Heippa kaikille!
Mulle on kans nyt terolut ja clomifen-kuuri meneillään ja haluaisin kans vähän tiedustella miten se on teillä auttanu? Mulla on tutkittu kaikki paikat laproskopialla eli munajohtimet, kohtu ja munasarjat on ihan normaalit. on ultrattu ja kohdun limakalvo oli sopivan paksu. Ainoa mikä oli oli Prl-hormoni liian korkealla. Normaalistihan se on jotain 550 luokkaa mulla oli reippaasti yli 700.. Nyt siis mensuunit kestäneet 7 päivää teroluuttien avulla. Eli siis tässäpä tämä minun tarina. Toivon kovasti että saisin välillä katsella tikusta jotain muuta ko negaa...Sad
Clomifen+Terolut
47
3384
Vastaukset
- mulla oli
terot ja clomit käytössä. Eka söin teroja menkkojen alkamiseksi ja sen jälkeen sain clomikuurin oviksen aikaansaamiseksi. Ekasta clomikierrosta tärppäsi ja kaksosia odotellaan. Onko sulle sovittu seurantaultra clomien oton jälkeen?
- monal
Kaksosia!? Voi onnea hirveästi! :) Oliko sinulla kauankin menkat pois ennenkun aloitit terolut-kuurin? Mulla on nyt terolut-kuurin ja clomifenit syötyäni kestänyt vuoto kahdeksan päivää...? :/ Ei ole sovittu seurantaa, gynen kans juteltiin ja hän oli sitä mieltä että katsotaan tärppääkö nyt sitten tässä kierrossa...
- onnitteluista
monal kirjoitti:
Kaksosia!? Voi onnea hirveästi! :) Oliko sinulla kauankin menkat pois ennenkun aloitit terolut-kuurin? Mulla on nyt terolut-kuurin ja clomifenit syötyäni kestänyt vuoto kahdeksan päivää...? :/ Ei ole sovittu seurantaa, gynen kans juteltiin ja hän oli sitä mieltä että katsotaan tärppääkö nyt sitten tässä kierrossa...
Mulla oli menkat pillereiden lopetuksen jälkeen hakusessa useamman kuukauden. Sitten sain terot ja niillä menkat tuli kellon tarkasti. Vuoto kesti reilun viikonkin ellei enemmän, eli tuo kahdeksan päivää kuulostaa ihan normilta =D Mulle gyne sanoi, että seurantaultraa ei tarvita ja uskoin häntä. Jos olisin mennyt ultraan, olisi siinä voitu todeta kaksosraskauden riski. Mahdollisuushan on, että clomeilla alkunsa saa useampikin alkio kuin kaksi... No, nyt olen jo tottunut alkupaniikin jälkeen kaksosajatukseen, enkä osaa enää kuvitellakaan odottavani vain yhtä vauvaa =D
Mulla ovis tuli clomien aikana vasta kierron päivänä 23, eli ei kannata menettää toivoa, vaikka ovis ei antaisikaan merkkejä normin puolen kierron aikaan =D Mä kerkisin jo masentuun, kun ovisplussaa ei tullut, kunnes sit alkoivat oireet ja sain sen plussankin ovistestiin. Sen jälkeen alkoikin kovat petipuuhat ja siitä saikin alkunsa kaksi pientä ihmisen alkua =D
Suosittelen, että jos raskaus saa alkunsa clomikuurin aikana, että menet ainakin siihen alkuraskauden varhaisultraan, jossa näkyy heti montako alkiota on kiinnittynyt. Alkuvaiheessa se määrä näkyy parhaiten.
Onnea kovasti yritykseen!!! Kysy lisää, jos tulee mieleen jotain =D - Monal
onnitteluista kirjoitti:
Mulla oli menkat pillereiden lopetuksen jälkeen hakusessa useamman kuukauden. Sitten sain terot ja niillä menkat tuli kellon tarkasti. Vuoto kesti reilun viikonkin ellei enemmän, eli tuo kahdeksan päivää kuulostaa ihan normilta =D Mulle gyne sanoi, että seurantaultraa ei tarvita ja uskoin häntä. Jos olisin mennyt ultraan, olisi siinä voitu todeta kaksosraskauden riski. Mahdollisuushan on, että clomeilla alkunsa saa useampikin alkio kuin kaksi... No, nyt olen jo tottunut alkupaniikin jälkeen kaksosajatukseen, enkä osaa enää kuvitellakaan odottavani vain yhtä vauvaa =D
Mulla ovis tuli clomien aikana vasta kierron päivänä 23, eli ei kannata menettää toivoa, vaikka ovis ei antaisikaan merkkejä normin puolen kierron aikaan =D Mä kerkisin jo masentuun, kun ovisplussaa ei tullut, kunnes sit alkoivat oireet ja sain sen plussankin ovistestiin. Sen jälkeen alkoikin kovat petipuuhat ja siitä saikin alkunsa kaksi pientä ihmisen alkua =D
Suosittelen, että jos raskaus saa alkunsa clomikuurin aikana, että menet ainakin siihen alkuraskauden varhaisultraan, jossa näkyy heti montako alkiota on kiinnittynyt. Alkuvaiheessa se määrä näkyy parhaiten.
Onnea kovasti yritykseen!!! Kysy lisää, jos tulee mieleen jotain =DEli siis kuinka kauan sinä söit Teroluuttia ennenku otin Clomit kiertoon? Koska mie olen syönyt ekan kuurin teroa ja siinä samalla 3.-7. päivä vedin clomia nassuun :D
Mulle tehtiin se laproskopia ja sen jälkeen mulla ei tullut kuukautisia, nyt vasta puolen vuoden jälkeen terojen avulla. Vähän jännittää tuo kierron loppu kun niin kovasti sitä vauvaa haaveilee ja odottaa koska se tärppäis.
Oon niin kovasti myös oottanu että olis joku jonka kans puhua näistä ja jolla olis enemmän tietoa ko mie olen ihan alottelija :) - teroja
Monal kirjoitti:
Eli siis kuinka kauan sinä söit Teroluuttia ennenku otin Clomit kiertoon? Koska mie olen syönyt ekan kuurin teroa ja siinä samalla 3.-7. päivä vedin clomia nassuun :D
Mulle tehtiin se laproskopia ja sen jälkeen mulla ei tullut kuukautisia, nyt vasta puolen vuoden jälkeen terojen avulla. Vähän jännittää tuo kierron loppu kun niin kovasti sitä vauvaa haaveilee ja odottaa koska se tärppäis.
Oon niin kovasti myös oottanu että olis joku jonka kans puhua näistä ja jolla olis enemmän tietoa ko mie olen ihan alottelija :)muistaakseni kolme kiertoa ja sit marssin uudelleen gynen puheille, kun ovista ei tullut. Sain sit clomit ja niiden kanssa en teroja enää ottanutkaan. Eli, kun tero kierron menkat loppuivat, otin clomeja kp. 3-7 ja sit vaan odottelin ovista =D No se ovis tuli heti ekassa clomikierrossa ja kaksoset saivat alkunsa. En siis aloittanut enää teroja, vaikka ovista ei tullutkaan normaaliin aikaan kierron puolivälissä.
- Monal
teroja kirjoitti:
muistaakseni kolme kiertoa ja sit marssin uudelleen gynen puheille, kun ovista ei tullut. Sain sit clomit ja niiden kanssa en teroja enää ottanutkaan. Eli, kun tero kierron menkat loppuivat, otin clomeja kp. 3-7 ja sit vaan odottelin ovista =D No se ovis tuli heti ekassa clomikierrossa ja kaksoset saivat alkunsa. En siis aloittanut enää teroja, vaikka ovista ei tullutkaan normaaliin aikaan kierron puolivälissä.
Okei, mutta ei varmaan ole haittaa vaikka samassa kierrossa syön noita molempia, vaikka nyt minua alko epäilyttään ku oon hirveästi yrittäny kahmia tietoa näistä teroista ja clomeista ja jostain luin että terot sitte estäs oviksen? Mutta seuraavalla kierrollahan voin koittaa sitten toisella lailla. Jos ne menkat sitten tulisi luonnollisesti ja ottaisin vain clomit kierron 3-7. päivä... Hui minua jännittää kierron loppu, oon niin kauan jo vauvasta haaveillut...
- kun jännittää
Monal kirjoitti:
Okei, mutta ei varmaan ole haittaa vaikka samassa kierrossa syön noita molempia, vaikka nyt minua alko epäilyttään ku oon hirveästi yrittäny kahmia tietoa näistä teroista ja clomeista ja jostain luin että terot sitte estäs oviksen? Mutta seuraavalla kierrollahan voin koittaa sitten toisella lailla. Jos ne menkat sitten tulisi luonnollisesti ja ottaisin vain clomit kierron 3-7. päivä... Hui minua jännittää kierron loppu, oon niin kauan jo vauvasta haaveillut...
Itse olin kanssa ihan paniikissa loppukierrosta, kun jännitti tuleeko ovis vai ei ja tärppääkö =D
Mä en syönyt teroja samassa kierrossa, kun en ollut ihan varma, että saako syödä ja onko se kannattavaa. Mun käsityksen mukaan monet syö samaan aikaan niitä. Mä ajattelin, että jos clomit ei auta ja ovista ei tule, niin odottelen sitten luomumenkkoja vaikka useamman kuukauden. Ootko ostanut ovistestejä? Mikä kp sulla nyt menossa? - monal
kun jännittää kirjoitti:
Itse olin kanssa ihan paniikissa loppukierrosta, kun jännitti tuleeko ovis vai ei ja tärppääkö =D
Mä en syönyt teroja samassa kierrossa, kun en ollut ihan varma, että saako syödä ja onko se kannattavaa. Mun käsityksen mukaan monet syö samaan aikaan niitä. Mä ajattelin, että jos clomit ei auta ja ovista ei tule, niin odottelen sitten luomumenkkoja vaikka useamman kuukauden. Ootko ostanut ovistestejä? Mikä kp sulla nyt menossa?Eli siis nyt mulla on tänään menossa kp 13, enkä ole hakenu tikkuja, jotenki se negatiivinen ahdistaa minua. Päätettiin että nyt on sitte kovat sänkyhommat joka päivä :D Miten se greippimehu juttu? oletko kuullut onko se toiminu vai onko se vaan juttu :D
Mulla kesti nyt vuoto 11 päivää. Jos nyt tulee luomumenkat niin sitte taidan ottaa vaan clomeja kieron 3-7. päivinä. - kanssa ....
monal kirjoitti:
Eli siis nyt mulla on tänään menossa kp 13, enkä ole hakenu tikkuja, jotenki se negatiivinen ahdistaa minua. Päätettiin että nyt on sitte kovat sänkyhommat joka päivä :D Miten se greippimehu juttu? oletko kuullut onko se toiminu vai onko se vaan juttu :D
Mulla kesti nyt vuoto 11 päivää. Jos nyt tulee luomumenkat niin sitte taidan ottaa vaan clomeja kieron 3-7. päivinä.greippimehua. Toisilla se auttaa ja toisilla ei. En oikein ole saanut selvää vastausta sen vaikutuksesta, mutta toisilla se edistää ovislimojen syntyä ja siksi helpottaa oviksen tunnistamista. Mulla tuli kyllä todella voimakkaat oviskivut, joten olisin bongannut oviksen ilman testiäkin =D
- Ninskunen
Moikka! Liityn kanssa keskusteluunne, koska on pakko päästä purkamaan jonnekin tätä tunnetta, kun oottelee, että saa tehdä ensi viikolla raskaustestin. Olen aivan tulisilla hiilillä. X-D
Mulla on takana eka clomi-kierto. Mulla ei oo ollu ikinä säännöllisiä menkkoja ja clomikuuria ennen söin kuurin Primolut N-lääkettä, jotta sain aikaan menkat, kun edellisistä oli 6 kk aikaa.
Meillä on lapsen yritystä takana 10 kk ja sain nyt clomit, koska tiettävästi en ovuloi luomusti. Mulla on todettu pco.
Tästä kierrosta en lähtenyt tikuttamaan ovista, koska en jotenkin halunnut ottaa lisästressiä - sitä on jo tarpeeksi ilmankin. Toisaalta harmittaa, kun en tiedä, milloin ovis on tai oli. :-/ Ensi kierrossa varmaan tikutan oviksen, jos nyt ekalla ei tärppää. Kaiken maailman oireita on ollut nyt, mutta veikkaan, että ne on mielikuvituksen tuotetta...- jännät paikat
Muistan ite, kuinka jännäsin kovasti raskaustestin tekoa. Mulla oli kyllä tosi selkeitä oireita jo ennen plussausta ja osasin tuloksen arvata etukäteen. Veikkaan, että oireiden runsaus johtui siitä, että kaksi alkiota oli kiinnittynyt ja raskaushormonin määrä korkeampi kuin normisti =D
Itse tikutin oviksen ja osasimme olla oikeaan aikaan asialla. Ovisoireetkin oli tavallista voimakkaammat, kun munasoluja irtosi yhden sijasta kaksi =D
Onnea kovasti testin tekoon. Toivotaan, että tärppää!!!! - Ninskunen
jännät paikat kirjoitti:
Muistan ite, kuinka jännäsin kovasti raskaustestin tekoa. Mulla oli kyllä tosi selkeitä oireita jo ennen plussausta ja osasin tuloksen arvata etukäteen. Veikkaan, että oireiden runsaus johtui siitä, että kaksi alkiota oli kiinnittynyt ja raskaushormonin määrä korkeampi kuin normisti =D
Itse tikutin oviksen ja osasimme olla oikeaan aikaan asialla. Ovisoireetkin oli tavallista voimakkaammat, kun munasoluja irtosi yhden sijasta kaksi =D
Onnea kovasti testin tekoon. Toivotaan, että tärppää!!!!Kiitos kannustuksesta! :-) Todella rohkaisevaa lukea muiden onnellisia tarinoita. :-) Onko oma raskautesi missä vaiheessa vai oletko jo saanut pikkunyytit kainaloon?
Mullakin on oireita, jos jonkinlaisia, mutta harmittaa, kun en uskalla sanoa, onko ne aitoja. Mulla on samaan aikaan stressiä töissä ja siitä johtuen on enneki tullu pahoinvointia, jonka oon luullu johtuvan alkavasta raskaudesta. Nyt on taas ollut pahoinvointia, etomista, lämmöt korkeella, vatsa turvoksissa... Mutta testi paljastanee lähipäivinä, mistä oikeesti on kyse... - on vielä
Ninskunen kirjoitti:
Kiitos kannustuksesta! :-) Todella rohkaisevaa lukea muiden onnellisia tarinoita. :-) Onko oma raskautesi missä vaiheessa vai oletko jo saanut pikkunyytit kainaloon?
Mullakin on oireita, jos jonkinlaisia, mutta harmittaa, kun en uskalla sanoa, onko ne aitoja. Mulla on samaan aikaan stressiä töissä ja siitä johtuen on enneki tullu pahoinvointia, jonka oon luullu johtuvan alkavasta raskaudesta. Nyt on taas ollut pahoinvointia, etomista, lämmöt korkeella, vatsa turvoksissa... Mutta testi paljastanee lähipäivinä, mistä oikeesti on kyse...masussa. Olen raskausviikolla 23. Heinäkuussa voi olettaa, että pikkuiset syntyy, koska kaksosraskaudet harvoin kestää loppuun asti.
Kaikkia omia oireita en enää muista, mutta ainakin lämmöt oli koholla ja mahassa kovia kramppeja, niin ja rinnat oli arat.
Tule kertomaan, miten testissä kävi! =D - ihmisä joille puhua :)
TOivon sydämmeni pohjasta että teillä tärppäis! Täällä oottelen jo kovasti huhtikuun loppua että testin pääsisi tekemään ja saisi muutaki katseltavaa kuin negatiivistä tikkua.. Kierron 20 päivä menossa ja ei kyllä oo oikeen ollu mitään oloa että olisin ovuloinut...:( Miekään en ole tätä tikuttanu ku ajateltiin ensin kokeilla ihan "luomuna". Ens kierrossa sitten tikut käyttöön jos ei tärppää ja itsellä nyt on sellainen olo että tuskin, vauvakuume on niin luja että uniakin olen nähnyt useamman kuin yhden.
Mullakaan ei ole ollu ikinä säännölliset menkat mutta munasarjat ja muut on ihan normaalit eli ei ole todettu pco:ta. - Ninskunen
ihmisä joille puhua :) kirjoitti:
TOivon sydämmeni pohjasta että teillä tärppäis! Täällä oottelen jo kovasti huhtikuun loppua että testin pääsisi tekemään ja saisi muutaki katseltavaa kuin negatiivistä tikkua.. Kierron 20 päivä menossa ja ei kyllä oo oikeen ollu mitään oloa että olisin ovuloinut...:( Miekään en ole tätä tikuttanu ku ajateltiin ensin kokeilla ihan "luomuna". Ens kierrossa sitten tikut käyttöön jos ei tärppää ja itsellä nyt on sellainen olo että tuskin, vauvakuume on niin luja että uniakin olen nähnyt useamman kuin yhden.
Mullakaan ei ole ollu ikinä säännölliset menkat mutta munasarjat ja muut on ihan normaalit eli ei ole todettu pco:ta.Kiitos kovasti kannustuksesta! :-) Toivon, että myös teillä näkyisi plussaa testissä pian! Kattelin jo toiveikkaana kalenteriin, että tiedossa olisi jouluvauva, jos nyt tärppäisi (hupsu minä!) ;-)
Aattelin täsmälleen niin kuin säkin, että yrittäisi ensin ilman mitään tikuttelua ja luottaisi tuuriin ja luontoäitiin, mutta... kyllä sitä nyt vaan haluaa maksimoida omat mahdollisuudet, että ens kierrossa tikutan takuulla enkä jätän näin paljoa sattuman varaan. Jos nyt ei tosiaan oo tärpänny.
Sulla on onnea, jos pystyt tuntemaan kehossa oman ovulaatiosi. Mulla ei välttämättä oo ikinä ennen ollu ovulaatiota, joten en tiedä, millaisia tuntemuksia odottaa. Sullakaan ei ilmeisesti ultrata clomikuurin aikana? Toivon, ettei me turhaan napsita näitä tabuja, vaan oikeesti jotain hyvää seuraa vielä... - monal
Ninskunen kirjoitti:
Kiitos kovasti kannustuksesta! :-) Toivon, että myös teillä näkyisi plussaa testissä pian! Kattelin jo toiveikkaana kalenteriin, että tiedossa olisi jouluvauva, jos nyt tärppäisi (hupsu minä!) ;-)
Aattelin täsmälleen niin kuin säkin, että yrittäisi ensin ilman mitään tikuttelua ja luottaisi tuuriin ja luontoäitiin, mutta... kyllä sitä nyt vaan haluaa maksimoida omat mahdollisuudet, että ens kierrossa tikutan takuulla enkä jätän näin paljoa sattuman varaan. Jos nyt ei tosiaan oo tärpänny.
Sulla on onnea, jos pystyt tuntemaan kehossa oman ovulaatiosi. Mulla ei välttämättä oo ikinä ennen ollu ovulaatiota, joten en tiedä, millaisia tuntemuksia odottaa. Sullakaan ei ilmeisesti ultrata clomikuurin aikana? Toivon, ettei me turhaan napsita näitä tabuja, vaan oikeesti jotain hyvää seuraa vielä...Mieki aion ens kierrossa tikuttaa, juoda greippimehua, syödä mustikoita ja kaiken minkä vaan voin tehdä että vauva tulisi.
Mulla on ollu rinnat tosi arkana nyt monta päivää ja jopa turvonneet, välillä tullut sellaisia menkkakivun tapaisia, olisko ovulaatio?
Mulla ei ainakaan ultrata clomikuurin aikana, kysyin sitä meidän terveyskeskuksesta mutta siellä sanottiin että eivät ultraa. Minäkin toivon kovasti että haikarat löytäis tiensä meidän elämiin :) - Ninskunen
monal kirjoitti:
Mieki aion ens kierrossa tikuttaa, juoda greippimehua, syödä mustikoita ja kaiken minkä vaan voin tehdä että vauva tulisi.
Mulla on ollu rinnat tosi arkana nyt monta päivää ja jopa turvonneet, välillä tullut sellaisia menkkakivun tapaisia, olisko ovulaatio?
Mulla ei ainakaan ultrata clomikuurin aikana, kysyin sitä meidän terveyskeskuksesta mutta siellä sanottiin että eivät ultraa. Minäkin toivon kovasti että haikarat löytäis tiensä meidän elämiin :)Nuo sun oireet sopii myös raskausoireisiin, mutta sulla oli sellainen kiertopäivä, että taitaa kuitenkin olla ennemmin ovis? Mutta onhan se oviskin oleellinen juttu! :-)
Toi greippimehu on ihmejuttu. Just eilen kaverini (10kk pojan äiti) kertoi, kuinka hän oli alkanut juoda greippimehua juuri niihin aikoihin kuin heillä tärppäsi. :-) Hän myös kehotti mua huolehtimaan, että saan riittävästi foolihappoa ja D3-vitamiinia... Täytynee tarkistaa vitamiinipurkista, mitä siinä onkaan...
Huomen aamulla testaan itseni. :-) Jännittää aivan vietävästi. Hypistelin jo testiä hermostuneena ja pohdin, muuttaako huominen koko elämän :-)))
Jaksamista!! - monal
Ninskunen kirjoitti:
Nuo sun oireet sopii myös raskausoireisiin, mutta sulla oli sellainen kiertopäivä, että taitaa kuitenkin olla ennemmin ovis? Mutta onhan se oviskin oleellinen juttu! :-)
Toi greippimehu on ihmejuttu. Just eilen kaverini (10kk pojan äiti) kertoi, kuinka hän oli alkanut juoda greippimehua juuri niihin aikoihin kuin heillä tärppäsi. :-) Hän myös kehotti mua huolehtimaan, että saan riittävästi foolihappoa ja D3-vitamiinia... Täytynee tarkistaa vitamiinipurkista, mitä siinä onkaan...
Huomen aamulla testaan itseni. :-) Jännittää aivan vietävästi. Hypistelin jo testiä hermostuneena ja pohdin, muuttaako huominen koko elämän :-)))
Jaksamista!!Mie kans ajattelin että ehkä se on ennemminki ovis ku raskaus. vaikka ovulaatiosta se raskaus alkaa :) Joten olen ainakin toiveikas.
Toivottavasti sinun vuorosi on tänään kertoa ihania uutisia tänne!
Mieki kävin hakemassa vitamiinejä ja greippimehua monta litraa että saa sitte edes vähän avustettua tätä asiaa eteenpäin.
mulla on nyt kp 22 menossa eli vielä pitäis malttaa odottaa sen testin tekemistä sinne loppukuuhun jos se vaikka olisi tärpännyt, vaikka yhden testin jo teinkin :)
Paljon peukkuja sulle tähän päivään! :) Hengessä mukana! - kuulostaa
monal kirjoitti:
Mie kans ajattelin että ehkä se on ennemminki ovis ku raskaus. vaikka ovulaatiosta se raskaus alkaa :) Joten olen ainakin toiveikas.
Toivottavasti sinun vuorosi on tänään kertoa ihania uutisia tänne!
Mieki kävin hakemassa vitamiinejä ja greippimehua monta litraa että saa sitte edes vähän avustettua tätä asiaa eteenpäin.
mulla on nyt kp 22 menossa eli vielä pitäis malttaa odottaa sen testin tekemistä sinne loppukuuhun jos se vaikka olisi tärpännyt, vaikka yhden testin jo teinkin :)
Paljon peukkuja sulle tähän päivään! :) Hengessä mukana!minunkin mielestä =D Ootko mittaillut lämpöjä? Onko ne koholla? Mulla ovisoireet muistutti tosi paljon menkkakipuja. Koko ajan sai juosta veskissä tarkistamassa ettei vaan menkat oo alkaneet =D
NINSKUNEN: Tulethan kertomaan testituloksesi tännekin!! Tsemppiä! =D - Ninskunen
kuulostaa kirjoitti:
minunkin mielestä =D Ootko mittaillut lämpöjä? Onko ne koholla? Mulla ovisoireet muistutti tosi paljon menkkakipuja. Koko ajan sai juosta veskissä tarkistamassa ettei vaan menkat oo alkaneet =D
NINSKUNEN: Tulethan kertomaan testituloksesi tännekin!! Tsemppiä! =DKiitos teille ihanille ihmisille, kun ootte hengessä mukana! :-) Toivottavasti ootte nyt aktiivisia siellä teidän rintamalla, jos kerran ovis osuu näihin hetkiin ;-)
Mä tosiaan tein heti aamulla testin ja ylläri, ettei mikään ole helppoa&yksinkertaista tässä elämässä... Ensin petyin, kun näin testissä negan, mutta sitten OIKEEN tarkasti katsoi, saattoi nähdä TODELLA heikon haamuplussan. Melkeen piti mielikuvitusta käyttää, että sen näki ;-D Testihän on luettavissa 10min ajan. Hassua, mutta 8 tunnin kuluttua (kun töistä tultuani) katsoin testiä uudelleen, siihen oli tullut selkeä plussa. - Mutta niinhän ne sanovat, että se ei tarkoita mitään.... Hämmentävää silti...
En siis ihan usko itsekään vielä näin satumaiseen tuuriin, että ekasta clomikierrosta voisi raskautua. Olen tosi skeptinen, enkä aio innostua asiasta enempää ennen kuin nään selkeen plussan. Testaan uudelleen muutaman päivän kuluttua. Mutta voitte uskoa, että olo on levoton! :-)))) - on levoton
Ninskunen kirjoitti:
Kiitos teille ihanille ihmisille, kun ootte hengessä mukana! :-) Toivottavasti ootte nyt aktiivisia siellä teidän rintamalla, jos kerran ovis osuu näihin hetkiin ;-)
Mä tosiaan tein heti aamulla testin ja ylläri, ettei mikään ole helppoa&yksinkertaista tässä elämässä... Ensin petyin, kun näin testissä negan, mutta sitten OIKEEN tarkasti katsoi, saattoi nähdä TODELLA heikon haamuplussan. Melkeen piti mielikuvitusta käyttää, että sen näki ;-D Testihän on luettavissa 10min ajan. Hassua, mutta 8 tunnin kuluttua (kun töistä tultuani) katsoin testiä uudelleen, siihen oli tullut selkeä plussa. - Mutta niinhän ne sanovat, että se ei tarkoita mitään.... Hämmentävää silti...
En siis ihan usko itsekään vielä näin satumaiseen tuuriin, että ekasta clomikierrosta voisi raskautua. Olen tosi skeptinen, enkä aio innostua asiasta enempää ennen kuin nään selkeen plussan. Testaan uudelleen muutaman päivän kuluttua. Mutta voitte uskoa, että olo on levoton! :-))))olo. Toivottavasti plussa vahvenee ja saat ihan selkeän tuloksen parin päivän päästä. Monet ns. roskishaamut ovat olleet plussia. Parempi kuitenkin kun ei innostu liikaa. Toivoa annan kuitenkin sillä, että itse plussasin nuo kaksoset juuri ekasta clomikierrosta =D Tulepa taas kertomaan, kun teet uuden testin. Kovasti pidän peukkuja sulle! =D
- Ninskunen
on levoton kirjoitti:
olo. Toivottavasti plussa vahvenee ja saat ihan selkeän tuloksen parin päivän päästä. Monet ns. roskishaamut ovat olleet plussia. Parempi kuitenkin kun ei innostu liikaa. Toivoa annan kuitenkin sillä, että itse plussasin nuo kaksoset juuri ekasta clomikierrosta =D Tulepa taas kertomaan, kun teet uuden testin. Kovasti pidän peukkuja sulle! =D
Heippa taas! Tänään on kp31 ja sain tänä aamuna ehkä aavistuksen verran vahvemman haamuplussan. :-) Varovasti sitä alkaa uskomaan, että EHKÄ siellä jotain yrittää lähteä kasvamaan.
Hassua on sekin, että pari päivää sitten huomasin, että toiseen rintaan ilmestyi tippa maitoa tai sen tapaista, kun riisuin rintsikoita. Ei ole koskaan käynyt vastaavaa.
Mites teidän voinnit? Onko teillä tietoa, millaisen kk-kierron clomit yleensä rukkaa, jos kierto on ollut ihan mitä sattuu?
Lähden tänään kyläilemään sukulaisen luona, joka on myös raskaana. :-) Jännää ajatella, jos itsekin pääsisi niin pitkälle tän kanssa. :-)))
Tsemppiä ja aurinkoisia ajatuksia teille! - että haamu
Ninskunen kirjoitti:
Heippa taas! Tänään on kp31 ja sain tänä aamuna ehkä aavistuksen verran vahvemman haamuplussan. :-) Varovasti sitä alkaa uskomaan, että EHKÄ siellä jotain yrittää lähteä kasvamaan.
Hassua on sekin, että pari päivää sitten huomasin, että toiseen rintaan ilmestyi tippa maitoa tai sen tapaista, kun riisuin rintsikoita. Ei ole koskaan käynyt vastaavaa.
Mites teidän voinnit? Onko teillä tietoa, millaisen kk-kierron clomit yleensä rukkaa, jos kierto on ollut ihan mitä sattuu?
Lähden tänään kyläilemään sukulaisen luona, joka on myös raskaana. :-) Jännää ajatella, jos itsekin pääsisi niin pitkälle tän kanssa. :-)))
Tsemppiä ja aurinkoisia ajatuksia teille!edelleen näkyvissä. Vielä en uskalla onnitella, ettei se tuota huonoa onnea. Toivotaan nyt kovasti, että plussa vain vahvenisi =D
- ninskunen
Ninskunen kirjoitti:
Tsemppiä ja aurinkoisia ajatuksia teille!Jos sulle tosiaan kävi niin hienosti, että uusi elämä kasvaa masussa, niin tule vauva.infon foorumiin kirjoittelemaan http://www.vauva.info/foorumi/index.php?s=53cb2b76f9e610746bc338fadc65473a&
Sinne kun kirjautuu sisään ja on kirjoittanut muistaakseni kymmenen viestiä, pääsee liittymään odotusklubeihin, joissa kaikilla on samoihin aikoihin laskettu aika. Itse olen siellä elokuun ja heinäkuun odottajissa =D Siellä on tosi kiva kirjoitella ja lueskella toisten samassa tilassa olevien kuulumisia. Foorumissa on ketjut myös vauvakuumeilijoille, lapsettomille ym ym. Suosittelen!! T: kaksosten odottaja =D - vinkistäsi!
ninskunen kirjoitti:
Jos sulle tosiaan kävi niin hienosti, että uusi elämä kasvaa masussa, niin tule vauva.infon foorumiin kirjoittelemaan http://www.vauva.info/foorumi/index.php?s=53cb2b76f9e610746bc338fadc65473a&
Sinne kun kirjautuu sisään ja on kirjoittanut muistaakseni kymmenen viestiä, pääsee liittymään odotusklubeihin, joissa kaikilla on samoihin aikoihin laskettu aika. Itse olen siellä elokuun ja heinäkuun odottajissa =D Siellä on tosi kiva kirjoitella ja lueskella toisten samassa tilassa olevien kuulumisia. Foorumissa on ketjut myös vauvakuumeilijoille, lapsettomille ym ym. Suosittelen!! T: kaksosten odottaja =DTulen varmasti, jos täällä masussa on jotain :-) On tosi kivaa vaihtaa kuulumisia ja ajatuksia! Vointeja!
terv. Ninsku - monal
vinkistäsi! kirjoitti:
Tulen varmasti, jos täällä masussa on jotain :-) On tosi kivaa vaihtaa kuulumisia ja ajatuksia! Vointeja!
terv. NinskuPidän peukkuja teille josko vaikka sieltä tulis nyt se toivottu plussa! :)
Mulla on kp 29 jännäänki että alkaako punaiset ppäivät vai saanko tehdä kuun lopussa testin ja sen jälkeen saankin jännätä aloitanko uuden tero clomikuurin vai miten se elämä yllättää :) Toivottavasti toivomallani vauvalla.
Mulla on ollut nyt kp 22 rinnat turvonneet ja kipeät ja mahassa on ollut nipistelyjä ja eilen yöllä heräsin ku mahassa kipristeli erittäin ikävästi ja välillä tuntuu että taju lähtee ko munasarjojen kohdalle tulee nipistävää kipua..
Mistähän nämä oireet voisivat jouhtua... - Ninskunen
monal kirjoitti:
Pidän peukkuja teille josko vaikka sieltä tulis nyt se toivottu plussa! :)
Mulla on kp 29 jännäänki että alkaako punaiset ppäivät vai saanko tehdä kuun lopussa testin ja sen jälkeen saankin jännätä aloitanko uuden tero clomikuurin vai miten se elämä yllättää :) Toivottavasti toivomallani vauvalla.
Mulla on ollut nyt kp 22 rinnat turvonneet ja kipeät ja mahassa on ollut nipistelyjä ja eilen yöllä heräsin ku mahassa kipristeli erittäin ikävästi ja välillä tuntuu että taju lähtee ko munasarjojen kohdalle tulee nipistävää kipua..
Mistähän nämä oireet voisivat jouhtua...Sun oireet kyllä kuulostaisi lupaavalta! :-)) Lähes poikkeuksetta kaikki mainitsee ensioireina ton rintojen turvotuksen/arkuuden (itselläni tosin ei ole ollut vielä ainakaan).
Tuo nipistely vatsassa ja tuntemukset munasarjojen kohdalla kuulostaa myös tutuilta. :-)) Mä tein sen ekan haamuplussani kp28 kohdalla. Meinaatko oikeesti malttaa oottaa kuun loppuun asti ennen kuin testaat..? Onhan se oikeesti ihan fiksua, mutta ite en pystynyt.
Mulla on tänään ollu sekavat fiilikset, kun selässä munasarjojen kohdalla alkoi aivan kauhea kipuilu - just sellainen ku menkkojen aikaan. Sitten alkoi tuhruvuoto, jota kesti koko päivän. Voit uskoa, että seurasin kauhulla yltyykö vuoto kuukautisiksi. (Tai tässä vaiheessa, kun oon saanu 2xhaamuplussan se olis meinannu keskenmenoa) :-( Illalla tuli myös heleän vaaleaa veristä vuotoa. Kaverini lohdutti, että tää kaikki kuuluu kiinnittymisvaiheeseen.... Toivottavasti.
Tule kertomaan, jos teet testiä, että saitko plussaa (tai muuten vaan kertomaan vointeja)! Toivon tosi paljon, että sulla tärppäisi!! Plussakelejä toivotellen :-)) - oli samoja
monal kirjoitti:
Pidän peukkuja teille josko vaikka sieltä tulis nyt se toivottu plussa! :)
Mistähän nämä oireet voisivat jouhtua...oireita ennen plussausta. Lähinnä nuo yölliset nippailut alamasulla kuulostavat erittäin tutuilta. En saanut edes nukutuksi, kun kipu oli niin voimakasta. Rinnatkin olivat myös arat. Toivottavasti sulle tulis plussa!!
T:kaksosten odottaja =D - monal
oli samoja kirjoitti:
oireita ennen plussausta. Lähinnä nuo yölliset nippailut alamasulla kuulostavat erittäin tutuilta. En saanut edes nukutuksi, kun kipu oli niin voimakasta. Rinnatkin olivat myös arat. Toivottavasti sulle tulis plussa!!
T:kaksosten odottaja =DNoh neuvoista ottaen vaarin menin ja tein aamulla ennen töihin menoa testin. Erittäin positiivinen! Oli aivan uskomaton olo, töistä myöhästyneenä menin työpaikalleni ja muutaman tunnin päästä tein toisen testin joka myös oli hjyvin positiivinen! No sitten neuvolassa jo onniteltiin ku sinne soitin ja halusin mennä varmistamaan asian. Menin terveyskeskukseen, pissasin purkkiin ja odotin hoitajaa... Hoitaja tuli kymmenen minuutin kuluttua ja kertoi testin LUULTAVIMMIN olevan negatiivinen! :O Antoi purkin kouraan ja käski tuoda aamupissan sinene. Arvatkaa vaan kuinka saan nukuttua ensi yönä...:/
- jos tärppi tuli
monal kirjoitti:
Noh neuvoista ottaen vaarin menin ja tein aamulla ennen töihin menoa testin. Erittäin positiivinen! Oli aivan uskomaton olo, töistä myöhästyneenä menin työpaikalleni ja muutaman tunnin päästä tein toisen testin joka myös oli hjyvin positiivinen! No sitten neuvolassa jo onniteltiin ku sinne soitin ja halusin mennä varmistamaan asian. Menin terveyskeskukseen, pissasin purkkiin ja odotin hoitajaa... Hoitaja tuli kymmenen minuutin kuluttua ja kertoi testin LUULTAVIMMIN olevan negatiivinen! :O Antoi purkin kouraan ja käski tuoda aamupissan sinene. Arvatkaa vaan kuinka saan nukuttua ensi yönä...:/
Toivotaan nyt, että aamupissasta saat huomenna positiivisen tuloksen. Labrassa/terveyskeskuksissa testit tehdään pissasta/seerumista ihan samanlaisilla ja yhtä herkillä testipaketeilla kuin kotioloissakin. Eli, jos olet omilla testeillä saanut aamupissasta positiivisen, niin kyllä terveyskeskuksenkin testeillä se plussa tulee. Olen itse labrahoitaja ja tehnyt paljonkin raskaustestejä töissä =D Pissan täytyy näin alkuvaiheessa olla ehdottomasti aamun ensimmäinen pissa, jotta tulos olisi varmasti luotettava. Onnea kovasti testin tekoon. Tule sitten heti kertomaan tänne miten kävi!!!!
T:kaksosten odottaja - Ninskunen
monal kirjoitti:
Noh neuvoista ottaen vaarin menin ja tein aamulla ennen töihin menoa testin. Erittäin positiivinen! Oli aivan uskomaton olo, töistä myöhästyneenä menin työpaikalleni ja muutaman tunnin päästä tein toisen testin joka myös oli hjyvin positiivinen! No sitten neuvolassa jo onniteltiin ku sinne soitin ja halusin mennä varmistamaan asian. Menin terveyskeskukseen, pissasin purkkiin ja odotin hoitajaa... Hoitaja tuli kymmenen minuutin kuluttua ja kertoi testin LUULTAVIMMIN olevan negatiivinen! :O Antoi purkin kouraan ja käski tuoda aamupissan sinene. Arvatkaa vaan kuinka saan nukuttua ensi yönä...:/
Kuulostaa siltä, että taidat olla onnellinen odottaja! :-) Onnittelut minunkin puolestani.
Itselleni kuuluu huonoa. Taisi mennä kesken :-( Verta alkoi tulla holisemalla viime yönä ja sama jatkui koko tän päivän ja illan. Olen vuotanut enemmän kuin normaalimenkkojen aikaan, aivan kauheesti. Tuntuu tosi pahalta ja olen nyt aika maassa. :-/ - monal
Ninskunen kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että taidat olla onnellinen odottaja! :-) Onnittelut minunkin puolestani.
Itselleni kuuluu huonoa. Taisi mennä kesken :-( Verta alkoi tulla holisemalla viime yönä ja sama jatkui koko tän päivän ja illan. Olen vuotanut enemmän kuin normaalimenkkojen aikaan, aivan kauheesti. Tuntuu tosi pahalta ja olen nyt aika maassa. :-/Voi Ninskunen oon tosi tosi pahoillani! En osaa mitään lohduttavaa sanoa ja ei varmaan helpota kun hehkutan onneani. Voi...:/
Nyt olen kotona tehnyt neljä positiivistä testiä ja kaikki erittäin selvästi luettavia positiivisiä! :) Huomenna vielä varmistus terveyskeskusesta, en vaan ite meinaa ollenkaan uskoa tätä todeksi! ehkä huomenna sitte uskois! Sitte alkaa jännittämään että kaikki menis hyvin, oon yrittäny hirveästi lukea kaikkea ruokavaliosta ja liikunnasta. Tämä "ehkä Masuasukki" on niin odotettu ja toivottu! - kurja...
monal kirjoitti:
Voi Ninskunen oon tosi tosi pahoillani! En osaa mitään lohduttavaa sanoa ja ei varmaan helpota kun hehkutan onneani. Voi...:/
Nyt olen kotona tehnyt neljä positiivistä testiä ja kaikki erittäin selvästi luettavia positiivisiä! :) Huomenna vielä varmistus terveyskeskusesta, en vaan ite meinaa ollenkaan uskoa tätä todeksi! ehkä huomenna sitte uskois! Sitte alkaa jännittämään että kaikki menis hyvin, oon yrittäny hirveästi lukea kaikkea ruokavaliosta ja liikunnasta. Tämä "ehkä Masuasukki" on niin odotettu ja toivottu!juttu Ninskunen, jos masukaveri nyt ei sitten jaksanutkaan pysyä kyydissä =( Voimia asian kanssa jaksamiseen!!!
Mona, uskallan nyt kyllä jo onnitella isolla kädellä sinua! =D Toivotaan nyt paljon tarrasukkia sun masuasukille/asukeille, että hän pysyy kiinnittyneenä!!!!
T: kaksosten odottaja
- monal
Kiitos tosi paljon! Olo on kyllä onnellinen. Tein aamulla positiivisen testin ja nyt pitäs lähteä viemään tk:hon tuo pissapurkki niin saadaan sieltäki positiivinen. Jännittää ja pelottaa ja olen ihan innoissani! :D
- ajatellut
mennä alkuraskauden ultraan yksityiselle? Itse kävin raskausviikolla 7 ja siellä selvisi se, että odotan kaksosia =D
- monal
ajatellut kirjoitti:
mennä alkuraskauden ultraan yksityiselle? Itse kävin raskausviikolla 7 ja siellä selvisi se, että odotan kaksosia =D
Eli nythän on varmaan liian aikaista mennä, mutta viikolla 7. voisin sitte kyllä mennä oman gynekologini luo, koska multahan ei ultrattu sitä mikä olisi pitänyt ultrata clomifeniä syödessä. Oon vieläkin ihan päästäni pyörällä! uskomatonta! :) mitä mieltä olette kun meillä on matka mallorcalle varattuna toukokuun puolessa välissä että kannattaako minun lähteä?
- mun mielestä
monal kirjoitti:
Eli nythän on varmaan liian aikaista mennä, mutta viikolla 7. voisin sitte kyllä mennä oman gynekologini luo, koska multahan ei ultrattu sitä mikä olisi pitänyt ultrata clomifeniä syödessä. Oon vieläkin ihan päästäni pyörällä! uskomatonta! :) mitä mieltä olette kun meillä on matka mallorcalle varattuna toukokuun puolessa välissä että kannattaako minun lähteä?
voit ihan huoletta lähteä reissuun. Monet matkustavat raskausaikana. Kannattaa vain olla ruokien suhteen tarkkana, ettei syö mitään sopimatonta =D Aika hieno juttu, että sullakin tärppäsi ekasta kierrosta!!! Onnea vielä oikein kovasti. Alkuun sitä on vaikea uskoa, mutta sit kun alkaa kaikki ihanat ja vähemmän ihanat raskausoireet, niin sit se muuttuu todellisemmaksi. Itse oksensin ekat 12 viikkoa, mutta se johtui kaksosten aiheuttamasta tupla pahoinvoinnista =/
- monal
mun mielestä kirjoitti:
voit ihan huoletta lähteä reissuun. Monet matkustavat raskausaikana. Kannattaa vain olla ruokien suhteen tarkkana, ettei syö mitään sopimatonta =D Aika hieno juttu, että sullakin tärppäsi ekasta kierrosta!!! Onnea vielä oikein kovasti. Alkuun sitä on vaikea uskoa, mutta sit kun alkaa kaikki ihanat ja vähemmän ihanat raskausoireet, niin sit se muuttuu todellisemmaksi. Itse oksensin ekat 12 viikkoa, mutta se johtui kaksosten aiheuttamasta tupla pahoinvoinnista =/
Kaikki on sanoneet että huoletta voin lähteä, itseä hieman hirvittää. Kauan olen jo tätä lasta toivonu niin haluasin että se olisi turvassa ja kasvaisi isoksi ja terveeksi :)
- Ninskunen
monal kirjoitti:
Kaikki on sanoneet että huoletta voin lähteä, itseä hieman hirvittää. Kauan olen jo tätä lasta toivonu niin haluasin että se olisi turvassa ja kasvaisi isoksi ja terveeksi :)
Mulla meni tosiaan kesken rv4 5 kohdalla. Mietin nyt, että milloin voisi taas aloittaa clomit. Verta on tullut nyt 4 pvää oikeen holisemalla. Aattelin, että jos laskis niiden mukaan, niin huomenna vois taas aloittaa clomit... (olis se kp5, kun syön clomeja kp5-9) Mieli on ihan maassa ja olen itkenyt tosi paljon, kun tuo keskenmeno oli niin ikävä takapakki. Ei oikeen jaksa löytää taas elämäniloa oikeen mistään. Nyt taas toivo ensi clomikierrossa.
- taas---
Ninskunen kirjoitti:
Mulla meni tosiaan kesken rv4 5 kohdalla. Mietin nyt, että milloin voisi taas aloittaa clomit. Verta on tullut nyt 4 pvää oikeen holisemalla. Aattelin, että jos laskis niiden mukaan, niin huomenna vois taas aloittaa clomit... (olis se kp5, kun syön clomeja kp5-9) Mieli on ihan maassa ja olen itkenyt tosi paljon, kun tuo keskenmeno oli niin ikävä takapakki. Ei oikeen jaksa löytää taas elämäniloa oikeen mistään. Nyt taas toivo ensi clomikierrossa.
Mona: Yritä laskea viimeisten menkkojen avulla laskettu aika. Netistä löytyy paljon laskureita, joiden avulla voi määrittää laskettua aikaa. Tässä yksi: http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54 Ninskunen: en oikein osaa sanoa mitään tohon, että kuinka pian clomit voi taas aloittaa. Eipä kai sillä luulis haittaakaan olevan, vaikka aloittaisit heti uudelleen... En osaa kuvitella itseäni sinun asemaan, kun en ole kokenut samaa, mutta jos se ainakin lohduttaisi, että clomit toimii sinulla ja siksi on hyvät mahdollisuudet onnistua pian uudelleen! Tsemppiä kovasti!! T.kaksosmamma
- monal
taas--- kirjoitti:
Mona: Yritä laskea viimeisten menkkojen avulla laskettu aika. Netistä löytyy paljon laskureita, joiden avulla voi määrittää laskettua aikaa. Tässä yksi: http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54 Ninskunen: en oikein osaa sanoa mitään tohon, että kuinka pian clomit voi taas aloittaa. Eipä kai sillä luulis haittaakaan olevan, vaikka aloittaisit heti uudelleen... En osaa kuvitella itseäni sinun asemaan, kun en ole kokenut samaa, mutta jos se ainakin lohduttaisi, että clomit toimii sinulla ja siksi on hyvät mahdollisuudet onnistua pian uudelleen! Tsemppiä kovasti!! T.kaksosmamma
Joo mie laskin ja sain tulokseksi että olis niinkö 4. viikko menossa ja pian alkaa viides...? voisiko olla kun menkat alkoivat 19. maaliskuuta? Eihän tämä sen pitemmällä voi olla?
- voi olla
monal kirjoitti:
Joo mie laskin ja sain tulokseksi että olis niinkö 4. viikko menossa ja pian alkaa viides...? voisiko olla kun menkat alkoivat 19. maaliskuuta? Eihän tämä sen pitemmällä voi olla?
hyvinkin mahdollista, että olet raskausviikolla 4 . Alkuraskauden ultrassa otetaan alkiosta mitta, jonka perusteella voidaan katsoa, millä viikolla olet. Te saattekin tänä vuonna aikas kivan joululahjan =D T:kaksosmammma
- monal
voi olla kirjoitti:
hyvinkin mahdollista, että olet raskausviikolla 4 . Alkuraskauden ultrassa otetaan alkiosta mitta, jonka perusteella voidaan katsoa, millä viikolla olet. Te saattekin tänä vuonna aikas kivan joululahjan =D T:kaksosmammma
Jos tuosta viimeisten kuukautisten alkamispäivästä lasketaan laskettuaika niin se oli 24.12 :D Maailman parhain joulu tulossa jos kaikki menee hyvin :)
- monal
voi olla kirjoitti:
Mulla piti vielä kysyä että mit' ekalla kerralla neuvolassa tapahtuu? :) Saanko tietää yhtään raskausviikkojen kestoa, ultrataanko?
- =D--
monal kirjoitti:
Mulla piti vielä kysyä että mit' ekalla kerralla neuvolassa tapahtuu? :) Saanko tietää yhtään raskausviikkojen kestoa, ultrataanko?
Ekaan varhaisultraan kannattaa mennä raskausviikosta 7 eteenpäin. Liian aikaisen ei kannata mennä, koska silloin ei vielä näe kaikkea. Ultrassa näkyy montako alkiota on kiinnittynyt. Onko alkio oikeassa paikassa. Pieni sydämen sykekin näkyy =D Mulla tais olla alkiot noin 3mm pitkiä, kun kävin ekassa ultrassa. Tarkkaa mittaa on vaikea arvioida, mutta sen mitan ja viimeisten kuukautisten mukaan lääkäri määrittää raskauden keston ja lasketun ajan. Ekalla neuvolakäynnillä käydään läpi kaikkea käytännön asioita. Silloin tulee paljon asiaa ja paljon jää kysyttävää ja mietittävää. Verikokeita määrätään ja otetaan pissanäyte. Meillä neuvolassa ei ultrata ollenkaan. Sydänääniä kuunnellaan, mutta ei parilla ekalla kerralla, kun niitä on alkuun vaikea saada kuuluviin mahan päältä. Kannattaa varailla se varhaisultra jo hyvissä ajoin, jos vaikka sattuu oleen ruuhkaa =D Saako udella, että missä kaupungissa asut? T.kaksosmamma
- monal
=D-- kirjoitti:
Ekaan varhaisultraan kannattaa mennä raskausviikosta 7 eteenpäin. Liian aikaisen ei kannata mennä, koska silloin ei vielä näe kaikkea. Ultrassa näkyy montako alkiota on kiinnittynyt. Onko alkio oikeassa paikassa. Pieni sydämen sykekin näkyy =D Mulla tais olla alkiot noin 3mm pitkiä, kun kävin ekassa ultrassa. Tarkkaa mittaa on vaikea arvioida, mutta sen mitan ja viimeisten kuukautisten mukaan lääkäri määrittää raskauden keston ja lasketun ajan. Ekalla neuvolakäynnillä käydään läpi kaikkea käytännön asioita. Silloin tulee paljon asiaa ja paljon jää kysyttävää ja mietittävää. Verikokeita määrätään ja otetaan pissanäyte. Meillä neuvolassa ei ultrata ollenkaan. Sydänääniä kuunnellaan, mutta ei parilla ekalla kerralla, kun niitä on alkuun vaikea saada kuuluviin mahan päältä. Kannattaa varailla se varhaisultra jo hyvissä ajoin, jos vaikka sattuu oleen ruuhkaa =D Saako udella, että missä kaupungissa asut? T.kaksosmamma
ELi siis mie asun Kittilässä, Rovaniemi on lähin kaupunki. Kittilässä vain terveyskeskus... Minua jännittää hirmuisesti ensimmäinen ultra ja sen sovinkin tänään oman gyneni kanssa että menen hänen luokseen. Tuttu ja turvallinen :) Mulla ei ole ollu muita oireita nyt ku väsymystä, vaikka alussa oli mahakipuja? Voiko se meinata mitään. Rinnat on kyllä edelleen arat ja paisuneet....
- ei varmasti
monal kirjoitti:
ELi siis mie asun Kittilässä, Rovaniemi on lähin kaupunki. Kittilässä vain terveyskeskus... Minua jännittää hirmuisesti ensimmäinen ultra ja sen sovinkin tänään oman gyneni kanssa että menen hänen luokseen. Tuttu ja turvallinen :) Mulla ei ole ollu muita oireita nyt ku väsymystä, vaikka alussa oli mahakipuja? Voiko se meinata mitään. Rinnat on kyllä edelleen arat ja paisuneet....
merkitse mitään. Mulla oli kans pari ekaa viikkoa plussan jälkeen, ettei ollut mitään oireita. Sitten alkoi se mahdoton oksentaminen, joka olikin sitten ainut merkki raskaudesta. Yhtä odottavilla voi mennä pitkäänkin ennen kuin mitään oireita ilmaantuu. Tuu säkin mukaan tonne vauva.infon foorumiin. Siellä on tosi paljon kivaa luettavaa. Joulukuun odottajillekin on jo avattu oma odotusklubi =D Sinne pääsee liittyyn, kun on eka kirjoittanut 10 viestiä muille palstoille. T:kaksosmamma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915896
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262780Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252036Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48754