FAKTOJA

UUSPERHEESTÄ

Ja eritoten katkerista existä.Huom.en yleistä vaan kerron noin ihan omasta kokemuksesta...Uusikkona.
Ex äiti on katkera ja vihainen,kostaa lasten kautta ex miehelleen.Ei halua että lapset tutustuu taikka menee tämän uuden naisen luo,koska kokee sen uhkana omalle äitiydelleen.Manipuloi lapset vihaamaan tätä uutta valehtelemalla että uusi rikkoi heidän perheen ja vei lapsilta isän omille lapsilleen(todellisuudesa erosivat jo paljon ennen uutta!)
pistää lapsen jopa varastamaan sisarpuoleltaan jotta saa riidan tähän uuteen perheeseen.Laittaa lapset rytkyissä,kyllähän se uusi nainen ostaa vaatteet.

24

940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekstin täysin

Niin tekee minunkin mieheni exä.Huomattuaan kuinka lapset alkoivat pitää minusta,pääsi piru irti siellä exälässä,ja kaikkensa teki erottaakseen minut ja exänsä,mutta kävikin niin että jäi exä sekä lapset....sitä saa,mitä tilaa....on tuttu lause tuolle exmuijalle.Ryysyissä ja erittäin nälkäisinä tulivat nuo lapset silloin kun vielä otimme heidät vastaan.Nyt eivät enään rasitteenamme ole onneksi,vaan voimme keskittyä olennaiseen,eli toisiimme.

• kokenut samaa

kuin aloittaja, mutta puhumalla aikuisten kesken päästy kaiken yli, ja nyt kun lapsikatras, omat vieraat ja yhteiset, jo hieman vanhempia kokevat kaikki toisensa sisarruksiksi, ja uudet vanhat y.m puolisot tapaavat ei nyt ihan keskenään mutta kaikissa lasten juhlissa ja tapahtumiss,a ei lapsista välittäminen ole toisilta pois, ja vaikka meillä kun on vielä niitä mummoloitakin useampi lasten elämässä monta välittävää ja rakastavaa aikuista olemme kokeneet sen vaan eduksi. sikai toi että alkuvaikeuksien aikana isä olisi vaikeuksien takia hylännyt omat lapsensa kuulostaa aivan uskomattomalta miten sinä ja vielä enemmän isä pystyy nukkua yönsä.Lapsi raukat jotka todella ei syypäitä vanhepiensa eroon tai äitinsä ja isänsä käyttäytymiseen kasva aikuiseksi, kehota ja tue miestäsi lapsiensa huolenpidossa.

• Miksi äidit kostaa?

Höpö höpö, katkerana vaan luulet niin- Äidit pitää lastensa puolta aina, ja kun isä on jättänyt heidät, niin se on äidin tehtävä. Itse en ole koskaan hyväksynyt että meidän lapset edes näkeekään isänsä naisia, sen verran vaadin ex miestäni ajattelemaan lastensa parasta. Ja kyllä hän onkin ajatellut.
      Ei ole naiset kiusanneet meitä.

Muuten, eikö isä osaa ostaa lapselleen vaatteita? Ei se ole ainoastaan äidin tehtävä!

• Just..

Ei uusikoilla ole mitään syytä olla katkera, miksi olisi????????

Minulla on jo se ihana mies sekä hänen lapsensa, exällä ei ole mitään asiaa meidän elämäämme ja sen mieheni on onneksi tajunnut ja pitänyt hänet perheemme ulkopuolella.

Me olemme perhe, mihin ei exät kuulu, ja mieheni lapsilla on 2 perhettä. Meilläkin exä teki kiusaa aikanaan joka asiasta, mutta mieheni laittoi hänelle jauhot suuhun, niin eipä ole nokkaansa enään tunkenut meidän elämäämme.

• aloittaja
        Just.. kirjoitti:

Ei uusikoilla ole mitään syytä olla katkera, miksi olisi????????

Minulla on jo se ihana mies sekä hänen lapsensa, exällä ei ole mitään asiaa meidän elämäämme ja sen mieheni on onneksi tajunnut ja pitänyt hänet perheemme ulkopuolella.

Me olemme perhe, mihin ei exät kuulu, ja mieheni lapsilla on 2 perhettä. Meilläkin exä teki kiusaa aikanaan joka asiasta, mutta mieheni laittoi hänelle jauhot suuhun, niin eipä ole nokkaansa enään tunkenut meidän elämäämme.

Minullekkin pari vinkkiä,miten laittoi jauhot suuhun?
        Meillä taitaa olla niin että mies on sellanen tossukka et antaa exän hyppiä miten haluaa silmilleen.ja kaiken koitaa tehdä exän mieleen,ettei se kosta lapsille tai lasten kautta.

• tässäkin tap

auksessa se lasten parasta ajatteleminen olisi ollut ydinperheen yhtenä pitäminen....?

• todellakaan
        tässäkin tap kirjoitti:

auksessa se lasten parasta ajatteleminen olisi ollut ydinperheen yhtenä pitäminen....?

riitelevät katkerat vihaa huokuvat vanhemmat vaikka kuinka omia onkin lapsille 1000000 kertaa haitallisemmat kuin erillään asuvat (vaikka uudessa suhteessa)onnelliset vanhemmat. haittaa siinä tekevät vaan aikuiset jos he omia tuntemuksiaan yrittävät lapsille siirtää. Eli lasten paras mielessä omat mölyt mahassa heidän kuullen ja molempien vanhempien tärkeä tehtävä ylläpitää hyvää suhdetta siihen toiseen vanhempaan.. Omat riidat väittelyt käydään sitten kaksistaan ilman lapsia ja ilman nyksiä.. Molempien pitää olla niin aikuisia kun on lapsia maailmaan luonut että antaa tilaa myös erotilanteessa toistensa katkeruudelle ja kuuntelee ja tukee toisiaan yhteisien lasten vanhempina...! Tämä tarkoittaa myös että toisen osapuolen nyksiä kunnioitettava.

• mieltä!!!
        todellakaan kirjoitti:

riitelevät katkerat vihaa huokuvat vanhemmat vaikka kuinka omia onkin lapsille 1000000 kertaa haitallisemmat kuin erillään asuvat (vaikka uudessa suhteessa)onnelliset vanhemmat. haittaa siinä tekevät vaan aikuiset jos he omia tuntemuksiaan yrittävät lapsille siirtää. Eli lasten paras mielessä omat mölyt mahassa heidän kuullen ja molempien vanhempien tärkeä tehtävä ylläpitää hyvää suhdetta siihen toiseen vanhempaan.. Omat riidat väittelyt käydään sitten kaksistaan ilman lapsia ja ilman nyksiä.. Molempien pitää olla niin aikuisia kun on lapsia maailmaan luonut että antaa tilaa myös erotilanteessa toistensa katkeruudelle ja kuuntelee ja tukee toisiaan yhteisien lasten vanhempina...! Tämä tarkoittaa myös että toisen osapuolen nyksiä kunnioitettava.

Siis ei ole mitään järkeä jatkaa liittoa väkisin ja varsinkaan jos se rakkaus on kuollut.Muuten annetaan lapsille vähän väärä kaava siitä oikeasta perheestä.Kulissit kumoon vaan.
        Ja jos se katkeruus jätettäis taka-alalle ja keskityttäs lasten hyvinvointiin,niin silloin tajuttas että lapsen elämään mahtuu muitakin kun vaan omat biologiset vanhemmat!!!

• tarkastellen

Oletko tarkastellut omaa käytöstäsi ollenkaan? Miten itse kohtelet lapsia, miten puhut äidistä? Koskaan ei välit tule kuntoon haukkumalla, arvostelemalla ja syyttelemällä, se on selvää. Ketään ihmistä ei voi muuttaa, vain omaa suhtautumistaan voi.

1) mistä tiedät että äiti on katkera tai vihainen? Mistä katkeruus ja viha johtuu? Miten mies kohtelee lastensa äitiä?
      2) mistä tiedät ettei halua että lapset tutustuvat sinuun? Miksi? Minkälaisen kuvan on sinusta saanut?
      3) mistä tiedät että kokee sinut uhkana äitiydelleen? Miten hänelle on roolisi selitetty? Joissain tapauksissa mies "selkäsi takana" vinoilee lastensa äidille että on löytänyt lapsilleen uuden äidin tms.
      4) Jos äiti manipuloi lapsia, kannattanee isän jutella oikein tosissaan lasten kanssa ja kertoa oma kantansa lapsille. Voi todeta että on harmi, ettei äiti pidä YYYY:stä tai isästä, mutta jospa yritetään saada välit kuntoon (ja sitten tehdään niin!). Yleensä ei kannata jäädä odottamaan että se joku toinen tekee jotain.
      5) Erosivatko aivan varmasti jo ennen uutta? Joskus mies valehtelee tästäkin päästäkseen helpolla. Vaikka eihän tieto kenenkään käytöstä muuta, mutta auttaisi ehkä ymmärryksessä.
      6)Onko varmaa että äiti on itse pistänyt lapset varastamaan, vai reagoisivatko vain johonkin tilanteeseen ja saattavat syyttää äitiä, koska äiti on turva?
      7) laittaako lapset kiusallaan rytkyissä, vai näettekö asian niin? Jos ei kerran halua että tapaat edes lapsia, ei kai oleta että kuitenkin ostaisit heille vaatteita? Ehkä odottaa että isä ostaa, jos hänellä ei ole varaa tai jos heillä on taistelua elatusmaksuista?

Ihan vaan näin näkökulmana kirjoittelin. Asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia, ja usein oletetaan eikä oikeasti kuitenkaan tiedetä faktoja tai todellisuutta. Minun tapauksessani nimittäin kävi niin että nyxä kyllästyi "toimintaani" ja tuli selvittämään asiat nokikkain. Minusta ei asiat hänelle tosin kuuluneet mutta selvitin ne hänen kanssaan ettei jatkanut enää haukkumistani "ympäri kyliä". No, mies oli soppaa välissä hämmentänyt ja loput asioista jääneet molemminpuolisten väärinkäsitysten ja arvailujen varaan. Kummallakaan osapuolella ei ollut hyvää sanottavaa toisesta ja kaikki asiat otettiin henkilökohtaisena loukkauksena toista puolta kohtaan. Saimme asiat kuntoon ja sain myös selväksi että sovin lapsiani koskevat asiat ex-mieheni kanssa. Hän ja mies tekevät siten kuin tekevät omassa kodissaan ja perheessään. Nainen oli näet tulossa sosiaalitoimistoon kanssani kahden sopimaan lasten tapaamisista! Olemme saaneet ilman puhdistettua ja isä on alkanut käyttäytyä asiallisesti eikä jokainen juttu paisu suureksi "toi kiusaa mua tahallaan lasten kautta" -draamaksi vaan ymmärrämme että kummallakin on arkielämä ja joskus ne kumisaappaat unohtuu, eikä sitä tehdä kiusalla.

• aloittaja

1.En minä hauku lasten kuullen heidän äitiään toisin kun hän minua ja miestäni,kertoo kai se jo jotain.
        2.Vaatii,että isä tapaa yksin lapsia vaikkakin meillä uusperhe.
        3.Sama kuin kohta yksi
        4.Äiti kertoo miten asioitten täytyy mennä tapaamisissa ja ketä saa olla läsnä ja jopa sen mitä lasten kuuluu ajatella
        7.Kyllä aivan kiusallaan tulee likaisissa ja liian pienissä retkuissa.Ollaan(minä eritoten)ostettu uusia ja kun ne menny äidille ei koskaan tule takaisin vaan sama homma alkaa alusta.Ja äiti tietää,että minä olen niitä vaatteita ostanut,kun lapset kertoo.enää ei laiteta uusia vaatteita sinne.
        Elatusmaksut mies maksaa äidin vaatiman summan ja lisäksi muita välineitä ja kuluja!

en voi itse ruveta setvimään asiaa,kun en saa yhteistietoja mistään,vaikka mieli totisesti tekisikin.

• tähän
        aloittaja kirjoitti:

1.En minä hauku lasten kuullen heidän äitiään toisin kun hän minua ja miestäni,kertoo kai se jo jotain.
        3.Sama kuin kohta yksi
        4.Äiti kertoo miten asioitten täytyy mennä tapaamisissa ja ketä saa olla läsnä ja jopa sen mitä lasten kuuluu ajatella
        7.Kyllä aivan kiusallaan tulee likaisissa ja liian pienissä retkuissa.Ollaan(minä eritoten)ostettu uusia ja kun ne menny äidille ei koskaan tule takaisin vaan sama homma alkaa alusta.Ja äiti tietää,että minä olen niitä vaatteita ostanut,kun lapset kertoo.enää ei laiteta uusia vaatteita sinne.
        Elatusmaksut mies maksaa äidin vaatiman summan ja lisäksi muita välineitä ja kuluja!

en voi itse ruveta setvimään asiaa,kun en saa yhteistietoja mistään,vaikka mieli totisesti tekisikin.

Kertovatko lapset että äiti haukkuu? Kannattaa jättää omaan arvoonsa. Lapset huomaavat (kyllä, oikeasti!) kyllä onko jutuissa perää vai ei.

Kannattaa jättää omaan arvoonsa, hänellä ei ole siihen oikeutta. Ei varmaan kuitenkaan kannata tieten tahtoen ärsyttää, vaan mies hakee ja palauttaa yksin.

3.Sama kuin kohta yksi

Lapset eivät pysty toteuttamaan kenenkään antamia ohjeita noin pitkään. Huomaavat että teillä on eri säännöt. Kertaatte vaan uudestaan ja uudestaan, tai paremminkin; isä kertaa.

Jos ja kun ostatte vaatteita, ostatte ne teidän kotiinne. Selitätte vaikka että haluatte pitää täälläkin vaatevarastoa lapsia varten. Eipä tarvitse äidin pakata mitään ja vaihdatatte "rääsyt" ostamiinne vaatteisiin.

Tämä on täysin isän ja äidin välinen juttu, ja täysin itsestään kiinni. Lain mukaan ei ole pakko maksaa kuin elatusmaksut. Riippuu summasta riittääkö ne kaikkeen vai ei, jokainen omantunnon mukaan maksaa "ylimääräistä". Voit lohduttautua sillä, että ydinperheissäkään ei harvalle jää "säästöön" vaan kaikki rahat menee yleensä lapsiin.

Eipä sinun kuulukaan vaan lasten isän kuuluu.

• Ei katkera ex

No nyt se on tullut taas todistettua - minä olen jotenkin "viallinen" ex.

Ex-mies tapasi hiljattain uuden naisen. Suhde on edennyt sen verran että "uskalsi" esitellä naisen myös meidän lapselle.

Sen vähän mitä minä olen naista nähnyt, ja kaiken mitä lapseltani olen kuullut - vaikuttaa nainen ihan mukavalta ja asialliselta. Minulla ei ole mitään sitä vastaan että mies käy lapsemme kanssa naisen luona. Tiedän, että mies naisesta pitää ihan oikeasti, ja lapsikin hänestä tykkää.

Ex-mies on kiltti, mukava ja välitän hänestä paljon - tietenkin toivon että hän on onnellinen, enkä hänen onnea yritä millään tavoin "estää". Olenhan minäkin aikoinani samaan mieheen rakastunut, ja tehnyt hänen kanssaan maailman ihanimman lapsenkin.

Kukaan ei lapseltani koskaan voi viedä isää, eikä sen puoleen äitiäkään.

Joten missä vika kun toivon että me kaikki voimme olla onnellisia, vaikka ei saman katon alla enää ollakaan..?

• hae apua pian

Kannattaa.

• Ei..

Se on vaan fakta, että kun exät jää katkeriksi, niin se kiusaaminen alkaa ja sitä jatkuu, jatkuu ja jatkuu... Ei kaihdeta keinoja.

Itse olen ollut niin piilossa oleva "nyksä" mutta sekään ei ole hyvä, jo tieto minusta saa exän karvat pystyyn. Mutta ei hän voi minun olemassa ololleen mitään, kiusaamalla hän ei saa muuta kuin pahaa aikaiseksi.

• vain hän
        Ei.. kirjoitti:

Se on vaan fakta, että kun exät jää katkeriksi, niin se kiusaaminen alkaa ja sitä jatkuu, jatkuu ja jatkuu... Ei kaihdeta keinoja.

Itse olen ollut niin piilossa oleva "nyksä" mutta sekään ei ole hyvä, jo tieto minusta saa exän karvat pystyyn. Mutta ei hän voi minun olemassa ololleen mitään, kiusaamalla hän ei saa muuta kuin pahaa aikaiseksi.

on paha ja sinä niin hyvä ja kunnollinen. Onneksi vika on vain hänessä, ei kenessäkään muussa tai missään muussa asiassa. Hän on siis läpeensä paha, katkera ja yrittää saada miehensä takaisin. Kannattaa vain haukkua ja vihata, mikään muu ei auta, tietenkään. Onneksi saat itse käytökselläsi vain hyvää aikaiseksi ja ajattelet aina muiden parasta.

• PITÄISI

OLLA KATKERA?Voi hyvänen aika ei minulla ole sellaiseen turhuuteen kun katkeruuteen aihetta eikä aikaa eikä voimia.
        Toivon vaan,että saataisi elää omaa elämää rauhassa.Niinhän mekin annamme hänelle sen rauhan.

• rauhan, kun ensin
        PITÄISI kirjoitti:

OLLA KATKERA?Voi hyvänen aika ei minulla ole sellaiseen turhuuteen kun katkeruuteen aihetta eikä aikaa eikä voimia.
        Toivon vaan,että saataisi elää omaa elämää rauhassa.Niinhän mekin annamme hänelle sen rauhan.

hajottaa toisten perheen. Vaihingonilo on kaikista parasta herkkua katsella, kun exä ja lapset kärsii.

• ihminen ei
        rauhan, kun ensin kirjoitti:

hajottaa toisten perheen. Vaihingonilo on kaikista parasta herkkua katsella, kun exä ja lapset kärsii.

nyt vaan voi tulla ja hajoitta yhtäkään ehjää,onnellista asioihinsa tyytyväistä perhettä se nyt on fakta!! Vastuu on niillä jotka siinä perheessä elää, eli jos mies tai nainen "löytää" toisen niin kyllä vastuu vain ja ainoastaan hänellä joka perheestään huolimatta toista alkanut sillä silmällä katsella, ja en ainakaan minä alunperinkään olisi sellaista vapaatakaan miestä halunnut jonka minä olisin pystynyt viedä (siis nuoruuden liito joka hajosi kun toinen tilalleni "löyty") kyllä molemmat siinä hynttyyt yhteen lyötiin.Ja niin kävi tuossa hänen seuraavassa liitossaankin. Itsekkin tapasin sittemmin miehen joka laittanut kylläkin avioeron vireille ja jo vähän aikaa asustellut omillaan (tiedän kun olen nähny päivämäärän ero papereissa päiväytty 3 kuukautta ennen kuin ensi kerran kyseistä herraa edes näin)keskustelimme kun rakastuimme että hänen ero silti niin tuore että edetään hitaasti ja jätetään molempien lapset toistaiseksi suhteen ulkopuolelle. Noin vuosi tapaamisestamme sitten pikkuhiljaa tutustuttiin toisimme lapsiin ja siitä vielä vuosi niin muutettiin yhteen siinä vaiheessa (ja siis vasta siinä vaiheessa) alkoi kuulua huhuja että minä olin heidän liittonsa hajoittanut ja lapsilta isän vienyt lapsillekki ne silloin alle kouluikäisiä? Oli pakko kysyä vaikka yleensä mies hoitanut lasten asioissa yhteenpidon että mikä homma tämä nyt on ja mistä tuulee kunnon vastausta en saanut, mies oli sitä mieltä että annetaan olla kun me tiedetään miten asia on Lapsille kuitenkin oli pakko oikaista käsitys kun he tästä huolissaan ja minun lapsien kanssa keskusteli että mitenköhän meidän homma kestää kohta varmaan erotaan kun minä vieraita miehiä harrastukseksi perheiltä vien.No nyt onneksi laantunut tuo mustamaalaaminen ja lasten juhlissa yhdessä kahvit keitellään y.m tuli vaan tämä vanha asia mieleen kun kommenttisi luin.

• puoliäiti

-lapset kuulemma sairastuvat meillä ollessaan vaikka fakta on,että ovat pois koulusta enemmän hänellä ollessaan
      - kulkevat aina likaisissa vaatteissa tai liian vähän puettuina
      äiti ei vie parturiin tms
      - ei hanki mitään harrastusvälineitä
      -ei vie lapsia koskaan minnekään kun ei muka ole rahaa (röökiin ja viinaan sitä kyllä löytyy)
      -valehtelee lapsille,meille ja keksii mm.kuraattorin sanoneen asioita,joita tämä ei ole sanonut
      mun puolesta vois poistua mahd.kauas koko akka kun ei aikuismaisesti pysty keskustelemaan ja hoitamaan asoitaan

• lasten oma äiti ei

kans vie parturiin, ei luisteleen, ei ota mukaan mihinkään. Lapset litsaa koulusta viikottain, eikä tee läksyjä ikinä. Vaatteet myös risoja likaisia, ja kauheita retkuja, jotai kirppis retkuja jatkuvasti. Lapset valhetelee, ja puhuu ihan kauhteita kuvitus juttuja, ihan tärähtäneitä lapsia. Niin on äitikin.
        Meillä sen sijaan lapset oppivat kaiken tarpeellisen, koska minä olen jämpti ja vaadin enemmän kuin heidän oma äiti, joka on vähän niin ja näin, osaako toimia vai eikö osaa.
        Yrittää mustamaalata mua, mutta kunhan puhuu, on se kauhee ämmä, oikein kiusankappale. En edes tiedä osaako edes kahvia keittää, niin on mitätön ämmä mieheni entinen vaimo.

• vasta outo olen

Meillä kun kävi näin: Ex-mies löysi uuden. Perusti perheen ja kaksi lasta tekivät. Lapseni kulki heillä tapaamassa ja kaikki meni ihan ok. Sittemmin exä otti vanhat tapansa käyttöön ja heittäytyi päätoimiseksi juopoksi. No se uusi vaimo oli fiksu ja viskasi isin pihalle. Tämän jälkeen lapseni ei ole isäänsä tavannut, ei voi kun se ryyppyputki jatkuu nyt kuudetta kuukautta.
      Lapsi kulkee nyt kylässä siellä uuden ex-vaimon luona leikkimässä sisarpuoltensa kanssa. Ja kaikki (paitsi isä varmaankin) ovat tyytyväisiä. Lapset ovat niin liikuttavan onnellisia kun tapaavat toisensa! On se onni ettei me 1. vaimo ja 2. vaimo olla koskaan toisiamme nokittu.

Jaa, täytyy varmaan mainita etten hoidata lastani tällä 2. vaimolla, vaan lapsi menee ihan kutsuttuna vieraana sinne 2-4 tunniksi kerrallaan.

• puoliäiti

Tuollainen on hienoa.Olisi mukavaa kun exän kanssa olisi edes jonkinlaiset keskusteluvälit ja samantyyppiset säännöt molemmissa kodeissa,näin lapsetkin tuntisivat olonsa turvallisemmaksi,mutta kun ei.Mä en niitä kersoja halua omia mutta kun kuuluvat tähän kauppaan niin pitäähän niistä huolehtia jollain tavalla.Eri tavat ja säännöt sotkevat asioita ja exän kanssa ei voi sopia mistään kun hän vain valehtelee yms.Lasten tulevaisuus ei näytä hyvältä,nyt jo varastetaan tavaraa esim.minulta,valehdellaan yms.Niitähän tässä pitäis ajatella.

• Järki käteen

Kirjoitit viestissäsi, että ex äiti on sitä ja tätä. Hmmm... mikä ex äiti?

Mietihän vähän. Olen itsekin "äitipuoli", mutta ei tytärpuoleni äiti ole todellakaan ex äiti, vaan äiti isolla Ä:llä.

Melkein hävettää puolestasi.

• kirjoitusvirhe :/

tuli.siis lasten äiti ja miehen ex!!!!
        anteeksi ei ollut tarkoitukseni laittaa ex äiti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2742
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      17
      2291
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe