Hei olen lähihoitaja opiskelija. Olen hakemassa sijaisen paikkaa psykiatrisesta sairaalasta kesäksi, alue kiinnostaa minua, mutta minua pelottaa osaanko tehdä mitää ja annetaanko minulle heti lähtöpassit. En tiedä mitä tuollaisissa paikoissa tehdään, kun en ole ollut sellaisessa edes työharjoittelussa. Joten voisiko joku joka on ollut tai on työssä semmoisessa paikassa niin antaa minulle vinkkejä??
Apua?
8
686
Vastaukset
- hakeutua
sellaiseen paikkaan, jos kovin epäröit? Entä jos vasta sitten, kun olet ollut harjoittelussa? Toisaalta mennäkin voi ja olla vailla kunnon perehdytystä, siihen vain ei tahdo olla varattuna aikaa... Sijaisen tehtävät kyllä yleensä määritellään taidon ja kokemuksen mukaan. Onnea urallesi!
- osastoilla
Psykan osastoilla ei tarvitse osata mitään muuta kuin pelata korttia potilaiden kanssa.Nehän on tunnetusti suojatyöpaikkoja sellasille hoitajille,jotka ei pärjää somaattisella puolella.
- öööööööö
osastoilla kirjoitti:
Psykan osastoilla ei tarvitse osata mitään muuta kuin pelata korttia potilaiden kanssa.Nehän on tunnetusti suojatyöpaikkoja sellasille hoitajille,jotka ei pärjää somaattisella puolella.
Nykyään ei psykan puolelle sairaalatyöhön oteta lähihoitajia, jos ei ole siihen puoleen suuntautunut. Lähäreitä ei muutenkaan mielellään noihin hommiin oteta, palkataan mieluummin sairaanhoitajia. Tulevaisuudessa psykiatristen osastojen lähihoitajat korvautuvat kokonaan sairaanhoitajilla. Avopuolelle kyllä pääsee lähärikin psykiatrisia potilaita hoitamaan. Psykiatrinen hoitotyö sairaalassa ei tosiaan ole mitään "kortin peluuta", vaan työ on hyvinkin vaativaa moniongelmaisten ihmisten hoitoa, kannattaa todella miettiä onko itsestä siihen, työssä kun tulee vastaan monenlaista mitä ei uskoisi olevan olemassakaan. Mitä sinä tiedät eri spykiatrisista sairauksista? Oletettavasti et mitään, kun et ole alan opintokokonaisuuttakaan vielä käynyt. Oletko koskaan ollut tekemisissä vakavasti psyykkisesti sairaan ihmisen kanssa? Psykiatrisessa sairaalassa hoidetaan nimensä mukaisesti psyykkisesti sairaita ihmisiä, eikä ujo siellä pärjää. Työ on rankkaa omallekin psyykelle aika ajoin. Avopuolella voi sitten läiskiä korttia lievästi masentuneiden, ym lievempiä psyken häiriöitä kärsivien kanssa.
- Ujo.
öööööööö kirjoitti:
Nykyään ei psykan puolelle sairaalatyöhön oteta lähihoitajia, jos ei ole siihen puoleen suuntautunut. Lähäreitä ei muutenkaan mielellään noihin hommiin oteta, palkataan mieluummin sairaanhoitajia. Tulevaisuudessa psykiatristen osastojen lähihoitajat korvautuvat kokonaan sairaanhoitajilla. Avopuolelle kyllä pääsee lähärikin psykiatrisia potilaita hoitamaan. Psykiatrinen hoitotyö sairaalassa ei tosiaan ole mitään "kortin peluuta", vaan työ on hyvinkin vaativaa moniongelmaisten ihmisten hoitoa, kannattaa todella miettiä onko itsestä siihen, työssä kun tulee vastaan monenlaista mitä ei uskoisi olevan olemassakaan. Mitä sinä tiedät eri spykiatrisista sairauksista? Oletettavasti et mitään, kun et ole alan opintokokonaisuuttakaan vielä käynyt. Oletko koskaan ollut tekemisissä vakavasti psyykkisesti sairaan ihmisen kanssa? Psykiatrisessa sairaalassa hoidetaan nimensä mukaisesti psyykkisesti sairaita ihmisiä, eikä ujo siellä pärjää. Työ on rankkaa omallekin psyykelle aika ajoin. Avopuolella voi sitten läiskiä korttia lievästi masentuneiden, ym lievempiä psyken häiriöitä kärsivien kanssa.
Siis olen mä teoriassa näitä juttuja käynnyt läpi, en vaan ole käytännössä ollut juuri psyykkisten potilaiden kanssa. Mä haluisin suuntautua just tälle osa alueelle, mutta ei ole ollut mahdollisuutta. Ja kyllä sinne lähihoitajia otetaan, ku ne just niitä sinne haki. Ja kyllä mulla tietoa on psyykkisistä sairauksista, mutta halusin vain tietää mitä sielä tehään.
- eteenpäin!
Ujo. kirjoitti:
Siis olen mä teoriassa näitä juttuja käynnyt läpi, en vaan ole käytännössä ollut juuri psyykkisten potilaiden kanssa. Mä haluisin suuntautua just tälle osa alueelle, mutta ei ole ollut mahdollisuutta. Ja kyllä sinne lähihoitajia otetaan, ku ne just niitä sinne haki. Ja kyllä mulla tietoa on psyykkisistä sairauksista, mutta halusin vain tietää mitä sielä tehään.
Sulla on asenne ja motivaatio kohdallaan!
Soita vaikka sinne paikkaan ja kysy voitko tulla päiväksi seuraamaan osaston toimintaa, koska olet aikeissa hakea sijaisen paikkaa siellä.
Sen jälkeen sun on itsekin helpompi tehdä päätöksesi.
Hienoa että sulla kiinnostusta alalle ja halu auttaa! Niillä pääset hyvin alkuun ja siinä se ujouskin kesän aikana haihtuu ;) - zxcv12
eteenpäin! kirjoitti:
Sulla on asenne ja motivaatio kohdallaan!
Soita vaikka sinne paikkaan ja kysy voitko tulla päiväksi seuraamaan osaston toimintaa, koska olet aikeissa hakea sijaisen paikkaa siellä.
Sen jälkeen sun on itsekin helpompi tehdä päätöksesi.
Hienoa että sulla kiinnostusta alalle ja halu auttaa! Niillä pääset hyvin alkuun ja siinä se ujouskin kesän aikana haihtuu ;)Olen joskus ollut kliinisesti todetun vakavan masennuksen takia potilaana eri paikoissa ja potilaan näkökulmsta seuraavaa:
Tärkeintä on, että tiedät kuka olet ja miksi työtä teet. Me potilaat vaistoamme todella herkästi jos olet falski ja osaamme olla hankalia. Vahva oma itsetuntemus on oltava, jotta voit olla tarvittaessa empaattinen mutta samaan aikaan pitää mielessä oman sietokyvyn rajat. Kuulet ja näet asiota, jotka ovat vaikeita, mutta se on vaan työtä, ei sen enenpää. - lätkitään
öööööööö kirjoitti:
Olen psyk.vastaanotolla töissä (avopuoli)
Itsenäistä ja vastuullista terapiatyötä.
voin kertoa että vastaanotto aikoina ei pelata korttia.Ajatus hymyilyttää=D - että.....
lätkitään kirjoitti:
Olen psyk.vastaanotolla töissä (avopuoli)
Itsenäistä ja vastuullista terapiatyötä.
voin kertoa että vastaanotto aikoina ei pelata korttia.Ajatus hymyilyttää=DToivoisinpa,että joku reviisori todella tarkastaisi kaikki Suomen psykiatriset osastot ja kartottaisi hoitotulokset.Mittaisi hoitajien ammattitaidon, eettisyyden ym. asiat.Psykan osastot on todella kalliita suojatyökeskuksia.Potilaista ei oikeasti välitetä .Kunhan hoitaja pääsee helpolla ja nostaa palkkaa ei mistään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928