Windows-kriittiset

mitä mieltä

olette tästä käyttiksestä? Se on vielä kehittelyn alla eikä läheskään valmis mutta...

http://fi.wikipedia.org/wiki/ReactOS

Jos tuo joskus valmistuu niin se olisi juuri se ilmainen ja avointa koodia oleva "windows" eli tarkoitettu korvaamaan MS Windows.

8

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Penguin

Sanoisin, että ihan ok muuten, mutta tuo linja alkaa olla vanha. Meinaan, että tuon sivun mukaan ei ole Vista-yhteensopiva, eli vanheni jo kättelyssä.

No ei se ole ehkä muutenkaan niin ok. Jos välttämättä haluaisin käyttää Windows-tyyppistä kapinetta niin käyttäisin koneen mukana ostamaani kallista Vistaa. Virukset?

Kova työ on pojilla kuitenkin ollut. Rekisteri? Auts... Miten lie onnistunut noinkin hyvin kun Microsoftillakaan ei ole koodaajille asti dokumentteja kaikesta. Ehkä heidän pitäisi palkata nuo tyypit :)

• Vista_fani

Projekti on vaan liian vaativa jotta siitä saataisiin mitään käyttökelpoista aikaiseksi. Jos ReactOS tulee joskus valmiiksi on se jo valmiiksi tavattoman vanha. Laitetuki puuttuu käytännöllisesti katsoen kokonaan samoin kun nykyaikaiset ohjelmat.
      Kunnianhimoinen hanke kumminkin.

• harwan kypsi

Mulle ei avoimuus tai ilmaisuus tai windowsvastaisuus ole syy käyttää esim. Ubuntua vaan käytettävyys. Aivan sama mikä käyttis on kunhan sitä on mukava käyttää, XP:tä oli mukava käyttää noin vuoteen 2006, nykyään se on aika tuskainen romisko verrattuna esim. Vistaan jota ei ole mukava käyttää erinäisistä syistä. Win7:aa olen käytellyt aika ajoin ja se tuntuu ihan ookoolta, kunhan valmistuu niin sitten siitä enemmän. Tuosta ReactOS:sta ei ole kokemuksia eikä kyllä ala edes mieli ottaa asiasta enempää selvääkään

• saisko kysyä

"XP:tä oli mukava käyttää noin vuoteen 2006, nykyään se on aika tuskainen romisko..."

Mikähän sinun XP:si on huonommaksi muuttanut?
        Minä en ole havainnut mitään merkkejä tällaisesta,
        päinvastoin, kun rauta on tullut
        nopeammaksi on XP:n käyttökin vaan sutjakoitunut.

Miten tuo ilmiö näkyy käytännössä sinulla?

• harwan kypsi
        saisko kysyä kirjoitti:

"XP:tä oli mukava käyttää noin vuoteen 2006, nykyään se on aika tuskainen romisko..."

on vaan mun mielipide mutta vuonna 2006 asensin ekan Ubuntun koneelle ja ero oli jo silloin Ubuntun eduksi joten rupes vaan tökkimään tietyt asiat xp:ssä. Esim. oletuksena käynnistyvät palvelut, täysin turhat palvelut joita ei kädetön aloittelija edes tajua ottaa pois päältä esim. messenger service tai file and printer sharing joilla ei ole mitään käyttöä tavikselle mutta on turvariski. Muitakin löytyy muttei tässä jaksa alkaa enempää erittelemään...

• Mika....
        saisko kysyä kirjoitti:

.... microsoftin piratismi jahti alkoi toden teolla ja sen jälkeen on alati tiukentunut. Se Ballmer astui vissiin silloin puikkoihin ja julisti tuo sodan alkaneeksi. Piraattiwindowsit ovat todellakin toimineet aika vaihtelevasti tuon jälkeen ja muutenkin niiden käyttö muuttui epämiellyttävämmäksi. Itsellänikin, kun piraattiwindowsin käytölle nousi tie pystyyn, siirryin kiireen vilkkaa ensin ubuntuun ja sitä myden aika nopeasti omenatarhaan, jossa olen nyt viihtynyt.

Minä itseasiassa uskon, että nuo rampautetut piraattiwindowsit ovat pahasti rapauttaneet koko windowsin mainetta sen lisäksi, että katkeroituneet ex-piraatit aloittivat ennennäkemättömän windowsin mustamaalauskampanjan.

Toisaalta steven aloittama sota ajoi läjäpäin luikureita linuxleiriin, mutta on tietenkin asia erikseen olisiko linuxleiri heitä kaivannut. Minä vähän luulen, että kaikkein kovaäänisimmät linuxfanit ovat juuri näitä uuskäännynnäisiä, jotka oikeasti eivät niin paljoa asioista tiedä, mutta pitävät sitäkin pontevampaa meteliä.

• Itse olen maksanut niin Linuxista kuin OS/2:stakin aikoinaan. Minulla on myös kaksikin Windows XP Pron lisenssiä, aikaisemmista versioista nyt puhumattakaan. En tarvitse huonoja jäljitelmiä, kun lojuu aitoakin tavaraa käyttämättömänä.

Ainoa asia, mihin Windowseja oikeasti tarvitaan on pelit. Jos saavat pelit pyörimään paremmin ReactOS:ssa kuin Windowseissa, niin katsotaan sitten uudelleen.

Monilla Windowsin käyttäjillä on sellainen harhaluulo, että Linuxia käytetään sen ilmaisuuden vuoksi ja että mitä enemmän käyttöjärjestelmä muistuttaa Windowsia, sen lähempänä ollaan Nirvanaa. Asia ei ole aivan niin. ;)

• syy:

Ikuisuusprojekti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      102
      6558
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      4987
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      107
      3238
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      31
      3098
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2285
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1656
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1281
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1242
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1146
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      924
    Aihe