sairaanhoitajia - no, mitäs mieltä tästä? Filippiineillä 150 000 työtöntä sairaanhoitajaa - onpas joukko!
HUS tuo
11
555
Vastaukset
- tykkääää
Musta se on keljua, en voi sille mitään.
Mitenkä heidän kielitaitonsa kanssa, ja sitä myöten potilasturvallisuus???? Pitäiskö mun mennä englanninkielen kurssille että pärjään uusien filippiinikollegoitteni kanssa?
Ihan muutenkin on ressiä töissä, siis eivät olisi kyl mitenkään helpotus resurssipulaan. No thanks!- leikkausosastolle missä
ei tarvitse kommunikoida ainakaan potilaan kanssa. Siksi toisekseen vain 20 tulossa nyt ensin.
Mutta 150000 työtöntä hoituria. Onko Filippiineilla kouluttautuminen hoituriksi ainoa vaihtoehto vai pyrkimys tehdä hoitureista maan tärkein vientituote........... No voi voi, mitäs se mulle itse asiassa kuuluu......... - mää vielä
leikkausosastolle missä kirjoitti:
ei tarvitse kommunikoida ainakaan potilaan kanssa. Siksi toisekseen vain 20 tulossa nyt ensin.
Mutta 150000 työtöntä hoituria. Onko Filippiineilla kouluttautuminen hoituriksi ainoa vaihtoehto vai pyrkimys tehdä hoitureista maan tärkein vientituote........... No voi voi, mitäs se mulle itse asiassa kuuluu.........emmää ainaskaan osaa solkata enkkua jos tulee keskenkaiken hätänen paikka, potilaan romahtaessa esim. tai jotain,, no joo. Ai onnoin kaameen monta työtöntä,,jopas. :/
- Läski punatukkainen
Todella upeeta, että tuodaan filippiineiltä hoitajia! Terveisiä vaan Jorviin ;)
Toivottavasti heillekin tulisi uusia ulkomaalaisia hoitajia kun läskit punatukkaiset eivät, osaa/halua/viitisi/kykene/ymmärrä, mitä on olla hoitaja ja miten auttaa avun tarvitsijaa eli potilasta!!- metsä vastaa
kuin sinne huudetaan! Ei kukaan haluakaan hoitaa sinunlaisia asiattomia tyyppejä.
- just ton
metsä vastaa kirjoitti:
kuin sinne huudetaan! Ei kukaan haluakaan hoitaa sinunlaisia asiattomia tyyppejä.
kaltaisten takia hoitoyksiköissä pitääkin olla vartijat. Vois varmaan katsoa ihan itse peiliin ensin, myös käytöstään.
- he saa sinne
just ton kirjoitti:
kaltaisten takia hoitoyksiköissä pitääkin olla vartijat. Vois varmaan katsoa ihan itse peiliin ensin, myös käytöstään.
ahkeria työntekijöitä. Toivottavasti saavat lakiin kuuluvan palkan ettei heidän tarvitse minimipalkalla tehdä.
- sama palkka
he saa sinne kirjoitti:
ahkeria työntekijöitä. Toivottavasti saavat lakiin kuuluvan palkan ettei heidän tarvitse minimipalkalla tehdä.
kuin suomalaisilla. Ei mitään halpatyövoimaa vaan samat edut heille myös ja samat pätevyysvaatimukset.
- Läski punatukkainen
just ton kirjoitti:
Hoitaja, joka potilaita ja haukkuu heitä hulluiksi, juopoiksi yms. ei vissiin tajua, että kyllä nämä potilaat ihan tasan tarkkaan ymmärtävät "hoitajan" yöaikaan huutamat KIROILUT ja HAKUUMISET POTILAILLE!!!!
Tämä kyseinen hoitaja itse provosoi käytöksellään potilaita vihaisiksi. Ja naurettavinta tässä on se, että sitten kun ollaan saatu potilas suuttumaan hälytetään vartija paikalle. Todella sairasta käytöstä "hoitajalta".
Itseäni myös huvittaa se, että "hoitajalla" on ihan pokkaa väittää potilasta juoppohulluksi, vaikka potilaalla on lääkärin mukaan keuhkokuume ja sydämmen rytmihäriö, kahden viikon 40 asteen kuumeesta aiheutunut munuaistulehdus ja keuhkon arpeutuma....
Mutta kyllähän tämä "hoitaja" tietää PAREMMIN kuin lääkäri, mikä potilaan tila on ihan oikeasti! Onhan tämä lävärinaama sentään lukenut muutaman kirjan siitä kuinka puhdistan lävärit naamassani ;)
Ja koska tämä on arkipäivää suomalaisessa sairaalassa, on todella hienoa, että suomeen tuodaan ulkomailta hoitajia hoitamaan potilaita. Todella sydämestäni toivon, että ulkomaalaisilla hoitajilla on EMPAATTISUUTTA, SYDÄMELLISYYTTÄ ja TAHTOA/HALUA auttaa ihmisiä, jotka ovat hakeutuneet sairaalahoitoon siksi, että ovat sairaita ja tarvitsevat ASIALLISTA ja ASIANMUKAISTA hoitoa! Tämä ajatus/toiminta malli tuntuu täysin puuttuvan suomalaisilta nuorilta nais "hoitajilta". - Läski punatukkainen
metsä vastaa kirjoitti:
Kierrän kaukaa JORVIN sairaalan, jos vaan mitenkään mahdollista. Joten älä pelkää lähäriparka, että sinulle hoidettavaksi tulisin ;)
Niin huonoa ja epäasiallista hoitoa ei saa muilta kuin juuri ja juuri peruskoulun suorittaneilta lähiössä elämänsä viettäneiltä henkisesti ja taloudellisesti köyhiltä lähihoitajilta.
Ja mikä mahtaa olla sinunkin ammattietiikkasi, kun kehtaat kirjoittaa "Ei kukaan haluakaan hoitaa sinunlaisia asiattomia tyyppejä."
JOKAISELLA ON AUTTAMIS VELVOLLISUUS LAIN mukaan. Eli et voi jättää hoitamatta ihmistä silloin kun hän on avun tarpeessa!! Oli potilas kuinka v....mainen, niin hoidettava on. Eli pidä vaan pienempää suuta ja keskity tekemään työsi kunniallisesti! - palstalla...
Läski punatukkainen kirjoitti:
Kierrän kaukaa JORVIN sairaalan, jos vaan mitenkään mahdollista. Joten älä pelkää lähäriparka, että sinulle hoidettavaksi tulisin ;)
Niin huonoa ja epäasiallista hoitoa ei saa muilta kuin juuri ja juuri peruskoulun suorittaneilta lähiössä elämänsä viettäneiltä henkisesti ja taloudellisesti köyhiltä lähihoitajilta.
Ja mikä mahtaa olla sinunkin ammattietiikkasi, kun kehtaat kirjoittaa "Ei kukaan haluakaan hoitaa sinunlaisia asiattomia tyyppejä."
JOKAISELLA ON AUTTAMIS VELVOLLISUUS LAIN mukaan. Eli et voi jättää hoitamatta ihmistä silloin kun hän on avun tarpeessa!! Oli potilas kuinka v....mainen, niin hoidettava on. Eli pidä vaan pienempää suuta ja keskity tekemään työsi kunniallisesti!on taas päästy melkoiseen toisten, tuntemattomienkin hoitajien nimittelyyn. "Niin huonoa ja epäasiallista hoitoa ei saa muilta kuin juuri ja juuri peruskoulun suorittaneilta lähiössä elämänsä viettäneiltä henkisesti ja taloudellisesti köyhiltä lähihoitajilta" Noh, viime viikonlopun kahden päivän keikalta (päivystystä) tuli soitto ja pyyntö kolmeen lisävuoroon, joista vain yhden ehdin tehdä, kun on tuo oma vakituinenkin hoitotyö. Vuorosta vastaava hoitaja oli tykännyt töistäni, ja asiakkaatkin olivat antaneet hyvää palautetta ihan esimiestasolle asti. Sain kiitosta paitsi ammattitaitoisesta hoidosta myös potilaihin suhtautumisesta. Tietysti tuo lämmitti, vaikka työni olisin joka tapauksessa pyrkinyt teekemään hyvin. Enkä ole "juuri ja juuri peruskoulun suorittanut", yo-tutkinnon jopa hyvillä arvosanoilla. Tämän työn valitsin kun pidään ihmisläheisestä työstä. Voihan sitä sitten myöhemmin opiskella jotain lisää, jos ei fyysisesti enää jaksa tätä työtä tehdä. En ole lähiössä elämääni viettänyt vaan keskustan kasvatti, ulkomaillakin opiskellut ja töitä tehnyt. Henkisesti köyhäkö? Tuskin. Taloudellisesti? Ehkä. Tosin otin ison lainan ja ostin asunnon, ja auton niin ehdin tehdä kahta työtä ilman ylityökorvauksia maksaakseni sen kaiken. Lähihoitajan palkalla.Lähihoitaja kun olen. Iv-luvasta ja kanyloinnista (niitäkin teen, olen osaamiseeni hankkinut koulutuksen ja näyttänyt ja lupani uusin säännöllisesti) en saa lisäpalkkaa. Lääkehoidosta olen suorittanut yhtä paljon kuin sh teoriaopintoja. Nyt saan siis myös laittaa pillereitä purkkiin ja kantaa purkit potilaille. Mutta olen silti ystävällinen ja iloinen potilaille, miksi en olisi? Eihän tämä järjestelmä heidän vikansa ole. Hyvää jatkoa sinullekin, ja toivottavasti saat hyvää hoitoa valitsemassasi paikassa. Älä silti yleistä ja hauku kaikkia hoitajia, sillä et tunne heitä. Hymyillään silti jos tavataan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928