Syrjintää

Kadettako

Lapseni on pienehkössä koulussa, kaikki tuntevat toisensa. Hän on 3lk. 2 5lk tyttöä ovat ottaneet selvästi tytön hampaisiinsa. Liikuntatunnin joukkuejaossa huutivat tytön viimeisenä joukkueeseen (tyttöni koulun parhaita liikkujia), kun opettajille kerättiin joululahjaa eivät jakaneet lappua tytölleni, sain kuulla siitä muualta. Synttäreille kutsuivat kaikki 3-6lk tytöt, eivät tyttöäni. Ja kaikkea pientä muuta.

Kohta tyttöni pitää synttäreitä. Meille tulee sukulaiseni ponin kanssa, luvassa poniajelua ym mukavaa. Poni myös jää meille vähäksi aikaa hoitoon tämän perheen matkan ajaksi. Nyt ovat nämä tytöt niin kavereita...

Tyttöni ei haluaisi kutsua heitä kun ei itsekään saanut kutsua ja kaikkea ikävää sattunut. Minä en tiedä mitä neuvoisin.

Neuvokaa te?

PS: Huomasin ettei tämä ehkä kuulukaan lapsi koulussa palstalle....

3

672

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjo27

Kiusaamistaha toi toisten tyttöjen käytös on. En mie ainakaa haluis kiusaajia oman lapsen synttäreille. Ja ei kait sitä nyt koko koulua muutekaa tarvii synttäreille kutsuu. Anna tyttös ite päättää ketä kutsuu ja ketä jättää pois.

• pikkukoulusta

Meilläkin lapset pienessä kyläkoulussa. Tuntuu, et just se ku kaikki tuntee toisensa, vaikeuttaa kiusaus-juttujen selvittelyssä. Meillä ainakin ope vähätteli poikaani kohdistuvaa kiusausta.

Pieni piikittely jatkui aina vain, vaik asiasta otin yhteyttä kouluun. Viimeinen pisara oli, ku poikani itki illalla asioista.

Päätin soittaa kiusaajien kotiin. Vanhemmat eivät tienneet asiasta mitään, ope ei siis ollut ottanut heihin yhteyttä. Juttelin ihan ystävällisesti ja vanhemmat ymmärsivät asian, lupasivat jutella omiensa kanssa.

Nyt tilanteesta jo yli vuosi aikaa, ja pojastani ja kiusaajista on tullut oikeesti hyviä kavereita. Selvitä sinäkin asiat suoraan muiden vanhempien kanssa. Synttärikutsut jättäisin tällä kertaa jakamatta näille kiusaajille.

• kutsua tarvitse!

Lapsesi on jo niin vanha, että tietää itse, keitä synttäreilleen haluaa.

Muistan itse vastaavanlaisen tapauksen muutaman vuoden takaa. Meilläkin lapset kyläkoulussa, jossa yhdysluokkia ja pienet luokkakoot. Yksi 6-luokkalainen tyttö kutsui kaikki 3-6 luokan tytöt synttäreilleen paitsi meidän tyttöä, joka oli silloin neljännellä luokalla. Tyttö oli oikein näyttävästi jakanut kutsuja koulussa ja synttäripaikka oli vielä tyttöni koulumatkan varrella, jonne kaikki muut tytöt sitten koulun jälkeen menivät. Tyttöni tuli itkien kotiin, niin paha oli mieli.

Ainoa syy, minkä keksin oli se, että tämä tyttö oli ns vähävaraisesta perheestä, jossa lapsia paljon. Olen vienyt heille lasteni pieniksi jääneitä tarvikkeita ja vaatteita ja äitinsä on ne kiittäen vastaan ottanut ja pitoon laittanut. Olisiko tämä asia hävettänyt tyttöä ja päättänyt "rankaista" meidän tyttöä paremmasta osasta.

Itse olen pitänyt aina huolta, että esim yhtä ainoaa luokasta ei jätetä kutsumatta synttäreille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2591
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      65
      960
    Aihe