Mulla on siis ongelmana noi aina niin ärsyttävät finnit. Olen yrittänyt pestä mahdollisimman paljon, mutta kun ei mikään tunnu auttavan ja kun yhdestä pääsee eroon tulee kaksi tilalle. Olen vähentänyt suklaan syöntiä jne..
Kuivattavia olen käyttänyt, mutta ei.
Miten finneistä voisi päästä eroon helposti ja kivuttomasti?
Finnit!!!
13
722
Vastaukset
- ykljdkölä
hmmm no etpä sä paljoa muuta pysty tekemään kun hoitamaan ihoas ihotyypilles oikeilla aineilla, juomalla paljon vettä ja pitämällä hygienias ja ruokavalios kunnossa. On tietty kaikenlaisii kosmetologi hoitoja, ne voi olla aika kalliita kivuliaita ja yleensä yks kerta ei riitä. Ja sit nekään ei välttämättä auta. Sit on ns.aknelääkkeitä kuten antibiootit, e-pillerit ja sit tää roa kuuri hommeli, mut ainakaan noi kaks ekaa ei poista itse ongelmaa, helpottaa vaan sen aikaa kun käyttää(roasta ei kokemuksia)
apteekista saa kaikenlaista ihmeainetta mut kaikesta näistä huolimatta jos sulla on akne/finnit geeneissä niin se menee itsestään ohi eikä noista ole paljoa apua, helpottavat vaan. Mutta hoida silti, ei sitä tiedä vaikka se siitä hellittäis, iho vaatii paljon aikaa - ulpuu
Pahinta melkein on, jos oot kokoajan pesemässä kasvoja vahvoilla pesuaineilla. Sillon iho kuivuu pinnasta ja huokoset tukkiutuvat helpommin.
Joskus finnejä tulee siksi, että iho on kuiva ja epätasapainossa. Valitse hellävarainen puhdistusaine, joka ei kuivata, jossa on ihon oma ph. Samoin kasvovesi, joka ei sisällä alkoholia. Muistathan myös rasvata ihosi aamuin illoin? Olen itse havainnut Dermosil-sarjan todella hyväksi. On edullinenkin, netistä löytää... Ihon kuoriminen on myöskin tärkeää, jotta kuollut ihosolukko ei pääse tukkimaan huokosia.
Joskus tosiaan kannattaa piipahtaa kosmetologilla puhdistuksessa.- aloittaja
En voi rasvata, koska silloin ihoon tulee vielä enemmän finnejä ja ne muuttuvat punaisiksi "paukamiksi."
Ei, en pese kokoajan, enkä ainakaan vahvoilla aineilla. Aamulla ja illalla tulee naama pestyä. - ulpuu
aloittaja kirjoitti:
En voi rasvata, koska silloin ihoon tulee vielä enemmän finnejä ja ne muuttuvat punaisiksi "paukamiksi."
Ei, en pese kokoajan, enkä ainakaan vahvoilla aineilla. Aamulla ja illalla tulee naama pestyä.Ei rasvaamisesta oikean tyyppisellä rasvalla pitäisi tulla finnejä. Usko pois, että nekin, joilla on oikein paha akne, käyttävät jonkinlaista kosteusvoidetta. Valitset vain kevyen voiteen, joka ei tuki ihohuokosia ja on tehty ihotyypillesi sopivaksi.
Jos sinulle on aiemmin tullut näppyjä voiteesta, siinä on luultavasti ollut liian suuri rasvapitoisuus ja kenties öljypohja. - gfhjklö
ulpuu kirjoitti:
Ei rasvaamisesta oikean tyyppisellä rasvalla pitäisi tulla finnejä. Usko pois, että nekin, joilla on oikein paha akne, käyttävät jonkinlaista kosteusvoidetta. Valitset vain kevyen voiteen, joka ei tuki ihohuokosia ja on tehty ihotyypillesi sopivaksi.
Jos sinulle on aiemmin tullut näppyjä voiteesta, siinä on luultavasti ollut liian suuri rasvapitoisuus ja kenties öljypohja.on harhaluulo ettei rasvaista ihoa tarvitsisi rasvata. tosiaan, ihotyypille sopiva voide, rasvaisillekin omansa,mikäli sinulla rasvainen (seka?) kuitenkin.
mutta rasvaisestakin ihosta voi tulla pintakuiva jos sitä ei kosteuta, ja siitä seuraa lisää ongelmia.
kannattaa tutkia vähän näitä asioita ennenkuin ostaa mtn
- murqq
Osta niihin tarkoitettuja finnienhoitotuotteita, ja muuten, SUKLAASTA EI TULE FINNEJÄ. Se on testattu asia! Pesetkö kasvosi millä?
- aloittaja
Pesen kasvot clearasil stayclearilla.
Ja mulla ainakin naama kukkii heti, jos oon syönyt suklaata ;). - aloittaja
aloittaja kirjoitti:
Ja mulla ainakin naama kukkii heti, jos oon syönyt suklaata ;).Ostin justiinsa tänään jonkun ihme "täsmäpuikon" (vai mikä se on), jolla pitäis jotenkin painaa finniä ja kuivattaa se pois, mutta empä tiedä.. ei ainakaan mitään erikoista tunnu tapahtuvan, mutta vastahan tänään ekaa kertaa laitoin.
Neuvoja kiitos. Alan olla jo epätoivoinen ;(. - ulpuu
aloittaja kirjoitti:
Ja mulla ainakin naama kukkii heti, jos oon syönyt suklaata ;).Clearasil on ehkä pahin mahdollinen tuote, mitä voi iholle laittaa! Se melkein enemmänkin aiheuttaa finnejä kuin vähentää niitä, koska on todellista myrkkyä herkälle, ohuelle kasvojen iholle. Täsmäpuikotkaan harvemmin auttavat...
Tosiaan voithan mennä ihotautilääkärille. Antibiootteja akneen saa niin voiteina kuin suun kautta otettavinakin. Tottakai aina mitä vähemmän käyttää antibiootteja, sitä parempi, koska ne kuitenkin saattavat sekoittaa elimistöä varsinkin suun kautta otettuina ja tappavat myös elimistön hyviä bakteereita.
Ja sit tosiaan kannattaa jättää sellaset ruokalajit pois, joiden huomaat aiheuttavat näppyjä. Sekin on niin yksilöllistä, kuinka paljon ruoka vaikuttaa. Minulla ainakin sillä on suuri merkitys. - Kokemusta on...
aloittaja kirjoitti:
Ja mulla ainakin naama kukkii heti, jos oon syönyt suklaata ;).Älä ikinäikinäikinä pese clearasilla! Se on halppistuote, joka LISÄÄ finnejä, ja josta ei oo mitään hyötyä! STOPSTOPSTOP vaihda tuote esim. vichyyn, tosi hyvä, vaikkakin vähän hintavampi.
I
I
V
http://www.apteekkiverkkokauppa.fi/epages/apteekkiverkkokauppa.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/PHA/Categories/Apteekkikosmetikka/Vichy/Normaderm_epaepuhtaan_ihon_hoitosarja
- kokemusta on
Mee ihotauti lääkärille!! Se antaa sulle oikean hoidon. Aknea on erityyppisiä, itselläni on semmoinen joka lähtee vain lääkehoidolla. Finnit eivät häviä yhdessä yössä, täytyy olla kärsivällinen!
- aloittaja
Mulla ei ole siis aknea, vaan satunnaisia finnejä siellä täällä. Niitä ei ole paljoa, mutta sen verran kuitenkin, että häiritsevät (5-10kpl).
Vaihteleehan tuo. Ja ovat niin punaisia.
kyllä se täsmäpuikko jonkun verran auttoi, mutta ei siitä puikosta edes tullut mitään, vaikka kuinka väänsi :D.
Sitä en tiedä oliko siinä ehkä joku tulppa?? Taidan olla vähän pöpi..
- ..................
Itse käytän Sepamed puhdistusvaahtoa ja brevoxyl aknevoidetta. Itselläni ei ole aknea, vaan satunnaisia finnejä. Brevoxyl auttoi ja paljon! Tosin sen kanssa on pakko käyttää rasvaa muuten tulos on kamala. Itse käytän Humektan akneiholle tarkoitettua koskeusvoidetta. Kaikki nuo tuotteet löytyvät apteekista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h42726Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938