Almera vm. 2002: 1,5l vai 1,8l koneella??

Allufani__

Olen hankkimassa todennäköisesti Almeraa, vuosimallia 2002. Kumpi moottorivaihtoehto on parempi 1,5l vai 1,8l, kun saa suunnilleen samalla hinnalla?

16

6568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2x almeran omistanut

      En nyt ala kommentoimaan ajo-ominaisuuksista (tai niiden puutteesta), sisämelusta tai yleisestä muovisuudesta sen enempää, kun ilmeisesti olet jo päättänyt kyseisen auton hankkia. Luotettava se ainakin on, todella kiitettävän luotettava!

      Jos samaan hintaan saat niin ehdottomasti 1.8l koneella! 1.5l on niin patalaiska kuin olla ja voi. 0-100km/h kiihdytys ei onnistu alle 15 sekuntiin tuolta 1.5l koneelta. Ohituskiihtyvyys lähentelee vaarallista hitautta. Lisäksi 1.5l kulutus on melko suuri suhteessa koneen kokoon ja tehoon. Enemmänhän se 1.8l tottakai vie keskimäärin, mutta suhteessa se on parempi vaihtoehto. Meno on 1.8l koneella paljon vaivattomampaa ja jouheampaa. Joten go for the 1.8l. Jos vielä ilmastoidun, hyväkuntoisen ja suht vähän ajetun löydät niin onneksi olkoon, siinä on perushyvä käyttöauto piiiiitkäksi aikaa, ellei vaadi ajettavuudelta ja mukavuudelta liikoja.

      • Että ei

        Ole öljy syöppö. 1.8 Koneita oli joitain Jo tehtaalta tullessa kovia kuluttammaan öljyä. Niitä on kyllä korjattu takuuseen. Varmista että siinä autossa jonka aiot hankkia on kone kunnossa. Minulla oli 1.8 almera -02. Se oli oikein hyvä yksilö. Polttoainepumpun sähköreleen joskus vaihdoin ei toiminut kovalla pakkasella. -20.


    • almeristi

      Mallivuodesta 2003 eteenpäin nostettiin 1.5 litrasen moottorin tehoja aikaisemmasta 90 hv:stä 98:aan, ja se riittää senkokoiselle autolle ihan mainiosti. Vm 2003 tehtiin alluihin facelift eli ne tunnistaa siitä että puskuri on kokonaan korivvärinen ja lamput ovat ns projektorimalliset. On mahdollista että joitakin 2003 malleja on rekisteröity jo vuoden 2002 puolella. 1.8-litranen moottori on parempi vain jos on paljon kuormaa päällä.

    • Hinta / laatu

      Almera on hyvä auto, ei siinä mitään. 1,8 kone vie almeraa iloisesti, etenkin välityksien ollessa melko tiheät. 1,5 en ole ajanut, mutta laiskaksi sitä ihmiset pääsääntöisesti moittivat.
      Onhan almera nykyautojen tapaan melko painava, ero isompaan primeraan ei ole suuri painossa.

      Kehotan kuitenkin harkitsemaan myös P12 primeraa, etenkin hintaeron ollessa pieni saat primerasta 'enemmän' autoa. Meno mukavempaa maantieajossa, paljon modernimpi sisustan ja ulkonäön suhteen, tilaa enemmän etenkin takapenkillä. P12 primera vaikuttaisi vähemmän ruosteherkältä kuin almera.

      1,8 on koneena aivan hyvä, mutta sen mainetta pilaa öljysyöpöt yksilöt. -02 ja vanhemmat vm on turvallisia ostoksia. Osassa -03 ja siitä eteenpäin olevissa vm on suhteellisen paljon öljysyöppöjä 1,8. Mitä lie muuttivat moottorin osissa tuolloin. Eli uudemman 1,8 ollessa kysessä kannattaa selvittää entisiltä omistajilta koneen 'luonne'.

      • nismot

        samalla tehtaalla eri laatutasoisia autoja jos almera on ruosteherkempi????


      • Hinta / laatu
        nismot kirjoitti:

        samalla tehtaalla eri laatutasoisia autoja jos almera on ruosteherkempi????

        Pellin vahvuus ja koostumus voi olla sama almerassa niin kuin P12 primerassa, mutta moni muu asia onkin jo aivan toisin.

        Vaikutusta on ratkaisuilla miten ja minkälaisista osakokonaisuuksista mikäkin kohta on tehty, missä on saumat, miten kynnykset on tehty ja minkälaiset pokkaukset on missäkin paikassa, jne.

        Kiteyttäen P12 on monet ruosteherkät kohdat tehty eri tavalla ja yleensä muovia joko suojana tai muotoilussa hyväksikäyttäen verrattuna P10/P11/Almera.

        esim. Kyynnyksien toteutus, valojen ja puskurien kokoa hyödynnetty siten, että pellisoiroja ja saumoja on vähemmän, jne.

        Noita ratkaisuja osaa arvostaa, kun on joutunut vanhaa nissania mainituista kohdista korjaamaan :D


    • tarkkana että

      auto on ruostesuojattu,tuon ikäisessä autossa jo melko pahoja ruostevaurioita lähinnä pinta sellaisia,koteloissa myös jotka pitäis suojata hyvin,ei montaa vuotta mene ekasta ruostereijästä jos suojaus laiminlyöty.Tärkein asia nissaneissa.

    • Visia+

      eli 2003 malli, ostin 10/2002. Ei syö öljyä eikä paljoa bensaa. Pienin bensalukema on ollut 5,7 kesä-Lapinmatkalla. Kyllähän se 1.5 on laiska, kierroskone eli voima löytyy 3000rpm yläpuolelta. Itse olen huolehtinut pesemisestä ja massauksesta, eikä ruostetta näy, oon 100000km ajanut. Nykyajan ABS-jarrut vaativat vuosittain huoltoa, muuten alkavat laahata. Ei muuta valitettavaa. Kaunis auto ainakin minun silmälle.

      • on..

        1.5 laiska? :o No ei sitten kannata vaihtaa sellaseen.Nyt on N 15 1.4-koneella,eikä voi sanoa laiskaksi.Hyvin kiihtyy.Lähtee kun telkkä pöntöstä,ohitukset menee heittämällä 5-vaihteella.


      • Faktoja
        on.. kirjoitti:

        1.5 laiska? :o No ei sitten kannata vaihtaa sellaseen.Nyt on N 15 1.4-koneella,eikä voi sanoa laiskaksi.Hyvin kiihtyy.Lähtee kun telkkä pöntöstä,ohitukset menee heittämällä 5-vaihteella.

        Nissan Almera 1.4 GX 4d -98-99
        1184kg, 64kw, 12,6s 0-100

        Nissan Almera 1.5 Business 4d -03-04
        1254kg, 72kw, 13,8s 0-100

        Arvot puhuvat puolestaan. Ei ole kehumista vanhan almeran suoritusarvoisa, mutta uudemman arvot ovat jo todella surkeat. Nuo kuitenkin ovat arvoja parhaimmillaan.

        Oli kyseessä kumpi auto tahansa niin 5-ohittaminen onnistuu reilulla perusvauhdilla vauhdilla tasamalla tai alamäkeen. Ylämäkeen tai jos pitäisi 5:lla kiihdyttää kunnolla ensin niin ei tule mitään 5:lla.

        Tarvitsee pikkasen enemmän kuutioita ja paukkuja koneesta, jotta oikeasti ei tarvi manuaalissa vaihteita sotkea ohituksissa ;D


      • aldrig mera
        Faktoja kirjoitti:

        Nissan Almera 1.4 GX 4d -98-99
        1184kg, 64kw, 12,6s 0-100

        Nissan Almera 1.5 Business 4d -03-04
        1254kg, 72kw, 13,8s 0-100

        Arvot puhuvat puolestaan. Ei ole kehumista vanhan almeran suoritusarvoisa, mutta uudemman arvot ovat jo todella surkeat. Nuo kuitenkin ovat arvoja parhaimmillaan.

        Oli kyseessä kumpi auto tahansa niin 5-ohittaminen onnistuu reilulla perusvauhdilla vauhdilla tasamalla tai alamäkeen. Ylämäkeen tai jos pitäisi 5:lla kiihdyttää kunnolla ensin niin ei tule mitään 5:lla.

        Tarvitsee pikkasen enemmän kuutioita ja paukkuja koneesta, jotta oikeasti ei tarvi manuaalissa vaihteita sotkea ohituksissa ;D

        Almera N16 1.5 moottorilla (vm 2003-07) kiihtyy valmistajan lmoituksen mukaan 13.3 sekunnissa eikä 13.8, joka on vm 1999-02 N16 kiihtyvyys.

        Muutenkaan ei millään autola kannata lähteä ylämäkeen ohittamaan vitosella.


      • Faktoja
        aldrig mera kirjoitti:

        Almera N16 1.5 moottorilla (vm 2003-07) kiihtyy valmistajan lmoituksen mukaan 13.3 sekunnissa eikä 13.8, joka on vm 1999-02 N16 kiihtyvyys.

        Muutenkaan ei millään autola kannata lähteä ylämäkeen ohittamaan vitosella.

        aavistuksen vm, sedan/perätön , varustelusta riippuen...


      • örni
        Faktoja kirjoitti:

        aavistuksen vm, sedan/perätön , varustelusta riippuen...

        Meillä on 03 1,8 almeera eikä toista nissania enään tuu on jatkuvasti vikoja


      • mitä vikoja
        örni kirjoitti:

        Meillä on 03 1,8 almeera eikä toista nissania enään tuu on jatkuvasti vikoja

        ite ostin kanssa vime syksynä -03 1,8l allu acentan. ja ostosyynä hinta ja se kun piti oleman varmatoiminen luotettava auto. näin onkin tähän asti ollut. ei mitään teknistä vikaa ja aina käynnistyy ongelmitta. muuten toki vähän suhisee ja natisee joka puoleta aitoon halpisauto nissan tyyliin. Mun mielestä ihan järkiostos jos löytää hyvään hintaan hyvän yksilön. eihän se kyllä mikään misumagneetti ole...;)


    • nisu

      Suosittelen 1,8 meillä kokemusta molemmista.

    • ramin

      joissakin almeroissa on renun tekniikka ja moottori ne on ihan paskoja.Varsinkin brittiläiset .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      116
      9708
    2. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      95
      9377
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      20
      7885
    4. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      25
      7209
    5. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      177
      6264
    6. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      58
      5408
    7. Onnettomuus

      Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      8
      4718
    8. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

      Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      23
      4375
    9. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

      Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      38
      4303
    10. Tuntuuko ettet tiedä

      Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      39
      4263
    Aihe