Viisi vuotta sitten saivat vain pätkätöitä, ei aina niitäkään.
Mikä on muuttunut ja milloin?
Hoitsu=Sairaanhoitaja.
Hoitsuja palkataan Kauko-Idästä.
3
264
Vastaukset
- ::--___=__:___
No joo, taitaa tulla turpiin taas. Mutta.
Ylipalkatut ja alikoulutetut hoitsut laukaisivat lamapommin. Kokoomus keräsi äänet. Lama olisi tullut kuitenkin, se oli selviö. Mutta ahneet hoitsut huudattivat palkkojaa täysin epärealistiselle tasolle, kannattihan se, kaikki muutkin sitten koittivat samaa. Käteen niillä ei jää paljoakaan, vähän tuli lisää palkkaeroja.
Toinen juttu on Suuret Ikäluokat. Niitä siis vaan on paljon. Hoitsuja tarvitaan lisää kun on koko ajan enenpi hoidettavia.
Ei mua haittaa thai-hoitsu. Nätimpi kuin kotimainen kanttura. Ammattitaito ihan samanlainen. Kielitaito voi vähän onnahdella, sillä ei sinällään väliä. Eipä noista kotomaan hoitsuistakaan moni osaa kirjakieltä.
Vähän surkuhupaisaa, thai-tytöllä on ehkä alempi lähtöpalkka, yhteiskunta on satsannut siihen paljon enemmän kuin kotomaan hoitsuun, kielikurssit jne. Mutta talous nyt vaan menee näin. Kannattaa roudata ulkomailta rahvasta työmuurahaisiksi, kun kotimaan kanat ei viiti tehdä töitä.
Ja sekin vielä, kaikista nyt yksinkertaisesti ei ole hoitoalalle. Maamme on pieni, täällä on materiaalipula hoitsuista.
Ja kommentit voi sitten lähettää sosiaali- ja terveysministeriöön. :)))))
=DW= - ratkaisee
oikein silmä lepää kun katselee Aasialaisia hoitajia,kaunis hymy,asenne työhön on eri tasolla kuin suomalaisella hoitsulla jolla naama useimmiten rutussa jolla ei palvelhalukkuutta.
Siroja nukkemaisia kauniita hoitajia suomi tarvitsee,,,,eikä mitään lumiukkoja koppi sinne toinen tänne jolla silmät pyörii päässä kin pingispallot. - oio
Todellakin, hyvä, että tuovat niitä hoitajia sieltä kaukomailta, saavat Suomen naisetkin jotain silmäniloa aasialaisista mieshoitajista noiden lössähäneiden ja yrmyjen suomalaisten mieshoitjien tilalle.
Ja todellakin, Suomi on niin tärkeä maa, että täkäläisten hoitajien huimat palkat vaikuttavat koko maailmantalouteen. Tosi on!
Sitä paitsi...miksi pysytellä Aasiassa? Jos mennään esim. Afrikkaan, siellä on pilvin pimein joutilaita nuorehkoja miehiä, jotka varmaan ilomielin saapuisivat auttamaan Suomea tässä hoitajapulassa. Naiset eivät jouda, kun heillä on siellä töitä yllinkyllin, mutta ne miehet... Ihan vaan ehdotus..., että ei tämäkään stereotypia unohtuisi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1704821Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1063979Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363569- 513370
- 553341
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest342771Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232276
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211919Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361788