Almera vm. 2002: 1,5l vai 1,8l koneella??

Allufani__

Olen hankkimassa todennäköisesti Almeraa, vuosimallia 2002. Kumpi moottorivaihtoehto on parempi 1,5l vai 1,8l, kun saa suunnilleen samalla hinnalla?

16

6607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2x almeran omistanut

      En nyt ala kommentoimaan ajo-ominaisuuksista (tai niiden puutteesta), sisämelusta tai yleisestä muovisuudesta sen enempää, kun ilmeisesti olet jo päättänyt kyseisen auton hankkia. Luotettava se ainakin on, todella kiitettävän luotettava!

      Jos samaan hintaan saat niin ehdottomasti 1.8l koneella! 1.5l on niin patalaiska kuin olla ja voi. 0-100km/h kiihdytys ei onnistu alle 15 sekuntiin tuolta 1.5l koneelta. Ohituskiihtyvyys lähentelee vaarallista hitautta. Lisäksi 1.5l kulutus on melko suuri suhteessa koneen kokoon ja tehoon. Enemmänhän se 1.8l tottakai vie keskimäärin, mutta suhteessa se on parempi vaihtoehto. Meno on 1.8l koneella paljon vaivattomampaa ja jouheampaa. Joten go for the 1.8l. Jos vielä ilmastoidun, hyväkuntoisen ja suht vähän ajetun löydät niin onneksi olkoon, siinä on perushyvä käyttöauto piiiiitkäksi aikaa, ellei vaadi ajettavuudelta ja mukavuudelta liikoja.

      • Että ei

        Ole öljy syöppö. 1.8 Koneita oli joitain Jo tehtaalta tullessa kovia kuluttammaan öljyä. Niitä on kyllä korjattu takuuseen. Varmista että siinä autossa jonka aiot hankkia on kone kunnossa. Minulla oli 1.8 almera -02. Se oli oikein hyvä yksilö. Polttoainepumpun sähköreleen joskus vaihdoin ei toiminut kovalla pakkasella. -20.


    • almeristi

      Mallivuodesta 2003 eteenpäin nostettiin 1.5 litrasen moottorin tehoja aikaisemmasta 90 hv:stä 98:aan, ja se riittää senkokoiselle autolle ihan mainiosti. Vm 2003 tehtiin alluihin facelift eli ne tunnistaa siitä että puskuri on kokonaan korivvärinen ja lamput ovat ns projektorimalliset. On mahdollista että joitakin 2003 malleja on rekisteröity jo vuoden 2002 puolella. 1.8-litranen moottori on parempi vain jos on paljon kuormaa päällä.

    • Hinta / laatu

      Almera on hyvä auto, ei siinä mitään. 1,8 kone vie almeraa iloisesti, etenkin välityksien ollessa melko tiheät. 1,5 en ole ajanut, mutta laiskaksi sitä ihmiset pääsääntöisesti moittivat.
      Onhan almera nykyautojen tapaan melko painava, ero isompaan primeraan ei ole suuri painossa.

      Kehotan kuitenkin harkitsemaan myös P12 primeraa, etenkin hintaeron ollessa pieni saat primerasta 'enemmän' autoa. Meno mukavempaa maantieajossa, paljon modernimpi sisustan ja ulkonäön suhteen, tilaa enemmän etenkin takapenkillä. P12 primera vaikuttaisi vähemmän ruosteherkältä kuin almera.

      1,8 on koneena aivan hyvä, mutta sen mainetta pilaa öljysyöpöt yksilöt. -02 ja vanhemmat vm on turvallisia ostoksia. Osassa -03 ja siitä eteenpäin olevissa vm on suhteellisen paljon öljysyöppöjä 1,8. Mitä lie muuttivat moottorin osissa tuolloin. Eli uudemman 1,8 ollessa kysessä kannattaa selvittää entisiltä omistajilta koneen 'luonne'.

      • nismot

        samalla tehtaalla eri laatutasoisia autoja jos almera on ruosteherkempi????


      • Hinta / laatu
        nismot kirjoitti:

        samalla tehtaalla eri laatutasoisia autoja jos almera on ruosteherkempi????

        Pellin vahvuus ja koostumus voi olla sama almerassa niin kuin P12 primerassa, mutta moni muu asia onkin jo aivan toisin.

        Vaikutusta on ratkaisuilla miten ja minkälaisista osakokonaisuuksista mikäkin kohta on tehty, missä on saumat, miten kynnykset on tehty ja minkälaiset pokkaukset on missäkin paikassa, jne.

        Kiteyttäen P12 on monet ruosteherkät kohdat tehty eri tavalla ja yleensä muovia joko suojana tai muotoilussa hyväksikäyttäen verrattuna P10/P11/Almera.

        esim. Kyynnyksien toteutus, valojen ja puskurien kokoa hyödynnetty siten, että pellisoiroja ja saumoja on vähemmän, jne.

        Noita ratkaisuja osaa arvostaa, kun on joutunut vanhaa nissania mainituista kohdista korjaamaan :D


    • tarkkana että

      auto on ruostesuojattu,tuon ikäisessä autossa jo melko pahoja ruostevaurioita lähinnä pinta sellaisia,koteloissa myös jotka pitäis suojata hyvin,ei montaa vuotta mene ekasta ruostereijästä jos suojaus laiminlyöty.Tärkein asia nissaneissa.

    • Visia+

      eli 2003 malli, ostin 10/2002. Ei syö öljyä eikä paljoa bensaa. Pienin bensalukema on ollut 5,7 kesä-Lapinmatkalla. Kyllähän se 1.5 on laiska, kierroskone eli voima löytyy 3000rpm yläpuolelta. Itse olen huolehtinut pesemisestä ja massauksesta, eikä ruostetta näy, oon 100000km ajanut. Nykyajan ABS-jarrut vaativat vuosittain huoltoa, muuten alkavat laahata. Ei muuta valitettavaa. Kaunis auto ainakin minun silmälle.

      • on..

        1.5 laiska? :o No ei sitten kannata vaihtaa sellaseen.Nyt on N 15 1.4-koneella,eikä voi sanoa laiskaksi.Hyvin kiihtyy.Lähtee kun telkkä pöntöstä,ohitukset menee heittämällä 5-vaihteella.


      • Faktoja
        on.. kirjoitti:

        1.5 laiska? :o No ei sitten kannata vaihtaa sellaseen.Nyt on N 15 1.4-koneella,eikä voi sanoa laiskaksi.Hyvin kiihtyy.Lähtee kun telkkä pöntöstä,ohitukset menee heittämällä 5-vaihteella.

        Nissan Almera 1.4 GX 4d -98-99
        1184kg, 64kw, 12,6s 0-100

        Nissan Almera 1.5 Business 4d -03-04
        1254kg, 72kw, 13,8s 0-100

        Arvot puhuvat puolestaan. Ei ole kehumista vanhan almeran suoritusarvoisa, mutta uudemman arvot ovat jo todella surkeat. Nuo kuitenkin ovat arvoja parhaimmillaan.

        Oli kyseessä kumpi auto tahansa niin 5-ohittaminen onnistuu reilulla perusvauhdilla vauhdilla tasamalla tai alamäkeen. Ylämäkeen tai jos pitäisi 5:lla kiihdyttää kunnolla ensin niin ei tule mitään 5:lla.

        Tarvitsee pikkasen enemmän kuutioita ja paukkuja koneesta, jotta oikeasti ei tarvi manuaalissa vaihteita sotkea ohituksissa ;D


      • aldrig mera
        Faktoja kirjoitti:

        Nissan Almera 1.4 GX 4d -98-99
        1184kg, 64kw, 12,6s 0-100

        Nissan Almera 1.5 Business 4d -03-04
        1254kg, 72kw, 13,8s 0-100

        Arvot puhuvat puolestaan. Ei ole kehumista vanhan almeran suoritusarvoisa, mutta uudemman arvot ovat jo todella surkeat. Nuo kuitenkin ovat arvoja parhaimmillaan.

        Oli kyseessä kumpi auto tahansa niin 5-ohittaminen onnistuu reilulla perusvauhdilla vauhdilla tasamalla tai alamäkeen. Ylämäkeen tai jos pitäisi 5:lla kiihdyttää kunnolla ensin niin ei tule mitään 5:lla.

        Tarvitsee pikkasen enemmän kuutioita ja paukkuja koneesta, jotta oikeasti ei tarvi manuaalissa vaihteita sotkea ohituksissa ;D

        Almera N16 1.5 moottorilla (vm 2003-07) kiihtyy valmistajan lmoituksen mukaan 13.3 sekunnissa eikä 13.8, joka on vm 1999-02 N16 kiihtyvyys.

        Muutenkaan ei millään autola kannata lähteä ylämäkeen ohittamaan vitosella.


      • Faktoja
        aldrig mera kirjoitti:

        Almera N16 1.5 moottorilla (vm 2003-07) kiihtyy valmistajan lmoituksen mukaan 13.3 sekunnissa eikä 13.8, joka on vm 1999-02 N16 kiihtyvyys.

        Muutenkaan ei millään autola kannata lähteä ylämäkeen ohittamaan vitosella.

        aavistuksen vm, sedan/perätön , varustelusta riippuen...


      • örni
        Faktoja kirjoitti:

        aavistuksen vm, sedan/perätön , varustelusta riippuen...

        Meillä on 03 1,8 almeera eikä toista nissania enään tuu on jatkuvasti vikoja


      • mitä vikoja
        örni kirjoitti:

        Meillä on 03 1,8 almeera eikä toista nissania enään tuu on jatkuvasti vikoja

        ite ostin kanssa vime syksynä -03 1,8l allu acentan. ja ostosyynä hinta ja se kun piti oleman varmatoiminen luotettava auto. näin onkin tähän asti ollut. ei mitään teknistä vikaa ja aina käynnistyy ongelmitta. muuten toki vähän suhisee ja natisee joka puoleta aitoon halpisauto nissan tyyliin. Mun mielestä ihan järkiostos jos löytää hyvään hintaan hyvän yksilön. eihän se kyllä mikään misumagneetti ole...;)


    • nisu

      Suosittelen 1,8 meillä kokemusta molemmista.

    • ramin

      joissakin almeroissa on renun tekniikka ja moottori ne on ihan paskoja.Varsinkin brittiläiset .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4453
    2. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3208
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

      Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2884
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      117
      2677
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2529
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2467
    7. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      14
      2376
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2275
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2055
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1717
    Aihe