XYY-syndrooman vaikutus mieheen

Sirpale87

Onko kellään kokemuksia XYY-miehistä? Miesystävälläni on kyseinen poikkeavuus ja hankin aiheesta itse lisätietoa mutta melko huonosti tuota löytyy ainakin suomenkielellä. Onko tuo perinnöllistä? Lukemani mukaan ei mutta mies sanoi sen olevan perinnöllistä, kun aiheesta lyhyesti keskustelimme. Tietäneekö itsekään...?

Kuinka suuri mahdollisuus on siihen, että mies on hedelmätön tai edes joitain ongelmia esiintyy?

Olemme puhuneet lapsista tosin suhde on niin uusi, että ei mitenkään vakavasti. Lähinnä tulevaisuutta ajatellen ja me molemmat haluamme lapsia. En usko miehen edes ottaneen kunnolla selvää poikkeavuudestaan, joten en haluaisi vielä tässä vaiheessa keskustella näin vakavasta asiasta sen enempää.

Minulle ei ole ongelma että miesystäväni on "erityinen" mutta tuo hedelmällisyys asia alkoi hieman vaivaamaan minua.

Jos sinulla on kokemuksia XYY-miehistä niin ole kiltti ja kerro minulle.

7

3139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XYY ei ole periytyvää, ei vaikuta hedelmällisyyteen ja vaikuttaa aikuiseen mieheen ja pojan kehitykseen niin vähän, että havaitaan yleensä "vahingossa", jonkun muun tutkimuksen yhteydessä.

• kokemukset

Mikäli minä olen oikein ymmärtänyt, näillä miehillä mahdollisuus saada omia biologisia lapsia on heikentynyt.

Ei periydy, vaan sattumaa, että tulee tuo ylimääräinen kromosomi mukaan. Syndrooma saattaa jäädä jopa diagnosoimatta, koska ulkomuoto yms. ei muutu. Usein vasta lapsentekovaiheessa - kun tulee ongelmia - todetaan tämä.

Tuntemallani miehellä on tämä syndrooma. Ei näy ulospäin mitenkään, mutta lapset (2kpl) on tehty luovutetuilla sukusoluilla. Ovat vain silti niin isänsä näköisiä. Tässä tapauksessa siittiöitä ei ollut laisinkaan. Niitä kuulemma saattaa olla muutamia, mutta hänen tapauksessaan ei.

Eli valitettavasti lapsenteossa saattaa tulla vaikeuksia :(

• kaksi asiaa

nimittain XXY-miehet (=Klinefelterin oireyhtymä) ja XYY-miehet (ap.kirjoittajan kysymä tila). XXY-miehillä testosteronituotanto on heikompaa eikä sukusoluja esiinny, eli lastenhankinnassa täytyykin käyttää luovutettuja sukusoluja. XYY-miehet voivat saada normaaliin tapaan lapsia kuten alla olevasta linkistä käy ilmi. Klinefelter-miehet ovat usein hentorakenteisia ja keskimääräistä pidempiä.

• Sirpale87
        kaksi asiaa kirjoitti:

nimittain XXY-miehet (=Klinefelterin oireyhtymä) ja XYY-miehet (ap.kirjoittajan kysymä tila). XXY-miehillä testosteronituotanto on heikompaa eikä sukusoluja esiinny, eli lastenhankinnassa täytyykin käyttää luovutettuja sukusoluja. XYY-miehet voivat saada normaaliin tapaan lapsia kuten alla olevasta linkistä käy ilmi. Klinefelter-miehet ovat usein hentorakenteisia ja keskimääräistä pidempiä.

Iso kiitos sinulle. Olen lukenut kyseisen linkin mutta olen jotenkin kuitenkin onnistunut sotkemaan nuo kaksi asiaa keskenään. Luin jutun uudestaan ja olen todella helpottunut. Onneksi asia selvisi ennen kuin ehdin avata suutani asiasta...Kiitos :)

• kokemukset
        kaksi asiaa kirjoitti:

Kiitos korjauksesta. Näinhän se tietty on. Myönnän erehdykseni. XXY se on tällä miehellä, muistan tuon oireyhtymän nimen, kun kertoi.

• Nimetön
    • Sisupoika

Juu olen xxy mies

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      85
      1937
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1529
    3. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      57
      1202
    4. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      76
      1090
    5. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      72
      1063
    6. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      25
      1015
    7. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      59
      1001
    8. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      940
    9. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37
      829
    10. Teki mieli

Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      38
      779
    Aihe