Miten ja missä järjestyksessä pääsitte uuden nimenne kanssa RLE:n alkuun? Kotona ja kodin ympäristössä, perhepiirissä, töissä, opiskelemassa, tuttava- ja ystäväpiirissä?
Uuden nimen ilmoittaminen on kai niitä helpoimpia osioita.
Miten pääsitte alkuun ?
8
896
Vastaukset
- kaikkialla
Kun nimeni vaihtui, kerroin/ilmoitin sen heti kaikkialle. Työpaikka taisi olla tärkein ja etusijalla. Yllättävän moneen paikkaan piti nimi päivittää ja vielä kauan tuli postia vanhalla etunimellä, mutta samalla se osoitti minne vielä pitää ilmoittaa uusi nimi. Sama muutosruljanssi oli sitten hetun vaihtumisen jälkeen ja omana ongelmana oli "uudelleen syntyminen".
- tuntui pahalta
Itse aikoinaan pääsin kesälomallani lipsahtamaan käytännössä RLE:n puolelle. Olin juuri muuttanut omaan asuntooni ja kiusaus oli suuri olla oma itsensä lomalla. Töihin syksyllä palatessa piti sitten ottaa takapakkia sukupuolineutraaliin suuntaan, koska nimenvaihtoon oli vielä monta kuukautta. Ja takapakki tuntui todella pahalta, mikä oli tavallaan varmennustesti asialle.
- töihin...
naisena ja nimi vaihtui sitten myöhemmin. Tämä repäisy selvensi tilanteen työpaikalla, en enää roikkunut jossain sukupuolten välillä.
- riippuu työtehtävistä
töihin... kirjoitti:
naisena ja nimi vaihtui sitten myöhemmin. Tämä repäisy selvensi tilanteen työpaikalla, en enää roikkunut jossain sukupuolten välillä.
Hyvä repäisy varmaankin ja hyvä työpaikka. Mulla ei olisi ollut mahdollista palvella asiakkaita nimiristiriidan kera.
Sen sijaan uuteen kotiini onnistuin pääsemään alun alkaen omana itsenäni. - töihin...
riippuu työtehtävistä kirjoitti:
Hyvä repäisy varmaankin ja hyvä työpaikka. Mulla ei olisi ollut mahdollista palvella asiakkaita nimiristiriidan kera.
Sen sijaan uuteen kotiini onnistuin pääsemään alun alkaen omana itsenäni.Minulla oli taas toisinpäin. Töissä asiakaskontaktit tapahtuivat puhelimella, joten ei ongelmia kun pelkkä sukunimi riitti. Sivutöissä kyllä väärä nimi ulkonäköön nähden aiheutti hieman hämminkiä asiakkaiden kanssa.
Uudessa asunnossani taas naapurit ehtivät tottumaan minuun jo miehenä ja kun aloinkin muuttua naiseksi, se aiheutti hämmennystä. Nimenkin muututtua asia selveni ja nyt tuntuu kuin olisin aina ollut nainen.
- sähköpostilla
ehkä jollekin 60-70 ihmiselle. Pistin samaan mailiin että ulkonäkö muuttuu vastaavasti, ja että kaikki muu jatkuu ennallaan. Kaverit ja sukulaiset tiesivät jo etukäteen.
- trance.
Mikäs se sun uusi nimesi sitten on? Seppo Susanna Katajisto?
- palatakseni
Ymmärrän että tuo heitto oli huumoria, mutta tuollainen nimiyhdistelmä ei ole laillinen. Ei menisi läpi Maistraatissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455060Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481239Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753