Miten asialliset

transvestiitit

yleensä suhtautuu siihen, että ns. suuren yleisön silmissä niitä kaikkia pidetään "pikkuhousurunkkareina"? Ja identifioituuko transvestiitit nimenomaan tiiteiksi vai "ihan tavallisiksi miehiksi"?

27

1699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä on se suuri yleisö? Onko se sama kuin yhteiskunta? Näitä asioita itsekin pohdiskelin pitkään ennen kuin uskalsin ulos. Enkä ole itse asiassa törmännyt suureen yleisöön sen enempää kuin yhteiskuntaankaan. Sen sijaan ihmiset, yhteiskunnan jäsenet ovat tulleet tutuiksi - tyttönä olen törmännyt tuhansiin ja jutuissakin olen ollut satojen kanssa.

Tunnen noin 50 asiallista tiittiä. Loput eli noin 49950 kappaletta ovat jossakin kaapissa. Ovatko he pikkuhousurunkkareita vai eivät, siihen en osaa vastata.

Tämä on kysymyksenä samanlainen kuin jos alkaisi tyypitellä suomalaisen ihmisen - siis mahdoton tehtävä. Tiittejä on taatusti joka lähtöön, eikä meitä voi puristaa yhteen muottiin.

Naislookissa pyrin näyttämään naiselta, mutten kuitenkaan näytä. Mieslookissa taas olen enemmän mies kuin nainen. Sitä, että pitävätkö ihmiset minua miehenä, transvestiittinä vai ihmisenä, pitäisi kysyä heiltä itseltään. Itse olen jäävi vastaamaan!

• itse siis

miellä itseäsi mihinkään sukupuoleen?

• itse siis kirjoitti:

miellä itseäsi mihinkään sukupuoleen?

Intiaanit käyttävät sukupuoliluokittelussaan seitsemää luokkaa, joista varmaan löytyisi sopiva. Eurooppalaisessa luokituksessa koen sukupuolen mies-naisjanaksi ja olen tällä janalla jossain keskivaiheilla.

Mitä sukupuolta muuten tarkoitit? Biologista, hormonaalista vai geneettistä?

• kolme on
        Minna-Maaria kirjoitti:

Intiaanit käyttävät sukupuoliluokittelussaan seitsemää luokkaa, joista varmaan löytyisi sopiva. Eurooppalaisessa luokituksessa koen sukupuolen mies-naisjanaksi ja olen tällä janalla jossain keskivaiheilla.

aikas usein yks ja sama. Tarkoitin lähinnä henkistä sukupuolta.

• Minna-Maarialla
        Minna-Maaria kirjoitti:

on biologinen, hormonaalinen ja geneettinen sukupuoli keskenään eri? Ja hän on myös intiaani.

Eiköhän toi transvestismi oo lähinnä jotain aikuisten miesten fantasialeikkiä. Tai aikuisten ja aikuisten, miesten ja miesten. Enpä kyllä ottais transvestiittia ystäväkseni.

• täällä pitää aina
        Minna-Maarialla kirjoitti:

on biologinen, hormonaalinen ja geneettinen sukupuoli keskenään eri? Ja hän on myös intiaani.

Eiköhän toi transvestismi oo lähinnä jotain aikuisten miesten fantasialeikkiä. Tai aikuisten ja aikuisten, miesten ja miesten. Enpä kyllä ottais transvestiittia ystäväkseni.

lyödä transvestiitteja?
        Itse olen transnainen enkä koe heitä uhkaksi.
        Eikä minua haittaa että he ovat olemassa.
        Tuntuu vain että täällä halutaan kovasti luoda kitkaa transvestiittien ja transihmisten väliin.
        Miksi?

• naiseus
        Minna-Maarialla kirjoitti:

"Enpä kyllä ottais transvestiittia ystäväkseni."

Pilaako naismaisuus miehen niin ettei halua olla hänen ystävänsäkään. Minulle tuo ei ole mikään haitta, pikemminkin kiva säväys ja luen aika ison joukon transvestiittejä ystävikseni. En kyllä innoissani lähde transvestiittein joukossa vaikkapa teatteriin. Jotenkin sitä ei halua olla silmätikkuna että muut arvuuttelisivat että onkohan tuokin nainen myös tiitti.

• Minna-Maarialla kirjoitti:

Tyttönä olen löytänyt aivan ihania ystäviä. Kaikilla heillä on vahva itsetunto eli he eivät valitse ystäviään sillä perusteella, että mitähän naapurit mahtavat heistä ajatella. He ovat siis aitoja omassa olemisessaan.

Miksiköhän muuten tällä palstalla saa sellaisen vaikutelman, että ts:t jäävät uimaan "menneisyyden lietesäiliöönsä" ja ovat katkeria kaikesta ja kaikille.

Siinä on huima ero tuntemiini tiitteihin - tiitit kun ovat rentoa ja iloista porukkaa ja näyttävät vetävän puoleensa toisia samanlaisesti elämään suhtautuvia ihmisiä.

Miksi haaskata elämänsä puun varjoisalla puolella kyyläämiseen, kun voi siirtyä auringon puolelle ja ottaa elämä vastaan ilolla??

• sanottua,
        täällä pitää aina kirjoitti:

lyödä transvestiitteja?
        Itse olen transnainen enkä koe heitä uhkaksi.
        Eikä minua haittaa että he ovat olemassa.
        Tuntuu vain että täällä halutaan kovasti luoda kitkaa transvestiittien ja transihmisten väliin.
        Miksi?

että kirjoittaja oli ts. Itse olen, ja kieltämättä naismaisuus miehessä häiritsee mua. Transvestiittien olemassaolo ei mua haittaa, mutta lähempiä ystäviä meistä ei todennäköisesti tule.

• vaikutelma
        Minna-Maaria kirjoitti:

Tyttönä olen löytänyt aivan ihania ystäviä. Kaikilla heillä on vahva itsetunto eli he eivät valitse ystäviään sillä perusteella, että mitähän naapurit mahtavat heistä ajatella. He ovat siis aitoja omassa olemisessaan.

Miksiköhän muuten tällä palstalla saa sellaisen vaikutelman, että ts:t jäävät uimaan "menneisyyden lietesäiliöönsä" ja ovat katkeria kaikesta ja kaikille.

Siinä on huima ero tuntemiini tiitteihin - tiitit kun ovat rentoa ja iloista porukkaa ja näyttävät vetävän puoleensa toisia samanlaisesti elämään suhtautuvia ihmisiä.

Miksi haaskata elämänsä puun varjoisalla puolella kyyläämiseen, kun voi siirtyä auringon puolelle ja ottaa elämä vastaan ilolla??

"Miksiköhän muuten tällä palstalla saa sellaisen vaikutelman, että ts:t jäävät uimaan "menneisyyden lietesäiliöönsä" ja ovat katkeria kaikesta ja kaikille."

Luulenpa että enemmistö tänne kirjoittavista on hyvin pieni osa TS:ta ja jotka ovat 'katkeria kaikesta ja kaikille'. Varmaankin suurin osa TS:ta ei edes viitsi lukea tätä palstaa, vain ne jotka haluavat purkautua, kirjoittavat.

Kyllähän minäkin olen katkera menneisyydestäni kun koen että suurin osa elämästäni meni hukkaan väärässä roolissa eläessä. Eniten koen katkeruutta siitä että en ole koskaan voinut elää nuoren naisen elämää, tuntuu kuin elämä olisi mennyt pilalle. En kuitenkaan ole jäänyt 'uimaan menneisyyden lietesäiliöön' vaan elän täysillä uutta omaa elämääni.

• vaikutelma kirjoitti:

"Miksiköhän muuten tällä palstalla saa sellaisen vaikutelman, että ts:t jäävät uimaan "menneisyyden lietesäiliöönsä" ja ovat katkeria kaikesta ja kaikille."

Luulenpa että enemmistö tänne kirjoittavista on hyvin pieni osa TS:ta ja jotka ovat 'katkeria kaikesta ja kaikille'. Varmaankin suurin osa TS:ta ei edes viitsi lukea tätä palstaa, vain ne jotka haluavat purkautua, kirjoittavat.

Kyllähän minäkin olen katkera menneisyydestäni kun koen että suurin osa elämästäni meni hukkaan väärässä roolissa eläessä. Eniten koen katkeruutta siitä että en ole koskaan voinut elää nuoren naisen elämää, tuntuu kuin elämä olisi mennyt pilalle. En kuitenkaan ole jäänyt 'uimaan menneisyyden lietesäiliöön' vaan elän täysillä uutta omaa elämääni.

Olet oikeassa, tarkoitukseni ei missään tapauksessa ollut yleistää. Nämä suurta ääntä pitävät yksilöt vaan leimaavat aina oman yhteisönsä, olipa kyse transasioista, politiikasta tai harrastustoiminnasta....

• kuntosalilla
        sanottua, kirjoitti:

että kirjoittaja oli ts. Itse olen, ja kieltämättä naismaisuus miehessä häiritsee mua. Transvestiittien olemassaolo ei mua haittaa, mutta lähempiä ystäviä meistä ei todennäköisesti tule.

mua ärsytti yks erittäin feminiinisesti laittautunut poika. Mutta se ärsytti vaan siks, että se käyttäytyi huonosti ja jätti kaikki painot tankoihin, vaikka seinällä on isot laput "poista painot tangoista, kun lopetat". Kiva sit lyhyenä kurkotella niitä isoja levyjä jostain korkeelta. Mutta ehkä oli sattumaa, että kyseinen henkilö oli naisellinen. Myönnän kuitenkin ajatelleeni hiljaa mielessäni, että eikö neiti jaksa nostaa painojaan takaisin.

• sitten...
        kuntosalilla kirjoitti:

mua ärsytti yks erittäin feminiinisesti laittautunut poika. Mutta se ärsytti vaan siks, että se käyttäytyi huonosti ja jätti kaikki painot tankoihin, vaikka seinällä on isot laput "poista painot tangoista, kun lopetat". Kiva sit lyhyenä kurkotella niitä isoja levyjä jostain korkeelta. Mutta ehkä oli sattumaa, että kyseinen henkilö oli naisellinen. Myönnän kuitenkin ajatelleeni hiljaa mielessäni, että eikö neiti jaksa nostaa painojaan takaisin.

oli eka kertaa salilla eikä tiennyt mikä on käytäntö. Olisit vihjaissut.

• ovat
        Minna-Maaria kirjoitti:

Olet oikeassa, tarkoitukseni ei missään tapauksessa ollut yleistää. Nämä suurta ääntä pitävät yksilöt vaan leimaavat aina oman yhteisönsä, olipa kyse transasioista, politiikasta tai harrastustoiminnasta....

niin tyhmiä.
        Eipä siitä mihinkään pääse.

• En ollut
        sitten... kirjoitti:

oli eka kertaa salilla eikä tiennyt mikä on käytäntö. Olisit vihjaissut.

nähnyt sitä siellä aiemmin. Mutta kuitenkin seinällä oli kakskin isoa lappua, jossa luki niin.

• whippingcream
        kuntosalilla kirjoitti:

Mikset ajatellut hiljaa mielessäsi, että eikö Luuseri jaksa nostaa painojaan takaisin? Miksi juuri neiti? Mitä pahaa neitimäisyydessä on? Tää äkkisilmäykseltä vaikuttaa just siltä, että kiva nainen on Hyvä Jätkä (positiivinen arvo on miessävytteinen) ja luuseri on Neiti (negatiivinen on naissävytteinen). Misogyniaa, naiseuden alas ajamista. Naiseus = heikkous ja alempi hierarkia.

Vahvistatte vaan niitä kaltereita, joita vastaan yritätte tapella, tai joihin olette mukautuneet mutta joiden negatiivisuuteen kaikki transnaiset ja transvestiitit jossain vaiheessa ovat kyllä törmänneet. Harvassa tapauksessa uskon täysin kohtauksettomaan tai mulkoilusta vapaaseen transtaustaan.

Rupeen tästä lähtien salilla sanomaan tuollaisille ihmisille, että ootsä joku Reijo kun et jaksa painoja laittaa paikoilleen? ;)

• transnainen enkä
        whippingcream kirjoitti:

Mikset ajatellut hiljaa mielessäsi, että eikö Luuseri jaksa nostaa painojaan takaisin? Miksi juuri neiti? Mitä pahaa neitimäisyydessä on? Tää äkkisilmäykseltä vaikuttaa just siltä, että kiva nainen on Hyvä Jätkä (positiivinen arvo on miessävytteinen) ja luuseri on Neiti (negatiivinen on naissävytteinen). Misogyniaa, naiseuden alas ajamista. Naiseus = heikkous ja alempi hierarkia.

Vahvistatte vaan niitä kaltereita, joita vastaan yritätte tapella, tai joihin olette mukautuneet mutta joiden negatiivisuuteen kaikki transnaiset ja transvestiitit jossain vaiheessa ovat kyllä törmänneet. Harvassa tapauksessa uskon täysin kohtauksettomaan tai mulkoilusta vapaaseen transtaustaan.

Rupeen tästä lähtien salilla sanomaan tuollaisille ihmisille, että ootsä joku Reijo kun et jaksa painoja laittaa paikoilleen? ;)

transvestiitti. Naiseudessa ja naisellisuudessa en sinänsä näe mitään pahaa.

Salipiireissä on jo käytössä nimitys "David" (liittyy jotenkin David Hasselhoffiin..?), jota käytetään haukkumasanana esim. henkilöstä, joka jättää painot laitteeseen tms.

• lajiin
        ovat kirjoitti:

niin tyhmiä.
        Eipä siitä mihinkään pääse.

mahdat itse kuulua?

• En ole korottanut itseäni.
        lajiin kirjoitti:

mahdat itse kuulua?

Olen tyhmä ihminen niinkuin muutkin täällä.
        Ihmiset vaan ovat tyhmiä.

• alkaa vänkäämään
        En ole korottanut itseäni. kirjoitti:

Olen tyhmä ihminen niinkuin muutkin täällä.
        Ihmiset vaan ovat tyhmiä.

mutta en nyt anna sen estää... Jos ihmiset on tyhmiä, niin miks on edes keksitty käsite "viisas", koska ihmiset on älyllisesti ylin laji, ja jos ihmiset on tyhmiä, niin kuka/mikä sitten ei ole..?

• ihmisten itse
        alkaa vänkäämään kirjoitti:

mutta en nyt anna sen estää... Jos ihmiset on tyhmiä, niin miks on edes keksitty käsite "viisas", koska ihmiset on älyllisesti ylin laji, ja jos ihmiset on tyhmiä, niin kuka/mikä sitten ei ole..?

keksimä termi. Ylin laji.
        Ihmiset eivät tee muuta kuin tuhoavat.

• kirjotetaan
        transnainen enkä kirjoitti:

transvestiitti. Naiseudessa ja naisellisuudessa en sinänsä näe mitään pahaa.

Salipiireissä on jo käytössä nimitys "David" (liittyy jotenkin David Hasselhoffiin..?), jota käytetään haukkumasanana esim. henkilöstä, joka jättää painot laitteeseen tms.

deivid. Hehe. Transvestiiteista sen verran, että aika itserakasta sakkia ovat. Omat tarpeet aina etusijalla. Ja jos tiitin vaimo olis myös tiitti, tiitti vaihtais äkkiä naisellisempaan. Mutta jos oma vaimo vaihtaa miehekkäämpään (voiko heitä oikeasti syyttää?) niin sitten porataan.

• Mutta kyllä
        ihmisten itse kirjoitti:

keksimä termi. Ylin laji.
        Ihmiset eivät tee muuta kuin tuhoavat.

me ollaan älyllisesti ylin laji. Milloin tiikeri kirjoitti viimeksi kirjan? Okei, millon tiikeri viimeks tuhosi otsonikerroksen? Mutta loppupeleissä millään ei oo mitään väliä, ja vaikka oliskin, sekin on vaan ihmisen keksimä käsite.

• se on.
        Mutta kyllä kirjoitti:

me ollaan älyllisesti ylin laji. Milloin tiikeri kirjoitti viimeksi kirjan? Okei, millon tiikeri viimeks tuhosi otsonikerroksen? Mutta loppupeleissä millään ei oo mitään väliä, ja vaikka oliskin, sekin on vaan ihmisen keksimä käsite.

Loppujen lopuksi millään ei ole väliä.
        Kaikki loppuu joskus.

• noin...
        kirjotetaan kirjoitti:

deivid. Hehe. Transvestiiteista sen verran, että aika itserakasta sakkia ovat. Omat tarpeet aina etusijalla. Ja jos tiitin vaimo olis myös tiitti, tiitti vaihtais äkkiä naisellisempaan. Mutta jos oma vaimo vaihtaa miehekkäämpään (voiko heitä oikeasti syyttää?) niin sitten porataan.

Eikö sitten kukaan muu ole itsekäs. Olen tavannut niin monta aivan tavallista ihmistä jotka ovat itserakkaita. Eiköhän jokaisella ihmisellä ole omat tarpeet etusijalla. Jos joka käänteessä jättää itsensä toiselle sijalle ja antaa toisten määrätä elämästään, niin sellainen elämä on surkeaa.

• odottaa ymmärrystä
        noin... kirjoitti:

Eikö sitten kukaan muu ole itsekäs. Olen tavannut niin monta aivan tavallista ihmistä jotka ovat itserakkaita. Eiköhän jokaisella ihmisellä ole omat tarpeet etusijalla. Jos joka käänteessä jättää itsensä toiselle sijalle ja antaa toisten määrätä elämästään, niin sellainen elämä on surkeaa.

omille ongelmilleen ja naisellisuudelleen, mutta niiltä ei juuri heru ymmärrystä esim. vaimon ongelmille, oli pointti. Eivät siis kävele kaksisuuntaista katua.

• asettaa
        noin... kirjoitti:

lapset ja miehen itsensä edelle. Voin kuvitella niitä jopa vähän ärsyttävän, kun transvestiitti "eläytyy naisen asemaan" (yli-)meikkaamalla ja bailaamalla. Miehen on tosiaan vaikea ymmärtää sitä, että jollekin oma itse ei tule ensimmäisenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      145
      10820
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5393
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      41
      4135
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3612
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2664
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1916
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1582
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1577
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      74
      1435
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1396
    Aihe