Aika paljon saa tälläkin palstalla lukea siitä, miten miehen ex on katkera ja kiusaa.
Tulipahan vain mieleen, että taitaa olla niin että se joka ns. tule jätetyksi jää myös katkeraksi. Itse kun aikoinaan halusin eron ja pidin siitä kiinni vaikka mies kuinka halusi vielä yrittää, niin meillä ainakin on selvästi mies se joka on katkera ja vieläkin, viisi vuotta eron jälkeen koittaa hankaloitta mun elämää käyttäen armottomasti lasta aseenaan.
Itselleni ei tuottaisi mitään ongelmaa suhtautua ex:ään asiallisesti, ja hänen nykyinen vaimonsa on asiallinen ja miellyttävä nainen, miksi edes olisin hänelle millään tavalla katkera.
Toki ymmärrän niitä naisia, joiden liitto päättyy ns. toisen naisen väliin tuloon ja heidän katkeruutensa miestä sekä tätä toista naista kohtaan on kyllä täysin sallittua.
mutta silti, kyllä kai siitä vihasta ja katkeruudesta pitäisi pyrkiä pois. Siinähän syö vain omaa hyvinoloaan jos elää katkeruuden kaivossa.
Katkeruus
73
1865
Vastaukset
- tuota katkeruutta
käytetään yleisnimityksenä ja aseena. Aika usein ollaan sanomassa vaikka että se ex-akka katkeruuttaan nyt sitä ja sitä tekee. Kuitenkaan ei ole faktana tiedossa että tuo ex olisi katkera. Voihan taustalla olla muutakin, esim. epävarmuustekijöitä jotka koskevat lapsia. Usein haukkuja on eronneen parin uusi kumppani tai ihastus. Ei ymmärretä että äiti on lapsistaan aidosti huolissaan ja kaikki naamioidaan miehen takaisin saamisyrityksiksi. Aika usein on esittää "faktoja" esim. rahasta ja tekemisistä, vaikka eihän kukaan ulkopuolinen voi tietää näitä asioita. Usein siis pohjautuvat arvailuihin ja ilkeämielisiin oletuksiin.
Minuakin katkeraksi ja kiusaajaksi on väitetty. Itse kuitenkaan en ole ollut katkera, olen vain tiedustellut lapsia koskevia asioita, esim. juhlapyhän tapaamisjärjestelyistä tai hakemis- ja palautusajoista jotta voisin suunnitella omaa elämääni näiltä osin. Nämä yhteydenotot on tulkittu häirintänä, kiusaamisena ja katkeruutena. En ole antanut exän elää omaa elämää, enkä ole tajunnut hankkia omaa elämää, yritän saada miehen takaisin jne. Minusta minulla on kuitenkin täysi oikeus keskustella lasteni asioista, hakemisista ja tapaamisista edelleen lasten isän kanssa. Omaa elämäänihän siinä nimenomaan suunnittelen jos haluan aikatauluttaa.- ainakaan katkera ole
Taitaa siellä toisessa päässä viirata, jos tuollaisista asioista syytellään noin. Sinähän toimit kuten vastuullisen vanhemman kuuluukin.
Varmasti toisinaan on kyse exän katkeruudesta, toisinaan uuden mustasukkaisuudesta, ja toisinaan miehen kotkotuksista siinä välissä. Ja jokainen järkevä ihminen sen kyllä tajuaa, vaikka kuinka kuulisi ilkeämielisiä juorujakin.
Yleensä se on juoruilija, jota aletaan katsoa kieroon, kun on tarvetta jatkuvasti jauhaa toisen ihmisen tekemisistä pahansuovasti.
Jaksamista!
t. eräs uudehko - olen luottanut
ainakaan katkera ole kirjoitti:
Taitaa siellä toisessa päässä viirata, jos tuollaisista asioista syytellään noin. Sinähän toimit kuten vastuullisen vanhemman kuuluukin.
Varmasti toisinaan on kyse exän katkeruudesta, toisinaan uuden mustasukkaisuudesta, ja toisinaan miehen kotkotuksista siinä välissä. Ja jokainen järkevä ihminen sen kyllä tajuaa, vaikka kuinka kuulisi ilkeämielisiä juorujakin.
Yleensä se on juoruilija, jota aletaan katsoa kieroon, kun on tarvetta jatkuvasti jauhaa toisen ihmisen tekemisistä pahansuovasti.
Jaksamista!
t. eräs uudehkoettä aika näyttää. Jos joku nyt uskoo toisenpuolen kotkotuksiin, tulevat varmasti jossain vaiheessa totuudenkin näkemään. Kuitenkin päivän päättyessä tärkeäintä on että omassa pussissa on puhtaat jauhot.
Kuin myös jaksamista! Molemmilla puolilla sitä tarvitaan. Ps. harmi ettei tällaisille uusperhe - eronneet -kuvioon ole tarjolla jotakin keskusteluapua tms. Ulkopuolisen avulla saataisiin varmasti selvitettyä monta väärinkäsitystä ja yhteiset sävelet.
- katkeria, kun isä julmasti
hylkäsi, ja vaihtoi naikkosiin. Siitä katkeruudesta ei eroon pääse ikinä, mutta se helpottaa.
Kyllä mieskin on katkera ihan varmasti ja katuu tekojaan. Minä ja lapset emme edes halua nähdä hänen naikkosiaan, vaan olemme kieltäneet heidän tulon meille. Alussa oli vakeaa lapsillakin, kun isä vaihtoi heidät, mutta parempi kerta rutina kun ainainen narina.
Isä hylkäsi ja sille emme voi mitään. Lapet ovat oppineet, että isään ei voi luottaa, mutta toivon että he eivät hänestä oppia ota ikinä.
Perhettä ei jätetä.
Kun isä hylkäsi ei lastenkaan kuulu antaa isälle anteeksi tekoja ja hyväksyä kaikkea.- kyllä se katkeruus
ajan kanssa helpottaa.Erostasi vain taitaa olla niin vähän aikaa. Itsekin eronneena/jätettynä lasten kanssa yksin, voin sanoa että ensimmäiset kuukaudet meni kuin sumussa. Olin todella täynnä vihaa, ja katkeruutta. Jaksaminen oli välillä todella vaikeaa. Sittemmin löysin uuden (myös jo eronneen) miehen, ja muutaman vuoden seurustelun jälkeen uskaltauduimme muuttamaan yhteen. Se ensimmmäinen vuosi eron jälkeen on kaikkein vaikein. Kyllä se aurinko sunkin risukasaasi vielä paistaa, kun annat siihen mahdollisuuden.
- itse olla
katkera ja vihainen vaikka loppu elämäsi, mutta suo nyt hyvä ihminen lapssillesi oikeus rakentaa hyvä suhde isäänsä. kiitos tulee itsellesi jos siihen lähdet (tasapainoisten äitiään rakastavien eikä vaan loukkaamisen pelosta kunnioittavien lasten muodossa) ja päin vastoin jos opetat lapsille nyt vihaa isää kohtaan niin se kyllä lyö omille kintuille kun he aikuisia.kummastakin olis muutama esimerkki mutta niin pitkät tarinat että kirjan pitäis kirjoittaa.
- vakituinen "naikkostel...
kyllä se katkeruus kirjoitti:
ajan kanssa helpottaa.Erostasi vain taitaa olla niin vähän aikaa. Itsekin eronneena/jätettynä lasten kanssa yksin, voin sanoa että ensimmäiset kuukaudet meni kuin sumussa. Olin todella täynnä vihaa, ja katkeruutta. Jaksaminen oli välillä todella vaikeaa. Sittemmin löysin uuden (myös jo eronneen) miehen, ja muutaman vuoden seurustelun jälkeen uskaltauduimme muuttamaan yhteen. Se ensimmmäinen vuosi eron jälkeen on kaikkein vaikein. Kyllä se aurinko sunkin risukasaasi vielä paistaa, kun annat siihen mahdollisuuden.
Lissun erosta on jo vuosia (ainakin 15v), lapset olivat pieniä kun naikkonen vei isän. (ite on täällä kertonu)
Nyt lapset jo aikuisia ja Lissu edelleen jatkaa samaa naikkostelua täällä. Vuodesta toiseen, viikosta viikkoon jne.
Lissun katkeruus ei helpota ikinä. - lasten suhdetta kehittymästä!
itse olla kirjoitti:
katkera ja vihainen vaikka loppu elämäsi, mutta suo nyt hyvä ihminen lapssillesi oikeus rakentaa hyvä suhde isäänsä. kiitos tulee itsellesi jos siihen lähdet (tasapainoisten äitiään rakastavien eikä vaan loukkaamisen pelosta kunnioittavien lasten muodossa) ja päin vastoin jos opetat lapsille nyt vihaa isää kohtaan niin se kyllä lyö omille kintuille kun he aikuisia.kummastakin olis muutama esimerkki mutta niin pitkät tarinat että kirjan pitäis kirjoittaa.
Pöin vastoin, alussa pyysin, enelin, yllytin ja vaadin, mutta tuloksetta! Tajusin, että ei ole minun asia pakottaa miestä lapsiaan tapaamaan, kyllä se pitää lähteä miehestä itsestään.
Lapset eivät saa tuntea olevansa isälle pakko.
Ainut ehto oli ettei tuo niitä naikkosaiaan koskaan lasten lähelle, muuta en vaatinut. Ja sekin siksi, että kun mies hylkäsi lapset itse, me vastasimme omalta osaltamme että sitten et tuo naikkosia meille.
Hän hyväksyi itsekin sopimuksen eikä ole tuonut naikkosia meille ja lasten lähelle. Oli itsekin sitäm ieltä, että he ovat huonoa seuraa lapsillemme.
Suon mielihyvin isän ja lasten suhteen kehittymisen vieläkin, aikuisena, siitä ei ole koskaan ollut kyse. Mutta naikkonen, joka meidän lapsiltaan isän vei ja minulta miehen, ei ole oikeutettu enempää sotkemaan meidän elämää, ja heillä ei ole mitään asiaa meidän lähelle.
Ja tiedoksi, että lapset eivät itsekkään ole isänsä naikkosista kiinnostuneita. Emme edes puhu heistä, he eivät ole meidän arvoisia, ja näin ollen, eivät saa meidän arvoista seuraa. Lapseni ovat fiksuja, ja ymmärsivät, kuka heistä todella välittää, se olin minä. Koskaan en ole jättänyt heitä, aina ollut lasteni tukena, joten isä saa sitä mitä tilasi. Turhaan yrittää enää, lapset tietää, kuka heidät pienenä jätti ja hylkäsi, eikä anteeksi edes isälle ole mahdollinen.
Miettikööt mies hyt vanhana, mtiä on joskus tullut tehytä.
Uusia lapsia toki saa aina, mutta lapset eivät koskaan saa uutta isää. Mutta mitäpä sitä huonolla isällä tekee, parempi sillonkin olla isätön. - täytyy todeta
lasten suhdetta kehittymästä! kirjoitti:
Pöin vastoin, alussa pyysin, enelin, yllytin ja vaadin, mutta tuloksetta! Tajusin, että ei ole minun asia pakottaa miestä lapsiaan tapaamaan, kyllä se pitää lähteä miehestä itsestään.
Ainut ehto oli ettei tuo niitä naikkosaiaan koskaan lasten lähelle, muuta en vaatinut. Ja sekin siksi, että kun mies hylkäsi lapset itse, me vastasimme omalta osaltamme että sitten et tuo naikkosia meille.
Hän hyväksyi itsekin sopimuksen eikä ole tuonut naikkosia meille ja lasten lähelle. Oli itsekin sitäm ieltä, että he ovat huonoa seuraa lapsillemme.
Suon mielihyvin isän ja lasten suhteen kehittymisen vieläkin, aikuisena, siitä ei ole koskaan ollut kyse. Mutta naikkonen, joka meidän lapsiltaan isän vei ja minulta miehen, ei ole oikeutettu enempää sotkemaan meidän elämää, ja heillä ei ole mitään asiaa meidän lähelle.
Ja tiedoksi, että lapset eivät itsekkään ole isänsä naikkosista kiinnostuneita. Emme edes puhu heistä, he eivät ole meidän arvoisia, ja näin ollen, eivät saa meidän arvoista seuraa. Lapseni ovat fiksuja, ja ymmärsivät, kuka heistä todella välittää, se olin minä. Koskaan en ole jättänyt heitä, aina ollut lasteni tukena, joten isä saa sitä mitä tilasi. Turhaan yrittää enää, lapset tietää, kuka heidät pienenä jätti ja hylkäsi, eikä anteeksi edes isälle ole mahdollinen.
Uusia lapsia toki saa aina, mutta lapset eivät koskaan saa uutta isää. Mutta mitäpä sitä huonolla isällä tekee, parempi sillonkin olla isätön.että on sulla aikamoinen ex,ä kun naiset ihan monikossa hänet sinulta ryösti. ja jos kerran lapset ollut yhteydessä niin eihän nämä "naikkoset" heiltä isää ole vienyt joten siittä ei kannata huolehtia. Ja viimeiseksi lapset etenkin isommat voi hyvinkin tavata näitä "naikkosia" tietävät vaan miten sinä reagoit joten ei sinulle kerro (koska luultavasti myös isälleen pyrkii olla lojaaleja). Ja jos olet isää ja sinulle tuntemattomia ihmisiä siis näitä naisia lapsille haukkunut niin mielsetäni olet toiminut väärin. Koska näitä asioita oli se isä sitten mikä kusipää tahansa ei ikinä saa kataa lasten harteille.
- mahtaa
Uusia lapsia toki saa aina, mutta lapset eivät koskaan saa uutta isää. Mutta mitäpä sitä huonolla isällä tekee, parempi sillonkin olla isätön.olla rankkaa elää vuodesta toiseen noin katkerana !
- Lapset eivät siedä tapaa
täytyy todeta kirjoitti:
että on sulla aikamoinen ex,ä kun naiset ihan monikossa hänet sinulta ryösti. ja jos kerran lapset ollut yhteydessä niin eihän nämä "naikkoset" heiltä isää ole vienyt joten siittä ei kannata huolehtia. Ja viimeiseksi lapset etenkin isommat voi hyvinkin tavata näitä "naikkosia" tietävät vaan miten sinä reagoit joten ei sinulle kerro (koska luultavasti myös isälleen pyrkii olla lojaaleja). Ja jos olet isää ja sinulle tuntemattomia ihmisiä siis näitä naisia lapsille haukkunut niin mielsetäni olet toiminut väärin. Koska näitä asioita oli se isä sitten mikä kusipää tahansa ei ikinä saa kataa lasten harteille.
jolla isä heidät jätti. Jos niin kävisi että lapset valhehtelisi mulle, se tulee kyllä aikanaan ilmi jokatapausessa, niin se on lasten kanssa välit poikki. Joko minä tai isän naikkoset. Molempia ei voi saada. Jos lapset kuvittelevat että isän naikkoset ovat paremmat kuin minä, niin sitten on, en riitele asiata, vaan väistyn taakse. Ei minua sitten enää tarvi, enkä minä tarvi lapsiani. Joko minä tai naikkoset.
- ...........
Katkeruus rumentaa kauneimmankin kukan.
- alussa tietty, mutta
mahtaa kirjoitti:
olla rankkaa elää vuodesta toiseen noin katkerana !
katkeruus, ilot, surut murheet ym ovat tunteita, ja kaikkia niitä tarvitaan. Ei katkeruus ole sen kummempi kuin vanhingoniloinenkaan.
- ihan
alussa tietty, mutta kirjoitti:
katkeruus, ilot, surut murheet ym ovat tunteita, ja kaikkia niitä tarvitaan. Ei katkeruus ole sen kummempi kuin vanhingoniloinenkaan.
noinkaan. Tai no sikäli olet oikeassa, että jos ihminen katkeroituu ja tuntee katkeruutta hetken on se kuin mikä muu tahansa tunne. Mutta jos elät katkeroituna vuodesta toiseen, ei se ole ihmisen arvoista elämää.
On kurjaa jos ei pysty jättämään ïkäviä asioita taakseen, ja nauttimaan elämästä.
Tässä kun on seurannut ihmisten vakavia sairauksia ja kamppailua elämän puolesta, ei jaksa ymmärtää niitä jotka heittävät elämänsä hukkaan. - hyvät hyssykät
Lapset eivät siedä tapaa kirjoitti:
jolla isä heidät jätti. Jos niin kävisi että lapset valhehtelisi mulle, se tulee kyllä aikanaan ilmi jokatapausessa, niin se on lasten kanssa välit poikki. Joko minä tai isän naikkoset. Molempia ei voi saada. Jos lapset kuvittelevat että isän naikkoset ovat paremmat kuin minä, niin sitten on, en riitele asiata, vaan väistyn taakse. Ei minua sitten enää tarvi, enkä minä tarvi lapsiani. Joko minä tai naikkoset.
Jos laitat poikki välit lapsiisi siittä syystä että he tapaavat isällensä tärkeän henkilön niin ei sinussa ole paljon äitiainesta siis jos se oikeasti noin pienestä kiinni (toivottavasti nyt vaan provoilet). Lapsiani ainakin minä rakastan virheistään huolimatta ehkä en ole aina heidän tekemisiin ollut tyytyväinen mutta ei ikinä tule mieleenkään katkasta väliäni heihin. Eikä todellakaan ole minun äidinarvosta pois ketä he tapaavat muualla. Tietty rajansa jos tiedän että hakeutunut jonnekin huume/vastaavaan piiriin., silloin yrittäisin puhua heille järkeä ja estää selvästi vaarallista toimintaa mutta että katkaisin välit ja ilmoittaisin että valitkaa en ikinä.
- ex-tiukkis
Sama vanha laulu...
Kerrataanpa vielä:
Isä on eronnut äidistä, ei lapsista. Isä on vaihtanut äidin parempaan, mutta lapset säilyvät hänen lapsinaan ikuisesti.
Jos äiti ei anna isälle anteeksi, ihan sama, mutta lapsille isä on aina isä.
Lapset oppivat elämäntapansa kasvatuksen kautta, vanhempien esimerkistä - myös äidin.
Onko katkeruus, viha, anteeksiantamattomuus, kieltäminen arvoja, joita noin kiivaasti haluat lapsillesi opettaa? Pitääkö lasten kärsiä vielä ikävästä äidistäkin, joka pitää heitä pihdeissään pakottamalla elämään omia tunteitaan? Kerrot tietysti lapsillesi päivittäin, miten ÄITI SENTÄÄN TEISTÄ HUOLEHTII KUN ISÄ ON HYLÄNNYT? Vaikka äiti pitää isän riittävän kaukana... Syötätkö pajunköyttä vain pitääksesi lapset lähelläsi, kostaaksesi exällesi?
Jos olisin läheisesi, tekisin lastensuojeluilmoituksen asenteestasi ja käytöksestäsi. Olet vaikeuttanut tapaamisia ja vahingoitat lastesi mielenterveyttä omilla katkerilla tunteillasi.
Onneksi lapsistakin kasvaa aikuisia, jotka osaavat ajatella itse asioita - viimeistään tällöin heille valkenee todellinen asioiden laita. Toivottavasti lasten mielenterveys kestää siihen saakka... - to...
hyvät hyssykät kirjoitti:
Jos laitat poikki välit lapsiisi siittä syystä että he tapaavat isällensä tärkeän henkilön niin ei sinussa ole paljon äitiainesta siis jos se oikeasti noin pienestä kiinni (toivottavasti nyt vaan provoilet). Lapsiani ainakin minä rakastan virheistään huolimatta ehkä en ole aina heidän tekemisiin ollut tyytyväinen mutta ei ikinä tule mieleenkään katkasta väliäni heihin. Eikä todellakaan ole minun äidinarvosta pois ketä he tapaavat muualla. Tietty rajansa jos tiedän että hakeutunut jonnekin huume/vastaavaan piiriin., silloin yrittäisin puhua heille järkeä ja estää selvästi vaarallista toimintaa mutta että katkaisin välit ja ilmoittaisin että valitkaa en ikinä.
that !
- miehelle ole tärkeitä
hyvät hyssykät kirjoitti:
ne ovat pelkkiä selviytymiskeinoja ja niitä jotka puolittavat elämisen kulut! Kunhan nyt joku siinä on, mitä välii kuka! Kun mies jäi yksin, niin pakko olla joku että jaksaa taas uudenpäivän. Tärkeitä, pyh!
- miehes juuri
miehelle ole tärkeitä kirjoitti:
ne ovat pelkkiä selviytymiskeinoja ja niitä jotka puolittavat elämisen kulut! Kunhan nyt joku siinä on, mitä välii kuka! Kun mies jäi yksin, niin pakko olla joku että jaksaa taas uudenpäivän. Tärkeitä, pyh!
näiten naikkostan takia sinut jättänyt?? nyt muka tarve vaan kun jäi yksin???
Ei taida olla tosi historiaa juttujesi takana kun muuttuu mutkissa? - Lissu!
Uusia lapsia toki saa aina, mutta lapset eivät koskaan saa uutta isää. Mutta mitäpä sitä huonolla isällä tekee, parempi sillonkin olla isätön.Oletko puhdasjalkainen suomalainen vai maahanmuuttaja?
Ihan vaan siksi kysyn, kun kirjoituksesi on aina täynnä kirjoitusvirheitä. Ei taida suomenkieli olla hallinassa sulla? - et ole ollut
miehelle ole tärkeitä kirjoitti:
miehellesi mitään. Pelkkä elättäjä, höyläpenkki.
Eli se että "katuu ja haluaa sut takas"- on sun päiväunta? Poloinen.... - kyllä sä jaksat!!!.
Uusia lapsia toki saa aina, mutta lapset eivät koskaan saa uutta isää. Mutta mitäpä sitä huonolla isällä tekee, parempi sillonkin olla isätön.Mene nyt psykiatrille idiootti.Miten voitkaan olla vapaana ja oletko todella saanut pitää lapsesi pieninä.Onneksi miehesi löysi tuon "naikkosen".On hänellä mahtanut olla karmea liitto kanssasi.
- perustetaan
et ole ollut kirjoitti:
miehellesi mitään. Pelkkä elättäjä, höyläpenkki.
Eli se että "katuu ja haluaa sut takas"- on sun päiväunta? Poloinen....ja on yhteise lapset, on siinä tarkoitus muu kuin olla se höyläpenkki!
Mutta jos perhe jätetään jonkun naikkosen tähden, niin ei se tarkoitus voi olla ainakaan rakkaus, kyllä siinä ajankulua etsitään enemmänkin. - eihän
perustetaan kirjoitti:
ja on yhteise lapset, on siinä tarkoitus muu kuin olla se höyläpenkki!
Mutta jos perhe jätetään jonkun naikkosen tähden, niin ei se tarkoitus voi olla ainakaan rakkaus, kyllä siinä ajankulua etsitään enemmänkin.ex miehesi sinun kanssa sitä perhettä ylläpitänyt ja jossain sanoit että lapsensakin jätti eli höyläpenkki mikä höyläpenkki!
- hylätä lapset
eihän kirjoitti:
ex miehesi sinun kanssa sitä perhettä ylläpitänyt ja jossain sanoit että lapsensakin jätti eli höyläpenkki mikä höyläpenkki!
kun tietää ettei äiti heitä koskaan hylkää. Ja kun lapseton naikonen tulee niin kyllä siinä jää vaimo ja lapset toiseksi. Ei huolta lapsista eikä rahaa mene lapsiin.
- hylätä lapset................
hylätä lapset kirjoitti:
kun tietää ettei äiti heitä koskaan hylkää. Ja kun lapseton naikonen tulee niin kyllä siinä jää vaimo ja lapset toiseksi. Ei huolta lapsista eikä rahaa mene lapsiin.
Uskon että sinun tapausessasi miehesi on halunnut hylätä sinut.Olet täysi idiootti.Sääli lapsiasi.En voi sanoin kertoa kuinka sairas olet.Olet kai se surullisen kuuluisa Lissu.
- mitä haluat, vaikka piruuttas
hylätä lapset................ kirjoitti:
Uskon että sinun tapausessasi miehesi on halunnut hylätä sinut.Olet täysi idiootti.Sääli lapsiasi.En voi sanoin kertoa kuinka sairas olet.Olet kai se surullisen kuuluisa Lissu.
et tiedä meidän asioita. Jokainen voi tuomita ihmisen miten vaan tietämättä hänen taustojaan.
Meidät mies hylkäsi ja se on tosi juttu, ja olemme hyävksyneet sen kun mies hyväksyi sen, ettei tuo naikkoisiaan meille ja lastemme lähelle, jotteivat kasva kieroon ajattelutapaan.
Perhettä ei hylätä kenenkään takia, kuka niin tekeee, ei ole oikeutettu vaatimaan minkäänlaisia oikeuksia ketään kohtaan. Ei ainakaan meillä. - ja ymmärtävät
ex-tiukkis kirjoitti:
Sama vanha laulu...
Kerrataanpa vielä:
Isä on eronnut äidistä, ei lapsista. Isä on vaihtanut äidin parempaan, mutta lapset säilyvät hänen lapsinaan ikuisesti.
Jos äiti ei anna isälle anteeksi, ihan sama, mutta lapsille isä on aina isä.
Lapset oppivat elämäntapansa kasvatuksen kautta, vanhempien esimerkistä - myös äidin.
Onko katkeruus, viha, anteeksiantamattomuus, kieltäminen arvoja, joita noin kiivaasti haluat lapsillesi opettaa? Pitääkö lasten kärsiä vielä ikävästä äidistäkin, joka pitää heitä pihdeissään pakottamalla elämään omia tunteitaan? Kerrot tietysti lapsillesi päivittäin, miten ÄITI SENTÄÄN TEISTÄ HUOLEHTII KUN ISÄ ON HYLÄNNYT? Vaikka äiti pitää isän riittävän kaukana... Syötätkö pajunköyttä vain pitääksesi lapset lähelläsi, kostaaksesi exällesi?
Jos olisin läheisesi, tekisin lastensuojeluilmoituksen asenteestasi ja käytöksestäsi. Olet vaikeuttanut tapaamisia ja vahingoitat lastesi mielenterveyttä omilla katkerilla tunteillasi.
Onneksi lapsistakin kasvaa aikuisia, jotka osaavat ajatella itse asioita - viimeistään tällöin heille valkenee todellinen asioiden laita. Toivottavasti lasten mielenterveys kestää siihen saakka...miten paljon isä heille aiheutti mielipahaa hylkäämällä heidät. Yksi lapsenlapsikaan ei ole vaariaan nähnyt, niin paljon lapseni kärsi isän tekosista että pitää lapsena kaukana ihmisestä. joka antaa väärää esimerkkiä toiminnallaan.
Sori, mutta pieleen arvasit. Minä en ole se jota lapset vihaavat, vaan se on heidän isä, jota karttavat. - miten suuren virheen olet t...
ja ymmärtävät kirjoitti:
miten paljon isä heille aiheutti mielipahaa hylkäämällä heidät. Yksi lapsenlapsikaan ei ole vaariaan nähnyt, niin paljon lapseni kärsi isän tekosista että pitää lapsena kaukana ihmisestä. joka antaa väärää esimerkkiä toiminnallaan.
Sori, mutta pieleen arvasit. Minä en ole se jota lapset vihaavat, vaan se on heidän isä, jota karttavat.Katkeruutta ja vihaa siis useammassa polvessa.
Ja sinä olet siitä ylpeä? - voisin ylpeillä sillä että
miten suuren virheen olet t... kirjoitti:
Katkeruutta ja vihaa siis useammassa polvessa.
Ja sinä olet siitä ylpeä?olent ehnyt oikein. Suojelin lapseni siksi, että rakastan heitä, enkä halua että kukaan loukkaa heitä, ei edes heidän isänsä.
Jos mies lapset jättää, on se anteeksiantamatonta. Ei lapset ole isälle pahaa tehneet, itse hän sotkun on aiheuttanut, ja sopii myös siitä maksaa.
Miksi luulet että minä olen se hullu, mies itse sopan on keittänyt, en minä.
Olenylpeä siitä, että lapset luottavat minuun, olen ylpeä siitä että olen yksin heidät kasvattanut. Olen myös ylpeä siitä, että lapset itse ymmärsivät myös, että vika oli isässä, ei minussa.
Jos he haluisivat ja kokisivat että toinen tapa olisi oikea, he tekisivät toisin, mutta koska ovat samaa mieltä siitä, että noin ei tehdä perhessä, niin tukevat minua ja ovat ylepitä siitä, että pidin heidän puoliaan. - ilmiselvästi
voisin ylpeillä sillä että kirjoitti:
olent ehnyt oikein. Suojelin lapseni siksi, että rakastan heitä, enkä halua että kukaan loukkaa heitä, ei edes heidän isänsä.
Jos mies lapset jättää, on se anteeksiantamatonta. Ei lapset ole isälle pahaa tehneet, itse hän sotkun on aiheuttanut, ja sopii myös siitä maksaa.
Olenylpeä siitä, että lapset luottavat minuun, olen ylpeä siitä että olen yksin heidät kasvattanut. Olen myös ylpeä siitä, että lapset itse ymmärsivät myös, että vika oli isässä, ei minussa.
Jos he haluisivat ja kokisivat että toinen tapa olisi oikea, he tekisivät toisin, mutta koska ovat samaa mieltä siitä, että noin ei tehdä perhessä, niin tukevat minua ja ovat ylepitä siitä, että pidin heidän puoliaan.pienestä asti nuo lapsi raukat kokenut ja jäänyt takiasi isäsuhteesta paitsi.
- sinä se sitten jaksat
ilmiselvästi kirjoitti:
pienestä asti nuo lapsi raukat kokenut ja jäänyt takiasi isäsuhteesta paitsi.
kanssa kaivaa vaikka mistä raosta jotta keksit valittamaista. Mutta näin meillä toimitaan, tee sinä niinkuin parhaaksi näet, vaikka se sitten satuttaisi lapsisiasi mielettömästi. Minä en niin tee.
- kuin ainainen narina
Osaatko itse tätä noudattaa?Epäilen,olet jäänyt tähän katkeruuden loukkuun loppuiäksesi,ja mielestäsi se on jopa oikein.
- tarvitsetko
alussa tietty, mutta kirjoitti:
katkeruutta ja vahingoniloa.Jos minä tunnen niitä tunteita,yritän aktiivisesti päästä niistä eroon.
- tekojasi?
ja ymmärtävät kirjoitti:
miten paljon isä heille aiheutti mielipahaa hylkäämällä heidät. Yksi lapsenlapsikaan ei ole vaariaan nähnyt, niin paljon lapseni kärsi isän tekosista että pitää lapsena kaukana ihmisestä. joka antaa väärää esimerkkiä toiminnallaan.
Sori, mutta pieleen arvasit. Minä en ole se jota lapset vihaavat, vaan se on heidän isä, jota karttavat.Olet oikein kasvattamalla kasvattanut lapsesi kaihtamman isäänsä.ja olet siitä vielä ylpeä.Minunkin mies lähti naikkosen perään ja jäin usean lapsen kanssa yksin.Lapseni ovat saaneet pitää isäsuhteensa,eivät ole saaneet mitään traumoja.Miehen kanssa on sovittu asiat,ollan ystävätasolla nykyään.Ja usko tai älä,elämäni on hyvinkin onnellista ja lapset ovat myös tyytyväisiä.
- tehdä toisin?
voisin ylpeillä sillä että kirjoitti:
olent ehnyt oikein. Suojelin lapseni siksi, että rakastan heitä, enkä halua että kukaan loukkaa heitä, ei edes heidän isänsä.
Jos he haluisivat ja kokisivat että toinen tapa olisi oikea, he tekisivät toisin, mutta koska ovat samaa mieltä siitä, että noin ei tehdä perhessä, niin tukevat minua ja ovat ylepitä siitä, että pidin heidän puoliaan.Et anna siihen mahdollisuutta.Jos ovat yhteydessä isään ja hänen kumppaniinsa niin sinä katkaiset välisi heihin.Tosi reilua äidiltä.
- juurihan niin
sinä se sitten jaksat kirjoitti:
kanssa kaivaa vaikka mistä raosta jotta keksit valittamaista. Mutta näin meillä toimitaan, tee sinä niinkuin parhaaksi näet, vaikka se sitten satuttaisi lapsisiasi mielettömästi. Minä en niin tee.
sinä teet,mutta kun et suostu sitä uskomaan,vaikka kuinka moni ihminen sitä yrittää sitä rautalangasta sinulle vääntää.Oletko koskaan ajatellut,että toimisit sittenkin väärin,kun ei täältä paljon puoltoääniä heru toiminnallesi.
- En salli että lapseni
tehdä toisin? kirjoitti:
Et anna siihen mahdollisuutta.Jos ovat yhteydessä isään ja hänen kumppaniinsa niin sinä katkaiset välisi heihin.Tosi reilua äidiltä.
kasvaa kieroon tai saa huonoja vaikutteita vieraista ihmisitä, joita minä ja lapset emme tunne. Sitä paitsi mies itse mokasi, saa maksaa siitä, niin se vaan menee. Jos isä hylkää lapset, niin miksi meidän pitää hyväksyä hänen uudet toilailut?? Ei minusta.
- kieltänyt isää!
tekojasi? kirjoitti:
Olet oikein kasvattamalla kasvattanut lapsesi kaihtamman isäänsä.ja olet siitä vielä ylpeä.Minunkin mies lähti naikkosen perään ja jäin usean lapsen kanssa yksin.Lapseni ovat saaneet pitää isäsuhteensa,eivät ole saaneet mitään traumoja.Miehen kanssa on sovittu asiat,ollan ystävätasolla nykyään.Ja usko tai älä,elämäni on hyvinkin onnellista ja lapset ovat myös tyytyväisiä.
Vaan hänen naikkoset. Lapset eivät tarvi vieraita ihmisiä elämäänsä sotkemaan enempää. Jos isä ei kykene lapsiaan tapaamaan ilman naikkosia, ei hän isä halua ollakkaan, vaan kehua ja näyttää lapsiaan ja näyttää vielä "että kuinka hyvää isää leikitään"!
- aikuiset lapset
juurihan niin kirjoitti:
sinä teet,mutta kun et suostu sitä uskomaan,vaikka kuinka moni ihminen sitä yrittää sitä rautalangasta sinulle vääntää.Oletko koskaan ajatellut,että toimisit sittenkin väärin,kun ei täältä paljon puoltoääniä heru toiminnallesi.
toimisivat toisin nyt, vaikkapa minua vastaan.
Mutta kun olen toiminut oikein, meillä on edelleen lasten kanssa hyvät välit, koska olen tehnyt kaiken lasten tähden.
Ei isälläkään ole oikeutta loukata lapsiaan. Jos hän niin tekee, minusta se on anteeksiantamatonta, vaikka kuin olisi isä. Lapset ovat minulle tärkeimmät, ja he tietävät sen. - siis vahvistettu
aikuiset lapset kirjoitti:
toimisivat toisin nyt, vaikkapa minua vastaan.
Mutta kun olen toiminut oikein, meillä on edelleen lasten kanssa hyvät välit, koska olen tehnyt kaiken lasten tähden.
Ei isälläkään ole oikeutta loukata lapsiaan. Jos hän niin tekee, minusta se on anteeksiantamatonta, vaikka kuin olisi isä. Lapset ovat minulle tärkeimmät, ja he tietävät sen.muuten kukaan täysjärkinen aikuinen lapsi ei hyväksyisi tuollaista vihanpitoa äidiltään.ei siis todista sinun tehneen mitään oikein kirjoituksesi täällä todistaa mitä parhaiten että olet toiminut ja edelleen toimit väärin lapsiasi kohtaan ja olet edesauttanut huonontamaan välejä isän kanssa.
- kieroon???
En salli että lapseni kirjoitti:
kasvaa kieroon tai saa huonoja vaikutteita vieraista ihmisitä, joita minä ja lapset emme tunne. Sitä paitsi mies itse mokasi, saa maksaa siitä, niin se vaan menee. Jos isä hylkää lapset, niin miksi meidän pitää hyväksyä hänen uudet toilailut?? Ei minusta.
katso peiliin kumpaan suuntaan kallistuu vai meneekö kuin korkkiruuvi???
- lopeta jo
kieltänyt isää! kirjoitti:
Vaan hänen naikkoset. Lapset eivät tarvi vieraita ihmisiä elämäänsä sotkemaan enempää. Jos isä ei kykene lapsiaan tapaamaan ilman naikkosia, ei hän isä halua ollakkaan, vaan kehua ja näyttää lapsiaan ja näyttää vielä "että kuinka hyvää isää leikitään"!
et pysty vakuuttamaan, ja jos erosta vuosia niin suosittelen todella hakemaan apua pääset toivottavasti jonkunlaiseen tasapainoon vaikka vihasi naikkosia kohtaan tuskin laantuu mutta opit olla kylvämättä sitä lapsiisi ja sinun tekstiäsi lukeviin.
- isän uusilla tuttavuuksilla
kieroon??? kirjoitti:
katso peiliin kumpaan suuntaan kallistuu vai meneekö kuin korkkiruuvi???
ole mitään mistä lapset paitsi jäisivät! Turhia ihmisiä lasten elämsässä, vaikeuttaa asioita, ja manipuloi miehen lapsiaan vastaan! Me emme heitä tarvi, joten meiltä pysykööt ikuisesti poissa.
Voin rehellisesti sanoa ja olenkin sanonut, että meidän lapset ovat minun kasvattamat, kun mies hylkäsi, joten meillä ei ole mitään syytä sallia moisia tuttavuuksia kotiimme. - jos en vastaisi
lopeta jo kirjoitti:
et pysty vakuuttamaan, ja jos erosta vuosia niin suosittelen todella hakemaan apua pääset toivottavasti jonkunlaiseen tasapainoon vaikka vihasi naikkosia kohtaan tuskin laantuu mutta opit olla kylvämättä sitä lapsiisi ja sinun tekstiäsi lukeviin.
huudettais et mikset vastaa???? Joten meillä ei tarvi miehen naikkosia, olemme tuleet toimeen omillamme, ja tulemme edelleen. Ja paljon paljon paremmin, kuin että joku täysin vieras ihminen tollottaisi tossa kodissamme! Huh pelkkä ajatuskin.
- niinhän täällä suurin osa on
kuin ainainen narina kirjoitti:
Osaatko itse tätä noudattaa?Epäilen,olet jäänyt tähän katkeruuden loukkuun loppuiäksesi,ja mielestäsi se on jopa oikein.
ei siinäm itään hävettävää. Eikä myöskään siinä että on onnellinen! Ihan samoja tunteita.
Mutta siinä on hävettävää, että kolmas osapuoli tulee ja rikkoo toisten perheet. - ei voi
niinhän täällä suurin osa on kirjoitti:
ei siinäm itään hävettävää. Eikä myöskään siinä että on onnellinen! Ihan samoja tunteita.
Mutta siinä on hävettävää, että kolmas osapuoli tulee ja rikkoo toisten perheet.toisen perhettä rikkoa kyllä se/ne rikkojat löytyy ihan perheen sisältä
- joka ei ota vastuuta teoistaan
ei voi kirjoitti:
toisen perhettä rikkoa kyllä se/ne rikkojat löytyy ihan perheen sisältä
Perheen voi hajoittaa, kun omaa tarpeeksi itsekkään ja pahan mielen, ja lopuksi vielä heittää syyn pois itseltään ja laittaa sen puolisioiden piikkiin! Kasva aikuiseksi, ja näe ympräilläsi totuus, äläkä muuntele sitä omaksi parhaaksi.
- pahoillani
joka ei ota vastuuta teoistaan kirjoitti:
Perheen voi hajoittaa, kun omaa tarpeeksi itsekkään ja pahan mielen, ja lopuksi vielä heittää syyn pois itseltään ja laittaa sen puolisioiden piikkiin! Kasva aikuiseksi, ja näe ympräilläsi totuus, äläkä muuntele sitä omaksi parhaaksi.
mutta minulta mies lähti niin sanotusti vieraan mukaan ihan kuten sinulla.aluksi tietty olin järkyttynyt kun tältä puolelta yritystä ja rakkautta olisi vielä piisannut ja aika yllätyksenä tuo tulik. no kun tätä käsittelin niin kyllä aikuisena ihmisenä ymmärsin että ex mieheni se antoi tälle naikkoselle luvan tulla elämäänsä jos hän olisi ollut täysin sitoutunut perheeseemme niin olisi siinä saanut vieraat yrittää iskeä vaikka kuinka ja satun tietämään ettei tämä heidän suhde alkanut niin että nainen häntä iski suhde kehitty ja järkytys myös hänelle kun sai tietää että ihastus olikin varattu. Onneksi he nyt vuosia yhdesssä ja minuun ei niin sitoutunut mies täyttää lapsilleen isän paikan nja näyttää oleen jotain oppinut hänkin
Nykyinen mieheni joka oli kyllä "vapaa" kun tavattiin kohtasi tämmöisen yrittäjän minun kaveripiiristä alussa hän ei edes huomannut että häntä yritettiin iskeä mutta sit teki siittä lopun nopeasti, kun kuulin tästä, mieheltäni ja muilta tutuilta joten ei vaan mieheni sanat tapahtuneesta(ja nyt voisin itse käyttää sanaa naikkonen) yrityksestä kyselin naiselta itseltä ja hän selitti ettei voi mitään kun niin rakastunut ja mielestään sopisi paremmin miehelleni kuin minä.
No hän kyllä menetti minut kaverina mutta miestäni en menettänyt ja hän on osoittanut olevansa luottamuksen arvoinen ja sen verran rehellinen täytyy olla että jos vain ulkonäköä katsotaan niin varmaan peitoaa minut mennen tulle mutta meillä siis toimiva suhde joten siihen väliin ei pääse vaikka yrittäisi väkisin.
Ja en ikinä haukkuisi ex miestäni lapsilleni enkä kellekkään mullekkaan kyllä ihan huusin ja raivosin hänelle itselleen sillon kun asia tuli esille.Hänen nyxää en myöskään haukkuisi koska vaikka tarpeen vaaatien (lasten juhlat ym)tapaamme niin en häntä tunne sillä tasolla että voisin olla hänestä vahvasti mitään mieltä, o - ex-tiukkis
En salli että lapseni kirjoitti:
Ei isä lapsiaan hylännyt vaan sinut.
Sinä deletoit tuolla perusteella isän lastesi elämästä ja nyt täällä vielä ylpeilet sillä.
Isä on loukannut sinua ja olet sitä mieltä, että koko maailman on nyt kostettava hänelle se vääryys - vaikka me emme edes tiedä, onko se todellisuudessa ollut mikään vääryys...millainen vaimo olet ollut...
Sinä voit olla vaikka loppuikäsi katkeran vihamielinen isälle, voit tuhlata vaikka koko loppuelämäsi pelkästään siihen vihanpitoon - sitä "iloa" kukaan ei sinulta vie pois. Mutta sinulla ei ole oikeus myrkyttää lapsia ja lapsenlapsia omalla pettymykselläsi ja epäonnistumisella elämässäsi! - Eikä miehen lainkaan?
ex-tiukkis kirjoitti:
Ei isä lapsiaan hylännyt vaan sinut.
Sinä deletoit tuolla perusteella isän lastesi elämästä ja nyt täällä vielä ylpeilet sillä.
Isä on loukannut sinua ja olet sitä mieltä, että koko maailman on nyt kostettava hänelle se vääryys - vaikka me emme edes tiedä, onko se todellisuudessa ollut mikään vääryys...millainen vaimo olet ollut...
Sinä voit olla vaikka loppuikäsi katkeran vihamielinen isälle, voit tuhlata vaikka koko loppuelämäsi pelkästään siihen vihanpitoon - sitä "iloa" kukaan ei sinulta vie pois. Mutta sinulla ei ole oikeus myrkyttää lapsia ja lapsenlapsia omalla pettymykselläsi ja epäonnistumisella elämässäsi!Mieshän se jätti jj ahylkäsi, miten se voi ollamun vika? Kyllä meillä mies jätti lapset ihan samalla lailla kuin minutkin. Eikä ole yksi ja ainoa nainen hällä onnaisia joka sormelle. Onko sekin mun vika ettei osaa asettua aloilleen?
- ainakaan
Eikä miehen lainkaan? kirjoitti:
Mieshän se jätti jj ahylkäsi, miten se voi ollamun vika? Kyllä meillä mies jätti lapset ihan samalla lailla kuin minutkin. Eikä ole yksi ja ainoa nainen hällä onnaisia joka sormelle. Onko sekin mun vika ettei osaa asettua aloilleen?
ole lasten vika että sellaisen miehen kanssa heidät hankit, kyllä olet ihan ollut itse asialla.
Ja koska lapset ei istse vanhempiaan valinnut niin heille suotava ne jotka annettu ... kummatkin, vaikka olisi kuinka katkera paikka tahansa toiselle osapuolelle.
Katso vaan sinne peiliin. - että viis veisaan
ainakaan kirjoitti:
ole lasten vika että sellaisen miehen kanssa heidät hankit, kyllä olet ihan ollut itse asialla.
Ja koska lapset ei istse vanhempiaan valinnut niin heille suotava ne jotka annettu ... kummatkin, vaikka olisi kuinka katkera paikka tahansa toiselle osapuolelle.
Katso vaan sinne peiliin.mitä muut minusta ajattelee. En pahoita siitä mieltä, koska tiedän omat asiamme paremmin kuin ihmiset, jotka eivät tunne meitä. Sanoa voi mitä vaan, kuvitella asioita.
Vain minä tiedän, että mies meidät hylkäsi, muut voivat olla mitä mieltä tahansa. Mies hylkäsi, kun lapseton eukko vei lasten isän.
Joten sama mitä kuvittelet, niin se vaan on, ja lapset ovat pienestä pitäen tienneet miten asia on, ja suhtautuvat siihen oikein. Eivät hyväksy isältä mitä tahansa. - ja paatunut mieli
Eikä miehen lainkaan? kirjoitti:
Mieshän se jätti jj ahylkäsi, miten se voi ollamun vika? Kyllä meillä mies jätti lapset ihan samalla lailla kuin minutkin. Eikä ole yksi ja ainoa nainen hällä onnaisia joka sormelle. Onko sekin mun vika ettei osaa asettua aloilleen?
Ei ero varmasti ollut "pelkästään" sinun vika, mutta ei millainen vaimo olet ollut, lienee kuitenkin osasyy, miksi miehesi hakeutui muunlaiseen seuraan j eroon. Ei kenenkään parisuhteen väliin pääse, jos siinä ei ole väliä!
Sinä olet itse valinnut lapsillenne isän ja siitä sinä olet heille vastuussa - älä pakoile vastuutasi.
Se, millaista elämää lasten isä viettää eronne jälkeen on aivan hänen oma asiansa. Jos olisit antanut edes pienen mahdollisuus olla isä omille lapsilleen, hän varmasti hoitaisi senkin velvollisuuden. Mitä sinä tiirailet hänen tekemisiään enää, eihän ne liity aikuisiin lapsiinne enää ollenkaan. Vai pitääkö sinulla olla jotain kättä pidenmpää haukuttavaa ja lapsille moitittavaa joka hetki?
Sääli miten tuhlaat ainoan elämäsi tuollaiseen turhuuteen. Et sinä saa yhtään kirkkaampaa kruunua lasten silmissä, kun jatkuvasti parantelet keinotekoisesti omaa "hyvyyttäsi" - he ymmärtävät vielä joskus, heidän silmänsä aukeavat ja sitten saat ansiosi mukaan.
- katkeruudesta
Miten muuten kuin "miehen katkera ex" on tulkittavissa lähiäiti, joka ei tue lasten ja isän tapaamisia ? eristää lapset isästä ja suvusta ?
Mikä muu voi olla syy kuin katkeruus ?
Kyllä mies haki avioeron ja muutti pois, kun ei hyväksynyt naisen seurustelua toisen miehen kanssa. Ja nyt nainen on katkera, kun ex-mies löysi uuden ja nainen kostaaa lasten kautta. - päin asiat..
ex mieheni on katkeran ilkeä,vaikka hän se oli lähtijä toisen matkaan.
Mieheni exä on myös katkeran ilkeä,vaikka itse oli se lähtijä toisen miehen matkaan.
Joten..- menee, kun
isä lähti katselemaan vihreämpää nurmikkoa aidan toiselta puolelta, minä jatkoinkin elämääni. Häntä se harmitti ja on ilkeämielinen jatkuvasti. Mitähän toivoi minun tekevän lähtiessään? Jäävän odottamaan häntä ikuisesti, maailmani kaatuvan, olevani heikko...? Itsehän aikoinaan rakastui juuri siihen kun olin niin itsenäinen ja vahva. Kuvitteliko murtavansa minut pettämisillään ja valheillaan?
- ................
mikään naisten yksinoikeus tuokaan tunne. Esimerkiksi voisin sanoa, että mieheni oli katkera exälleen. Lähinnä aika kamalasta tavasta päättää seurustelusuhde ja jättää lapsen kanssa yksin. Eikä tämä ole kritiikkinä exää kohtaan, nuorista ihmisistä oli kyse ja kaikki varmaan tietävät että siinä erossa voi helposti sortua mokiin. Mutta mies tiedosti tuon tunteen ja oli lähinnä kait katkeruutta parisuhteisiin, siitä sitten noustiin huomaamalla kaikkia ihania asioita ja ettei ne parisuhteet niin kamalia olekaan ei takerruttu siihen tunteeseen. Nykyään tuskin kummallakaan mitään hampaankolossa ja kaikki mallillaan ja mahtavia vanhempia. Eivät mitään ylimpiä ystävyksiä eivätkä muuten tykkää olla tekemisissä, mutta se vanhemmuus ajaa tollasten asioiden edelle. Eli katkeruus on tunne siinä missä muutkin eikä mikään pysyvä olotila.
Ja koska kyse on juuri tunteesta, niin voin ymmärtää ihan muitakin exiä, sukupuoleen näkemättä, jotka ovat katkeria. Tuskin kukaan katkeruutta haluaa kokea. Mutta siinä onkin sitten iso ero kokeeko tämän tunteen vai antaako sen sumentaa järjen ja myrkyttää ilmapiirin, jossa oma lapsi elää. Sitä en hyväksy. Ei mua edes täällä olevat katkerat tekstit mitenkään verenpainetta nosta, koska mielummin katkeruus tänne puretaan kuin lapsille tai exälle tai hänen kumppanilleen, joiden kanssa on kuitenkin tultava sen verran toimeen että lapsen asiat saa hoidettua. Vaikeampi mun olisi oikeastaan ymmärtää sitä, että mitään ei tuntisi eron jälkeen. Parisuhde ja perhe on kuitenkin jonkin kokoinen osa elämää ja minusta on ihan luonnollista, että siinä voidaan kokea katkeruutta - ei pakolla exää kohtaan vaan ehkä katkeruutta ettei parisuhde onnistunutkaan, katkeruutta ettei voinutkaan tarjota lapselle vanhempia asumaan saman katon alle jne. Kunhan siitä tilasta pyritään pois ja toivottavasti joskus ymmärretään, että parisuhteen epäonnistuminen ei tee osapuolista epäonnistujaa ja lapselle voi turvata aivan mahdottoman hyvän kasvuympäristön vaikkei se perinteisimmässä perhemuodossa tapahtuisikaan. - että joku ulkopuolinen ihminen
rikkoo toisten perheen.
Tottakai siitä vihastuu, että jollaan onpokkaa särkeä toisten perhe.
Ne ovat katkria ihmisiä, jotka sellaista tekee, kun itsellä ei ole mitään, ei toisillakaan saa olla.
Jos erot olisi yhteisesti sovittu, ei katkeruutta olisi.- osin
totta.
Mutta esimerkiksi meillä ei ollut kolmatta osapuolta, mutta päätös erosta oli kyllä yksin minun. Minulle ei jäänyt katkeruutta mutta ex-mieheni on katkera vielä vuosienkin jälkeen.
- Kovia kokenut...
Ottaakohan miehen itsetunnon ero enemmän kuin naisen? Oma exäni yritti viimeiseen asti ettei erota, vaikka itse ylitti sallitun rajan. Eron jälkeen tutustuin mielestäni mukavaan yh-isään, kunnes karu totuus paljastui...
Tämä sankari vasta katkera erosta oli, hän jopa ylpeili, että oli saanut lapset äidiltään mustamaalattuaan ja uhkailtuaan tätä. Hän nöyryytti edelleen exäänsä tapaamisjärjestelyissä. Ja katkeruuden huipuksi hän säästi kaikki elarit korkeakorkoiselle tililleen, jotta voi pröystäillä exälleen tiliotteella silloin tällöin.
Onneksi ymmärsin tilanteen ja siihen jäi "sankari".
Toivottavasti kukaan teistä ei ole tähän "hurmuriin" langennut :)- kävi näin..
minä ja ex erosimme myös "sovussa" kuten kuvittelin. No sitten kävikin niin että hän ei tavannut eikä huolehtinut kahdesta lapsestaan.
En voinut käsittää,, luulin että vain kiukuttelee ja lähettelin viestejä asiaan liittyen.. kysellen.. ihmetellen..
En kuitenkaan normaalia määrää enempää.
Tuli uhkaamista poiisilla ja exanoppi sanoi että jos kaipaan lastenhoitajaa niin voin vapaasti ottaa yhteyttä kaupungin sosiaalitoimistoon,, jospa sieltä lastenhoitaja hoituu..
Myös exän sisko lähetti viestejä ja käski minun jättää veljensä rauhaan. Veljen lapseton uusi onni kuulemma kärsii ..
No hän saa olla rauhassa. ja saa elää parinsa kanssa elämää johon ei kuulu lapset missään muodossa. Ainoastaan pakollinen elatusmaksu tulee. (Niitäkin on yrittänyt puhumalla saada niin ettei tarvitsi maksaa)..
Uskon nyt että se on totta ettei hän halua kantaa lapstaan vastuuta. Olisin ymmärtänyt päätöksen jos kysymyksessä olisi ollut mielenterveyspotilas tai rahaton juoppo.
Mutta kyseessä on hyvintoimeentuleva ns,järkevä ihminen.
Koko ajan hän syytti minua kun ihmettelin asiaa että muka yritän saada häntä takaisin ja että olen niin katkera erosta ja ilkeä kun olisin siis halunnut että hänkin olisi lasten kanssa.
Erosta on kolme vuotta ja lapset ovat alussa olleet isän luona kokonaisen yhden viikonlopun..silloin alussa..kun erosta oli vain vähän aikaa..
Ainut mitä toivoin oli että lasten välit isän kanssa olisivat jatkuneet.
Näin ei käynyt enkä voinut asialle mitään. Ehkäpä exä olikin katkera itse ja tällä tavalla kosti minulle.. tiesi, että lapset ja heidän hyvinvointi on minulle kaikki kaikessa. - katkeria miehiäkin
kävi näin.. kirjoitti:
minä ja ex erosimme myös "sovussa" kuten kuvittelin. No sitten kävikin niin että hän ei tavannut eikä huolehtinut kahdesta lapsestaan.
En voinut käsittää,, luulin että vain kiukuttelee ja lähettelin viestejä asiaan liittyen.. kysellen.. ihmetellen..
En kuitenkaan normaalia määrää enempää.
Tuli uhkaamista poiisilla ja exanoppi sanoi että jos kaipaan lastenhoitajaa niin voin vapaasti ottaa yhteyttä kaupungin sosiaalitoimistoon,, jospa sieltä lastenhoitaja hoituu..
Myös exän sisko lähetti viestejä ja käski minun jättää veljensä rauhaan. Veljen lapseton uusi onni kuulemma kärsii ..
No hän saa olla rauhassa. ja saa elää parinsa kanssa elämää johon ei kuulu lapset missään muodossa. Ainoastaan pakollinen elatusmaksu tulee. (Niitäkin on yrittänyt puhumalla saada niin ettei tarvitsi maksaa)..
Uskon nyt että se on totta ettei hän halua kantaa lapstaan vastuuta. Olisin ymmärtänyt päätöksen jos kysymyksessä olisi ollut mielenterveyspotilas tai rahaton juoppo.
Mutta kyseessä on hyvintoimeentuleva ns,järkevä ihminen.
Koko ajan hän syytti minua kun ihmettelin asiaa että muka yritän saada häntä takaisin ja että olen niin katkera erosta ja ilkeä kun olisin siis halunnut että hänkin olisi lasten kanssa.
Erosta on kolme vuotta ja lapset ovat alussa olleet isän luona kokonaisen yhden viikonlopun..silloin alussa..kun erosta oli vain vähän aikaa..
Ainut mitä toivoin oli että lasten välit isän kanssa olisivat jatkuneet.
Näin ei käynyt enkä voinut asialle mitään. Ehkäpä exä olikin katkera itse ja tällä tavalla kosti minulle.. tiesi, että lapset ja heidän hyvinvointi on minulle kaikki kaikessa.Seurustelin aikanaan yhden eronneen isän kanssa.Asiat hoitivat exänsä kanssa lasten kautta,lapset laitettiin viestinviejiksi.Jos tuli kadulla exänsä kanssa vastakkain,ei noteerannut mitenkään,kuin vieraan ihmisen olisi ohittanut.Ihmettelin suuresti koska oma suhteeni exään oli ihan asiallinen.Eräs toinen eronnut isä sanoi,että vasta 15 vuotta erosta,niin silloin pystyi antamaan exälleen anteeksi.No,parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
- varmaan kyse
siitäkin, että ihminen (mies tai nainen) heijastaa omat eronjälkeiset tunteensa eksään ja puhuu sitten "eksä sitä ja tätä", vaikka tilanne on enemmän "minä sitä ja tätä". Joskus eroryhmissä on tullut havaittua, että ihmisten on niin vaikea ottaa vastuuta omista tunteistaan, että ne heitetään ikäänkuin toisen kannettaviksi. Samoin se että "eksä vaikeuttaa" tai "eksä tahallaan tekee kiusaa" näyttää johtuvan usein siitä, että henkilö ei itse ole valmis tekemään minkäänlaisia kompromisseja, vaan haluaa, että kaikki menee hänen pillinsä ja marssijärjestyksensä mukaan.
Monesti uudella puolisolla on erittäin ruma kuva puolison eksästä, ja pitäisikin miettiä, miten pitkälle se johtuu omista epävarmuuden tunteista, ja miten pitkälle tavasta, jolla puoliso eksästään kertoo ja asioista, joita hän kertoo. Usein saattaa olla niinkin, että se on puoliso, joka on vastuussa eksän ja nyksän huonoista käsityksistä toisistaan.- ja hyökkää sitten
loukkaavilla sanoilla miehen exää vastaan, jottta luulee että on niskan päällä kun haukkuu.
Jotenkin tuntuu, ettei niillä uusilla ole kaikki kotona. Haukkumalla ei muuta kun pahennetaan tilannetta. Joskus jopa revitään lasten ja isän suhdekin sotkuun, ja se kai on tarkoituskin.
Ei pidä mennä lapsia omaavan miehen kanssa, ellei anna hänen olla omien lastensa kanssa sillon kun haluu.
Luulisi miehelläkin olevan sen verran tajuu, et nakkasi moisen naisen elämästään, mutta ennemmin heittää lapset. Onko se sitten miehen oma valinta, luulen että ei. Painostuksen alaisena voi tehdä päättömiä juttuja, joita ei itse tekisi oma aloitteisesti. - toisinpäin......
ja hyökkää sitten kirjoitti:
loukkaavilla sanoilla miehen exää vastaan, jottta luulee että on niskan päällä kun haukkuu.
Jotenkin tuntuu, ettei niillä uusilla ole kaikki kotona. Haukkumalla ei muuta kun pahennetaan tilannetta. Joskus jopa revitään lasten ja isän suhdekin sotkuun, ja se kai on tarkoituskin.
Ei pidä mennä lapsia omaavan miehen kanssa, ellei anna hänen olla omien lastensa kanssa sillon kun haluu.
Luulisi miehelläkin olevan sen verran tajuu, et nakkasi moisen naisen elämästään, mutta ennemmin heittää lapset. Onko se sitten miehen oma valinta, luulen että ei. Painostuksen alaisena voi tehdä päättömiä juttuja, joita ei itse tekisi oma aloitteisesti.että se katkera exä haukkuu nyksää ja kiristää kakaroilla.Kaikki pitäis exisin maksaa vieläkin vaikka on nypitty jo korkeimmat mahdolliset elarit.Ei onnistu enään,hyvä exakka.Nyt voit hyssyttää niitä kakaroita mitenkä haluat.Tältä exisiltä et sinä eikä kakaranne saa enään mitään.Minä pidän siitä huolen.Olenhan uusi puoliso ja näin me elämme omaa elämäämme.
- vahingoniloista soopaa
Mikäs on melskatessa, kun näkee miehen exän ja lasten kärsivän! Juu ei tuota vaikeuksia olla vliessä exän kanssa... niinpä... mieti miltä tuntuu petetyn perheen oltoitla nyt?? Vaatisi melkoista sydäntä kestää olla väleissä sellaisen ihmisen kanssa, joka elää entisen miehen ja lasten isän kanssa, ja nauttii tilanteesta!
Minä en siedä kieroja ihmisiä, suorastaan vihaan heitä. - että näinkin
ei aina asiat mene näin kuten sanoit,sillä minä olen jättäjä ja olen katkera,mutta olen katkera siksi,että makselen eksäni velkoja ja muistelen ,kuinka minut on hakattu ja petetty suhteen aikana. En itse pysty enää suhteeseen,koska luottamukseni on mennyt ja totta helvetissä olen katkera. Onnekseni voin ajatella,että ex-mieheni pystyy suhteeseen uuden kanssa,koska luottaa naisiin. Ja tätä uutta pettää ja maksattaa kaikki,kulkee jopa uuden pankkikortti mukana...
- jä järkevä..
olen aloitustekstisi kanssa ihan samaa mieltä-- kerrankin järkeviä aloituksia.. kiitos!
- ja kiittää omaa tekstiä!!
Hih hih, melkoinen mimmi!
- jatkuvaan taisteluun ex:n k...
Katkeruutta ja ilkeyttä , sitäkö se kaikki mitä ex:llesi toivot?
Kyllä itse olen sitä mieltä ettei eron jälkeen kannata heti alkaa parisuhteeseen ,ennenkuin on nollannut entisen parisuhteen rippeet mielestään.
Neuvoksi niin äideille ja isille , antakaa myös niiden lasten niin pienten kuin isompienkin sulatella eroanne,ennekuin lähdette uusia parisuhteitanne esittelemään.
Jättäkää omat katkeruutenne ex kohtaan taakse, muistelkaa hyviä hetkiänne ja ajatelkaa mitä olette edellisestä liitostanne saaneet eväiksi uutta elämäänne , mahdollisesti uutta parisuhdetta varten eväiksi, miettikää tarkasti ettette tee samoja virheitä uudelleen...
Nauttikaa lastenne kanssa yhdessä olosta,tavatkaa ja tukekaa heitä, ettei käy niin että lapset ja nuoret syylistävät itseään, tai että he vasta vuosien jälkeen alkavat oireilemaan vanhempien eron takia.
Siinä ei päljoakaan auta että toinen tai molemmat vanhemmat mustamaalaa lapselle tai nuorelle toistaan... saati jos ne vanhemmpien uudet puolisot tekee samaa.
Älkääkä ikinä tehköö niin kuin meillä että perättömiä syytöksiä ja juoruja laitatte ex.stänne liikenteeseen.
Saatte vain aikaan vain tuhoa, ajetelkaa edes niitä lapsia jos ette kykene ajattelemaan järkevästi muutoin.
Hyvä ohje on älä tee toiselle mitään mitä et toivo toisen tekevän sinulle!
Oikeusprosessit ja muut lakikoulerot tuhoavat monen ihmisen uskon elämään.
Silti tahdon toivottaa voimia kaikille niille vanhemmille, jotka taistelee lapsiensa ja oikeudellisuuden puolesta.
Uskon siihen että paha saa palkkansa, tavalla tai toisella.
Totuus tulee meillä ilmi aivan lähipäivinä ja se valitettavasti koskee myös lapsia, he kun tajuavat etti heidän isäsä olekaan sitä mitä hän on nämä vuodet näytellyt ja kuulluttanut maailmaalle. :(
Onneksi lapsilla on edelleen tuttu ja turvallinen tukiverkostonsa! - niin niin valtavaa
että he eivät osaa sitä käsitellä, joten syyttävät viattomia ihmisiä! Vinks vinks!
- siis nyksät
syyttää? vaikka minä ex en voi lukea yllä olevaa muuten kuin huomatakseni että ei voi pelkkä jätetyksi tulemin aiheuttaa tuota, pakko olla jo valmiiksi ihminen noin vihamielinen. Naikkos ym haukkuminen ja miehen, jonka kanssa itse on lapset hankkinut, lyttääminen
no jos haluaa kierot lasit päässä lukea niin saahan nuo asiat ehkä nyksien kirjoittamaksi jotka siis vaan teeskentelee olevansa exiä ja itseensäkin haukkuu??? Outoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948