Kun itselläni lapset olivat tarhaiässä, ei kenenkään päähän pälkähtänyt, että lasten tuli päästä päivähoitoon. Silloin työttömät, jos heitä oli, hoitivat itse lapsensa. Monet jäivät työstään kotiin ja ottivat päivähoidokin kotiinsa.
Ehkäpä lapsista tulee sosiaalisempia, kun pääsevät lastentarhaan sopivassa iässä.
Lasten kokopäivähoito maksaa.
5
229
Vastaukset
- susmorsian ek.
Meilläkin oli miehen ammattiin opiskelut kesken,joten pakkohan toisen oli siihen aikaan olla töissä.Kaikenlaista kokeiltiin,sttenkin se päiväkoti oli paras ja turvallisin ratkaisu.
Oli sekkii aikaa,asuttiin Helsingissä Pakilassa,sieltä kahden pienen lapsen kanssa (1v,5kk ikäeroa) minä ensin vein lapset yhdellä bussilla Messuhallin seutuville,siitä ratikalla päiväkotiin ja sitten itte Hakaniemeen töihin ratikalla.
Tuosta sosiaalisuudesta en tiedä,kyllä lähtökohdat siihenkin ovat jossain muualla.Meilläkin nämä kaksi pienestä ikäerostaan huolimatta erilaisia kuin yö ja päivä.
Kyllä sitä ihmeesti nuorina jaksettiinkin...kaikenlaista. - oikein että
subjektiivisen oikeuden perusteella isommat sisarukset viedään hoitoon että äiti saa olla vain vauvan kanssa. Eikös se ole aika rankkaa isommille ja herätä kateutta. Ennen kaikkea se maksaa yhteiskunnalle.Entäs työttömän tai jopa kahden työttömän lapset? Saavat sinne muksunsa että voivat hakea kokopäiväisesti töitä, vuosikausia. Perustellaan että on virikkeitä siellä, samaan aikaan valitetaan ylisuuria ryhmiä, joissa hoitajailla ei ole aikaa lapsille, että tarha on vain säilöpaikka. Taitaa olla monelle vanhemmalle tärkeintä päästä lapsistaan eroon että pääsevät itse huvittelemaan ja kahvilooissa lorvimaan.Mikään puolue ei uskalla nosta asiaa esiin, siinä astuttaisiin eräiden arkojen ryhmien varpaille, niitten jotka oikeutta paljon käyttävä vaikka ovat molemmat kotona.
Nina Mikkonen sentään nosti reilsti asian esiin ja laittoi itsensä likoon.- seomahotonta
voi lapsi kainalossa hakea. On vaikea hakea töitä jos pitää lapsi kotiin siksi aikaa. Kaikilla ei ole sijaishoitajaa eikä sukulaista apuna. Asiassa on aina kaksipuolta.
- Päivähoito asiat
seomahotonta kirjoitti:
voi lapsi kainalossa hakea. On vaikea hakea töitä jos pitää lapsi kotiin siksi aikaa. Kaikilla ei ole sijaishoitajaa eikä sukulaista apuna. Asiassa on aina kaksipuolta.
Luin hirveitä laskelmia lasten päivähoidoista.
Mieluummin maksaisivat ruokarahaa kotihoitoon, vaan sekin friskaapelia, onko vanhemmat vastuullisia vai meneekö nautintoaineena.
Viime laman aikana oli ainakin uusavuttomia niin paljon nuorissa vanhemmissa, että ainakin Hgin kaupunki järjesti monia ruuan valmistuskursseja, että saivat rahat riittämään, pizzakansa opetettiin perunan keittoon. - ok-ok
seomahotonta kirjoitti:
tai kerho riittää lapselle, jonka isä tai äiti on kotona. Kukaan ei hae töitä kokopäiväisesti viitenä päivänä viikossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1664797Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1043964Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363569- 513370
- 553321
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest342751Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232266
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201908Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361778