Miten se nyt menee

yrittänyttä ei laiteta

Miten suhtaudut kun kukaan ei kommentoi kysymyksiäsi keskustelussa? Olet innokas saamaan lisäinfoa mutta :(

Ikävää, olen koettanut tehdä mielestäni asiallisia kysymyksiä aloittajalle, joka ei vaivaudu vastaamaan.

Miksi aloitatte tyhmät juttunne jos ette vastaa huutoihinne?

43

1487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • automaattinenvastaaja

Hyvin menee! Mitä sinä nyt haluaisit että sulle vastataan?
      Ethän nyt vaan valvonut koko yötä odottaessasi vastausta jota ei edes tiedä.

• ??.

ymmärtänyt,
      muuta kuin otsikon ja nimimerkin osan.

hyvin menee, sitä paremmin menee suhteellisesti muihin, mitä pahempi lama tulee,
      ikuisena pessimistinä on hyvin varauduttu.

• samaa asiaa

Miksi tehdä aloitus, jos ei sitten lainkaan osallistu "keskusteluun".

Ihmettelen, eikö vastaa kasvotustenkaan?
      Ei ole keskustelua, aloitukseen vain perättäiset kirjoitukset. Nehän ovat vain yhden henkilön mielipide. (vastaus)

Tämän pitäisi olla keskustelupalsta, onneksi jotkut, myös itse, aloituksen tekijät vastaavat, ja monet muutkin voivat osallistua, tulee erilaisia mielenkiintoisia "rönsyjä", ja keskustelu etenee..

Minusta ei kannata tehdä aloitusta lainkaan, jos ei ole mielenkiintoa sitten myös vastailla.

• yrittänyttä ei laiteta

Tiesin, että en ole yksin ongelmani kanssa. Sinä ymmärsit, että tarkoitukseni oli herättää keskustelu vastaamisen problematiikasta. Kun kysyn ja saan vastauksen minut on hyväksytty "joukkoon". Olen iloinen ja haluan jatkaa. Jos minua ei noteerata, olen torjuttu, pahoitan mieleni.

• samaa asiaa
        yrittänyttä ei laiteta kirjoitti:

Tiesin, että en ole yksin ongelmani kanssa. Sinä ymmärsit, että tarkoitukseni oli herättää keskustelu vastaamisen problematiikasta. Kun kysyn ja saan vastauksen minut on hyväksytty "joukkoon". Olen iloinen ja haluan jatkaa. Jos minua ei noteerata, olen torjuttu, pahoitan mieleni.

Ompa pitkäksi kasvanut ketju ;D

Hieman ilkeyttäkin, näkyi olevan, johtui varmaan tuosta loppulauseestasi, alussa.

No, mielipiteitähän nekin ovat, joskaan eivät kovin rakentavia.
        Koska tämä on, tai pitäisi olla viihdettä, ajankulua, meille, niin en aina ymmärrä kaikkia kirjoituksia, mutta jokaisellahan on oikeus kirjoittaa omien tuntemuksiensa mukaan, sanovatkohan normaalikeskusteluissakin yhtä ajattelemattomasti, kuin koneen näppiksellä?

Säännöt on olemassa, mutta niiden rajat aika häilyviä.

Hyvää illanjatkoa, sinulle, ja kaikille kirjoittajille.

• yrittänyttä ei laiteta
        samaa asiaa kirjoitti:

Ompa pitkäksi kasvanut ketju ;D

Hieman ilkeyttäkin, näkyi olevan, johtui varmaan tuosta loppulauseestasi, alussa.

No, mielipiteitähän nekin ovat, joskaan eivät kovin rakentavia.
        Koska tämä on, tai pitäisi olla viihdettä, ajankulua, meille, niin en aina ymmärrä kaikkia kirjoituksia, mutta jokaisellahan on oikeus kirjoittaa omien tuntemuksiensa mukaan, sanovatkohan normaalikeskusteluissakin yhtä ajattelemattomasti, kuin koneen näppiksellä?

Säännöt on olemassa, mutta niiden rajat aika häilyviä.

Hyvää illanjatkoa, sinulle, ja kaikille kirjoittajille.

Otitko sinä ihan tosissaan tuon viimeisen lauseeni? Kertaan vielä kerran, jos haluat eroitua massasta, provo on hyväksi todettu porkkana johon keskustelijat lankeavat. Olen sen jo maininnut kommenteissani.

Ethän sinäkään ole livenä samanlainen kuin näppäimillä. Näppäimillä sinulla on aikaa muotoilla lauseesi haluamasi tavoitteen mukaan. Livessä elämme opittujen kohteliaisuussääntöjen mukaan, jopa minäkin.

• samaa asiaa

Otitko sinä ihan tosissaan tuon viimeisen lauseeni? Kertaan vielä kerran, jos haluat eroitua massasta, provo on hyväksi todettu porkkana johon keskustelijat lankeavat. Olen sen jo maininnut kommenteissani.

Ethän sinäkään ole livenä samanlainen kuin näppäimillä. Näppäimillä sinulla on aikaa muotoilla lauseesi haluamasi tavoitteen mukaan. Livessä elämme opittujen kohteliaisuussääntöjen mukaan, jopa minäkin.

ihmettelin kyllä ihan oikeasti, sitä lausetta.

Livessä, on ilmeet, kehonkieli apuna. Luettunahan sitä ei ole.

Olen tehnyt aika montakin aloitusta, toisista tullut tosi pitkiä, ja hauskoja, mukavia, ilman mitään provoa, ja on myös nuo "ilkeilyt" puuttuneet silloin kokonaan.

Käytän aina samaa "nickiä" per/keskustelu, vakinicillä en kirjoittele, tällä palstalla, kuten et sinäkään.

Silloin ei ainakaan joudu lukemaan henkilöön käyvää "mollausta", kuten täällä muutamille käy.

Eri lehtien palstoilla, moderaattorit pitävät huolen keskustelujen pysymisestä asian ympärillä, siellähän vakinicki toimii hyvin.
        Ja, siellähän keskustellaan!

• PellePeloton

Monesti myös jonkin hyvinkin mielenkiintoisen keskustelun hännille vastanneena ei saa mitään palautetta. Tuntuu, kuin ei olisi tullut lainkaan luetuksi. Ja niin varmasti onkin; hätäisethän lukevat vain saman päivän tekstit.

Terkkuja vaan; ja lukekaa mitä tykkäätte! PP

• se kelle vastasit
        PellePeloton kirjoitti:

Monesti myös jonkin hyvinkin mielenkiintoisen keskustelun hännille vastanneena ei saa mitään palautetta. Tuntuu, kuin ei olisi tullut lainkaan luetuksi. Ja niin varmasti onkin; hätäisethän lukevat vain saman päivän tekstit.

Terkkuja vaan; ja lukekaa mitä tykkäätte! PP

Tehdessäni aloituksen, seuraan sitä kyllä niin kauan kun on sivulla.osa iltayön vastauksista tulee jopa luettua uudelleen, kun aamullahan ei enää klo aikaa näe.

Kyllä muitakin lukijoita on, näkeehän sen laskurista.
        Sen mukaan näitä muidenkin aloituksia aamuisin luen, ja vastaan jos minulle on vastattu.
        On toki ihmisiä, jotka näppäilevät vastauksen aiheeseen, koskaan enää lukematta, miten keskustelu etenee.
        Jos aihe on yhtään niin kiinnostava, että kommentoin, seuraan sitä kyllä loppuun asti.
        Toivotaan, muidenkin niin tekevän, silloinhan se on keskustelu, ei vain yksittäinen "heitto".
        Hyvää lauantai aamua-päivää!

• Kohteliasta olisi vastata vastaajille, ainakin, jos vastauksessa on kysymys joka on samalla kiinnostusta ja halu keskustella enemmänkin.

Joskus taas aloittajan vastauksia pidetään turhana ketjun venyttämisenä. Olkoon vaikka sitäkin, mutta keskustelu on mielipiteiden erilaisuutta jota jokainen tietää normaalin keskustelun olevankin.

Kaikille palstoille muodostuu ajan ja osanottajien mukana omat tapansa suhtautua kirjoituksiin. Liekö tuo "venyttäjän" leiman pelko syynä kun aloittaja ei piittaa mitä muut kirjoittavat. Joskus ei aloitus kanna, joskus aloittaja jätetään huomiotta, " on liikaa esillä " tai muilla vastaavilla arvioilla ohitetaan, mikäli ei suoraan arvostella itserakkaaksi.
      Ainakin tapa vähentää viestien ja vastausten kirjoittamista, yrittäjät katoavat kysynnän puutteessa, kuin kaikessa lamassa yleensäkin käy.

Pirteää kevät päivää palstalaisille.

• Vanha malli

Aloittajia ei ole kyllä kamalasti, ja joku tekee aloituksen muutamalla sanalla, *heittona*, sellaiseen en vastaa ikinä.
        Nuo *venytykset* on ihan oma ryhmänsä, minulle eräässä aloituksessa kävi kerran niin, että siihen tuli joko yksi tai kaksi ihmistä puhumaan puuta heinää ja solvaamaan että tällainen ketju ja venytetään. Venyttelyt näyttivät kestävän kaksi vrk. kirjoituksiani oli ehkä 2 tai kolme alussa.
        Siksipä kysynkin onko nyt tässäkin ketjussa henkilö joka tykkää venytellä??

• Vanha malli kirjoitti:

Aloittajia ei ole kyllä kamalasti, ja joku tekee aloituksen muutamalla sanalla, *heittona*, sellaiseen en vastaa ikinä.
        Nuo *venytykset* on ihan oma ryhmänsä, minulle eräässä aloituksessa kävi kerran niin, että siihen tuli joko yksi tai kaksi ihmistä puhumaan puuta heinää ja solvaamaan että tällainen ketju ja venytetään. Venyttelyt näyttivät kestävän kaksi vrk. kirjoituksiani oli ehkä 2 tai kolme alussa.

Enpä paljon aloita, enkä venytä, harvemmin tulee enää osallistuttua.
        Eikä aikakaan riitä kaikkeen. Kevät tuo muita harrasteita ja kesä antaa taas paljon kanssakäymisiä elävään elämään, työssä ja vapaalla. Silloin ei tule palsta mieleenkään.

• nimimerkillä...
        Vanha malli kirjoitti:

Kun se olin minä.
        Täällä on tyyppejä jotka ottavat omakseen helposti toisen kirjoittaman tekstin.
        Ei tee minustakaan Mauri Sariolaa se että plagioin hänen tekstiään.
        Minulla oli automaattinenvastaaja ainakin vilelä hetki sitten. Tähdet vaan puuttu.
        Tähtiä kun olen saanut ihailla taivaalta näin keväisin.

• yrittänyttä ei laiteta

Tahallisen venyttelyn huomaa, mutta ketjun jatkuessa leppoisasti ja asian pysyessä koossa venyttelijän leiman iskee joku sivusta seuraava ärsyyntynyt palstalainen. Ärsyyntynyt joko ketjun sujuvaan etenemiseen tai aloituksen aiheeseen.

• yrittänyttä ei laiteta
        Vanha malli kirjoitti:

Vastaan kysymykseesi. En ole venyttelijä ja ajatuksiani voit seurata lukiessasi vastauksiani. Lopetan kun juttua on puitu tarpeeksi. Eikä kysymyksiä tai vastauksia enää tule. Olen jo nyt saavuttanut tavoitteeni. Olette reakoineet erääseen palstakirjoittelun ongelmaan.

• itsetietoisuudellasi

Vastaan kysymykseesi. En ole venyttelijä ja ajatuksiani voit seurata lukiessasi vastauksiani. Lopetan kun juttua on puitu tarpeeksi. Eikä kysymyksiä tai vastauksia enää tule. Olen jo nyt saavuttanut tavoitteeni. Olette reakoineet erääseen palstakirjoittelun ongelmaan.

Minusta nyt vaan mutu tuntumalla tuntuu että sinun jutuista ei ota pirukaan selvää.
        Oletko jäänyt äitis huomiotta? Lapsena sait viimeisen jaetun palan, vai jaettiinko ollenkaan.
        Sovitaan sitten niin että hyvä kun on yksi joka osaa ohjata keskustelun korkeen kulttuuriin meitä kaikkia.
        Sinä intellektuelli PÄSSI.

• Just NOIN!

Tahallisen venyttelyn huomaa, mutta ketjun jatkuessa leppoisasti ja asian pysyessä koossa venyttelijän leiman iskee joku sivusta seuraava ärsyyntynyt palstalainen. Ärsyyntynyt joko ketjun sujuvaan etenemiseen tai aloituksen aiheeseen.

Kun käyjiä lisääntyy samoin kirjoituksia ja hyvässä hengessä, sinne varmasti tulee joku jonka mieltä se kaivelee ja alkaa sen sanaisen pommituksen.
        Siinä vaiheessa minä vain seuraan osanotto saa jäädä
        Koettu on ja sitten alkaa riita.

• vastauksiasi

Tyhmät juttunne?

Kaipa se aloitus on sitten aloittajalle tärkeä?
      Ikävää nimitellä, eikö?

Missä sinun vastauksesi näihin on?

• KummaJuttu*****

Mitä ihmeen vastauksia sinä odotat??

Miten olet ottanut osaa?

Olen vain utelias..ei tarvitse vastata, menee vaan hullummaksi

• hullummaksi?
        KummaJuttu***** kirjoitti:

Mitä ihmeen vastauksia sinä odotat??

Miten olet ottanut osaa?

Olen vain utelias..ei tarvitse vastata, menee vaan hullummaksi

Aloitukseen tullut paljon viestejä.
        Miksi aloittaja sitten ei vastaile niihin?

Siitähän tässä kaiketi oli kyse?

• hullummaksi? kirjoitti:

kuka vastaa kenellekin, kun ei ole sitä vakinikkiä.
        Voisi ainakin samassa ketjussa käyttää aina sitä samaa "lauseen pätkää"
        millä on ensimmäisen viestinsä kirjoittanut!

• yrittänyttä ei laiteta

vastailut ja kun luet ne ymmärrät myös tuon provon "tyhmät juttunne" tarkoituksen. En viitsi toistaa samoja asioita, mutta jos luet nyt sepustamiani vastauksia ymmärrät miksi aloitus on minulle tärkeä.

• yrittänyttä ei laiteta
        hullummaksi? kirjoitti:

En istu tietokoneenpäätteellä päivystämässä. Vastaan kun minulla on aikaa perehtyä ketjun antiin. Minulla on nettikirjoittelun lisäksi myös työni ja velvollisuuteni.

• non-rec

Jo kotikasvatuksessa olen itseeni imenyt opin, että jatkuva esillä olo ei ole toivottavaa. En hirveästi aloittele, enkä muista suurempia kysymyksiä tulleen. Mielestäni olen selviin kysymyksiin vastannut, toivottavasti kukaan ei ole jäänyt haikailemaan muita kommentteja.

Toisaalta, jos käytettävä nimimerkki vaihtuu joka kerran, niin jotenkin sitä ei miellä kenelle vastausviestin osoittaa, eikä hoksaa aina sitäkään, vastasiko nyt sama vai eri. Vaki-nickien kanssa on mukavampaa jutella, kun ei tarvitse huudella "puskiin".

Tällä palstalla käytän yleensä vaki-nimmaria. Paitsi sellaisissa aihepiireissä joissa en halua että minut tunnistettaisiin ja jutut "minutmukatuntevissa" piireissä lähtisivät liikkeelle. Pientä intimiteettisuojaa lie parasta pitää, varoiksi.

Kivat aloittajalle, hän kun jo valmiiksi nimesi aloitukset tyhmiksi...

• elämään..

Kaikkia muitakin on opetettu kotona, koulukodissa, vankilassa, kasvatuslaitoksessa, adoptioperheessä, kansakoulussa...Olemme aikuisia ihmisiä ja jokaisen on vastattava huutoonsa.
        Jokainen on myös sen kokenut.
        Täällä saa ja pöllö ken omalla nimellään nykypäivänä kirjoittelee. En minä ainakaan.

• yrittänyttä ei laiteta

Olen samasta syystä puskassa kuin itsekin kerroit olevasi. Ja vielä kerran tuosta nimittelystä se oli vanha ja hyväksi koettu provo vetää keskustelu käyntiin ja se tepsi taas kerran:)

• beessisloggi

"Jo kotikasvatuksessa olen imenyt itseeni opin, että jatkuva esillä olo ei ole toivottavaa."

Mitä tuo tarkoittaa tässä yhteydessä?

Minä en muista tuollaista painotusta kotikasvatuksestani, vain sen etteivät lapset saaneet olla suuna päänä, eivätkä keskeyttää aikuisten puhetta. Pikemminkin työnnettiin joskus esille, tervehtimään tai muuta. Taidettiin olla hiljaisempia ja ujompia kuin nykylapset.

Kysyisin siis kuitenkin, miten tuo kasvatusohje liittyy aikuisten keskustelupalstaan?

Kirjoitan oikeastaan poikkeuksetta samalla nikillä. Jos kirjoituksessani on selkeä kannan otto, niin aina ja ehdottomasti.

• non-rec
        beessisloggi kirjoitti:

"Jo kotikasvatuksessa olen imenyt itseeni opin, että jatkuva esillä olo ei ole toivottavaa."

Mitä tuo tarkoittaa tässä yhteydessä?

Minä en muista tuollaista painotusta kotikasvatuksestani, vain sen etteivät lapset saaneet olla suuna päänä, eivätkä keskeyttää aikuisten puhetta. Pikemminkin työnnettiin joskus esille, tervehtimään tai muuta. Taidettiin olla hiljaisempia ja ujompia kuin nykylapset.

Kysyisin siis kuitenkin, miten tuo kasvatusohje liittyy aikuisten keskustelupalstaan?

Kirjoitan oikeastaan poikkeuksetta samalla nikillä. Jos kirjoituksessani on selkeä kannan otto, niin aina ja ehdottomasti.

Eipä muuta kuin anteeksi anteeksi anteeksi kun satuin jotain kirjoittamaan, ja tekstini ei sattunut tulemaan siinä muodossa ettei olisi tartuttu siihen ja tuohon.

Ajatus että olisi täällä "suuna ja päänä" (eli kommentoisi aina ja kaikkeen) on vähemmän miellyttävää. Sitä yritin sanoa. Taisi olla vaikea ymmärtää? Yritän pysyä jatkossa(kin) enemmän sivussa.

• beessisloggi
        non-rec kirjoitti:

Eipä muuta kuin anteeksi anteeksi anteeksi kun satuin jotain kirjoittamaan, ja tekstini ei sattunut tulemaan siinä muodossa ettei olisi tartuttu siihen ja tuohon.

Ajatus että olisi täällä "suuna ja päänä" (eli kommentoisi aina ja kaikkeen) on vähemmän miellyttävää. Sitä yritin sanoa. Taisi olla vaikea ymmärtää? Yritän pysyä jatkossa(kin) enemmän sivussa.

niin en vieläkään ymmärtänyt.
        Mitä ymmärrät keskustelupalstalla?
        Miten se voi olla "vähemmän miellyttävää", että jotkut kommentoivat, luulisi olevan päinvastoin.

Tuskin kukaan "aina ja kaikkeen" kommentoi, mutta mitäpä sekään haittaisi?
        Minua esimerkiksi eivät pahemmin innosta esim. älä hanki kuppaa Virosta tyyliset jutut, kun aihepiirikin on niin vieras, mutta eivät ne minua pätkääkään häiritse.

En ollenkaan ymmärrä miksi noin reagoit, kolminkertaisine anteeksipyyntöinesi ja enemmän sivussa juttuinesi?
        Onko siis niin, että sinulle ei olisi saanut vastata ja kysyä, mitä tarkoitit?

• asioista

Siinä sulle vastaus.
      Etkö ymmärrä että ei se mene livessäkään niin.
      Ei kaikki voi olla kinnostuneita sinun jutuistasi.

• yrittänyttä ei laiteta

En voinut vastata aikaisemmin, anteeksi, että jouduitte odottamaan.

Käytin provona sanoja "tyhmät juttunne" se on hyväksi koettu tapa saada keskustelu käyntiin ja se toimi nytkin. Heitin tuon aloituksen puskasta, että voin myöhemminkin jatkaa keskusteluja ilman ylimääräisiä paineita. Käytän vakionimimerkkiä pääsääntöisesti mutta menen välillä puskaan kuten moni muukin täällä.

Siis asiaan olen saanut vastauksia, kiitos teille.

Olen useasti yrittänyt saada vastauksia aloitusta selventäviin kysymyksiini, siinä onnistumatta. En ole voinut jatkaa ketjussa koska pääasia on jäänyt epäselväksi. Mielestäni ketjussa voisi vastata kysymysmerkillä tehtyihin kysymyksiin. En ole udellut yksityisasioita, ne eivät minua kiinnosta, enhän tunne teistä ketään. Vedätyksestäkään ei ole kysymys silloin jos haluaa pientä selvennystä jonkin lauseen sanomaan.

• automaattinenvastaaja

Minä en ymmärrä tuollaista lässytystä.
        Puhut sä vai tuuliko sun huulia heiluttelee?
        Sinä olet keskinkertainen, pönttö.
        Avaa suusi niin kottaraisenpönttö on valmis.

• yrittänyttä ei laiteta
        automaattinenvastaaja kirjoitti:

Minä en ymmärrä tuollaista lässytystä.
        Puhut sä vai tuuliko sun huulia heiluttelee?
        Sinä olet keskinkertainen, pönttö.
        Avaa suusi niin kottaraisenpönttö on valmis.

Kyllä pönttöily minulle sopii. Kevät tulee ja muuttolinnut palaavat. Kun vielä odotamme tuokion niin pöntöt täyttyvät iloisista livertäjistä.

• RosaLiiin

niin monin eri tavoin pyöriä ja olla jutuissa mukana.

En odota, että kirjoitustani kommentoidaan tai että edes aloittaja siihen jotain sanoisi.

Paitsi jos esitän suoran kysymyksen.

Kirjoitan jutuni yleensä omasta elämästäni,
      tietysti olen iloinen jos satun törmäämään samanhenkisiin kirjoittajiin.
      Joskus on vaikeaa vastata kun on samaa mieltä asiasta.
      Erilaiset näkemykset arkipäiväisistäkin asioista ovat kiinnostavia.

Smool tookkia en osaa ja suorastaan ihailen esimerkiksi pirreä
      joka käyttää sitä niin kivasti ja ystävällisesti.
      Käytän konetta rajallisesti, piipahtaen silloin tällöin joten ketjutkaan eivät niin kauheasti sytytä.

Luen kyllä jutut, on kivaa tietää mitä me ja meikäläiset oikein mietimme mualiman menosta.

• 1943

ole vastaustuulella. Minua ei haittaa ellei aloittaja vastaile, ei sekään, jos kukaan ei vastaa aloitukseen. Minulla saattaa olla asioita, joista kukaan muu ei ole kiinnostunut. Tosiasiat on hyväksyttävä.

• yrittänyttä ei laiteta

mutta kun asetan suoran kysymyksen oletan saavani siihen vastauksen. Tietenkin on hyväksyttävä se tosiasia, että vastapuoli ei ole vastaustuulella. Miksi sitten aloittaakaan jos ei kiinnosta vastata?

• sekaisinpäästä

mutta kun asetan suoran kysymyksen oletan saavani siihen vastauksen. Tietenkin on hyväksyttävä se tosiasia, että vastapuoli ei ole vastaustuulella. Miksi sitten aloittaakaan jos ei kiinnosta vastata?

kun ei ole häntääkään jutulla.

• ettei meistä monikaan istu koneen ääressä aina valmiina vastaamaan. Jos teen aloituksen, toivon sitä käsiteltävän samoin kuin yleisönosastokirjoitusta. Sellaiseen voi vastata tai olla vastaamatta. Luen ketjun ja ilahdun aina saadessani joitain uusia näkökulmia asiaan tai uusi ajatuksia. Asiallisiin itselleni esitettyihin kysymyksiin vastaan usein melkoisella viiveellä, mutta vastaan aina sellaisen huomatessani. Joskus olen esittänyt selvän kysymyksen, josta kiitän aina vähintään yhteisesti kaikkia vastaajia. Jos vastaisin kaikkiin kommentteihin, minusta tuntuisi siltä kuin yrittäisin päsmäröidä keskustelua. Enhän tee niin elävissäkään ihmisryhmissä, vaan annan toistenkin keskustella.

Jos ihminen pyydetään johonkin tilaisuuteen puhumaan keskustelun alustamiseksi, ei kukaan odota alustajan vastaavan kaikkiin kysymyksiin. Keskustelu kulkee tasa-arvoisesti ja alustaja vastaa vain hänelle henkilökohtaisesti esitettyihin kysymyksiin sekä käyttää muuten halutessaan puheenvuoroja. Jos joku piiloutuu penkin alle huutelemaan välihuutoja, niistä ei tarvitse välittää tai niille voi nauraa yhdessä.;))

Miksi täällä pitäisi toimia toisin? Tämähän on keskustelupalsta.

Ai niin, miten suhtaudun, ellei kukaan kommentoi kysymysiäni. Totean, etteivät ihmiset ehkä tiedä tai halua vastata. Jos kyseessä on tarpeellinen tieto, lähden etsimään vastausta muualta. Tosin olen aina saanut täältä erittäin hyviä vastauksia esittämiini kysymyksiin. Niistä on ollut monenlaista hyötyä ja olen vastaajille oikeasti kiitollinen.

Mistä kukaan tietää, vastaatko sinä itse vai kirjoittaako joku muu vastauksen sinulle esitettyyn kysymykseen, jos toimit samoin kuin tämän aloituksen kirjoittaessasi? Jos valitsee itselleen vaikka kertakäyttöisen nimimerkin, luulen lukijoiden mieltävän kirjoittajan paremmin oikeaksi ihmiseksi. Ainakin itse olen huomannut ajattelevani niin.

Toivotan joka tapauksessa sinulle ja kaikille meille muillekin mukavia keskusteluhetkiä täällä.

• yrittänyttä ei laiteta

Ensimmäisen lauseesi olen jo heti alussa selvitettänyt kysyville. En siis istu koneella päivystämässä. Kirjoitat aina hyvin selkeästi ja ajattelet asioita monipuolisesti. Tiedät paljon ja lähes kaikesta sen olennaisen. Nyt kuitenkaan ei ole kysymys live-elämän tilanteesta. Kysyit miksi täällä pitäisi toimia toisin? Niin miksi? Siksi, että en ole valmistemassa puhetta edessäni istuvalle yleisölle vaan heitän kysymyksen nettisivulle. Nettikäyttäytymisestä on tehty useita tutkimuksia. Ihmiset netissä voivat käyttätyä täysin vastakkaisella käyttäytymiskaavalla kuin livessä elämässä. Minä voin olla ihan jotain muuta ja sinä voit olla aivan erilainen kuin mitä kirjoitat. Kysyit "Mistä kukaan tietää, vastaatko sinä itse vai kirjoittaako joku muu vastauksen sinulle esitettyyn kysymykseen," Omituinen kysymys sillä tunnen toistaiseksi vielä "käsialani".

• laatimaan otsikon

Jos ihmiset oppisivat laatimaan kunnon otsikoita aloituksilleen, viestiketjut löytäisi helpommin. Tätäkin juttua oli tosi vaikea löytää uudelleen. Eli joskus syyllisen näkee peilistä.

• yrittänyttä ei laiteta

...mutta aloituksen sisältö on pääasia. Jouduitko jopa etsimään aloitustani? sehän kertoo kiinnostuksestasi aloitustani kohtaan. Minä katson peiliin ja näin kysymysmerkin.

• Rikka-ruoho

Olen saanut kivoja ja asiallisia neuvoja. Asettamiini kysymyksiini on vastattu. Kukaan ei ole ollut ilkeä eikä nimitellyt. Olen ollut pois ja luin juuri aloituksia. Tunnistin muutaman, joka vastaa ehkä tarkoittamaasi "tyhmää juttua". Eräs ketju eteni ja kysymyksiä aloittajalle oli useita, mutta en löytänyt yhtään aloittajan vastausta.

• yrittänyttä ei laiteta

Saan yleensä vastauksia kun käytän virallista nimimerkkiäni. Vastaan myös jos kysytään. Puskat eivät välttämättä vastaa vaan aloitusheitto voi olla jonkin asteen ärsytysnuoli.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      155
      9127
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2779
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      31
      2547
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2521
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1905
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1847
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1783
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      48
      1326
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1191
    Aihe