Lastaussilta ja perälauta

yhdessä toimien

Miten menettelette kun puratte perälaudallisesta autosta/kärrystä lastaussillalliseen paikkaan?

Lasketteko perälaudan päälle sen lastaussillan läpän, jolloin auton ja sillan väliin jaa perälaudan mittainen väli?

Vai onko niissä aina sellainen tila johon se perälauta menee että auton saa kiinni siltaan?

Kiitos.

17

6559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ite kuski!

      niin aina perälauta alas ja perutat lastaussiltaan. Varsinkin jos lastaus/purkaus tapahtuu trukilla.
      Sattui tässä vuosia sitten Espoon Leppävaaran Alkon lastaussillalla että Alkon varastomies ajeli perälaudan yli Koffin autoon ja otti koko lava kaljaa kyytin, siinä kun perutti ulos niin perälaudan sylinteri petti ja kaljat varastomies sekä trukki oli maassa.
      Auto sekä trukki meni rikki ja varastomies sairaalaan.

      • njet ponimai

        Suurimmassa osassa silloista on tehty tila sillan alle johon perälauta mahtuu menemään ala asennossa. Jos ei ole niin silloinkin kannattaa katsoa onnistuuko laudan laskeminen sillan päälle sen ollessa "lepo" asennossa. Viimeisenä vaihtoehtona sitten se että laskee sillan lipan laudan päälle. Painaa meinaan se silta itessäänkin jo aika paljon ja siihen päälle vielä trukin tavaran paino. Kuormittaa perälautaa aika kivasti.


      • tarkennusta...
        njet ponimai kirjoitti:

        Suurimmassa osassa silloista on tehty tila sillan alle johon perälauta mahtuu menemään ala asennossa. Jos ei ole niin silloinkin kannattaa katsoa onnistuuko laudan laskeminen sillan päälle sen ollessa "lepo" asennossa. Viimeisenä vaihtoehtona sitten se että laskee sillan lipan laudan päälle. Painaa meinaan se silta itessäänkin jo aika paljon ja siihen päälle vielä trukin tavaran paino. Kuormittaa perälautaa aika kivasti.

        Kaivoin ihan googlettamalla tämmöisen kuvan:

        http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/11180/8nk0004942.jpg

        Lienee aika normaali lastaussilta, eli vähän tiukkaa ainakin tuollaisessa näyttäisi tekevän, että mahtuuko iso perälauta tuonne alle. Vai tuohon pieneen koloonko se pitäisi ajaa mikä on kumien välissä?

        Anteeksi naurettavat kysymykseni, mutta ajattelin että on parempi kysyä kuin mokata :)


      • jfhjrskhf
        tarkennusta... kirjoitti:

        Kaivoin ihan googlettamalla tämmöisen kuvan:

        http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/11180/8nk0004942.jpg

        Lienee aika normaali lastaussilta, eli vähän tiukkaa ainakin tuollaisessa näyttäisi tekevän, että mahtuuko iso perälauta tuonne alle. Vai tuohon pieneen koloonko se pitäisi ajaa mikä on kumien välissä?

        Anteeksi naurettavat kysymykseni, mutta ajattelin että on parempi kysyä kuin mokata :)

        perälauta mahtuu sinne alas, jos on ilmajousitteinen auto niin peruta huulille ja laske ilmat pois perälauta aivan alas ja peruta laituriin kyllä se siitä lähtee.


      • vastaan´´
        jfhjrskhf kirjoitti:

        perälauta mahtuu sinne alas, jos on ilmajousitteinen auto niin peruta huulille ja laske ilmat pois perälauta aivan alas ja peruta laituriin kyllä se siitä lähtee.

        vielä sen verran jotta ei kai kukaan aja trukilla perälaudalle jota ei "trukkilukolla" ole varmistettu? Itselleni tuo ylempänä annettu vastaus tuosta "lipan kärki laudan päälle" on poissuljettu vaihtoehto. Eli lauta lipan päälle tai sitten koko perälauta laiturin alle jos mahtuu, ja tuossa yllä linkitetyssä kuvassa mahtuu hyvin. Kumilätkien viivojen etäisyys toisistaan on noin 2,60m joten laiturin tolppien väli lienee sen kolmisen metriä.


      • leveyssuunnassa
        vastaan´´ kirjoitti:

        vielä sen verran jotta ei kai kukaan aja trukilla perälaudalle jota ei "trukkilukolla" ole varmistettu? Itselleni tuo ylempänä annettu vastaus tuosta "lipan kärki laudan päälle" on poissuljettu vaihtoehto. Eli lauta lipan päälle tai sitten koko perälauta laiturin alle jos mahtuu, ja tuossa yllä linkitetyssä kuvassa mahtuu hyvin. Kumilätkien viivojen etäisyys toisistaan on noin 2,60m joten laiturin tolppien väli lienee sen kolmisen metriä.

        Mutta itse tarkoitin tuota pituus tai siis oikeammin syvyyssuuntaa, että mahtuuko, riippunee vähän perälaudan pituudesta. Mutta kai tuohon ns. normaali perälauta meneepi.


      • tarkoitinkin
        vastaan´´ kirjoitti:

        vielä sen verran jotta ei kai kukaan aja trukilla perälaudalle jota ei "trukkilukolla" ole varmistettu? Itselleni tuo ylempänä annettu vastaus tuosta "lipan kärki laudan päälle" on poissuljettu vaihtoehto. Eli lauta lipan päälle tai sitten koko perälauta laiturin alle jos mahtuu, ja tuossa yllä linkitetyssä kuvassa mahtuu hyvin. Kumilätkien viivojen etäisyys toisistaan on noin 2,60m joten laiturin tolppien väli lienee sen kolmisen metriä.

        että ei se suositeltavaa ole. Kuljettajan omasta harkinnasta kiinni haluaako näin toimia. Kannattaa muistaa että jos siinä jotain sattuu niin saattaa kuski olla syytettyjen listalla kärjessä.


      • Kyllä mahtuu
        tarkennusta... kirjoitti:

        Kaivoin ihan googlettamalla tämmöisen kuvan:

        http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/11180/8nk0004942.jpg

        Lienee aika normaali lastaussilta, eli vähän tiukkaa ainakin tuollaisessa näyttäisi tekevän, että mahtuuko iso perälauta tuonne alle. Vai tuohon pieneen koloonko se pitäisi ajaa mikä on kumien välissä?

        Anteeksi naurettavat kysymykseni, mutta ajattelin että on parempi kysyä kuin mokata :)

        Tuossa vastavalo.fi kuvassa on ihan normaali laiturit ja mahtuu standardi perälauta tuonne alle oikein hyvin. (siis maan ja sisinsen osan väliin) Kuva vääristää vähän mittoja, mutta kyllä tuonne väleihin jää ihan reilusti väljää...

        Se perälautahan on yhtä leveä tai kapeampi kuin auto. Ja noissa silloissa tulee nuo sivuilla olevat "helmat" vaan tuulensuojaksi auton kylkiin. Se auton perä "uppoaa" tuonne sisälle yllättävän pitkälle. Samoin perälaudan ja seinän väliin jää yllättävän paljon tilaa, vaikka auton peruuttaa ihan kiinni laituriin.


    • Kiki  

      Että ajan auton perän noin 2 metrin päähän lastaussilsta, ja nostan tavarat laiturille käsien kanssa.

      Lastatatessa tulee usein ajettua auto ihan kiinni laituriin, ettei tartte turhaan nostella

      • this is not possible

        Tuon varmaan kaikki halusikin kuulla. Saatanan Kiki, miten onkin mahdollista että tollanen pikkupoika pystyy ärsyttämään noin paljon.. Ei sua vaan kestä.


      • JHGKSJGJKDGJK
        this is not possible kirjoitti:

        Tuon varmaan kaikki halusikin kuulla. Saatanan Kiki, miten onkin mahdollista että tollanen pikkupoika pystyy ärsyttämään noin paljon.. Ei sua vaan kestä.

        nämä Kikin vastauksethan ovat oikein piristäviä niin muuten hölmöjen vastauksien seassa, ei muuta kuin tsemmiä vain Kiki kyllä susta vielä kunnon rahtari saadaan.


      • älyää vaihtaa alaa toi kiki
        JHGKSJGJKDGJK kirjoitti:

        nämä Kikin vastauksethan ovat oikein piristäviä niin muuten hölmöjen vastauksien seassa, ei muuta kuin tsemmiä vain Kiki kyllä susta vielä kunnon rahtari saadaan.

        ettei tuu jossainvaiheessa PIPI!


      • bulk-boy
        älyää vaihtaa alaa toi kiki kirjoitti:

        ettei tuu jossainvaiheessa PIPI!

        Mikä on perälauta? tai lastaussilta? Laituri, siis mökillä on laituri...taitaa olla joku jako-miesten oma juttu tää....


      • letku-apina
        bulk-boy kirjoitti:

        Mikä on perälauta? tai lastaussilta? Laituri, siis mökillä on laituri...taitaa olla joku jako-miesten oma juttu tää....

        sekosi kun sai tietää ettei kaikissa hommissa tartte letkua nusia


      • ?????
        letku-apina kirjoitti:

        sekosi kun sai tietää ettei kaikissa hommissa tartte letkua nusia

        on nusiminen?


      • tietää mitä
        ????? kirjoitti:

        on nusiminen?

        nusiminen on mutta mitä on nusiaminen.
        kiki,jollakin voi olla autossaan jotakin raskaampaa kuin pullalaatikko,esim,juomalava,niin tosiaan sinä nostelisit nekin käsin kori kerrallaan autosta laiturille.suojatyölaitoksessa kun ei niin ole väliä saako mitään aikaiseksi kunhan vain saa päivänsä kulumaan.


    • kosokoso

      riippuu tavarasta, miten pakattu ja millä purkaa ja vähän vielä paikasta et miten suhtautuvat laudalla kikkailuun

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      42
      4300
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      134
      4067
    3. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      64
      3716
    4. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      87
      3551
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      33
      3537
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      64
      3341
    7. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      84
      2916
    8. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2835
    9. Mitä tuntemuksia

      Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2626
    10. Korjaamo suositus

      Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      14
      2334
    Aihe