Onko kellään kokemuksia XYY-miehistä? Miesystävälläni on kyseinen poikkeavuus ja hankin aiheesta itse lisätietoa mutta melko huonosti tuota löytyy ainakin suomenkielellä. Onko tuo perinnöllistä? Lukemani mukaan ei mutta mies sanoi sen olevan perinnöllistä, kun aiheesta lyhyesti keskustelimme. Tietäneekö itsekään...?
Kuinka suuri mahdollisuus on siihen, että mies on hedelmätön tai edes joitain ongelmia esiintyy?
Olemme puhuneet lapsista tosin suhde on niin uusi, että ei mitenkään vakavasti. Lähinnä tulevaisuutta ajatellen ja me molemmat haluamme lapsia. En usko miehen edes ottaneen kunnolla selvää poikkeavuudestaan, joten en haluaisi vielä tässä vaiheessa keskustella näin vakavasta asiasta sen enempää.
Minulle ei ole ongelma että miesystäväni on "erityinen" mutta tuo hedelmällisyys asia alkoi hieman vaivaamaan minua.
Jos sinulla on kokemuksia XYY-miehistä niin ole kiltti ja kerro minulle.
XYY-syndrooman vaikutus mieheen
7
3046
Vastaukset
XYY ei ole periytyvää, ei vaikuta hedelmällisyyteen ja vaikuttaa aikuiseen mieheen ja pojan kehitykseen niin vähän, että havaitaan yleensä "vahingossa", jonkun muun tutkimuksen yhteydessä.
- kokemukset
Mikäli minä olen oikein ymmärtänyt, näillä miehillä mahdollisuus saada omia biologisia lapsia on heikentynyt.
Ei periydy, vaan sattumaa, että tulee tuo ylimääräinen kromosomi mukaan. Syndrooma saattaa jäädä jopa diagnosoimatta, koska ulkomuoto yms. ei muutu. Usein vasta lapsentekovaiheessa - kun tulee ongelmia - todetaan tämä.
Tuntemallani miehellä on tämä syndrooma. Ei näy ulospäin mitenkään, mutta lapset (2kpl) on tehty luovutetuilla sukusoluilla. Ovat vain silti niin isänsä näköisiä. Tässä tapauksessa siittiöitä ei ollut laisinkaan. Niitä kuulemma saattaa olla muutamia, mutta hänen tapauksessaan ei.
Eli valitettavasti lapsenteossa saattaa tulla vaikeuksia :(- kaksi asiaa
nimittain XXY-miehet (=Klinefelterin oireyhtymä) ja XYY-miehet (ap.kirjoittajan kysymä tila). XXY-miehillä testosteronituotanto on heikompaa eikä sukusoluja esiinny, eli lastenhankinnassa täytyykin käyttää luovutettuja sukusoluja. XYY-miehet voivat saada normaaliin tapaan lapsia kuten alla olevasta linkistä käy ilmi. Klinefelter-miehet ovat usein hentorakenteisia ja keskimääräistä pidempiä.
- Sirpale87
kaksi asiaa kirjoitti:
nimittain XXY-miehet (=Klinefelterin oireyhtymä) ja XYY-miehet (ap.kirjoittajan kysymä tila). XXY-miehillä testosteronituotanto on heikompaa eikä sukusoluja esiinny, eli lastenhankinnassa täytyykin käyttää luovutettuja sukusoluja. XYY-miehet voivat saada normaaliin tapaan lapsia kuten alla olevasta linkistä käy ilmi. Klinefelter-miehet ovat usein hentorakenteisia ja keskimääräistä pidempiä.
Iso kiitos sinulle. Olen lukenut kyseisen linkin mutta olen jotenkin kuitenkin onnistunut sotkemaan nuo kaksi asiaa keskenään. Luin jutun uudestaan ja olen todella helpottunut. Onneksi asia selvisi ennen kuin ehdin avata suutani asiasta...Kiitos :)
- kokemukset
kaksi asiaa kirjoitti:
Kiitos korjauksesta. Näinhän se tietty on. Myönnän erehdykseni. XXY se on tällä miehellä, muistan tuon oireyhtymän nimen, kun kertoi.
- Nimetön
Tulin uteliaaksi, koska serkullani on erilainen kromosomipoikkeama sukusoluissaan.
Väestöliiton artikkelin kirjoituspäivää en löytänyt, mutta ilmeisesti juttu on ajantasainen.
XYY-kromosomisto tulee miehelle sattumanvaraisesti, ei siis ole periytyvä. Se ei myöskään aiheuta lapsettomuutta.
http://www.vaestoliitto.fi/perinnollisyys/tietolehtiset/47_xyy_kun_pojalla_on_ylimaarain/
Tässä linkki: - Sisupoika
Juu olen xxy mies
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453603Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503215Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4452506Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2551559- 861304
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321223Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1411150