Noniin, mikä rotu soveltuisi pien riista koiraksi? Kun itse meinaan hankkia koiran joka haukkuisi pien riista lintuja näätää ehkä jopa jänistäkin. Ja tarpeen tullen jälkikoira.
Pien riista
8
638
Vastaukset
- Aloittaja.
Tuli hieman kirjoitus virheitä tolla pien riistalla tarkoitan muutakin kuin lintuja ja näätää. Mutta joka tapauksessa sellainen mikä haukkuu kaikkea pien riistaa. :D
- koira
Heh - taisi nii tä kirjoitus virheitä vielä vähän jää däkin. Mut ta mitäs niis tä...
Kaikenviljan pienriistakoira taitaa todennäköisimmin löytyä suomenpystykorva - laika -akselilta. Ja jos sen ei ole ihan pakko haukkua niin saksanseisoja, mutta silloin on syytä varautua vähän pitkäjänteisempään koulutukseen. - Räkyttää
koira kirjoitti:
Heh - taisi nii tä kirjoitus virheitä vielä vähän jää däkin. Mut ta mitäs niis tä...
Kaikenviljan pienriistakoira taitaa todennäköisimmin löytyä suomenpystykorva - laika -akselilta. Ja jos sen ei ole ihan pakko haukkua niin saksanseisoja, mutta silloin on syytä varautua vähän pitkäjänteisempään koulutukseen.Kaiken liikkuvan.Positiivista siinä on,jotta sen ääni on hiljainen moneen isompaan verrattuna.
- saatanan kusipää
Räkyttää kirjoitti:
Kaiken liikkuvan.Positiivista siinä on,jotta sen ääni on hiljainen moneen isompaan verrattuna.
ottaa pystykorvaa pihaan haukkumaan.
- mr.hunter
Ehkä laikoista löytyy pienriistakoira ja jonkinlainen kaikenviljankoira, mutta harvoin ns. yleiskoirasta tulee mihinkään oikein hyvää. Myös sekarotuisista risteytyskoirista voi tulla melkoisia tekijöitä monelle riistalle.
- vesantero
ookko ajatellu mäyräkoiraa
olen kuullut että noutaa haukkuu linnut ajaa jänikset ja jahtaa luolista otukset. - Hukka-Musti
Jos valitsisit walesinterrierin? Tuttuni omisti joskus walesin, joka nouti keppiä vedestä ankarallakin säällä, ajoi jäniksiä ja haukkui oravia, kissoja ym. mitä puuhun sai jahdattua. Ja jos vaikka siilin, jäniksenpajan tai vastaavan eläimen näki ja sai sen pysäytettyä ollen samalla kaukana omistajasta, kertoi haukunnallaan, että >>täällä ollaan minä ja saalis>>. Sillä on myös erinomainen hajuaisti ja se on helppo kouluttaa. Se kestää kylmääkin uintivettä.
- mr.hound
Karkeakarvainen mäyräkoira on monipuolinen metsästyskoira.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501999
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3081191Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.83999- 35898
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31829- 52809
Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta18756- 71754
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos56709Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44701