Stereovahvistimessani on 4-kaiutinulostuloa Ax2 ja Bx2, siis vanhanaikainen sokeripalaliitin kyseessä. Olen kytkenyt toisen kauiuttimen porttiinn a ja toisen porttiin b. Vahvistimessa on erikseen säätönappi mono/stereo. Painaessani monon päälle ei äänen laadussa juurikaan huomaa eroa cd:tä kuunnellessa. Onko kaiuttimet kytketty oikein? Vai onko näin että stereovahvistin toistaa kaiken stereona mikäli molemmat kaiuttimet ovat kytkettynä, eikä mono näpppäin ole päällä. Siis vahvarissa päällekkäin kahdelle kaiuttimille paikat kanavaan A. Ja kahdelle kajarille paikat portissa B. Onko jotain kytkemntä vinkkejä??
Strereo/mono
3
556
Vastaukset
- ville_savolainen
ne on nyt väärin kytketty. A - lähtöön molemmat kovaääniset tai sitten molemmat B-lähtöön.
- tomaattimies
onko vahvarissa sellainen katkaisija, missä lukee A / B tai jotain sinnepäin?
kokeile ihmeessä laittaa kajarit joko A-linjaan tai B-linjaan. ei siis a:ta ja b:ta ristiin tms.
niissä lähdöissä pitäisi lukea vielä sekin, onko lähtö oikea vai vasen. muista laittaa vielä kajarinpiuhatkin kulkemaan vahvarin plussasta kajarin plussaan...
se vahvari on tehty sillein, että edestä katsottuna vasen puoli on vasen kanava. - Nimetön
Siis ymmärsinkö oikein että ku kuuntelet cd:tä, niin et huomaa äänenlaadussa eroa, vaikka painaisit monon päälle tai pois? Jos on näin niin mono-painike auttaa vain radiota kuunnellessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5687413Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3312795Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3872054- 1271264
- 311223
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41159- 911026
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1021022Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h641003- 44872