallia. Eikä tainnut olla muissakaan Microsoftin ohjelmissa silloin. Visual Studio Express halusi särkeä asennuksen jollain .NET 2.0:n beetaversiolla, sen paremmin IE:stä kun Media Playeristä ei löydy uninstallia eikä yleensäkään juuri mistään mitä Windowsissa myydään mukana.
"PS. ohjelmia pitää asentaa myös Ubuntussa, ne vaan asennetaan eri tavalla, ei nettisivuilta hakemalla vaan Synapticilla."
Ja ne saa poiskin, eikä tarvitse hakea mistään nettisivuilta mistä joutuu tapauskohtaisesti selvittämään ovatko haittaohjelmia vai ei.
"Kuka muuten tarvii kielenvaihtoa?"
Varmaan 10% väestöstä suomessakin jossain tilanteissa. Muualla maailmassa vielä enemmän kun virallisia kieliä voi olla 7kpl. Ihmiset myös käy ulkomailla ja voi tarvita siellä mikrotukea, maahanmuuttajia voi olla lähipiirissä ja jne.
Microsoftin käyttäjää huomioiva ratkaisu on, että ostetaan uusi Windows kun halutaan vaihtaa kieltä.
Lähinnä tuo näyttää Novellin puolelta olevan Microsoftin epästandardien toimimisen varmistamista myös sekakäyttöympäristöissä, joissa on Novellin SUSE Linux-palvelimet ja asiakkaina sekä Linux- Windows- että Mac-koneita.
Esimerkiksi Silverlight. Sen Linux-sovite, Moonlight on ladattavissa tämänkin koneen pakettihallinnasta, mutta vielä on näkemättä Microsoftin ulkopuolinen vain Silverlightia tarjoava sivusto.
Se että tuleva SUSE Enterprise tarjoaa vakiona enemmän tiedostoformaattien tukea kuin mikään muu käyttöjärjestelmäjakelu todella edullisella hinnalla tuskin jää huomaamatta yritysten taloushallinnoilta, joiden IT-budjettia nyt kuormitetaan lähes pelkästään MS-lisensseillä. ;)- as-keetti
"Se että tuleva SUSE Enterprise tarjoaa vakiona enemmän tiedostoformaattien tukea kuin mikään muu käyttöjärjestelmäjakelu todella edullisella hinnalla tuskin jää huomaamatta yritysten taloushallinnoilta,"..
Totta.
Olen jo *erittäin* kiinnostunut.
SLE on aina ollut erinomainen käyttöjärjestelmä. Parhaita mitä markkinoilta löytyy.
- ja mikä vittu
on SLE? Voisko joku suomentaa mulle ton vitun kryptisen lyhenteen?
ja mikä vittu kirjoitti:
on SLE? Voisko joku suomentaa mulle ton vitun kryptisen lyhenteen?
SLE = Suse Linux Enterprise. Löytyy Desktop- ja Server versiot. Huippuluokan käyttöjärjestelmä. Painii astetta paremmassa luokassa kuin joku Windows Vista.
- toi on vittu
M-Kar kirjoitti:
SLE = Suse Linux Enterprise. Löytyy Desktop- ja Server versiot. Huippuluokan käyttöjärjestelmä. Painii astetta paremmassa luokassa kuin joku Windows Vista.
se ihan paskalinux. tota mä en huolis vaikka maksettais. Paska mikä paska. Windowsit windowsina ja linuxit linuxeina ja ne molemmat kyl kelpaa mulle mutta mitään M$-linuxia mä en kyllä huoli!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996023
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804782Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963035Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282833Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262095Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774