Äideille

ikävä tosi asia

Nyt kun täällä on ollut eräskin ketju,jossa kirjoittaja oli hämillään, kun lapsen biologinen äiti on äiti silloin kuin häntä huvittaa,niin kysyisin teiltä äideiltä,jotka ette millään voi uskoa,ettei biologinen äiti ole aina se paras turva,että miten selitätte tämän asian joka on tämän päivän iltalehdessä...

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200903269298991_hi.shtml

Miten äiti voi tehdä omalle lapselleen näin?????
Perustelkaa myös, että miksi lapsen tarvitsee hyväksyä elämäänsä ihminen,joka hylkää hänet vähän väliä ja leikkii äitiä silloin kuin huvittaa.
Mikä oikeus biologisella äidillä on pilata pienen viattoman lapsen elämä?

10

514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys,

Olen samaa miettinyt kun olen näitä juttuja lehdestä lukenut. Onko äiti jätetty ihan yksin lapsen kanssa, vai onko todella niin ettei hän välitä.
      Minä en koskaan ole noiun tehnyt, enkä pystyisi siihen. Lapsen tarpeet ovat tulleet aina ensimmäisenä, ja uskon että näin yleisesti ottaen on.
      Tuollaiset jutut ovat joka tapauksessa todella, todella ikävää luettavaa.

• uusi vaimo

Minä olen se, joka aloitti tuon ketjun ja ihmettelin äidin toimintaa.

Eniten ihmettelin sitä, että miten kummassa aika monikin näkyi luulevan, että aloitus ei ollut oikeasta elämästä. Ihan kuin ei vaan pystyttäisi uskomaan sitä, että kaikki äidit eivät vaan jaksa välittää lapsistaan sillä tavoin kuin äidiltä oletetaan.

Minua kohtaan kyllä hyökättiin väittäen että estän tapaamisia, äitiä puolusteltiin että eihän äiti ole lasta hylännyt kun on isälle hänet eron jälkeen jättänyt. Miksi kummassa sitten isä, joka eron jälkeen lapsen jättää äidille eikä tapaa sovitusti, on lapsen kuitenkin hylännyt?

Kyllä äiti osaa hylätä ihan niinkuin isäkin, se on vain ihmisestä kiinni. Ei asiaa pitäisi hyväksyä on se sitten kumpi tahansa vanhemmista joka lapsen hylkää.Toiset ovat itsekkäitä, siitä ei pääse mihinkään!

Monta asiaa on mitä ei vain pysty käsittämään! Kummia asenteita ihmisillä. Sori, tää viimeinen pätkä meni jo aiheesta ohi..

Lapsi ei ole lelu, lapsi ei ole kiusanteon välikappale, lasta ei kukaan omista, on sitten äiti taikka isä! Kenelläkään ei pitäisi olla oikeutta tulla vaatimaan "omaansa" takaisin jos ensin tietoisesti lapsen hylkää, ei äidillä eikä isällä ole omistusoikeutta pieneen ihmiseen! Jos ei kykene huolehtimaan lapsesta, se pitäisi kyetä myöntämään! Se on lapsen etu että joku muu hoitaa vanhemman velvollisuudet jos biologinen vanhempi ei siihen kykene.

• että kun lapsen hylkää

niin ei ole oikeutta tulla vuosien päästä vaatimaan isän oikeuksia, jotka itse on tai jonkun painostuksesta jtäätänyt.

Äiti kun tekee kaiken työn monta vuotta, ja lapsi kasvaa, niin kyllä kelpaa isän tulla valmiiseen pöytää. Ei ole lapsesta pienenä huolta kantanut. Mutta kun lapsi on iso, omatoiminen, niin kyllä tulee iso lapsi mieleen. Ei silloin kun lapsi isää olisi eniten tarvinnut.

Mutta jokatapauksessa, oli isä tai äiti kuinka huonoja tahansa, he ovat jokatapauksessa lapsen isä ja äiti.
        Lapsella on oikeus kumpaankin.

• uusi vaimo
        että kun lapsen hylkää kirjoitti:

niin ei ole oikeutta tulla vuosien päästä vaatimaan isän oikeuksia, jotka itse on tai jonkun painostuksesta jtäätänyt.

Äiti kun tekee kaiken työn monta vuotta, ja lapsi kasvaa, niin kyllä kelpaa isän tulla valmiiseen pöytää. Ei ole lapsesta pienenä huolta kantanut. Mutta kun lapsi on iso, omatoiminen, niin kyllä tulee iso lapsi mieleen. Ei silloin kun lapsi isää olisi eniten tarvinnut.

Mutta jokatapauksessa, oli isä tai äiti kuinka huonoja tahansa, he ovat jokatapauksessa lapsen isä ja äiti.
        Lapsella on oikeus kumpaankin.

"Äiti kun tekee kaiken työn monta vuotta, ja lapsi kasvaa, niin kyllä kelpaa isän tulla valmiiseen pöytää. Ei ole lapsesta pienenä huolta kantanut. Mutta kun lapsi on iso, omatoiminen, niin kyllä tulee iso lapsi mieleen. Ei silloin kun lapsi isää olisi eniten tarvinnut."

Meillä kävi juurikin vain niin päin, että isä ja minä teimme sen kaiken työn.Äiti tuli sitten takaisin, kun lapsi on omatoiminen, nukkuu yönsä, pukee, riisuu ym ym ihan itse.

Että jooo. Ja näinhän se on, lapsella on oikeus, mutta voiko olla lapsen edun mukaista etävanhemman paluu, lapsen pompottelu, ja uudelleen hylkääminen kun taas huomataan että "en mä jaksakkaan nyt, katotaan taas sit joskus"

Lapsella on myös oikeus sellaiseen elämään,että kokee olevansa rakastettu ja arvostettu. Ei sellaiseen, että pieni ihminen miettii mitä on tehnyt väärin kun nyt ei haetakkaan enää sinne toiseen kotiin.

• että nyt tähään ei

kukaan kommentoi, kun ei provoksi voi käydä väittämään.

• provo-hilmallakin.....

luu kurkkuun!.Missä lie nyt nämä(vain äiti on hyvä)naarasleijonat,jotka ovat olevinaan maailman mahteja.Se koira älähtää johonka .....

• no,

jokainen tavallaan.
        Itse olen juuri sellainen kirjoittaja joka ikävä kyllä joutuu usein miettimään onko monikaan näistä kirjoituksista totta. Olen joskus jotain kirjoitusta provoiluksi sanonutkin ja olen yksi näistä joita tuo yksi porvo-hilmaksi haukkuu. (mietähän on siis monta). Siitä huolimatta, olin ensimmäinen joka tähän ketjuun vastasi.
        Minulle, niin kuin suurimmalle osalle naisista oman lapsen hyvinvointi on ykkösasia, ja muiden lasten kaltoin kohtelu herättää aina pahaa oloa.
        Itse olen siinä onnellisessa asemassa, että minulla on ihana mies ja oman lapseni lisäksi huolehditaan osin myös miehen lapsesta. Tämän lisäksi lapseni hyvinvoinnista huolehtii myös hänen isänsä ja isänsä uusi vaimo. Lapsen isä ei ollut paras mahdollinen isä eron jälkeen yksin ollessaan. Vasta uusi vaimo on taas tuonut tasapainoa hänenkin elämäänsä, ja lapsen on entistä parempi olla myös siellä.
        Pääasia on, että lapsella on tukiverkko takanaan, ja mitä enemmän lapsen ympärillä on häntä rakastavia vanhempia sitä vahvempi on verkko.

• ikävä tosi asia

Sehän oli odotettavissakin,ettei tähän ketjuun tule vastauksia näiltä superäideiltä,jotka haukkuu kaikki muut naiset ja hehkuttavat biologisen äidin olevan vain ja ainoastaan paras lapselle.
      Itse olen niin ex, kuin uudessa suhteessakin ja itsekin tiedän ja olen seurannut pienen lapsen kipuilua kun oma biologinen äiti haluaa 'leikkiä' äitiä vain ja ainoastaan kuin itselle sopii.
      Häneltä on otettu pois huoltajuus juuri saman kaltaisen asian takia, kuin mitä lehdessä oli esimerkkeinä.Onneks lapsella on turvallinen ja välittävä isä ja muut aikuiset,joihin lasken myös itseni,tottakai,koska samassa perheessä eletään.
      Jään odottamaan edelleen vastauksia niiltä joiden mielestä vain biologinen äiti on paras.

• ...............

on minusta ehkä se karmaisevin näissä tietyissä palstallakin kirjoittavissa tapauksissa. Se, että joku ryhmä mielletään omassa päässä pyhimyksiksi eikä suostuta näkemään mitään vikaa - kenessäkään, jolla on tämä ominaisuus. "Äiti juo, hakkaa lasta - ei se mitään, kun se on äiti." Mikä tahansa on sallittua eikä suostuta edes ajattelemaankaan, että joku piirteen omaava voisi tehdä jotain väärin. Todella pelottavaa lapsia ajatellen. Täälläkin lukenut JOIDENKIN äiti-ihmisten oikeasti sivuuttavan todella törkeänkin lapsen tuhoamisen vain siksi, että hän on äiti ja ex. Itse olen äiti enkä ikinä ole osannut ajatellakaan, että kaikki äidit olisivat automaattisesti pyhimyksiä. Olen myös "äitipuoli" enkä todellakaan kuvitelle, että KAIKKI äitipuolet olisivat pyhimyksiä vaan hekin voivat tehdä todella vahingollisia tekoja lapselle.

Miten ihminen voi sokeutua niin pahasti, että sallii vaikka mitkä hirveydet toisille ihmisille - saati viattomille lapsille? Ja hemmetin karmivaa, että jotkut näistä ihmisistä ovat itsekin vanhempia tai tekemisissä lasten kanssa.

• puoliäiti

Niinpä.Nyt tais mennä noilta äideiltä, jotka ovat omasta mielestään jumalasta seuraavia,pasmat sekaisin.Toisaalta,jutun äitiä pitäisi kaikkien vaan ymmärtää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe