Mieleni tekisi syksyllä Lappiin, mutta yksin ei ole kiva lähteä.
Olisipa muutama kiva ihminen, kimpassa vuokrattaisiin mökki ja mentäisiin patikoimaan ja luonnosta nauttimaan.
Tähän aikaan täytyy jo mökit varata, muuten ei pääse mihinkään.
Uskaltaisiko kukaan lähteä tällaiselle reissulle?
Lappiin!
32
1300
Vastaukset
- Meriläinen
kilpisjärvi on mun suosikki paikkoja mutta sattuu kesäloma heinäkuulle joten ei auta muuta kun toivottaa kavereiden etsintään onnea.
- ruskan aikaan
silloin vain tahtoo niitä sääskiä olla kiusana.
Kesällä en ole koskaan Lapissa käynyt. - Heikunkeikku
ruskan aikaan kirjoitti:
Kesällä en ole koskaan Lapissa käynyt...perheeni kanssa ollut monta kertaa Lapissa kesällä. Sääsket eivät ole koskaan olleet riesana, kumma kyllä, on tainnut käydä säkä.
Syksyllä ei olle koskaan oltu, eikä oikeastaan silloin kiinnosta mennäkään.
Mihin päin tahtoisit mennä? Vai onko sillä väliä?
Ajattelitko, että vuokraisi mökin viikoksi vai joku pidennetty viikonloppu?
Ja ajattelitko, että menisit omalla autolla, vaikka siten, että vuorosiin porukka ajaisi?
Varmasti voisit saada kavereita tämmöselle reissulle. Itsekin voisin ajatella.
Mukavuuden ja "ilonpidon" ja muiden sen semmosten juttujen takia, olisi hyvä jos kertoisit minkä Tyyppinen itse olet. Olis varmaan helpompi sitten samanhenkiset innostua. - ruskan aikaan
Heikunkeikku kirjoitti:
..perheeni kanssa ollut monta kertaa Lapissa kesällä. Sääsket eivät ole koskaan olleet riesana, kumma kyllä, on tainnut käydä säkä.
Syksyllä ei olle koskaan oltu, eikä oikeastaan silloin kiinnosta mennäkään.
Mihin päin tahtoisit mennä? Vai onko sillä väliä?
Ajattelitko, että vuokraisi mökin viikoksi vai joku pidennetty viikonloppu?
Ja ajattelitko, että menisit omalla autolla, vaikka siten, että vuorosiin porukka ajaisi?
Varmasti voisit saada kavereita tämmöselle reissulle. Itsekin voisin ajatella.
Mukavuuden ja "ilonpidon" ja muiden sen semmosten juttujen takia, olisi hyvä jos kertoisit minkä Tyyppinen itse olet. Olis varmaan helpompi sitten samanhenkiset innostua.olin kerran Ylitorniolla ja siellä oli sääskiä ihan hirveästi.
Suunnalla ei ole väliä, mutta pidän Saariselästä, siellä on hyvät patikkareitit. Samoin Ylläksellä, Äkäslompolossa oli kiva käydä.
Viikko olisi melko sopiva aika, muutaman päivän takia ei täältä etelästä viitsi Lappiin saakka lähteä. Pääseehän sinne vaikka junalla, ellei kuskeja löydy. Itse olen hyvin vähän pitkiä matkoja ajanut ja muutenkin ajan tosi vähän.
Olen aika rauhallinen, en juopottele enkä juhli muutenkaan. Ulkoilu ja luonto on minulle tärkeämpää kuin baareissa istuminen. - Meriläinen
ruskan aikaan kirjoitti:
Kesällä en ole koskaan Lapissa käynyt.lapissa kesälläkin eikä minusta siellä silloin sääskiä ollut sen kummemmin, mutta taitaa olla tämä loma jo umpeen varattu, tarkoitan ajatuksia muttei suunnitelmia. Vaikka tiedä sitä tulevaisuudesta koskaan.
Elän tällä hetkellä auki tulevaisuuden suhteen enkä halua varata itseäni sen mihinkään.
Jos lähden niin lähden ex tempore, suunnittelematta, ne on parhaita reisuja.
Jatka sinä kyselyä kyllä se vastaan tulee jos niin on tarkoitettu, se porukka.
- Pirre*
suunniteltu siskon- ja yhen miun ystävättären kanssa Karhunkierrosta ensi syksynä, olis tarkoitus mennä elokuun eka viikolla. En lähtisi heinäkuussa, juur sen ötökkätilanteen takia..
Siskolla an osuntoauto, ja sillä ajateltiin mennään.
Lapissa on palkista kävellä. :) - Yxitypy
kannattaa mennä syyskuun puolella, jos ruska-aikaan menee.
Itse olen mm. Saariselällä käynyt patikoimassa. Pisin aika ollut viikko (7 vrk). Siis ei ollut mökkiä, vaan viikko yövyttiin matkan varrella olevissa autiotuvissa. Patikoitua tuli n 100 km.
En ehkä suosittelis mökin vuokraamista viikoksi täysin tuntemattoman porukan kanssa. Se on aika pitkä aika. Ja kun meitä ihmisluonteita on niin moneksi :=)))- ruskan aikaan
tuntemattomien kanssa, mutta jos ehtisi tutustua ennen matkaa?
- Yxitypy
ruskan aikaan kirjoitti:
tuntemattomien kanssa, mutta jos ehtisi tutustua ennen matkaa?
pientä tutustumista :=))
Pitää olla samanhenkinen porukka, jotta matka onnistuu :=)) - Heikunkeikku
Yxitypy kirjoitti:
pientä tutustumista :=))
Pitää olla samanhenkinen porukka, jotta matka onnistuu :=))...on ehdoton edellytys.
Matka saattaa olla epäonnistunut jos niin "pienestä" asiasta, kuin nukkumaanmenoajasta.
Joku haluaa valvoa yömyöhään ja joku menee viimestään kymmeneltä nukkumaan ja haluaa herätä neljältä ja lähteä suoraa sängystä päin pitkälle aamulenkille :)
Tai mulle olis aivan kamalaa, jos aamulla kahvia juodessa toinen puhuis suut ja silmät ja korvat täyteen kaiken maailman asioista. Eikä uskoisi, vaikka kuinka kohteliaisesti sanoisin, että tahtoisin herätä kaikessa rauhassa hiljaisuudessa. - Yxitypy
Heikunkeikku kirjoitti:
...on ehdoton edellytys.
Matka saattaa olla epäonnistunut jos niin "pienestä" asiasta, kuin nukkumaanmenoajasta.
Joku haluaa valvoa yömyöhään ja joku menee viimestään kymmeneltä nukkumaan ja haluaa herätä neljältä ja lähteä suoraa sängystä päin pitkälle aamulenkille :)
Tai mulle olis aivan kamalaa, jos aamulla kahvia juodessa toinen puhuis suut ja silmät ja korvat täyteen kaiken maailman asioista. Eikä uskoisi, vaikka kuinka kohteliaisesti sanoisin, että tahtoisin herätä kaikessa rauhassa hiljaisuudessa.On niin paljon kokemuksia itselläni, etten lähde enää koskaan samaan mökkiin, en Lappiin, enkä mihinkään, kun ainoastaan tosi tutun porukan kans.
Just tulee erimielisyyksiä esim.noista mainitsemistasi asioista :=))
- ___=___
Tosin en ole nyt Lapissa, mutta voin tarjota matkalaiselle väliaikakortteerin. Lappi on ihan jotain muuta kuin ruskaretket.
=DW=- ruskan aikaan
voisi olla hyvä taukopaikka.
Olen ollut pelkillä ruskaretkillä, joten oikeaan Lappiin en ole nähtävästi tutustunut ollenkaan. - Heikunkeikku
...väliaikaiskortteeri on? Keskellä erämaata vai jossakin ihmisten ilmoilla?
Onko lähettyvillä esim. järveä tai semmosta paikkaa, jossa vois heitellä virveliä? - ...=..----
Heikunkeikku kirjoitti:
...väliaikaiskortteeri on? Keskellä erämaata vai jossakin ihmisten ilmoilla?
Onko lähettyvillä esim. järveä tai semmosta paikkaa, jossa vois heitellä virveliä?Siis Oulun liepeillä. Virveliä voit toki heittää, perhollaa saa kyllä paremmin, joessa tammukkaa ja harria luonnostaan, osramit tosin on istuttaneet myös kirjolohta, vissiin koirien ruuaksi..
=DW= - Yxitypy
...=..---- kirjoitti:
Siis Oulun liepeillä. Virveliä voit toki heittää, perhollaa saa kyllä paremmin, joessa tammukkaa ja harria luonnostaan, osramit tosin on istuttaneet myös kirjolohta, vissiin koirien ruuaksi..
=DW=oliskin sitten lyhyt matka :=))
- Heikunkeikku
...=..---- kirjoitti:
Siis Oulun liepeillä. Virveliä voit toki heittää, perhollaa saa kyllä paremmin, joessa tammukkaa ja harria luonnostaan, osramit tosin on istuttaneet myös kirjolohta, vissiin koirien ruuaksi..
=DW=...ei oo vehkeitä, eikä taitoa, tietoa jne...
Hmmm....
Nyt kiire toihin. Hei!
- onni-keväässä
Olen nimittäin itse kolunnut kolmenakesänä pohjoisessa ristiin rastiin, ilman mitään päämäärää. Leiriytynyt sinne mikä tuntui mukavalta, mut aina johonkin korpeen joen, puron tai isomman lämpäreen viereen..( auto oli asunto )
Ukonjärvi (osa inarinjärveä) kuului kuitenkin joka reissuun ja parina kesänä barentsinmerellä käynti, mut aikarajaa ei ollut missään (alustavasti oli noin pariviikkoa).
Olen vaan haaveillut ruskaretkestä, mut poiketen haluan hotellimajoituksen, jonka olen suunnitellut varaavani eli se olisi juuri niitä turisti bussi-matkoja, mistä et pidä..,mut mitä minä en ole kokenut (muuten kyllä, mutten pohjoiseen meneviä ruskaretkiä).
Joten toivotan teille onnea retkellenne, kun saatta hyvän porukan kasaan..
Tiedän et se on todella mahtava reissu, ikimuistoinen (se luonto ei unhoitu koskaan)..- ruskan aikaan
on ominpäin kulkiessa mukavaa, ei ole sidottu aikatauluihin eikä paikkoihin.
Bussiretkillä taas on kaikki valmiiksi järjestetty, pysyy vaan porukan mukana.
Katsotaan, tuleeko retkestä mitään, kivahan näitä on suunnitella. - onni-keväässä
ruskan aikaan kirjoitti:
on ominpäin kulkiessa mukavaa, ei ole sidottu aikatauluihin eikä paikkoihin.
Bussiretkillä taas on kaikki valmiiksi järjestetty, pysyy vaan porukan mukana.
Katsotaan, tuleeko retkestä mitään, kivahan näitä on suunnitella.Se hiljaisuus, välillä jopa mykistävää ja luonto sen äänet, yllättävät porot ( sai erään kerran säikäytettyä, kun astuin autosta ulos ekakertaa aamulla, vastassa oli iso-isosarvinen uros poro ).
Olet varmaankin oikeassa, siitä massa liikkumisesta, mut tietääpä sitten, kun on itse kokeillut (Jot, paska-reissu, mut tulipa tehtyä).
Mahtaakohan mietteeni olla tuota myöten käytyäni siellä? Toivottavasti ei, koska matkakin pitää maksaa jo tässä kuussa (hotelli-varauksen takia). - onni-keväässä
onni-keväässä kirjoitti:
Se hiljaisuus, välillä jopa mykistävää ja luonto sen äänet, yllättävät porot ( sai erään kerran säikäytettyä, kun astuin autosta ulos ekakertaa aamulla, vastassa oli iso-isosarvinen uros poro ).
Olet varmaankin oikeassa, siitä massa liikkumisesta, mut tietääpä sitten, kun on itse kokeillut (Jot, paska-reissu, mut tulipa tehtyä).
Mahtaakohan mietteeni olla tuota myöten käytyäni siellä? Toivottavasti ei, koska matkakin pitää maksaa jo tässä kuussa (hotelli-varauksen takia).En yleensä siedä kuunnella muiltakaan noita P.. käytetteviä sanoja, mut taitaa olla huono hetki nyt kirjoitella..
Lähen kävelylenkille, niin aivokoppakin tuulettuu siinä samalla ja tulee paremmalle tuulelle...
Yritän ehättää aurinkoiselle kankaalle ennen kuin aurinko laskee kokonaan..
Kirjoittelemisiin kaikille... - ruskan aikaan
onni-keväässä kirjoitti:
En yleensä siedä kuunnella muiltakaan noita P.. käytetteviä sanoja, mut taitaa olla huono hetki nyt kirjoitella..
Lähen kävelylenkille, niin aivokoppakin tuulettuu siinä samalla ja tulee paremmalle tuulelle...
Yritän ehättää aurinkoiselle kankaalle ennen kuin aurinko laskee kokonaan..
Kirjoittelemisiin kaikille...sieltä pahimmasta päästä ollut.
Helppoa niillä ryhmäretkillä on matkustaa, toivon sinulle oikein mukavaa reissua.
- T. Lappalainen
En jaksa lukea koko ketjua mutta ihmettelen ihmisten Lappi-villitystä. Mitä siellä muka on? Hyttysiä, hyttysiä ja hyttysiä, pieniä puun käkkäröitä ja niin kylmää, ettet voi uida kuin ehkä elokuussa jos sittenkään.
- käynyt Lapissa
jos et ole, sinulle ei kannata selittää.
Jos taas olet, makunsa kaikilla.
- Hömppähullu joulupukki *(/...
että ei muutako vettä pakhiin ja eteheen päin.
Kyllä lapisa raatikavereita löytyypi aina.
Mitä sitä siitä ruskasta aina höpistään, hilla-aikana on huvi ja hyöty. Samoin muinakin marija aikoina. ja vaikka merijanpäiviekin aikhaan, ensi vuona.
Kevhääläki on kiva varmasti katella maisemia, ko on vielä lunta ja hellettä, ja purot solisee, silloin on se elämän kevät, toukokuusa, ja kesäkuun alusa.
Voipi olla joskus vähän viliposta, öisin, mutta muuten on kyllä mukava nähä, kö luonto herräileepi toviksi täytheen kukhaansa.
Silloin sitä on ihiminenki kilhuimmillaan.
Älä ota mökkiä mistään "turistipaikasta" jos halvat Laphiin tutustua paremmin.
Kyllä sieltä sulle opastajia löytyypi muualtakin, jos niitä olet vaile.
Kläpitki ko on lomala, niin netki voipi olla innokkaita ophaita, ko vain kyselee, ja antaa vaikka pienen sätin palakaksi.
Jo vain kyllä niitä joutilhaita löytyy jos tarvis on.
Otat vaan "evästä" mukhaan, niin jo vain kaikki järijestyy.
Ei siinä kannata viikkoa hukata jollaki patikoinnila, tutustuupi ensin paikalsihheen porukkaan, niin löyttyypi se oikia lappi.
Sammaa maisemaa se on lyhenmmäläki patikoinnila, jos ei nyt jää ihan pikitien vartheen.
En mie mithään sen kummenpaa paikkaa suosittele. Kilipisjärven kauphiaala on vissiinki palijonki uusia mökkejä, ja takkuu jylyhät maisemat löytyy.
Mutta onhan lappi laaja maakunta, kyllä niitä on paikkoja ijäsä kö lännessäki.
Yks tykkää äitistä ja toinen tyärestä, ja mie pruukaan tykätä molemmista.- Meriläinen
Vieläkö riittää töitä pukilla.
Mie tykkäsin siellä kilpisjärvellä just niistä paikallisista ihmisistä kun systerin kanssa viime kesänä käytiin.
Ikävä vaan ei ollut aikaa olla kun se yks yö.
Mutta paapun kanssa tossa jo mietittiin kun se ensin tulee tänne kotkaan niin sitte myö tullaan sinne ja ollaanki kyllä kauemmin kun yks yö. Niih. - ruskan aikaan
varmasti Lapissa olisi katsomista ja kokemista vaikka vuoden ympäri siellä olisi.
- *(/:<())))
Meriläinen kirjoitti:
Vieläkö riittää töitä pukilla.
Mie tykkäsin siellä kilpisjärvellä just niistä paikallisista ihmisistä kun systerin kanssa viime kesänä käytiin.
Ikävä vaan ei ollut aikaa olla kun se yks yö.
Mutta paapun kanssa tossa jo mietittiin kun se ensin tulee tänne kotkaan niin sitte myö tullaan sinne ja ollaanki kyllä kauemmin kun yks yö. Niih."venheilykaveri" joko puattis on poukamassa?
2-3.5 olis net maan mahtavat pilikkikisatki kilipsjärvelä, jossa voittaapi meleko varmasti ko ostaapi arpoja.
Mutta vain varmoja arpoja kannattaapi ostaa.
Kallaa sieltä ei kylläkhään saa, kö helevetin hyvälä tuurila, ja huonoila vehkheilä.
Se olis meriläisenki sitte hyvälä tuurila mukava huristela peltipailakala kotia.
Palakintoja sielä on enempi kö kaloja.
Net on semoset karnevaalit, ettei tule suru puserhoon, eikä kurkku kuivu.
Eihän sitä yhesä yösä kerkiä huonoonkhaan kaverhiin ees kunnola tympääntyä.
Onhan se mukava könytä Saanale kahavile, ja evhäitä syömhään. Eli kuivaa lihhaa vuoleskelehmaan.
Paapun kans sie kyllä varmhaanki pärijäät hyvin.
On se vain soma jos tet toisenna löysitte tältä palstalta, ja site tulis hyväkki ystävykset.
Kylläpä sie sitte vissiinki kerrot mitä metkuja teilä on mielesä, josko vaikka sen niinsanotun erakkoleirin laitama sitte ens talaveksi.
Vaan tuskinpa se totteutuu, mutta olihan sitäki mukava suunnitella ennenkö porukka hajos.
Sie se taisit pakkas-akan kansa olla kovimmat sissit siihenki touhuun.
Mejänhän piti paapun kans siivota nuo tienvarret Hangosta Utsjoele, mutta siihenki touhuun olisi melekheen jo nousuviikola alettava, jos meinais tehä ennenkö lumi on Utsjoela uuvesthaan maasa.
Kyllähän tet että jouvu iliman ophaita olemhaan.
Ja norskit kyllä tulevat raatile, jos ei paikalliset. Muutako hoetta vain ikke ikke.
Net on aika velikultia välilä.
Kilipisjärvi on kohta kova sana. Siinä jääpi Levit toiseksi, niinkö Saariselätki.
Ei ole semmosta kusiaispesä meininkiä.
Juhannuksenaki voi vielä hiihellä.
Palataanpa taas kuvaruuthuun joshain vaiheesa.
Mie piän tänhään synttäreitä, silleen hilijasesti. Nyt ei oikhein ollu sopiva hetki rymistelä. Mutta mie juhulistan sitte enempi pääsiäisenä.
Mutta kyllä mie silti olen kakkua ja kukkia saanu, niinkö lahojaki, postinki kautta.
Ei ole mitkään pyöriät vuojet, on vain tämmöset välikausi vuojet kysymyksesä.
Vaan kyllä sitä muka on parin vuojen päästä alakamasa kuuvenkympin kullitukset.
Perhele kesken parhaan nuoruuven. - *(/:<()))))
ruskan aikaan kirjoitti:
varmasti Lapissa olisi katsomista ja kokemista vaikka vuoden ympäri siellä olisi.
Kaikki vuojenajat ovat omala tavalhaan kivoja.
Kaamoskin.
Maailmaan mahtuupi monenlaista. Norijasaki kannattaa käyvä. Mie ite tykkään kovastikki. - Pirre*
*(/:<()))) kirjoitti:
"venheilykaveri" joko puattis on poukamassa?
2-3.5 olis net maan mahtavat pilikkikisatki kilipsjärvelä, jossa voittaapi meleko varmasti ko ostaapi arpoja.
Mutta vain varmoja arpoja kannattaapi ostaa.
Kallaa sieltä ei kylläkhään saa, kö helevetin hyvälä tuurila, ja huonoila vehkheilä.
Se olis meriläisenki sitte hyvälä tuurila mukava huristela peltipailakala kotia.
Palakintoja sielä on enempi kö kaloja.
Net on semoset karnevaalit, ettei tule suru puserhoon, eikä kurkku kuivu.
Eihän sitä yhesä yösä kerkiä huonoonkhaan kaverhiin ees kunnola tympääntyä.
Onhan se mukava könytä Saanale kahavile, ja evhäitä syömhään. Eli kuivaa lihhaa vuoleskelehmaan.
Paapun kans sie kyllä varmhaanki pärijäät hyvin.
On se vain soma jos tet toisenna löysitte tältä palstalta, ja site tulis hyväkki ystävykset.
Kylläpä sie sitte vissiinki kerrot mitä metkuja teilä on mielesä, josko vaikka sen niinsanotun erakkoleirin laitama sitte ens talaveksi.
Vaan tuskinpa se totteutuu, mutta olihan sitäki mukava suunnitella ennenkö porukka hajos.
Sie se taisit pakkas-akan kansa olla kovimmat sissit siihenki touhuun.
Mejänhän piti paapun kans siivota nuo tienvarret Hangosta Utsjoele, mutta siihenki touhuun olisi melekheen jo nousuviikola alettava, jos meinais tehä ennenkö lumi on Utsjoela uuvesthaan maasa.
Kyllähän tet että jouvu iliman ophaita olemhaan.
Ja norskit kyllä tulevat raatile, jos ei paikalliset. Muutako hoetta vain ikke ikke.
Net on aika velikultia välilä.
Kilipisjärvi on kohta kova sana. Siinä jääpi Levit toiseksi, niinkö Saariselätki.
Ei ole semmosta kusiaispesä meininkiä.
Juhannuksenaki voi vielä hiihellä.
Palataanpa taas kuvaruuthuun joshain vaiheesa.
Mie piän tänhään synttäreitä, silleen hilijasesti. Nyt ei oikhein ollu sopiva hetki rymistelä. Mutta mie juhulistan sitte enempi pääsiäisenä.
Mutta kyllä mie silti olen kakkua ja kukkia saanu, niinkö lahojaki, postinki kautta.
Ei ole mitkään pyöriät vuojet, on vain tämmöset välikausi vuojet kysymyksesä.
Vaan kyllä sitä muka on parin vuojen päästä alakamasa kuuvenkympin kullitukset.
Perhele kesken parhaan nuoruuven.Kilppisjärvellä uutta, muka?
- sitä jothain
Pirre* kirjoitti:
Kilppisjärvellä uutta, muka?
häätyypi olla. Jos ei muuta niin uus vuosi ainaski.
Sitte on viime vuotheen verraten nähty uusia latujaki aika palijonkin, samotekko tuorheita riekonjäläkiä, ja ihan ennen maakkaamattomia kieppejä.
Tulossa on myöskin ihan uusia lintupareja, jokka ssavat uuven poikhueen, Siiten syksylä on tulosa uuvet jäät vanhojen tilale, jahka saavat vanhat hävitetyä juhannuksen jäläkheen.
Porokki kuulema vasovat lamanki aikana, joten on tuoretta lihhaaki sitten syksymmälä luvasa.
Ihan uusi kotkaki saattaapi vain näkyä taivhaala, mutta varmimmin tanssien aikana kuppilasa.
Sitten mie olen kuullu, että yks on ottanu uuven akan itelheen, vanhan lähettyä Norijhaan turskan syönthiin, jonku norskin mukana.
Että jo vain on uutta. Uuvet lumetki on luvattu koko alueehle ensi talaveksi, niin ei tarvi vanhoila hiihelä, eikä kelekkailla.
Muutama uus avantoki on talavela tehty, ja yhelä on kuulema uuvet verkotki.
Uuvet verotovistukset on tulheet, mutta niissä ei ole juurikhaan muutoksia, melekheen miinusmerkkisiä, niinkö muillaki paikkakunnila, joisa on hyvä työllisyysaste ja kunnala palijon rahhaa, ettei uutta tarvi nollatuloista enhään kerätä.
Mie en oikheen muuta tijä kertua tällä kertaa.
Vaan miepä luulen että jokhaisena uutena päivänä tapahtuu jotaki uutta.
Saattaapi vain joku jäähä vaikka oottavale kannalekki turistin jäläkiä seurattuaan.
Mieki meinaan uusia siiman vaphaan, mutta mitäpä se taas tähän kilippisjärvheen kuuluupi, jos mie en sitte mene niihin pilikkihuppailuihin.
Ja tuoko muka uutta, niinku ylheinen nainen nainen kuulemma sannoopi, ko sille yrittää ehottaa uutta asentua.
Joo, että näin on kuulema asiat. - allekirijotus poies
sitä jothain kirjoitti:
häätyypi olla. Jos ei muuta niin uus vuosi ainaski.
Sitte on viime vuotheen verraten nähty uusia latujaki aika palijonkin, samotekko tuorheita riekonjäläkiä, ja ihan ennen maakkaamattomia kieppejä.
Tulossa on myöskin ihan uusia lintupareja, jokka ssavat uuven poikhueen, Siiten syksylä on tulosa uuvet jäät vanhojen tilale, jahka saavat vanhat hävitetyä juhannuksen jäläkheen.
Porokki kuulema vasovat lamanki aikana, joten on tuoretta lihhaaki sitten syksymmälä luvasa.
Ihan uusi kotkaki saattaapi vain näkyä taivhaala, mutta varmimmin tanssien aikana kuppilasa.
Sitten mie olen kuullu, että yks on ottanu uuven akan itelheen, vanhan lähettyä Norijhaan turskan syönthiin, jonku norskin mukana.
Että jo vain on uutta. Uuvet lumetki on luvattu koko alueehle ensi talaveksi, niin ei tarvi vanhoila hiihelä, eikä kelekkailla.
Muutama uus avantoki on talavela tehty, ja yhelä on kuulema uuvet verkotki.
Uuvet verotovistukset on tulheet, mutta niissä ei ole juurikhaan muutoksia, melekheen miinusmerkkisiä, niinkö muillaki paikkakunnila, joisa on hyvä työllisyysaste ja kunnala palijon rahhaa, ettei uutta tarvi nollatuloista enhään kerätä.
Mie en oikheen muuta tijä kertua tällä kertaa.
Vaan miepä luulen että jokhaisena uutena päivänä tapahtuu jotaki uutta.
Saattaapi vain joku jäähä vaikka oottavale kannalekki turistin jäläkiä seurattuaan.
Mieki meinaan uusia siiman vaphaan, mutta mitäpä se taas tähän kilippisjärvheen kuuluupi, jos mie en sitte mene niihin pilikkihuppailuihin.
Ja tuoko muka uutta, niinku ylheinen nainen nainen kuulemma sannoopi, ko sille yrittää ehottaa uutta asentua.
Joo, että näin on kuulema asiat.Joten se tulleepi täsä. *(/:
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026508
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h844954Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1073218Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303062Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262265Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191636Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961231Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391222Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311136- 48904