suomalainen nainen rupsahtaa nuorempana kuin Virolainen sisarensa?
Johtuuko se luonteesta?
Miksi?
17
854
Vastaukset
- 1943
olet saanut päähäsi? Virolaiset naiset ovat sillä tavalla naisellisempia, että pukeutuvat näyttävämmin ja meikkaavat. Suomalainen nainen voi olla vapaammin ihan oma itsensä, sellainen käsitys minulla on. Itse pidän huolta kunnostani, hampaistani jne. Onko Virossa naisten keski-ikä korkeampi kuin meillä? Itse olen tyytyväinen suomalainen nainen, joka sulkee koneen ja lähtee metsää raivaamaan aurinkoon aurinkoisin ajatuksin.
- Montakin 60+
Outo väite.
Tunnen, tiedän vai kaksi ikäistäni 65v virolaista, ja empä kylläkään eroa huomaa, samanikäisiin kanssasisariin. meijjän ijissä olla jo ihan yhtä "rupsahtaneita", - kovaa työtä joutuneet aikoinaan tekemään.
Eivät ole yhtään sen kummempia, - nuorena on ihminen nätti tuli hän mistä maasta hyvvään.- ei kyllä
minulla ainakaan ole mitään sisaria Virossa.
- veli veikko
eihän virolainen kuusikymppinen eroa suomalaisesta kolmekymppisestä rupuskasta juurikaan.
Oli niintainäin en vaihda kahta virolaista kolmekymppistä suomalaiseen vaikka saisin miljoonan väliä.
Nimim. tyytyväinen virolaiseen - pikkumummukka
se niin oli. Olen käynyt yli kymmenen vuoden ajan Virossa kampaajalla ja ilusalongissa. Niissä työskentelevät nuoret, kauniit tytöt ihailevat Suomen seniori naisia miten huolehtivat ulkonäöstään.
Pärnussa ja Tallinan kampaamoissa usein on vain suomalaisia asiakkaita. Henkilökunta on kertonut että ei heidän eläkeläisillä ole varaa käydä kauneushoitoloissa. Kun olen ihaillut Viron kauniita naisa niin sanovat "Niin nuoret ovat kauniita, pukeutuvat hyvin, mutta ei vanhemmat, ei ole rahaa."
Ei nyt taas olla turhan vaatimattomia. Me suomalaiset seniorit olemme kauniita niin miehet kuin naiset. Satsaamme pukeutumiseen, puhtauteen, kropan huoltoon ja henkiseen vireyteen.
En vaihtaisi tytärtäni, poikaani, lastenlapsiani enkä ystäviäni virolaiseen.- sivusta katsonut
Pukeutuvat naisellisemmin, tyylikkäämmin ja ehkä sitten myös epämukavammin.
Suomalaiset kanssasisaret usein mukavuudenhaluisia tuulipuvuissaan ja marttamallisissa kengissään, tapansa itse kullakin. - non-rec
sivusta katsonut kirjoitti:
Pukeutuvat naisellisemmin, tyylikkäämmin ja ehkä sitten myös epämukavammin.
Suomalaiset kanssasisaret usein mukavuudenhaluisia tuulipuvuissaan ja marttamallisissa kengissään, tapansa itse kullakin.Katsokaapa laivasta Tallinnaan purkautuvaa tuulipukukansaa; siinä laumana tallustetaan lenkkareissa ja mukavissa kirjavissa ulkoiluasuissa baskeri päässä ja laukku kainalossa. Tietenkin käytännöllistä koska pitää kävellä paljon ja rivakasti, eikä ilmoistakaan koskaan tiedä...
Mutta kyllä useimmat virolaiset pukeutuvat paljon naisellisemmin (köyhät kukanmyyjämummukat eivät tietenkään). Varmaan myös kun tulevat käymään Helsingissä. Ja ryhti, vertailkaapa sitä! Naamavärkeissä tuskin lienee eroja. - yli kuuskybästä
non-rec kirjoitti:
Katsokaapa laivasta Tallinnaan purkautuvaa tuulipukukansaa; siinä laumana tallustetaan lenkkareissa ja mukavissa kirjavissa ulkoiluasuissa baskeri päässä ja laukku kainalossa. Tietenkin käytännöllistä koska pitää kävellä paljon ja rivakasti, eikä ilmoistakaan koskaan tiedä...
Mutta kyllä useimmat virolaiset pukeutuvat paljon naisellisemmin (köyhät kukanmyyjämummukat eivät tietenkään). Varmaan myös kun tulevat käymään Helsingissä. Ja ryhti, vertailkaapa sitä! Naamavärkeissä tuskin lienee eroja.naista, näet virolaisia tulevan? ;D
Matkustan kerran pari viikossa, empä ole heitä huomannut.
Ne mitä olen nähnyt, ovat mallia maatuska.
siinä meikäläisnaiset ovat aivan eri rotua.
Jos on täällä pienet eläkkeet, on ne siellä paljon pienemmät.
Heillä ei todellakaan ole varaa ravata hiuksiaan tai kroppaansa hoitamassa, kuten ei monilla suomalaisillakaan omassa maassa.
Yksi lapsistani asuu siellä, ja näen asuinalueilla näitä mummeleita, kuvittelin itseäni paljonkin vanhemmiksi, kunnes kuulin iän.
Eipä ole meidän ikäisiä juuri missään näkyvillä, kaupoissa, hoitoloissa, kaduilla. Kyllä he paljon meitä nuorempia ovat.
Ehkä luulet 50v, yli kuuskymppisiksi?
- huomannut
jospa olet katsellut Virossa nuorempia ikäluokkia.
Ajan hammas pystyy jokaiseen kansallisuuteen katsomatta.
Joku hoitaa kuntoaan ja itseään paremmin, sekin on yksilöllistä eikä riipu siitä missä maassa asuu. Näin pääsiäisen alla KYÖPELINvuoren missikisat..Hah hah haa..Voihan tikkerberi..
- Q mk
suomalainen yli-meikkaa,
on se julmaa katsella kun naisella on vain meikkaus kaunista, sitten kun katsoo lähempää pettyy.- iän väärin
Hyvin hillitysti suomalainen 60 nainen meikkaa jos katselet ympäri, minusta jopa turhan hillitysti. Entisajan sinisiä luomia ja kirkkaanpunaista huulipunaa ei näy.
Herrat taitavat luulla viisikymppisiä suomalaisnaisia kymmenen vuotta vanhemmiksi, samalla kun peilistä katsoo se nelikymppinen kymmenen kiloa hoikempi komistus, jonka vaatteet vähän kiristävät juuri tästä harhasta johtuen.
- pidä paikkaansa
mun vaimoni, suomalainen, ei ole rupsahtanut vaikka onkin yli kuuskymppinen.
Jos tuut Poriin jatseille voin esitellä Sulle hänet, voit itse todeta. kaikki paremmin kuin Suomessa?
Siksi, että niin väittävät suomalaiset "asiantuntijat", jotka ovat nähneet joitain esimerkkejä "maailmalla" liikkuessaan sekä vetävät niiden perusteella pitkälle vietyjä johtopäätöksiä. He vertaavat havaitsemiaan esimerkkitapauksia omassa elämänpiirissään näkemiinsä "vastaaviin tapauksiin". Yleistämisessä voi piillä totuutta tai ainakin sen siemeniä tai se voi olla pelkkää harhanäköistä kuvitelmaa.
Mitä naisten rupsahtamiseen tulee, olen nähnyt Virossa todella upeita naisia, mutta myös monia ennen aikaansa mummoutuneita, joilla ei yksinkertaisesti edes olisi varaa hoitaa kauneuttaan tai kiinnittää erityistä huomiota pukeutumiseensa, vaikka haluaisivat. Kosmetiikan tai edes huulipunan ostaminen saattaa jäädä todella pienen eläkkeen varassa elävälle saavuttamattomaksi ylellisyystuotteeksi.
Kun puhut suomalaisten naisten rupsahtamisesta, voisit katsella esimerkkejä upeista, kauniisti ikääntyneistä naisista vaikka televisiosta tai naistenlehdistä, ellei omaan tuttavapiiriisi kuulu sellaisia. Tuulipukukansaa taitavat luultavasti eniten nähdä Viron laivoilla Tallinnaan ostos- ym. vastaavilla matkoilla reissaavat. - Tosin suomalaiset pukeutuvat välillä rennosti lähtiessään retkeilemään tai ulkoiluharrastuksiin. Olisikohan osasyy virolaisten kauniimpiin ja naisellisempiin asuihin se, että monenkaan tavallisen eläjän vaatekaapissa ei ole niin monenlaisia eri asuja kuin vauraammilla suomalaisilla "sisarillaan"? Ainakin osa suomalaisista naisista "tälläytyy" mielellään silloin, kun haluaa tai se kuuluu asiaan. Osalle suomalaisista kulttuuristakin on tullut arkista ja se näkyy myös pukeutumisessa.
Tietysti geneettinen perimä, ruumiin rakenne ja kasvojen luusto vaikuttavat myös vanhenemiseen liittyviin ilmiöihin. Virolainen ja suomalainen tuskin ovat kovin kaukana toisistaan. Odota vaan, kun kuluu muutamia vuosia ja elintaso kohoaa Virossakin, saattavat hoikan sutjakkaat naiset olla yleisempia Suomen kuin Viron maisemissa.
Yleistyksenä voisin puolestani todeta, että suomalaiset meitä nuoremmat naiset ovat todella kauniita, pitkäsäärisiä ja heillä on upea hyvinhoidettu vartalo. Kyllä heitä kelpaa ihailla.;))millä tahansa välineellä, tapanani on pukeutua mahdollisimman rennosti ja mukavasti, vaikka laukussa saattaa olla edustustarpeisiinkin sopivaa vaatetusta. Ellei ole pakko edustaa, jätän myös melkein kaikki korut kotiin ja liikun vaatimattomasti pukeutuneena, jotta ei tarvitse pelätä tulevansa ryöstetyksi vaikka sattuisi eksymään "väärille" alueille. - Ehkä pitää vielä jonain päivänä kokeilla ulkoiluasussa Tallinnan laivalla matkustamista.;))
- laivat pursuaa meikäikäistä
optimisti-orvokki kirjoitti:
millä tahansa välineellä, tapanani on pukeutua mahdollisimman rennosti ja mukavasti, vaikka laukussa saattaa olla edustustarpeisiinkin sopivaa vaatetusta. Ellei ole pakko edustaa, jätän myös melkein kaikki korut kotiin ja liikun vaatimattomasti pukeutuneena, jotta ei tarvitse pelätä tulevansa ryöstetyksi vaikka sattuisi eksymään "väärille" alueille. - Ehkä pitää vielä jonain päivänä kokeilla ulkoiluasussa Tallinnan laivalla matkustamista.;))
jotka käyvät siellä hoidoissa. Ne matkat kanattaa aina. Suomen hintataso karkaa käsistä.
http://www.tourism.tallinn.ee/fin
http://www.viroinfo.com/index.php?topic=10&dowhat=showinfo
http://www.viroweb.com/tallinna/
Eläkeläiset ilmaiseksi julkisissa kulkuneuvoissa. Mukaan vaan Eu henkkari ja eläkekortti , jos tarkastaja tulee.
(eivät tule pysäkiltä, vaan patrolli pysäyttää vimpaimen ja siitä sisään joka ovista)
On kakkukahvilaa lepuuttaa jalkojaan Keskieurooppalaiseen tyyliin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv92259Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441865- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938