Hei,
Mitä muut ovat maksaneet pienen keittiön asennuksesta? Meillä asennus tuli nimittäin maksamaan sähkö- ja viemäritöineen 2500 euroa. Alunperin sain käsityksen, että maksaisi noin puolet vähemmän. Lisäksi asennuksen piti kestää pari päivää, mutta se venähti yli kahteen viikkoon. Enpä voi ainakaan suositella turkulaisia Takuurakentajia.
Mitä olette maksaneet keittiön asennuksesta?
14
2822
Vastaukset
- siellä Turussapäin
yleisesti mainostetaan, että saat sitä ja tätä puo-
leen hintaan. Loppulasku kuitenkin paljastaa karun
totuuden ! Kyse juuri keittiöistä ja niiden aennuk-
sista ! - Hahhahhahhhhaaa
On sua huijattu. Kaikkia huijataan. Kauat myy lastulevyä neliöhintaan. Asennuksest se voitto tulee.
Mieti nyt vähän. Joku kaapin ruuvaja tai putkenvääntäjä käy pari vuotta ammattikoulua, ihan kuin autonasentajakin. Net laskuttaa 60 tunti. Joku käyt ittensä maisteriksi ja saa 10 tunti suunnittelutöistä..
Mutta kun se tuo vatupassin käyttö on niin pirun vaikeaa ja tuumamittaisten putkikierteiden tulkitseminen on niin jumalallista tiedettä..........- hahahahahaah
Maisteri on hyvä ja menee vetämään putket niin että myös vakuutusyhtiö hyväksyy sen. Ilmeisesti siellä maisteri koulussa ei pahemmin kirjoittamista opetella.
- Kansakoulun käynyt.
Luupää firman laskutushinta verolla ja soaalimaksuilla voi olla 50-60€/h.Maisterin tuntipalkka ei sisällä veroja ja sosiaalimaksuja,eikä arvonlisäveroja.
- eri paikoista
Pieni keittiö ??, meillä L-keittiön yht. pituus 4,5 m. Edullisimmat seuraavasti:
Kalusteet 2400-2600, koneet 1200-1400, asennus seinään(myös kaakelit) 700-1000 pienet putkityöt pienet sähkötyöt.
meillä koneet, valaisimet ja vedet pääosin samoilla paikoilla, sen vuoksi töitä vähän.
Jos vaihdat kovasti kalusteiden paikkoja, niin loppusumma saattaa kasvaa arvaamattomaksi.
Purkutyöt ja seinän/lattian silottelu ehdottomasti itse. Kyllähän jokainen osaa laittaa kaapit päreiksi, jos ei selvinpäin, niin kosanderin kanssa ainakin. - perusasennuksesta
tietty lvi ja sähköhommelit kannattaa teettää ao.alan ammattilaisella.
- jotainkin
Laskennallisesti kalusteiden asennus yleensä noin 120 -150 euroa /metri.
Lisänä sitten putki- ja sähkötyöt.
- itse tein
Tietämättä tarkemmin millaisista hommista on kyse on tietysti paha sanoa huijattiinko, tai tässä tapauksessa ehkä paljonko huijattiin.
Itse asensin kaverini kanssa meille kyökin jossa 3 erillistä pöytätasoa, 6 metriä alakaappeja ja 4 metriä yläkaappeja.
Kaapit tulivat rungot kasattuina ja siitä laskutettiin noin 200e. Itse asennus kesti amatööreiltä n. 12h kahdella hengellä (sis. altaiden ja lieden sahaukset) joka esim. 40e laskutushinnalla tekisi itse asennushinnaksi tulisi 680e runkoineen. Itse tein piikkausta vesi ja viemäripisteiden siirtämiseksi pari tuntia ja putkari kulutti tunnin siirtoihin. Noista on hankala saada laskua yli 150e. Näin ollen laskutus kuulostaa pii-mallin tuotannolta (eli 3,14 x normaali hinta).
Osanottoni.- jaska5
Tuu mulle töihin... Tarttis tehdä huomenna yksi keittiö ja ehtoopäivästä toinen. maksan sulle hyvin. 15 euroo tunti.
Ota kaveris mukaan. Se menis yhteen toiseen paikkaa. Ottakaa se piikkauskone mukaan. Ei sul oo omaa pakua?
- hintahaitaria
Ihan normaalia hintahaitaria keittiöhommissa kun ei ole sen enempää eritelty mitä on tehty.
Noita asennustyön sankareita,kaiken osaajia ja tietäviä on työmaa turisteista suuri osa. Sitten kun niille laittaa vasaran kouraan niin jää hommat tekemättä tai jonkun pitää käydä ne korjaamassa. - Mistäs...
Niitä saisi halvalla? Pitikö purkaa koko lattia? Helposti nuo aikataulut venähtää.
- Hyvä työ maksaa
Keittiöasennus työ on kuitenkin ihan vaativaa. Joku voi laskea 40€ tunti, joka on aivan käypä hinta. Mutta siihen lisää verottajan alv 22%. Työn tekijä kuitenkin tuo tullessaan työkalut, ja matkakustannukset sisältyvät tuohon veloitukseen. Usein kuitenkin hinnoittelu perustuu yksikköön eli esim yksi kaappi on yksikkö, ja yksi peitelevy on yksikkö. Keittiön asennukssa on paljon 'näperreltävää' joten hinnoittelu on nähtävästi keittiökohtaista. En tiedä paljonko sinun keittössä on ollut pieniä yksityiskohtia, mutta en usko, että olet maksanut ylihintaa, etenkin jos lopputulos on ollut hyvä. Ja taitaa verottajalta tulla hyvitystä tuosta työn osuudesta.
- meillä näin
Vaikea sanoa onko paljon kun et kerro mistä ajasta oli kyse. Jos päivän työstä tulee 2500€ niin silloin varmaan huijattu mutta jos ammattimies joutui tekemään viikon hommia niin veroineen ja kuluineen voi hyvin asennus maksaa tuon mainitsemasi hinnan.
Sitten on vielä tuo puoli että moni kalustevalmistaja pistää tuon asennushinnan yhden hengen kotitalousvähennyksen maksimimääräksi ja tinkii sitten kalusteiden hinnasta. Silloin ostaja tietysti hyötyy kun työstä saa veroedun ei kalusteista.
Meillä oli keittiönkaapit (kaikki kalusteet tasot) 10 500€ ja asennus maksoi 850€ mutta tuo ei ollut sellainen huijarilafka jolta tulee asentaja omasta takaa ja sitten kikkaillaan tuolla kotitalousvähennyksellä... - Helppo homma
Asensin itse. Ei maksanu muuta ku yksi ovi meni harjoitellessa, 45 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3134213Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352375Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822026- 1411521
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!401018Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein135980- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901- 26897
Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877