Varmaan aika moni galleriassa oleva jäsen lukee tätäkin palstaa, joten uutinen tavoittaa tätäkin tietä ne joilla yhteystiedot vanhentuneet.
Taidetta.Net lopettaa palvelun ylläpidon!
Lisää infoa uutisosiosta (taidetta.net).
t: tuki
Taidetta.Net lopettaa palvelun ylläpidon!
23
900
Vastaukset
- syykin löytyy..
Onhan se harmi jos taidesivustot harvenevat. Ko. sivustossa olisi kuitenkin ollut vähän kehitettävää.
Minun mielestäni ei ole mikään ihme, ettei sivusto ole oikein kiinnostanut mainostajia eikä muitakaan. Kun etusivun avaa, niin tuo pienellä kirjoitettu sekava epäjärjestyksessä oleva nimipaljous saa helposti vaihtamaan sivua - vaarsinkin kun nimet ovat täysin tuntemattomaia. Taiteilijat olisi voinut ryhmitellä jotenkin ja sitten nimet voisivat olla aakkosjärjestyksessä.
Sitten kun taiteilijoita selailee, niin siellä on todella paljon tosi huonoja töitä. On kyllä paljon hyviäkin. Jotenkin vain tuntuu että sivuilla on liikaa suodattamatonta sillisalaattia.
Ja kyllä siellä pitäisi olla hieman infoa taiteilijoista. Ihmettelin kun suurimalla osalla ei näytä oleva mitään yhteystietoja muista tiedoista puhumattakaan..- ihan
oikeassa, sivustoa pitäisi kehittä niin se alkaisi tuottaa.
- taidetta-admin
ihan kirjoitti:
oikeassa, sivustoa pitäisi kehittä niin se alkaisi tuottaa.
Kyllä sivustoa on kehitetty ja kerätty mm. tekijöiden mielipiteitä siitä mihin suuntaan käyttäjät haluat asioiden menevän. On ollut foorumia ym. lisäsälää.. mutta ongelma on se ettei ilmeisesti tekijöitä itseääkään kiinnosta asia kovin pitkälle.
Tekijöillä on mahdollisuus esittelyihin ja näitä olen kehoittanut laittamaan galleriatilaansa mutta ei vaan niin ei. Yksi iso työ on pitää huoli siitä ettei kuvia lätkäistä ilman rajauksia galleriaan jne. joista tulee melkoisen työllistävä tekijä jos galleristit eivät itse jatksa/osaa rajata kuviaan oiken. Monasti kuvat ovat vinosti kuvattu joita joudun itse korjailemaan, jotta galleria-ilme pysyisi kohtuullisena.
En nyt oikein usko, että joku etusivun aakkosjärjestys tai kirkkaat värit etusivulla muuttaisi mitään. Onhan siellä mm. automatiikkaa esimerkkikuvien muodossa, joita haetaan tasaisin välein galleriasta.
Taiteen laatu on suhteellista mutta sivusto on tarkoitettu harrasteliloille, jotka ottavat asiansa vakavasti. Mikään matriikkelisivu tuo ei ole.. - taidetta-admin
Toki sivustoa on kehitetty myös yleisilmeeltään mutta pääosin kehitys on ollut teknistä. Taidetta.net etusivuhan on vain etusivu ja galleria avautuu "Galleria" linkistä. Ei nyt tullut mieleen, että tuota ei hoksata..
Kuten tossa edellisessä mainitsin niin kehittäminen on hankalaa jos tekijät ovat liki 100% passiivisia. On kuule kyselty ja vaikka mitä vuosien mittaan.
Se mikä minua eniten ihmetyttää on ihmisten tietämättömyys netin näkyvyydestä. Tuolla sivustolla on melkoinen näkyvyys hakukoineita ajatellen ja tuon voi jokainen asiasta jotakin ymmärtävä itse todeta. Tuon nyt viimeistään luulisi taiteilijoita motivoivan olemaan aktiivisia, mites muutenkaan töitäs myyt netissä jos et näy missään googletuksissa (taidetaiheiset hakusanat).
Eli, tuohon hakukonenäkyvyyteen olen koettanut panostaa ja työ näyttää olevan aikaa turhaa..
Mainostamisesta;
Tuohan ei ole koskaan ollut pääasia vaan motivaatio sivuston ylläpitoon on ollut TARVE, jota ilmeisesti ei juurikaan ole, Tästä on loppuviimeksi kyse. Mainostulot tulevat toissijaisena enkä usko, että pyörittäisin sivustoa kauaa edes mainosrahalla jos tarvetta ei tunnu olevan.. - selkeydestä vielä
taidetta-admin kirjoitti:
Kyllä sivustoa on kehitetty ja kerätty mm. tekijöiden mielipiteitä siitä mihin suuntaan käyttäjät haluat asioiden menevän. On ollut foorumia ym. lisäsälää.. mutta ongelma on se ettei ilmeisesti tekijöitä itseääkään kiinnosta asia kovin pitkälle.
Tekijöillä on mahdollisuus esittelyihin ja näitä olen kehoittanut laittamaan galleriatilaansa mutta ei vaan niin ei. Yksi iso työ on pitää huoli siitä ettei kuvia lätkäistä ilman rajauksia galleriaan jne. joista tulee melkoisen työllistävä tekijä jos galleristit eivät itse jatksa/osaa rajata kuviaan oiken. Monasti kuvat ovat vinosti kuvattu joita joudun itse korjailemaan, jotta galleria-ilme pysyisi kohtuullisena.
En nyt oikein usko, että joku etusivun aakkosjärjestys tai kirkkaat värit etusivulla muuttaisi mitään. Onhan siellä mm. automatiikkaa esimerkkikuvien muodossa, joita haetaan tasaisin välein galleriasta.
Taiteen laatu on suhteellista mutta sivusto on tarkoitettu harrasteliloille, jotka ottavat asiansa vakavasti. Mikään matriikkelisivu tuo ei ole..Kirkkaista väreistä en ole puhunut mitään, mutta taiteilijoiden ryhtmittelemisestä. Tietenkin se on ehkä vähän hankalaa jos esim. yksi taiteilijatekeen töitä monella tekniikalla. Mutta kyssä se selkiyttäisi paljon.
Öljyvärimaalaukset, akryylivärimaalaukset, akvarellit, pastillityöt, piirrustukset digitaalinen taide, veistokset, keramiikka ym. tai esittävä taide, asbrakti taide, moderni taide..
Nettisivulle tärkeää on selkeys ja helppolukuisuus. Kun tuolla sivulla on kaketi 100 nimeä täydellisessä epäjärjestyksessä ei niitä yksinkertaisesti jaksa alkaa katselemaan. Ja jos jaksaa katselu jää muutamaan eikä sitten myöhemmin välttämättä muista mitä on katsellut. - ne olisi kannattanut...
selkeydestä vielä kirjoitti:
Kirkkaista väreistä en ole puhunut mitään, mutta taiteilijoiden ryhtmittelemisestä. Tietenkin se on ehkä vähän hankalaa jos esim. yksi taiteilijatekeen töitä monella tekniikalla. Mutta kyssä se selkiyttäisi paljon.
Öljyvärimaalaukset, akryylivärimaalaukset, akvarellit, pastillityöt, piirrustukset digitaalinen taide, veistokset, keramiikka ym. tai esittävä taide, asbrakti taide, moderni taide..
Nettisivulle tärkeää on selkeys ja helppolukuisuus. Kun tuolla sivulla on kaketi 100 nimeä täydellisessä epäjärjestyksessä ei niitä yksinkertaisesti jaksa alkaa katselemaan. Ja jos jaksaa katselu jää muutamaan eikä sitten myöhemmin välttämättä muista mitä on katsellut.eritellä ammattilaisten osastoihin ja harrastajien osastoihin.
Niistähän näkee selkeesti milloin on kopioitu valokuvia ja ketkä oikeesti osaa.
Myöskin tuo aakkosjärjestys selkeyttäisi selailua. - taidetta-admin
ne olisi kannattanut... kirjoitti:
eritellä ammattilaisten osastoihin ja harrastajien osastoihin.
Niistähän näkee selkeesti milloin on kopioitu valokuvia ja ketkä oikeesti osaa.
Myöskin tuo aakkosjärjestys selkeyttäisi selailua.Tämäkin asia, jako tyyleihin ja enemmän osaaviin jne. on kokeiltu ja tuloksen oli monasti pahaa mieltä ja poistuminen ovet paukkuen..
Toki, tiedostan ongelman mutta sen toteutus ei ole helppoa. Lisäksi moni tekijä tekee aika laidasta laitaan. Tarkoitus ei ole selata kaikkia töitä muutenkaan, eihän deviantartissakaan voi selata kuin osan töistä eikä sielläkään tyylijaettelu oiken pelaa.. - olen ihmetellyt ja...
Toki sivustoa on kehitetty myös yleisilmeeltään mutta pääosin kehitys on ollut teknistä. Taidetta.net etusivuhan on vain etusivu ja galleria avautuu "Galleria" linkistä. Ei nyt tullut mieleen, että tuota ei hoksata..
Kuten tossa edellisessä mainitsin niin kehittäminen on hankalaa jos tekijät ovat liki 100% passiivisia. On kuule kyselty ja vaikka mitä vuosien mittaan.
Se mikä minua eniten ihmetyttää on ihmisten tietämättömyys netin näkyvyydestä. Tuolla sivustolla on melkoinen näkyvyys hakukoineita ajatellen ja tuon voi jokainen asiasta jotakin ymmärtävä itse todeta. Tuon nyt viimeistään luulisi taiteilijoita motivoivan olemaan aktiivisia, mites muutenkaan töitäs myyt netissä jos et näy missään googletuksissa (taidetaiheiset hakusanat).
Eli, tuohon hakukonenäkyvyyteen olen koettanut panostaa ja työ näyttää olevan aikaa turhaa..
Mainostamisesta;
Tuohan ei ole koskaan ollut pääasia vaan motivaatio sivuston ylläpitoon on ollut TARVE, jota ilmeisesti ei juurikaan ole, Tästä on loppuviimeksi kyse. Mainostulot tulevat toissijaisena enkä usko, että pyörittäisin sivustoa kauaa edes mainosrahalla jos tarvetta ei tunnu olevan....samalla ihaillut intoasi pitää tuollaista sivustoa yllä. Viimeistään nyt tuo on tullut selväksi että et olekaan hyötynyt siitä tippaakaan rahallisesti!
Se tekee tuosta konseptista entistä arvokkaamman ja sinusta reilun tyypin. Kuten nytkin huomataan niin täällä Suomessa mielellään käytetään ihmisessä tuollaista ominaisuutta hyväksi ilman mitään vastavuoroisuusperiaatteita.
Siltikin ollaan valmiita valittamaan ja purnaamaan jos jokin asia ei miellytä vaikka asioista on tiedotettu ennakkoon ja pyydetty mielipidettä.
Minusta on hemmetin epäreilua ja moraalitonta lähteä purnaamaan jos ei ole laittanut tikkua ristiin asian hyväksi vaan vain käyttänyt tuollaista ilmaispalvelua hyväkseen.
Sellaisia me suomalaiset olemme.
Minullekin tuli alkuaikoina sinulta tiedotteita noista suunnitelmista, mutta koska koin ne hyviksi en laittanut niistä mitään vastakonnentteja ja sen suhteen tunnen nyt pienen piston sydämessäni, ehkä siis olisi pitänyt.
Minun aktiivisuuteni noilla sivuilla puolestaan väheni sen jälkeen kun kommunikointimahdollisuudet/arvostelut kuvien alla loppuivat. Se sai minut vierailemaan noilla sivuilla päivittäin. Oli mielenkiintoista saada niistä kuvista mielipiteitä anonyymeiltä ja tutuilta kolleegoilta.
Minä uskon että samoin kävi monen muunkin kohdalla. Kannattaisiko harkita palauttaa tuo ominaisuus? saattaisi muuten piristää tuota kävijämäärää.
Itse olisin jopa valmis osallistumaan kustannuksiin 10-20 markalla/vuosi jos se tippaakaan auttaisi.
Sinun kannattaisi myös harkita tuota Google Adsense mainostusohjelmaa. Siinähän saa tuloja jo pelkistä klikkauksista.
Harkitse vielä Tapsa! Ainakin minä lupaan jatkossa olla aktiivisempi. - täytyy..
olen ihmetellyt ja... kirjoitti:
..samalla ihaillut intoasi pitää tuollaista sivustoa yllä. Viimeistään nyt tuo on tullut selväksi että et olekaan hyötynyt siitä tippaakaan rahallisesti!
Se tekee tuosta konseptista entistä arvokkaamman ja sinusta reilun tyypin. Kuten nytkin huomataan niin täällä Suomessa mielellään käytetään ihmisessä tuollaista ominaisuutta hyväksi ilman mitään vastavuoroisuusperiaatteita.
Siltikin ollaan valmiita valittamaan ja purnaamaan jos jokin asia ei miellytä vaikka asioista on tiedotettu ennakkoon ja pyydetty mielipidettä.
Minusta on hemmetin epäreilua ja moraalitonta lähteä purnaamaan jos ei ole laittanut tikkua ristiin asian hyväksi vaan vain käyttänyt tuollaista ilmaispalvelua hyväkseen.
Minullekin tuli alkuaikoina sinulta tiedotteita noista suunnitelmista, mutta koska koin ne hyviksi en laittanut niistä mitään vastakonnentteja ja sen suhteen tunnen nyt pienen piston sydämessäni, ehkä siis olisi pitänyt.
Minun aktiivisuuteni noilla sivuilla puolestaan väheni sen jälkeen kun kommunikointimahdollisuudet/arvostelut kuvien alla loppuivat. Se sai minut vierailemaan noilla sivuilla päivittäin. Oli mielenkiintoista saada niistä kuvista mielipiteitä anonyymeiltä ja tutuilta kolleegoilta.
Minä uskon että samoin kävi monen muunkin kohdalla. Kannattaisiko harkita palauttaa tuo ominaisuus? saattaisi muuten piristää tuota kävijämäärää.
Itse olisin jopa valmis osallistumaan kustannuksiin 10-20 markalla/vuosi jos se tippaakaan auttaisi.
Sinun kannattaisi myös harkita tuota Google Adsense mainostusohjelmaa. Siinähän saa tuloja jo pelkistä klikkauksista.
Harkitse vielä Tapsa! Ainakin minä lupaan jatkossa olla aktiivisempi.yhtyä täysin. Me sivuilla esiintyvät taiteilijathan voitais tehdä ehkä enemmän sivujen hyväksi. Noi sivut on varmaan joillekin siellä esiintyville tärkeät ja olisihan se kiva kun ylläpitäjäkin saisi itselleen palkan arvokkaasta työstään.
- taidetta-admin
täytyy.. kirjoitti:
yhtyä täysin. Me sivuilla esiintyvät taiteilijathan voitais tehdä ehkä enemmän sivujen hyväksi. Noi sivut on varmaan joillekin siellä esiintyville tärkeät ja olisihan se kiva kun ylläpitäjäkin saisi itselleen palkan arvokkaasta työstään.
Tiedän, että monet kokevat sivuston hyväksi ja tarpeelliseksikin mutta valitettavasti totuus on ettei kyseisella aihealueella ole sellaisia interraktiivisia piirteitä, joilla sivulle saisi kunnolla elämää. Tuo kommentointi on suljettu massiivien spämmin vuoksi, joka minustakin on erittäin valitettava asia.
Olen edelleenkin halukas toimivaan sivuston jonkinlaisena vetäjänä mutta periaate muuttuu nyt sellaiseksi, että pidän ainostaan yllä noita osoitteita ja siihen liittyviä linkkejä.
Eli, kaikki taitelijat nyt hopi-hopi tekemään omat kotisivut tuooltaosin kuntoon, jotta ne voi sitten linkittää tuonne etusivulle.
Tuota etusivua mielleään koetan parantaa niin visuaalisesti kuin muutenkin automaatioltaan (otteita eri gallerioista). Koetan kyllä uudelleen jotakin foorumin tapaista kunhan tästä välivaiheesta päästään ohi.
Eli, sivusto ei lopu vaan muuttaa muotoa, jossa galleristit hoitavat ylläpidon kokonaan itse.
Tarvittaessa galleristit saavat taidetta.net tai finnispaintings.net pohjaisen uudelleen osoituksen jos haluavat. En halua menettää googlen näkyvyyttä tässä sen enempää kuin galleristit itsekään varmastikaan.
Rahalliset tarjoukset ovat hyviä kiitoksia mutta eivät nyt silti ratkaise asiaa pitkällä ajolla. Kiitos silti :) - taidetta-admin
olen ihmetellyt ja... kirjoitti:
..samalla ihaillut intoasi pitää tuollaista sivustoa yllä. Viimeistään nyt tuo on tullut selväksi että et olekaan hyötynyt siitä tippaakaan rahallisesti!
Harkitse vielä Tapsa! Ainakin minä lupaan jatkossa olla aktiivisempi.Tuli jo pääosin vastattua alla mutta tähän googlerahaa pieni kommentti;
Kokeilin tuota aikoinaan ja otin sivulle googlen mainoksia, joista jouduin alkuun monasti heille tukeen urputtamaan senssimainoksista ja muista aikuisviihteeseen viittamista palveluista, joita pullahti taidetta.net mainostilaan mihin eivät kuulunet (tuonhan saa profiloida).
Sitten, kun homma lähti kulkemaan ja adsense tilille tuli kertymää joku muutama kymppi muutamassa kuukaudessa niin yht. äkkiä tili meni kiinni.. olin kuulemma rikkonut jotakin sääntöä, josta ei aavistustaan automaattipostissa oli alla ettei asiasta voi valittaa.
Sellasta, jäi kokeilut tuohon. Koko heidän hommansa tuntuu jotenkin tyyliltä "raha kelpaa muttei mielellään tilittele toiseen suuntaa". Eli, ei kiinnosta tehdä rahabisnestä enää googlen kanssa. - neuvo
Tiedän, että monet kokevat sivuston hyväksi ja tarpeelliseksikin mutta valitettavasti totuus on ettei kyseisella aihealueella ole sellaisia interraktiivisia piirteitä, joilla sivulle saisi kunnolla elämää. Tuo kommentointi on suljettu massiivien spämmin vuoksi, joka minustakin on erittäin valitettava asia.
Olen edelleenkin halukas toimivaan sivuston jonkinlaisena vetäjänä mutta periaate muuttuu nyt sellaiseksi, että pidän ainostaan yllä noita osoitteita ja siihen liittyviä linkkejä.
Eli, kaikki taitelijat nyt hopi-hopi tekemään omat kotisivut tuooltaosin kuntoon, jotta ne voi sitten linkittää tuonne etusivulle.
Tuota etusivua mielleään koetan parantaa niin visuaalisesti kuin muutenkin automaatioltaan (otteita eri gallerioista). Koetan kyllä uudelleen jotakin foorumin tapaista kunhan tästä välivaiheesta päästään ohi.
Eli, sivusto ei lopu vaan muuttaa muotoa, jossa galleristit hoitavat ylläpidon kokonaan itse.
Tarvittaessa galleristit saavat taidetta.net tai finnispaintings.net pohjaisen uudelleen osoituksen jos haluavat. En halua menettää googlen näkyvyyttä tässä sen enempää kuin galleristit itsekään varmastikaan.
Rahalliset tarjoukset ovat hyviä kiitoksia mutta eivät nyt silti ratkaise asiaa pitkällä ajolla. Kiitos silti :)vähän, mihin mun pitäis ja miten ne kotisivut rakentaa ja miten toi linkitys onnistuu?
- taidetta-admin
neuvo kirjoitti:
vähän, mihin mun pitäis ja miten ne kotisivut rakentaa ja miten toi linkitys onnistuu?
Periaatteessa kotisivuille tehtävä "oma galleria" on vain yksi tai useampi sivu, jolla esittelet omia teoksia galleriamaisesti.
Sivun pitää nimenomaan olla kuvapainotteinen, jotta voidaan puhua galleriasta (ei siis foorumi/bloki tms. muu ei kuvasivusto).
Sitten, kun sinulla on luotuna tuo sivu, joko ihan käsin tehty tai jotakin galleriaohjelmaa avuksi käyttäen niin ilmoita taidetta.net tuki-postiin tuo sinun sivusi niin minä lisää sen sinne listaan. Tuossa se kaikessa yksinkertaisuudessaan.
Jos sinulla on kotisivutila mutta tuo gallerian luominen ei syystä tai toisesta onnistu niin netistä löytyy "kotisivuohje" avainsanalla aika paljon apua. Minulla on myös tuo taidetta.net sivun uutisosiolla mainittu tarjous tuosta kotisivupaketista jossa voin asettaa sivullesi galleriamuotoon työsi, joita haluat galleriassasi esittää.
Lisäksi tarjoan uutisen mukaisesti valmiin taidetta.net osoituksen sivulle tyyliin "minna-taiteilija.taidetta.net", joka ohjautuu omalle sivullesi.
Eli, kaikenkaikkiaan kyse on vain linkityksestä, jossa minä kerään tietynaiheisia linkkejä taidetta.net sivulle tätä pyydettäessä. - taidetta-admin
Periaatteessa kotisivuille tehtävä "oma galleria" on vain yksi tai useampi sivu, jolla esittelet omia teoksia galleriamaisesti.
Sivun pitää nimenomaan olla kuvapainotteinen, jotta voidaan puhua galleriasta (ei siis foorumi/bloki tms. muu ei kuvasivusto).
Sitten, kun sinulla on luotuna tuo sivu, joko ihan käsin tehty tai jotakin galleriaohjelmaa avuksi käyttäen niin ilmoita taidetta.net tuki-postiin tuo sinun sivusi niin minä lisää sen sinne listaan. Tuossa se kaikessa yksinkertaisuudessaan.
Jos sinulla on kotisivutila mutta tuo gallerian luominen ei syystä tai toisesta onnistu niin netistä löytyy "kotisivuohje" avainsanalla aika paljon apua. Minulla on myös tuo taidetta.net sivun uutisosiolla mainittu tarjous tuosta kotisivupaketista jossa voin asettaa sivullesi galleriamuotoon työsi, joita haluat galleriassasi esittää.
Lisäksi tarjoan uutisen mukaisesti valmiin taidetta.net osoituksen sivulle tyyliin "minna-taiteilija.taidetta.net", joka ohjautuu omalle sivullesi.
Eli, kaikenkaikkiaan kyse on vain linkityksestä, jossa minä kerään tietynaiheisia linkkejä taidetta.net sivulle tätä pyydettäessä.Yleensä kaikille tulee adsl-linjan mukana kotisivutila, jonka käyttämisessä neuvoo ko. operaattori (heidän tukisivu).
Jos näin ei ole tai jos tuo operaatorin tarjoama tila ei kelpaa (jos haluat ajaa jotakin www-sovellusta) niin tuossa minä voin avusta (kts. uutinen). - ajatuksia aiheesta
Eli, kaikenkaikkiaan kyse on vain linkityksestä, jossa minä kerään tietynaiheisia linkkejä taidetta.net sivulle tätä pyydettäessä.Ehkä suomalainen yleisö on sen verran hankalaa, että siitä ei saa irti minkäänlaista palautetta, ennennkuin on myöhäistä.
Olen käynyt taidetta.netissä muutaman kerran. Mielestäni toteutus on hieno ja se toimii hyvin, olisi todella, todella harmi nähdä noin toimivan nettigallerian katoavan. Varsinkin, jos kävijöitä on jo paljon ja palvelu on jo vakiintunut, sillä on potentiaalia saada paremmin mainostaja taakse.
Kuitenkin, nyt kun kerroit lopettavasi ko palvelun tarkastelin sivustoa toiselta kantilta. Sallinet, että kerron muutaman ajatuksen asiasta.
Galleria on tarkoitettu kuvataiteen harrastajille. Koska kyseessä on ilmainen palvelu taiteilijoille, on ainoa tulonlähde siis mainostaminen. Ylläpitokustannusten kattaminen mainostuloilla on hankalaa. Se vaatii aktiivista myyntityötä. Pitää ottaa yhteyttä heihin, joita mainostaminen taiteilijoiden keskuudessa kannattaisi. Ketkä haluaa taiteilijoiden huomion? Taidetarvikeliikkeet, kehystyspalvelut.. ehkä muutama muu. Joten valitsemallesi kohderyhmälle on melko rajatut markkinat. Taiteilijat eivät välttämättä kuluta suuria summia, joten se ei ole kohderyhmänä mahdolliselle mainostajalle Suomessa houkutus.
Entä, jos kohderyhmänä olisi myös ne, joita kiinnostaa ostaa taidetta omalle seinälleen? Toimia eräänlaisena verkkogalleristina, joka ottaa kauttaan myydyn taulun hinnasta pienen provision. Näin palvelu pysyisi ilmaisena niille, jotka haluavat esittää töitään ja jos joku hyötyisi galleriasta myyntitarkoituksessa, saisit asianmukaisen korvauksen vaivannäöllesi. Sellainen vaatisi tietenkin sopimusten allekirjoittamista ym muuta tekemistä ja miettimistä. Mutta töitä tekemättä ja siitä korvausta ottamatta ei selviä.
Tuo linkitys on mainio idea. Ehkäpä voisi etukäteen tehdä jonkinlaisen valmiin pohjan, jolla taiteilijat voisivat _itse_ omat sivustonsa tehdä?
Olet tehnyt hienon ja aikaavievän teon, kun olet pystyttänyt ko sivuston. Mutta olet tehnyt paljon ilmaista työtä. Sanoisin, että sinun olisi hyvä ensin vielä koittaa kerran. Älä kysy muiden mielipiteitä, tai sivustosta tulee sillisalaatti. Tee itse päätökset ja johda sivustoa suuntaan, johon itse haluat. - Nimimerkki 2
Yleensä kaikille tulee adsl-linjan mukana kotisivutila, jonka käyttämisessä neuvoo ko. operaattori (heidän tukisivu).
Jos näin ei ole tai jos tuo operaatorin tarjoama tila ei kelpaa (jos haluat ajaa jotakin www-sovellusta) niin tuossa minä voin avusta (kts. uutinen).tekemään ihan välttävät kotisivut Jos lähetätte niitä kuvia minulle sähköpostiin sekä annatte tunnukset palvelimellenne ja ihan kiitospalkalla.
Edellyttää tosin molemminpuolista luottamista. - tarkka mahdollisista...
Tuli jo pääosin vastattua alla mutta tähän googlerahaa pieni kommentti;
Kokeilin tuota aikoinaan ja otin sivulle googlen mainoksia, joista jouduin alkuun monasti heille tukeen urputtamaan senssimainoksista ja muista aikuisviihteeseen viittamista palveluista, joita pullahti taidetta.net mainostilaan mihin eivät kuulunet (tuonhan saa profiloida).
Sitten, kun homma lähti kulkemaan ja adsense tilille tuli kertymää joku muutama kymppi muutamassa kuukaudessa niin yht. äkkiä tili meni kiinni.. olin kuulemma rikkonut jotakin sääntöä, josta ei aavistustaan automaattipostissa oli alla ettei asiasta voi valittaa.
Sellasta, jäi kokeilut tuohon. Koko heidän hommansa tuntuu jotenkin tyyliltä "raha kelpaa muttei mielellään tilittele toiseen suuntaa". Eli, ei kiinnosta tehdä rahabisnestä enää googlen kanssa.väärinkäytöksistä. Käyttämästäsi osoitteesta sinä et voi klikata noita mainoksia edes tarkistusmielessä tai silloin on vaarassa käydä noin.
Itselläni oli alussa sama ongelma. Kun rakensin noita mainoksia ja asettelin niitä sivuilleni tietenkin tarkistin toimiiko ne ja silloin se piti tehdä esikatselutilassa. Muutaman päivän päästä sitten tuli Googlelta varoitus että olen klikannut itse noita mainoksia.
Selitin heille asia että ymmärtämättömyyttäni näin kävi.
Ongelma on myöskin se että tällä samaisella koneella käy joskus myös muitakin ja he joskus saattavat klikata noita mainoksia jos en ole muistanut heitä siitä kieltää.
Olenkin ihmetllyt että miksihän Google ei ota käyttöön "Käyttäjän keksiä" kuten monissa weblaskureissa jossa omat klikkaukset rekisteröityy pois.
Nyt kuitenkin olen tuohon Adsenseen tosi tyytyväinen kun pelisäännöt on tullut selväksi. Muutaman kerran olen jo tuon sataseni saanut tililleni yhteistyökiitoksien kera tämän 1.5 vuoden aikana kun olen siinä mainostanut.
Sehän edellyttää tietenkin sitä että sivuilla käy vierailijoita ja sen vuoksi kannattaa panostaa tosimielellä siihen idex sivuun että se näyttäisi houkuttelevalta.
Mikä parasta, se taas saa aikaan sen että sivustoni ja sen "liittolaiset"(linkinvaihto) hyötyy siitä kun sivusto luonnollisesti optimoituu koko ajan yhä ylemmäksi hakukriteereissa. Toki sivustoa pitää säännöllisesti päivittääkin.
Olen huomannut että kävijämäärä lisääntyy koko ajan tasaisesti.
Kannattaisi tosiaan harkita uudelleen ja toivon onnea! - taidetta-admin
ajatuksia aiheesta kirjoitti:
Ehkä suomalainen yleisö on sen verran hankalaa, että siitä ei saa irti minkäänlaista palautetta, ennennkuin on myöhäistä.
Olen käynyt taidetta.netissä muutaman kerran. Mielestäni toteutus on hieno ja se toimii hyvin, olisi todella, todella harmi nähdä noin toimivan nettigallerian katoavan. Varsinkin, jos kävijöitä on jo paljon ja palvelu on jo vakiintunut, sillä on potentiaalia saada paremmin mainostaja taakse.
Kuitenkin, nyt kun kerroit lopettavasi ko palvelun tarkastelin sivustoa toiselta kantilta. Sallinet, että kerron muutaman ajatuksen asiasta.
Galleria on tarkoitettu kuvataiteen harrastajille. Koska kyseessä on ilmainen palvelu taiteilijoille, on ainoa tulonlähde siis mainostaminen. Ylläpitokustannusten kattaminen mainostuloilla on hankalaa. Se vaatii aktiivista myyntityötä. Pitää ottaa yhteyttä heihin, joita mainostaminen taiteilijoiden keskuudessa kannattaisi. Ketkä haluaa taiteilijoiden huomion? Taidetarvikeliikkeet, kehystyspalvelut.. ehkä muutama muu. Joten valitsemallesi kohderyhmälle on melko rajatut markkinat. Taiteilijat eivät välttämättä kuluta suuria summia, joten se ei ole kohderyhmänä mahdolliselle mainostajalle Suomessa houkutus.
Entä, jos kohderyhmänä olisi myös ne, joita kiinnostaa ostaa taidetta omalle seinälleen? Toimia eräänlaisena verkkogalleristina, joka ottaa kauttaan myydyn taulun hinnasta pienen provision. Näin palvelu pysyisi ilmaisena niille, jotka haluavat esittää töitään ja jos joku hyötyisi galleriasta myyntitarkoituksessa, saisit asianmukaisen korvauksen vaivannäöllesi. Sellainen vaatisi tietenkin sopimusten allekirjoittamista ym muuta tekemistä ja miettimistä. Mutta töitä tekemättä ja siitä korvausta ottamatta ei selviä.
Tuo linkitys on mainio idea. Ehkäpä voisi etukäteen tehdä jonkinlaisen valmiin pohjan, jolla taiteilijat voisivat _itse_ omat sivustonsa tehdä?
Olet tehnyt hienon ja aikaavievän teon, kun olet pystyttänyt ko sivuston. Mutta olet tehnyt paljon ilmaista työtä. Sanoisin, että sinun olisi hyvä ensin vielä koittaa kerran. Älä kysy muiden mielipiteitä, tai sivustosta tulee sillisalaatti. Tee itse päätökset ja johda sivustoa suuntaan, johon itse haluat.Toki, raha on tärkeä elementti tuossakin hommassa mutta vaikken nyt varakas olekaan niin ei tuo rahasta ole kiinni. Periaatteessa tuo galleria pyörii ihan 120 euron vuosibudjetilla jos ihan perusasioista lähdetään. Tuolla budjetilla ei tosin paljoa laajennuta mutta 100 taiteilijan galleriana toimisi hyvin. Nyt budjetti on kyllä moninkertainen mutta ongelma on jo työmäärä, jonka suurempi laajentuminen tuottaisi.
Varsinainen ongelma lähtee nyt laajentumisesta, kun tuon kokoisella gallerialla ei ole oikeen isompaa markkina-asemaa edes henkisessä sivistyksessä. Gallerian työmäärä kasvaa exponentiaalisesti uusien ominaisuuksien tullessa kehiin kuten foorumit tms. interraktiiviset piirteet. Tietoturvaongelmat on ainainen riesa, spämmiä ja muuta tihutyötä heti luvassa jos vaan aukko siihen löytyy.
Eli, työ jonka tuohon investoin ei oikein nyt valitettavasti tunnu järkevältä ottaen huomioon melko pienen käyttöasteen (noin 75 kävijää päivässä). Mielellläni nyt muuttaisin toiminnan enempi yhteistyöksi, jossa galleristit ylläpitävät kokonaan oman galleriansa ja minä koetan olla se yhdistävä tekijä galleristien välillä (linkkilistat ym. interaktiivinen toiminta).
Tuolla tavalla galleria voisi helposti laajentua yli 1000 taiteilijan galleriaksi, taideyhteisöksi.
Vapaaehtoisvoin kotisivuohjeet jne. ihan jo yhteishengen luomiseksi. - taidetta-admin
Nimimerkki 2 kirjoitti:
tekemään ihan välttävät kotisivut Jos lähetätte niitä kuvia minulle sähköpostiin sekä annatte tunnukset palvelimellenne ja ihan kiitospalkalla.
Edellyttää tosin molemminpuolista luottamista.En suosittele kenellekään tunnusten välittämistä kolmannelle osapuolelle, joka usein kielletään jo palvelun käyttösäännöissä. Parempi tapa on laittaa lyhyt ohje kuinka nuo sivut tehdään esim. muodostamalla omalle kotisivulle how-to ohje aiheesta.
Muuten kyllä kannatan ajatusta vaikka työtä ei nyt tarvitse tehdä ilmaiseksi vaan esim. pikkupalkkio on mielestäni rehtiä touhua, kun pyydetään jotakin tekemään mitä ei itse osaa.
Valmiin sivun voi sitten lähettää vaikka spostissa asiakkaalle, jonka tulee osata laittaa se kotisivutilaansa (operaattorin ohjeet). - Nimimerkki 2
En suosittele kenellekään tunnusten välittämistä kolmannelle osapuolelle, joka usein kielletään jo palvelun käyttösäännöissä. Parempi tapa on laittaa lyhyt ohje kuinka nuo sivut tehdään esim. muodostamalla omalle kotisivulle how-to ohje aiheesta.
Muuten kyllä kannatan ajatusta vaikka työtä ei nyt tarvitse tehdä ilmaiseksi vaan esim. pikkupalkkio on mielestäni rehtiä touhua, kun pyydetään jotakin tekemään mitä ei itse osaa.
Valmiin sivun voi sitten lähettää vaikka spostissa asiakkaalle, jonka tulee osata laittaa se kotisivutilaansa (operaattorin ohjeet).todellisuudessa parempi idea. Nykyaikana ei voi juurikaan keneen oudompaan ihmiseen luottaa varsinkaan tääl netissä.
Se pieni palkkiokin olisi ihan mukava saada tosiaan. Loppupeleissähän tuosta kuitenkin on jonkin verran kulunkeja jos ihan laskemaan alkaa.
Kiitti huomiosta! - taidetta-admin
ajatuksia aiheesta kirjoitti:
Ehkä suomalainen yleisö on sen verran hankalaa, että siitä ei saa irti minkäänlaista palautetta, ennennkuin on myöhäistä.
Olet tehnyt hienon ja aikaavievän teon, kun olet pystyttänyt ko sivuston. Mutta olet tehnyt paljon ilmaista työtä. Sanoisin, että sinun olisi hyvä ensin vielä koittaa kerran. Älä kysy muiden mielipiteitä, tai sivustosta tulee sillisalaatti. Tee itse päätökset ja johda sivustoa suuntaan, johon itse haluat.Tuossa mainostamis ansaintalogiikassa on nyt päällä sellainen muna-kana ongelma. Eli, jotta mainostajien kiinnostus olisi taattu pitäisi gallerian olla PALJON isompi ja se taas vaatisi huomattavan määrän resursseja ja uskoa etenemiseen.
Palvelin voimaa on käytössä mutta se ei valitettavasti ratkaise näitä isompia ongelmia, joita gallerian laajentaminen vaatisi.
Minulla tuo usko on hiipunut eikä noita työresusseja ole pahemmin enempää käytössä. Eli, jotakin tuossa rakenteessa pitää nyt muuttaa ja ajattelin tuota avoimuutta lisätä tässä siirtämällä ison osan ylläpidosta galleristeille itselleen. - taidetta-admin
tarkka mahdollisista... kirjoitti:
väärinkäytöksistä. Käyttämästäsi osoitteesta sinä et voi klikata noita mainoksia edes tarkistusmielessä tai silloin on vaarassa käydä noin.
Itselläni oli alussa sama ongelma. Kun rakensin noita mainoksia ja asettelin niitä sivuilleni tietenkin tarkistin toimiiko ne ja silloin se piti tehdä esikatselutilassa. Muutaman päivän päästä sitten tuli Googlelta varoitus että olen klikannut itse noita mainoksia.
Selitin heille asia että ymmärtämättömyyttäni näin kävi.
Ongelma on myöskin se että tällä samaisella koneella käy joskus myös muitakin ja he joskus saattavat klikata noita mainoksia jos en ole muistanut heitä siitä kieltää.
Olenkin ihmetllyt että miksihän Google ei ota käyttöön "Käyttäjän keksiä" kuten monissa weblaskureissa jossa omat klikkaukset rekisteröityy pois.
Nyt kuitenkin olen tuohon Adsenseen tosi tyytyväinen kun pelisäännöt on tullut selväksi. Muutaman kerran olen jo tuon sataseni saanut tililleni yhteistyökiitoksien kera tämän 1.5 vuoden aikana kun olen siinä mainostanut.
Sehän edellyttää tietenkin sitä että sivuilla käy vierailijoita ja sen vuoksi kannattaa panostaa tosimielellä siihen idex sivuun että se näyttäisi houkuttelevalta.
Mikä parasta, se taas saa aikaan sen että sivustoni ja sen "liittolaiset"(linkinvaihto) hyötyy siitä kun sivusto luonnollisesti optimoituu koko ajan yhä ylemmäksi hakukriteereissa. Toki sivustoa pitää säännöllisesti päivittääkin.
Olen huomannut että kävijämäärä lisääntyy koko ajan tasaisesti.
Kannattaisi tosiaan harkita uudelleen ja toivon onnea!Olen (olin) kyllä tietoinen noista pääperiaatteista ja ihan hyväksyttävää saada nootia jostakin, jota ei saa tehdä.. mutta
Luottamus menee palveluun, jossa ei kerrota syytä tilin sulkemiselle eikä asiasta voi valittaa. Sellainen touhu on minun silmissä melko kyseenalaista omavaltaisuutta eikä kestä päivänvaloa.
Ainoa syy miksi google noin toimii on se, että se voi niin tehdä.. ei hyvä konsepti kokonaisuudessaan.
- taidetta-admin
Eli, www osoitteena "www.taidetta.net" ei lopu vaan gallerian ylläpito Taidetta.Net sivuston toimesta päättyy viimeistään 2009/2010 vaihteessa.
Tuohon aikaan mennessä kaikkien galleristien tulisi muodostaa omat www sivut, joilla esitettynä oma galleria. Nuo omat sivut saa sitten linkiksi taidetta.net sivulle samoin kuin nyt jo ovat. Kaikki halukkaat taiteilijasielut voivat tehdä samoin kunhan taidetyyli on jollakin tavoin teeman mukainen. Nykyiseeen tyyliin voi tutustua sivultolla esillä olevaan galleriaan.
Koetan kyllä laventaa tyylilajeja, jotta kaikilla olisi mahdollisuus linkittäää omat sivunsa taidetta.net sivustolle. Todennäköisesti laitan sinne linkitysohjelman, jonka suomalla tunnuksella tuon linkin voi tehdä itsekin mutta toistaiseksi asia menee manuaalisesti tuen kautta.
Sitten, kysymykseen "Miksi pitäs linkittää?"
Ei tarvitsekaan mutta jos haluat hyötyä siitä, että sinun sivusi on linkitettynä sivulle jossa jo ennestään webissä tunnettuja linkkkejä niin kannattaa kyllä. Varsinkin, kun palvelu on edelleenkin maksuton (mainoslinkit maksullisia).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864660Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093847Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1843673Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692098Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301162
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1481109- 501020
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914