Lastaussilta ja perälauta

yhdessä toimien

Miten menettelette kun puratte perälaudallisesta autosta/kärrystä lastaussillalliseen paikkaan?

Lasketteko perälaudan päälle sen lastaussillan läpän, jolloin auton ja sillan väliin jaa perälaudan mittainen väli?

Vai onko niissä aina sellainen tila johon se perälauta menee että auton saa kiinni siltaan?

Kiitos.

17

6344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ite kuski!

      niin aina perälauta alas ja perutat lastaussiltaan. Varsinkin jos lastaus/purkaus tapahtuu trukilla.
      Sattui tässä vuosia sitten Espoon Leppävaaran Alkon lastaussillalla että Alkon varastomies ajeli perälaudan yli Koffin autoon ja otti koko lava kaljaa kyytin, siinä kun perutti ulos niin perälaudan sylinteri petti ja kaljat varastomies sekä trukki oli maassa.
      Auto sekä trukki meni rikki ja varastomies sairaalaan.

      • njet ponimai

        Suurimmassa osassa silloista on tehty tila sillan alle johon perälauta mahtuu menemään ala asennossa. Jos ei ole niin silloinkin kannattaa katsoa onnistuuko laudan laskeminen sillan päälle sen ollessa "lepo" asennossa. Viimeisenä vaihtoehtona sitten se että laskee sillan lipan laudan päälle. Painaa meinaan se silta itessäänkin jo aika paljon ja siihen päälle vielä trukin tavaran paino. Kuormittaa perälautaa aika kivasti.


      • tarkennusta...
        njet ponimai kirjoitti:

        Suurimmassa osassa silloista on tehty tila sillan alle johon perälauta mahtuu menemään ala asennossa. Jos ei ole niin silloinkin kannattaa katsoa onnistuuko laudan laskeminen sillan päälle sen ollessa "lepo" asennossa. Viimeisenä vaihtoehtona sitten se että laskee sillan lipan laudan päälle. Painaa meinaan se silta itessäänkin jo aika paljon ja siihen päälle vielä trukin tavaran paino. Kuormittaa perälautaa aika kivasti.

        Kaivoin ihan googlettamalla tämmöisen kuvan:

        http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/11180/8nk0004942.jpg

        Lienee aika normaali lastaussilta, eli vähän tiukkaa ainakin tuollaisessa näyttäisi tekevän, että mahtuuko iso perälauta tuonne alle. Vai tuohon pieneen koloonko se pitäisi ajaa mikä on kumien välissä?

        Anteeksi naurettavat kysymykseni, mutta ajattelin että on parempi kysyä kuin mokata :)


      • jfhjrskhf
        tarkennusta... kirjoitti:

        Kaivoin ihan googlettamalla tämmöisen kuvan:

        http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/11180/8nk0004942.jpg

        Lienee aika normaali lastaussilta, eli vähän tiukkaa ainakin tuollaisessa näyttäisi tekevän, että mahtuuko iso perälauta tuonne alle. Vai tuohon pieneen koloonko se pitäisi ajaa mikä on kumien välissä?

        Anteeksi naurettavat kysymykseni, mutta ajattelin että on parempi kysyä kuin mokata :)

        perälauta mahtuu sinne alas, jos on ilmajousitteinen auto niin peruta huulille ja laske ilmat pois perälauta aivan alas ja peruta laituriin kyllä se siitä lähtee.


      • vastaan´´
        jfhjrskhf kirjoitti:

        perälauta mahtuu sinne alas, jos on ilmajousitteinen auto niin peruta huulille ja laske ilmat pois perälauta aivan alas ja peruta laituriin kyllä se siitä lähtee.

        vielä sen verran jotta ei kai kukaan aja trukilla perälaudalle jota ei "trukkilukolla" ole varmistettu? Itselleni tuo ylempänä annettu vastaus tuosta "lipan kärki laudan päälle" on poissuljettu vaihtoehto. Eli lauta lipan päälle tai sitten koko perälauta laiturin alle jos mahtuu, ja tuossa yllä linkitetyssä kuvassa mahtuu hyvin. Kumilätkien viivojen etäisyys toisistaan on noin 2,60m joten laiturin tolppien väli lienee sen kolmisen metriä.


      • leveyssuunnassa
        vastaan´´ kirjoitti:

        vielä sen verran jotta ei kai kukaan aja trukilla perälaudalle jota ei "trukkilukolla" ole varmistettu? Itselleni tuo ylempänä annettu vastaus tuosta "lipan kärki laudan päälle" on poissuljettu vaihtoehto. Eli lauta lipan päälle tai sitten koko perälauta laiturin alle jos mahtuu, ja tuossa yllä linkitetyssä kuvassa mahtuu hyvin. Kumilätkien viivojen etäisyys toisistaan on noin 2,60m joten laiturin tolppien väli lienee sen kolmisen metriä.

        Mutta itse tarkoitin tuota pituus tai siis oikeammin syvyyssuuntaa, että mahtuuko, riippunee vähän perälaudan pituudesta. Mutta kai tuohon ns. normaali perälauta meneepi.


      • tarkoitinkin
        vastaan´´ kirjoitti:

        vielä sen verran jotta ei kai kukaan aja trukilla perälaudalle jota ei "trukkilukolla" ole varmistettu? Itselleni tuo ylempänä annettu vastaus tuosta "lipan kärki laudan päälle" on poissuljettu vaihtoehto. Eli lauta lipan päälle tai sitten koko perälauta laiturin alle jos mahtuu, ja tuossa yllä linkitetyssä kuvassa mahtuu hyvin. Kumilätkien viivojen etäisyys toisistaan on noin 2,60m joten laiturin tolppien väli lienee sen kolmisen metriä.

        että ei se suositeltavaa ole. Kuljettajan omasta harkinnasta kiinni haluaako näin toimia. Kannattaa muistaa että jos siinä jotain sattuu niin saattaa kuski olla syytettyjen listalla kärjessä.


      • Kyllä mahtuu
        tarkennusta... kirjoitti:

        Kaivoin ihan googlettamalla tämmöisen kuvan:

        http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/11180/8nk0004942.jpg

        Lienee aika normaali lastaussilta, eli vähän tiukkaa ainakin tuollaisessa näyttäisi tekevän, että mahtuuko iso perälauta tuonne alle. Vai tuohon pieneen koloonko se pitäisi ajaa mikä on kumien välissä?

        Anteeksi naurettavat kysymykseni, mutta ajattelin että on parempi kysyä kuin mokata :)

        Tuossa vastavalo.fi kuvassa on ihan normaali laiturit ja mahtuu standardi perälauta tuonne alle oikein hyvin. (siis maan ja sisinsen osan väliin) Kuva vääristää vähän mittoja, mutta kyllä tuonne väleihin jää ihan reilusti väljää...

        Se perälautahan on yhtä leveä tai kapeampi kuin auto. Ja noissa silloissa tulee nuo sivuilla olevat "helmat" vaan tuulensuojaksi auton kylkiin. Se auton perä "uppoaa" tuonne sisälle yllättävän pitkälle. Samoin perälaudan ja seinän väliin jää yllättävän paljon tilaa, vaikka auton peruuttaa ihan kiinni laituriin.


    • Kiki  

      Että ajan auton perän noin 2 metrin päähän lastaussilsta, ja nostan tavarat laiturille käsien kanssa.

      Lastatatessa tulee usein ajettua auto ihan kiinni laituriin, ettei tartte turhaan nostella

      • this is not possible

        Tuon varmaan kaikki halusikin kuulla. Saatanan Kiki, miten onkin mahdollista että tollanen pikkupoika pystyy ärsyttämään noin paljon.. Ei sua vaan kestä.


      • JHGKSJGJKDGJK
        this is not possible kirjoitti:

        Tuon varmaan kaikki halusikin kuulla. Saatanan Kiki, miten onkin mahdollista että tollanen pikkupoika pystyy ärsyttämään noin paljon.. Ei sua vaan kestä.

        nämä Kikin vastauksethan ovat oikein piristäviä niin muuten hölmöjen vastauksien seassa, ei muuta kuin tsemmiä vain Kiki kyllä susta vielä kunnon rahtari saadaan.


      • älyää vaihtaa alaa toi kiki
        JHGKSJGJKDGJK kirjoitti:

        nämä Kikin vastauksethan ovat oikein piristäviä niin muuten hölmöjen vastauksien seassa, ei muuta kuin tsemmiä vain Kiki kyllä susta vielä kunnon rahtari saadaan.

        ettei tuu jossainvaiheessa PIPI!


      • bulk-boy
        älyää vaihtaa alaa toi kiki kirjoitti:

        ettei tuu jossainvaiheessa PIPI!

        Mikä on perälauta? tai lastaussilta? Laituri, siis mökillä on laituri...taitaa olla joku jako-miesten oma juttu tää....


      • letku-apina
        bulk-boy kirjoitti:

        Mikä on perälauta? tai lastaussilta? Laituri, siis mökillä on laituri...taitaa olla joku jako-miesten oma juttu tää....

        sekosi kun sai tietää ettei kaikissa hommissa tartte letkua nusia


      • ?????
        letku-apina kirjoitti:

        sekosi kun sai tietää ettei kaikissa hommissa tartte letkua nusia

        on nusiminen?


      • tietää mitä
        ????? kirjoitti:

        on nusiminen?

        nusiminen on mutta mitä on nusiaminen.
        kiki,jollakin voi olla autossaan jotakin raskaampaa kuin pullalaatikko,esim,juomalava,niin tosiaan sinä nostelisit nekin käsin kori kerrallaan autosta laiturille.suojatyölaitoksessa kun ei niin ole väliä saako mitään aikaiseksi kunhan vain saa päivänsä kulumaan.


    • kosokoso

      riippuu tavarasta, miten pakattu ja millä purkaa ja vähän vielä paikasta et miten suhtautuvat laudalla kikkailuun

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

      Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      18
      2582
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

      Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      208
      1919
    3. Naiseni on todellinen seksipeto

      Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      59
      1619
    4. Pelottaa kohdata hänet

      En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1531
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

      Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      49
      1446
    6. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

      Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      199
      1296
    7. Mitä tapahtuu

      Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1226
    8. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

      Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1115
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

      Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1025
    10. Rääkyvä nainen

      Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil
      Kuhmo
      13
      897
    Aihe