Potkikaa mua

Meriläinen

persuksille että aloitan kaiken sen mitä eilen ajattelin.
Ja ainakin matot pellolle ja itellekki pitäis jotain tehdä.
Nyt on lupa tuupata vauhtia tähän akkaan!

47

1139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • =--______--

Mun pitäs hakee polttopuita, kun on tota pakkasta kohtuullisesti. Kivempi häiriköidä netissä....

=DW=

• Meriläinen

Alan rullaamaan mattoja kasaan.
        Polttopuiden haku ei ole mukavaa, mutta tulen teko on.
        Vauhtia sinnekin ja tapaillaan kohta.

• =__==-_.__:--_
        Meriläinen kirjoitti:

Alan rullaamaan mattoja kasaan.
        Polttopuiden haku ei ole mukavaa, mutta tulen teko on.
        Vauhtia sinnekin ja tapaillaan kohta.

Sähköpattereitten termostaatit näköjään kunnossa, ei ole vilu pirtissä. Mutta ulkona pakkasta. Puut hakematta, odottelen lauhtuvaa, että tarkenee käydä muutakin kuin tupakilla.

Aurinko onneksi lämmittää jo, pitää pikkuhiljaa hakea sen verran klapeja, että saa uunissa paistettua makkaraa illemmalla. Pieni leivinuuni, sinne vaikea tunkea metrisiä halkoja, oon tehnyt klapeja, niitten kans tuuskaaminen hauskaa.

Sauna toimii säkhöllä, tosin on myös ikivanha savusauna. Se on kai paikkakunnan vanhin savusauna, ei ole palanut koskaan. Eikä pala, laitoin kiukaan tienparannusaineeksi. Saakohan siitä jonkin kulttuurihistoriansäilyttämis palkinnon?

=DW=

• Meriläinen
        =__==-_.__:--_ kirjoitti:

Sähköpattereitten termostaatit näköjään kunnossa, ei ole vilu pirtissä. Mutta ulkona pakkasta. Puut hakematta, odottelen lauhtuvaa, että tarkenee käydä muutakin kuin tupakilla.

Aurinko onneksi lämmittää jo, pitää pikkuhiljaa hakea sen verran klapeja, että saa uunissa paistettua makkaraa illemmalla. Pieni leivinuuni, sinne vaikea tunkea metrisiä halkoja, oon tehnyt klapeja, niitten kans tuuskaaminen hauskaa.

Sauna toimii säkhöllä, tosin on myös ikivanha savusauna. Se on kai paikkakunnan vanhin savusauna, ei ole palanut koskaan. Eikä pala, laitoin kiukaan tienparannusaineeksi. Saakohan siitä jonkin kulttuurihistoriansäilyttämis palkinnon?

=DW=

klapit hyvin uunissa kun nautit niiden tekemisestä.
        Paistettu makkara on talvella hyvää joskus sitä paistettiin ulkogrillissä. Ympärillä täydellinen pimeys ja hiljaisuus niin kun vain maalla voi olla ja paistettu makkara, yks sellainen onnea tuova hetki.
        Sun kannattais kysyä jostain sitä palkintoa siitä savusaunan säilyttämisestä.
        Kaikkihan on mahdollista.
        Varmaan ihana paikka missä asut?

• Pirre*

Se oli tossujalka potku..pois siitä koneelta ja matot räpylään.. hopi hopi :)

Ja sitten peilin eteen (onneksi et nää minua hi),
      ja puolueeton arvio mahdollisuuksista..kampaaja kosmeteologi :)

P.s. eihän koskenu :(

Mukavaa päiväää Sinulle..reipastuhan nyt :)

• Meriläinen

tpsi vauhdikkaalta, ei sattunu meinasin vaan mennä nenälleni,maton kulma oli kurtussa :)

• ent.tehtaantyttö

sieltä pellolta..Huomenta vaan Meris.. Siivouspäivä täälläkin..Tosi ihana herätä kauniiseen auringonpaistetaan...tästä hipsin suihkuun ja keitän itselleni kahvit..muut jo lähteeneet mut sit...moppi vaan heilumaan..ja hihat ylös...

Nähdään;

tsau;
      t.friidu

• Meriläinen

kimpassa siivoominen, menee aika nopeammin.
        Joo palaillaan siistin asunnon jäljiltä.

• ent.tehtaantyttö
        Meriläinen kirjoitti:

kimpassa siivoominen, menee aika nopeammin.
        Joo palaillaan siistin asunnon jäljiltä.

tsau; friidu

Mä meen jo.

• Meriläinen
        ent.tehtaantyttö kirjoitti:

tsau; friidu

Mä meen jo.

ulkona ja saavat olla iltaan tuuli niitä tuulettaa.
        Muuten hommat hoidossa kodin suhteen ja lenkilläkin kävin kauppareissulla.
        Entäs siellä?

• ent.tehtaantyttö
        Meriläinen kirjoitti:

ulkona ja saavat olla iltaan tuuli niitä tuulettaa.
        Muuten hommat hoidossa kodin suhteen ja lenkilläkin kävin kauppareissulla.
        Entäs siellä?

voin ostaa sulle sit tikkarin ku tuut Stadiin..vinde jään ite ilman. Mun aika oli vasta 15.11 kun lopetin..Mut siivositko todella? Juksaa ei saa tai syön ton tikkarin ite.

t.friidu

• Meriläinen

voin ostaa sulle sit tikkarin ku tuut Stadiin..vinde jään ite ilman. Mun aika oli vasta 15.11 kun lopetin..Mut siivositko todella? Juksaa ei saa tai syön ton tikkarin ite.

t.friidu

mulle tasotusta =)
        Se on sillä selvä, kyllä mä olen tosi tyytyväinen nyt.
        Huomenna ostan itelleni jotain kaunista, mutta halpaa.

• ent.tehtaantyttö
        Meriläinen kirjoitti:

mulle tasotusta =)
        Se on sillä selvä, kyllä mä olen tosi tyytyväinen nyt.
        Huomenna ostan itelleni jotain kaunista, mutta halpaa.

muuten se motivaatio katoaa ihan tyystin..mutta, hyvä keino ihan oikeesti on, jos siivoamisesta ei pidä..niin, ajattelee kaikkee muuta kun sitä itse siivoamista....tän ajattelutavan opetti mulle yks kiva nainen...vitsi, kundi ku oli vauva, ja se ainainen tuttipullojen tiskaus rassasi..no, tuon ajatuksen voi siirtää kyllä kaikkeen siihen tekemiseen mistä ei oikein pidä,) ja radio sitten vielä soimaan...samalla kun siivoaa voi väliin ottaa tanssiaskelia...sieltä tulee ihan hyvää musaa radiosta..sit ei edes itse huomaakkaan kun on jo siivonut;)

t.friidu

• RosaLiiin

nyt vaan töpinäksi, hopi, hopi...

Yks kaks kolme ja höpinäks,
      noin se matto lentää...

Auringosta lähetetään lisää energiaa, ota koppi.
      noin se toinenkin matto lentää...

ensin huusholli siistits ja sitten vaan sipostelet itteäs loppupäivän.

Hyviä siposteluja.

• Meriläinen

kauniissa kaaressa :)). kiitos.
        Ja mie alan itteäni pian "sipostelemaan" mitä se sitten onkin, ihana sana.

• Yxitypy

persus ylös siitä tuolista! Ei tää maa laiskoja elätä :=))

Minäpäs olen alkanut keittiön kaappien siivouksen jo puol seitsemältä aamulla.
      Mutta nyt lopetan, ja jatkan huomenna.
      Seuraavaks vaatteet päälle, ja suunnistus uimahalliin vesijuoksuun :=))

• Meriläinen

hyvin nousi ja letkeää menoa oli.
        Junnu Vainion tahdissa käy jopa siivouskin.
        En mennyt vesijuoksuun mutta ulkona reipasta askelta kauppareissulla.

• tähän aikaan ole aloittanut, niin nyt pylly ylös siitä tuolista, kone kiinni ja hommiin. Eihän tommonen lorviminen ole mistään kotosin;). Ei ne asiat vain ajattelemalla tule tehdyksi.
      Ota oppia meikäläisestä, kolme tuntia jo ehtinyt touhuta. Hetkeksi vain istahdin tähän huilaamaan.

No, etkös ala uskomaan, LIIKETTÄ!

• Meriläinen

jo toki kun se noin miehen äänellä sanotaa.
        Se on kyllä totta että ajattelemalla olen usein kokeillut saada asioita tehdyksi mutta ei se onnistu.
        Nyt on jo hyvä, päivä paremmalla puolella. :))

• Meriläinen kirjoitti:

jo toki kun se noin miehen äänellä sanotaa.
        Se on kyllä totta että ajattelemalla olen usein kokeillut saada asioita tehdyksi mutta ei se onnistu.
        Nyt on jo hyvä, päivä paremmalla puolella. :))

on kyllä jo huonommalla puolella;( kohtahan jo joutuu nukkumaan, menee kahdeksan tuntia ihan haaskuuseen;)

Saitkos edes mitään aikaiseksi?
        Minä olen saanut silputuksi ison keon kuusen oksia ja siinä välissä siivonnut varastoa ja tehnyt väliaikaiskorjauksen auton pakoputkeen. Nyt voikin hyvällä mielin saunan jälkeen istua tässä.

• mies tietää

riittääkö, kun sanon sinua vanhaksi. Ihmisen ikääntyessä kun työhön ryhtyminen vie entistä enemmän aikaa ja kaikki sujuu hitaammin kuin ennen, lopulta niin verkkaan, että kauhistuttaa katsella. Aika hupenee kääntyilemiseen ja aikomiseen, muistikin pätkii. Siinä se on, olet tullut vanhaksi akaksi.

• Joonaasi

kuvailit masennuksen oireita.

• Meriläinen

vanhaksi tädiksi nimitelleet jo vuosia.
        Mutta jos mie käännän sen siun sanoman " vähän kauemmin eläneeksi akaksi" :))
        Kyllä se riitti, vauhtia tuli ja aivotkin toimi ihan hyvin.

• Meriläinen
        Joonaasi kirjoitti:

kuvailit masennuksen oireita.

vaikka osa noista kuvailuista piti paikkansa niin masennsta ei täällä huushollissa ole.
        Oli vain saamattomuuden hetki joka meni menojaan.

• ent.tehtaantyttö
        Meriläinen kirjoitti:

vaikka osa noista kuvailuista piti paikkansa niin masennsta ei täällä huushollissa ole.
        Oli vain saamattomuuden hetki joka meni menojaan.

Mä siivosin jo. Lattiat kaikki mopattu, matot imuroitu, pölyt pyyhitty, kukat kasteltu;) vitsi, huomiseks jäi vain kylppäri...no, innoissani kun olin..niin nuo ikkunapinnat kaikki vielä pehmeällä froteepyyhkellä sisäpinnoilta pyyhin..ens viikolla vasta ajattelin tuon ikkunapesujutun aloittaa, huone kerrallaan..nyt tässä nautin kylmää kahvia...no, niksipirkkaa siis, sitä kandee lukee..aamulla tuli keitettyä itselleen liikaa kahvia..siinä oli niksi..älä heitä pois, vaan jos, on ylimääräinen maitotölkki niin puolikas maitoo ja loppukahvit sinne tölkkiin ja sit vähän vanilijasokeria joukkoon..ravista tölkki ja pistä jääkaappiin...vitsi, tää on ihan hyvä juoma..;)

Nyt pitäsi vähän kohentaa tota ulkonäköä, siis laittaa ripsarii ja sillee ja lähtee kaupaan, mies kun tuolta kotiin tulee..niin tuon auton saan..eikö menoksi sitte..taas.

t.friidu

t.friidu

• Meriläinen

Mä siivosin jo. Lattiat kaikki mopattu, matot imuroitu, pölyt pyyhitty, kukat kasteltu;) vitsi, huomiseks jäi vain kylppäri...no, innoissani kun olin..niin nuo ikkunapinnat kaikki vielä pehmeällä froteepyyhkellä sisäpinnoilta pyyhin..ens viikolla vasta ajattelin tuon ikkunapesujutun aloittaa, huone kerrallaan..nyt tässä nautin kylmää kahvia...no, niksipirkkaa siis, sitä kandee lukee..aamulla tuli keitettyä itselleen liikaa kahvia..siinä oli niksi..älä heitä pois, vaan jos, on ylimääräinen maitotölkki niin puolikas maitoo ja loppukahvit sinne tölkkiin ja sit vähän vanilijasokeria joukkoon..ravista tölkki ja pistä jääkaappiin...vitsi, tää on ihan hyvä juoma..;)

Nyt pitäsi vähän kohentaa tota ulkonäköä, siis laittaa ripsarii ja sillee ja lähtee kaupaan, mies kun tuolta kotiin tulee..niin tuon auton saan..eikö menoksi sitte..taas.

t.friidu

t.friidu

laitoin tonne sun alkupään viesteihin, mutta matot on vieläkin pihalla, haen ne tossa illankorvalla.
        Ja noita ikkunoita meinaan kattoa "sillä silmällä" vasta pääsiäis viikolla jos on hyvät kelit, silloin on pitkät vapaat ja täytyy jättää tekemistä sinnekin.

• ent.tehtaantyttö
        Meriläinen kirjoitti:

laitoin tonne sun alkupään viesteihin, mutta matot on vieläkin pihalla, haen ne tossa illankorvalla.
        Ja noita ikkunoita meinaan kattoa "sillä silmällä" vasta pääsiäis viikolla jos on hyvät kelit, silloin on pitkät vapaat ja täytyy jättää tekemistä sinnekin.

Mitäs lähdit viemään mattoja sinne hitsin PELLOLLE, mä puistelin nää meidän tossa tuuleparvekkeella..on jo lattialla. Mut, voin silti sulle sen tikkarin ostaa..oot tänään ollut tosi reipas tyttö. Hyvä Meris!

No,ajattelin että, noi ikkunat pestä taas ennen Pääsiäistä, jospa sit uskaltaisi jo nenänsä vähän kauemmin aikaa ulos pistää..vitsi tää tuuli ja kylmyys vielä...en tästä talvesta oikein tykkää..onneks tulee kevät ja kesä ja syksy..toivon mukaan..

t.friidu

• Meriläinen

Mitäs lähdit viemään mattoja sinne hitsin PELLOLLE, mä puistelin nää meidän tossa tuuleparvekkeella..on jo lattialla. Mut, voin silti sulle sen tikkarin ostaa..oot tänään ollut tosi reipas tyttö. Hyvä Meris!

No,ajattelin että, noi ikkunat pestä taas ennen Pääsiäistä, jospa sit uskaltaisi jo nenänsä vähän kauemmin aikaa ulos pistää..vitsi tää tuuli ja kylmyys vielä...en tästä talvesta oikein tykkää..onneks tulee kevät ja kesä ja syksy..toivon mukaan..

t.friidu

menit juosten hakemaan mattosi mutta kyllä mäkin voin sen tikkarin ostaa, tai tapellaan sitte.
        Siin ois ihmisillä kattomista kun kaks naista tappelee karkkihyllyn luona tikkareista. HIH
        Täällä on kanssa kova tuuli kun toi meri on vielä tossa melkein vieressä.
        Aina tuulee, kesällä tykkäänkin siitä mutta nyt se tekee ilmasta tosi purevan.

• ent.tehtaantyttö
        Meriläinen kirjoitti:

menit juosten hakemaan mattosi mutta kyllä mäkin voin sen tikkarin ostaa, tai tapellaan sitte.
        Siin ois ihmisillä kattomista kun kaks naista tappelee karkkihyllyn luona tikkareista. HIH
        Täällä on kanssa kova tuuli kun toi meri on vielä tossa melkein vieressä.
        Aina tuulee, kesällä tykkäänkin siitä mutta nyt se tekee ilmasta tosi purevan.

sanonut tai väittänyt että, on aikuinen? Ikuinen kakara täälläki Stadissa asuu..taitaa meillä kaikki noi meidän kundit aikuistua sittenkin ensin ja jos lapsia saavat niin nekin ennen minua;)

t.friidu

• ajattelinkin
        Meriläinen kirjoitti:

vanhaksi tädiksi nimitelleet jo vuosia.
        Mutta jos mie käännän sen siun sanoman " vähän kauemmin eläneeksi akaksi" :))
        Kyllä se riitti, vauhtia tuli ja aivotkin toimi ihan hyvin.

että kun rumasti haukun vanhaksi akaksi, johan siitä tokenee 5-kymppinen nainen tomeraksi, ei suinkaan halua alistua vanhaksi ja saamattomaksi, ei hitaasti vauhtiin pääseväksi tai mieleltään vielä väsyneeksi.

• *(/:<())))

kethään saa potkia.
      jos ei huvita, niin anna olla.
      Onhan se päivä vielä huomennakin, ja jos ei oo, niin tehkööt net joila on.

Ressihän siinä tullee väkisintehesä, sammoinko on vahingon vaara tuplaantunu.
      Mutta kyllä siitä vain saattaapi sitte jäläkheen päin tulla hyvä mieliki, ko voipi siirtyä mieluisemphiin puuhiin.

• Meriläinen

hyvä olla ja nautinnolla jatkan iltaa.
        Ressit on poissa.
        huomenna on taas uudet kujeet :))

• henri|
        Meriläinen kirjoitti:

hyvä olla ja nautinnolla jatkan iltaa.
        Ressit on poissa.
        huomenna on taas uudet kujeet :))

onko kankussa läski tummunut

• Meriläinen
        henri| kirjoitti:

onko kankussa läski tummunut

näillä potkujen määrillä, tosin monilta tuli sellainen hento ikäänkuin potkahdus vain :))

• voi,

oireilla saamattomuutena.

• Meriläinen

mutta siihen kuuluu myös elämänhaluttomuus ja näköalattomuus, sekä liika tai liian vähäinen syönti ja monta muuta.
        Minulla tämä saamattomuus oli vain laiskuutta.

• HTZA

mitäs jos ajattelisit vielä tänäänkin?
      Huomenna on Perjantai ja sitten ei enää tarvitse ajatella.
      Aloita Lauantaiaamuna sitten askareet.
      Lauantaina aurinko paistaa, viet matot pitkin sataman hankia, annat Varisten nokkia niistä pois kaikki pullanmurut.
      Löhöät auringossa ja annat kasvoillesi vitamiiniruiskeen. Heität veneitä potkivien urosten päälle lumipalloja.
      Kokoat mattosi ja lirkuttelet jonkun ukoista kantamaan ne kotiin. Ja annat portilla pussata vain.
      Vetäiset mopilla pölyt lattialta ja levität raikkaat matot, keität kahvit ja otat kermakakunjämät esiin.
      Ja mietit kuinka mukavaa aikaa kevät onkaan.

• Meriläinen

sinähän tarjoat minulle ajatusten jatkumoa, mielenkiintoista.
        Ja minä kyllä voin myöntää että olen alkanut ajatella, hyvnkin.
        Ennen tekoahan on aina ajatus. aina, vaikka kuinka hetkellinen.
        Ehkä sitten teon jälkeenkin tulee ajatuksia, mutta ne kuuluvat sitten eri gategoriaan.
        Miettiminen on mukavaa.

• HTZA
        Meriläinen kirjoitti:

sinähän tarjoat minulle ajatusten jatkumoa, mielenkiintoista.
        Ja minä kyllä voin myöntää että olen alkanut ajatella, hyvnkin.
        Ennen tekoahan on aina ajatus. aina, vaikka kuinka hetkellinen.
        Ehkä sitten teon jälkeenkin tulee ajatuksia, mutta ne kuuluvat sitten eri gategoriaan.
        Miettiminen on mukavaa.

on koo.
        Kategorilla :)

Alahan lajitella, luen myöhemmin...
        :)

• Meriläinen
        HTZA kirjoitti:

on koo.
        Kategorilla :)

Alahan lajitella, luen myöhemmin...
        :)

kirjoittanut, mutta kategoriassakin on k :)

• HTZA
        Meriläinen kirjoitti:

kirjoittanut, mutta kategoriassakin on k :)

"mutta ne kuuluvat sitten eri gategoriaan"

• inspistä

odotellen. Tekemistä olis mutta mistä virtaa. Jos kohta ei ala tulla vipinää, kokeilen kyllä kossua

• henri|

saa luudan heilumaan, tai kielen kirpoamaan.

• Meriläinen

siirtäminen, mie siirsin tota siivousta niin pitkään että tänään oli takaraja, itselleni.
        Kossulla en usko saatavan virtaa vaan pikemminkin se kuluttaa sitä.
        Voin täältä tälläisen pikkupotkaisun lähettää: hupsista, nyt hommiin siitä :))
        Auttoiko?

• Meriläinen
        henri| kirjoitti:

saa luudan heilumaan, tai kielen kirpoamaan.

vain pieni!

• meirikki
        Meriläinen kirjoitti:

siirtäminen, mie siirsin tota siivousta niin pitkään että tänään oli takaraja, itselleni.
        Kossulla en usko saatavan virtaa vaan pikemminkin se kuluttaa sitä.
        Voin täältä tälläisen pikkupotkaisun lähettää: hupsista, nyt hommiin siitä :))
        Auttoiko?

No tuliko ne ripset kiharrettua, vai mitä sä eilen tarkoitit ;DD

Ei tästä niin kauaa ole kun luin lehdestä tarjouksen;- ripsipermanentistä :)Mä pesin lasini ja luin uusiksi, olihan siinä niin.

On hyvinkin kysyttyjä nykyisin, et sellaistako meinasit???

Kyllä sulla nyt tuoksuu pitkään raikkaalta kun matot ovat noin kauan olleet ulkona.

• Meriläinen
        meirikki kirjoitti:

No tuliko ne ripset kiharrettua, vai mitä sä eilen tarkoitit ;DD

Ei tästä niin kauaa ole kun luin lehdestä tarjouksen;- ripsipermanentistä :)Mä pesin lasini ja luin uusiksi, olihan siinä niin.

On hyvinkin kysyttyjä nykyisin, et sellaistako meinasit???

Kyllä sulla nyt tuoksuu pitkään raikkaalta kun matot ovat noin kauan olleet ulkona.

Ripset jäi kyllä tänään jälkijunaan, sinne en ehtinyt.
        Mutta muuten olen hyvin tyytyväinen päivääni.
        Enkä ihan permanenttia ripsille, kestovärjäystä mietin.
        Minkälaiselta näyttäis ripset oikein vanhan ajan malliin tehdyllä permanentillä, todella kiharaiset :D))

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      110
      7662
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      116
      5318
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      119
      3547
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      3527
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2574
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1886
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      356
      1530
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1521
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      69
      1381
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1366
    Aihe