Nyt kyllä pittää siellä ylä-asteella rehtorin tomeroitua ja ryhtyä heti järjestämään koulun puolesta valvontaa S-marketin pihalle kun koulut iltapäivällä päättyvät. Kaupan pihalle kokoontuu päivittäin 15-20 koululaisen porukka tupakoimaan ja syleksimään. Varmasti ei siinä sakissa ole yhtään täysi-ikäistä. Koulun pitää ottaa vastuu näistä pössyttelijöistä ja tehtävä loppu tuommosesta hommasta. Jos meikäläinen niille huomauttaa asiasta niin noituuvat ja huorittelevat päin naamaa. Herätys siellä koulun kansliassa. Ei liene kovin vaikea asia hoidettavaksi?
Tupakoivat koululaiset
136
13962
Vastaukset
- voe irma rakas...
Tämä keskustelupalstahan on varmasti se mistä Tuupalan koulun rehtorit käyvät palautetta lukemassa... Meneppäs vaikka Kuhmon kaupungin sivuille www.kuhmo.fi ja ota selvää oikeille reiteille mistä voit asiaa ajaa... Ja toisekseen eikai se koulun tehtävä ole valvoa että missä ja mitä lapset tekevät KOULU AJAN, ja KOULU ALUEEN ulkopuolella... eiköhän se ole vanhempien tehtävä...
- pär saukko
kotimatka on myös koulu aikaa! ja jos en ole ihan väärässä niin luulen ettei kukaan heistä asu s-marketissa. ja koulu aika on 8-16, on niitä jälki-istuntoja jaettu ennen neljää tapahtuneesta tupakoinnista kaupungilla.
- Nimetön
LOPETIN KÄYNNIT KO. MARKETISSA JUURI TUPAKOIVIEN, SUUTAAN SOITTAVIEN HAMPUUSIEN TAKIA. LUULISI ASIAN KAUPPIASTAKIN KIINNOSTAVAN!
Nimetön kirjoitti:
LOPETIN KÄYNNIT KO. MARKETISSA JUURI TUPAKOIVIEN, SUUTAAN SOITTAVIEN HAMPUUSIEN TAKIA. LUULISI ASIAN KAUPPIASTAKIN KIINNOSTAVAN!
Tupakoivat teinarit olivat sillä tontilla(tonteilla) jo aikoja ennen markettia. Oli röksä, jossa bändit harjoittelivat ja mörskä, missä oli yläasteen tupakkipaikka.
Lisäksi Teboilin takana oli hyvä paikka kessutella, mutta sinne saattoi silloin tällöin iskeä välituntivalvonnan kaukopartio. Nykyään Teboilkin on pistetty kylmäksi.- Irma
Hyvä että annoit vinkin. Empä tosiaan hoksanna että voipi palautetta kaupungin-sivujen kautta laittaa rehtorille. Näin tein, toivottavasti asia saa aikaan toimenpiteitä. Kiitos vinkistä vielä kerran.
- eikö siellä
k0rh0nen kirjoitti:
Tupakoivat teinarit olivat sillä tontilla(tonteilla) jo aikoja ennen markettia. Oli röksä, jossa bändit harjoittelivat ja mörskä, missä oli yläasteen tupakkipaikka.
Lisäksi Teboilin takana oli hyvä paikka kessutella, mutta sinne saattoi silloin tällöin iskeä välituntivalvonnan kaukopartio. Nykyään Teboilkin on pistetty kylmäksi.röksällä, siis se lähempi talo nestettä, löytyny jonkin sortin kidutuskammio tai sm vehkeet? tulihan tuolla käytyä, enpä huomannu. keväällä asukkaat otti grillikauteen varaslähdön, ainakin ro"""a grillasi kainuuntien puolella lumihangessa huhtikuun puolella. oli se aikaa se...
- ...............
Kyllä se rehtorillekkin menee viesti tätä kautta. Ole huoleti.
Asiaan puututaan välittömästi ja järein ottein heti! - Jouni Pirinen
Nimetön kirjoitti:
Sain jälleen vinkin tällä palstalla käydystä S-markettia koskevasta keskustelusta. Vastaan nuorten tupakan hankkimista ja tupakanpolttoa koskevaan osioon. Ensin pieni alustus. Mielestäni vastuu nuorten kasvatuksesta ja käyttäytymisen opetuksesta on vanhemmilla. Nuorten käyttäytyminen on tyypillistä aikuisten tapojen matkimista kun itsenäistyminen on murrosiän myötä alkanut. Silloin nuorten omat vanhemmat ovat jo ns. "pihalla" kasvatustyöstä. Kuten jo viime syksynä mainitsin tällä palstalla, olemme mekin joutuneet ottamaan osaa nuorten tapakasvatukseen ja kaikenlaisia kieltoja on kokeiltu. Halusimme mm. kieltää tupakan polton S-marketin alueella kokonaan ja kaikilta, myös aikuisilta. Se meni pieleen juuri aikuisten takia. He vähät välitti kiellosta ja polttelivat myymälän edustalla roskisten ääressä ja saivat aikaan pari tulipalon alkuakin työntämällä tupakan tumpit roskiksiin. Oppi nuorille lähtee näistä ihmisistä tyyliin "jos tuo saa tehdä näin niin miksi en minäkin". Totesimme että aihe on vaikea ja laitoimme s-marketin alueelle roskikset joissa on tupakan tumpeille oma säiliönsä ja siirsimme ne pois oviaukon kohdalta. Tällä ratkaisulla pyrimme estämään tulipaloriskin ja pihojen sotkemisen tupakan tumpeilla. Valvontaan ei meidän resursimme riitä. Mitä tulee Korhosen viestiin että kauppa mieluummin myy tupakkaa alaikäisille kuin valvoo varastamista, ei pidä paikkaansa. Laki kieltää yksiselitteisesti alaikäisille myynnin ja meillä sitä valvotaan kassoilla papereita kysymällä. Henkilökuntamme suorittaa myös ikärajapassin, jokainen, jossa nämä asiat tulevat selvästi esille.
Vastaan mielelläni asiaa koskeviin kysymyksiin myös työaikana s-marketissa.
Toivotan omasta ja henkilökuntani puoelsta hyvää alkavaa kevättä kaikille.
Terv. Jouni Pirinen - ¤
Irma kirjoitti:
Hyvä että annoit vinkin. Empä tosiaan hoksanna että voipi palautetta kaupungin-sivujen kautta laittaa rehtorille. Näin tein, toivottavasti asia saa aikaan toimenpiteitä. Kiitos vinkistä vielä kerran.
,
- lejo
Nimetön kirjoitti:
vai hampuusit
- Kielletty alle 18 -vuotiailta
Poliiseilla on enemmän toimivaltaa S-marketin pihalla kuin rehtoreilla ja muilla opettajilla.
Poliisit vain kysymään paperit ja kirjoittamaan oikeat sakot. Eihän alle 18 vuotiaalla voi tupakkaa olla. Kyllä muutaman sakkokierroksen jälkeen alkaa ainakin paikka muuttumaan eivätkä enää sinua häiritse.- ....
Kukakahan heille mahtaa ostaa tupakkaa kun ei ikä riitä? Vai pöllivätköhän jonkun kotoa?
.... kirjoitti:
Kukakahan heille mahtaa ostaa tupakkaa kun ei ikä riitä? Vai pöllivätköhän jonkun kotoa?
Ennesvanhaan sai kyllä tupakkaa paikasta kuin paikasta yläasteikäisenä. Ehkäpä kauppiaat mieluummin myyvät kuin kyttäävät varastelevia teinareita.
- Toope
että poliisin antama 7euron sakko kenenkään tupakointia vähentää!?
- ei tupakkaa
.... kirjoitti:
hyvä kysästä myös niiltä vanhemmilta jotka antavat luvan poltella kotonakin, eikä vain muiden nurkilla ja vielä itsekin käryyttelevät autoissa..niin mistäpä ne lapset oppivat????
- isät
.... kirjoitti:
äet ostaa
- thoomas
ei tupakkaa kirjoitti:
hyvä kysästä myös niiltä vanhemmilta jotka antavat luvan poltella kotonakin, eikä vain muiden nurkilla ja vielä itsekin käryyttelevät autoissa..niin mistäpä ne lapset oppivat????
enne veivät häeriköt kasvatislaitöksiin
- oppijaikäkaikki
.... kirjoitti:
Tumppeja keräävät roskiksista tai tupakka astioista ja tekevät sätkät niistä:(Olempa nähnyt sähkötupakkaa posket lommollaan polttelevan ala-asteikäsen..kukahan sille on ostanut kyseisen tuotteen?
- kuntoon
Uusi laki hoitelee. Siinä kielletään tupakointi sellaisissa tiloissa, joissa saattaa olla alikäisiä.
- pojaat
kaljatarjoilukun vielä olisi
- kyllä
Puhut ihan asiaa, mutta koulu ei ole enää vastuussa koulun jälkeen siitä mitä lapsukaiset tekevät koulun alueen ulkopuolella. Eikä sitä tupakointia yksin koulun avulla saada loppumaan,vanhemmat ovat päävasttuussa lasten kasavtuksesta ja hyvin tapojen sekä terveellisten elämäntapojen opettajina.Joten vanhempien pitää myös tomeroitua!
Yläkoululaiset kyllä polttavat tupakkaa koulupäivän aikaan, ihan koulun alueellakin, eikä koulu saa sitäkään kuriin, mistä sitten johtuneekin?- on
eli kuules, kouluaika on MYÖS koulumatkat. Kun nuori on koulun päättymisen jälkeen saapunut kotiin, vastuu päättyy siihen.
- klui
on kirjoitti:
eli kuules, kouluaika on MYÖS koulumatkat. Kun nuori on koulun päättymisen jälkeen saapunut kotiin, vastuu päättyy siihen.
Kun nuori jää Kaupungille maleksimaan tunneiksi koulun jälkeen, niin ei ole enää kouluaikaa, eikä esim. koulun vakuutus ole voimassa. Kotiin täytyy mennä suoraan jalyhintä mahdollista reittiä. Silloin on matka on kouluaikaa ja koulun vakuutus voimassa.
- aromaa
on kirjoitti:
tiehän sätkä
- kohinats
Nyt kun vapaan kasvatusten sukupolven nuorten lapset tulevat, niin heilleppä ei sallitakkaan mitä vain, vaan heille tulee olemaankin yllättävän jyrkkä kuri.Se toteutukoon.
Ei sitä uskoisi heidän vanhemmistaan! - rehtori007
mitä helvettiä se sulle kanalle kuuluu
- Voi sentään
Ei s-marketin henkilökunta voi vahtia koko aikaa niitä nuoria eikä ne edes usko, haistattavat vaan. Kyllä pilaavat omat keuhkonsa pilalle jo nuorina, voi lapsiparat!
- sirpa leena
luuletko että ketkään poliisit tai jotkut saakelin rehtorit pystyvät kyttäämään meidän tupakointia.voi helevetin helevetti, ei maha ihan teidän ongelma olla. pitäkää omista asioistanne huoli saatana ! IRMA, voisitko sitten rakennuttaa tuupalan läheisyyteen meille nuorille oman tupakointi paikan, niin eipähän kukaan sitten siinä ässällä polttaisi ! tupakin ja alkohin saatavuus on nykyään niin helppoa, se on kuule vittu yks puhelu ja saat mitä haluat. terveisin tupruttelevat TEINARIT.
- unelm a
onks sul joku söpö poiccis 24wee joka hakee?
- vai mitä?
Pakkohan ton on olla trolli ja jos ei ole, niin suosittelen, että pysyt siellä koulun penkillä, kun et osaa kirjoittaakkaan.
- ..ei.
Onhan se totta että se on omalla tavallaan inhottavaa siellä ässän nurkilla örmyttää sitä tupakkaa, mutta ku sille ei yksinkertasesti voi tehdä mitään. Kyllähän jo meidän aikaan pari vuotta sitten tietyt opettajan kyttäsivät sinne (mm pilkku) mutta vaikka punasia ropisi niin ei siitä apua ollu. Koululaisten pitäis ite tajuta hankkiutua johonki vähän kauemmas tupakalle, ja jos pitää salassa ruveta polttamaan vanhemmilta niin älkää sit vittu polttako. Jos ette vähän syrjäsempää tupakka ja syleskelypaikkaa löydä ku ässän pihalle, niin menkää joko kotinurkkiin polttamaan tai älkää polttako ennenku ootte 18.
- ...
kiinnostaa ku kilo paskaa. Olin itekki aina siellä kunnes pääsis ylä asteelt
- ,
Kun aamulla menee S-markettiin, ovella tervehtii "läjä" nuoria ja kamalan isot sylky limpit maassa. Kyllä inhottaa kävellä kauppaan, kun tuota siisteyttäkin mielellään harrastaisi. Pitäiskö laittaa sylkykuppi!?
- Esimerkki
, kirjoitti:
Kun aamulla menee S-markettiin, ovella tervehtii "läjä" nuoria ja kamalan isot sylky limpit maassa. Kyllä inhottaa kävellä kauppaan, kun tuota siisteyttäkin mielellään harrastaisi. Pitäiskö laittaa sylkykuppi!?
Kaikki tämä on satoa siitä mitä vanhemmat ovat kylväneet. KASVATUS JA ESIMERKKI.
- ihmepoika
Esimerkki kirjoitti:
Kaikki tämä on satoa siitä mitä vanhemmat ovat kylväneet. KASVATUS JA ESIMERKKI.
pistäkää valvonta kamerat ali-kululle niin kyllä kärähtää
- menetetty sukupolvi
ihmepoika kirjoitti:
Eikös ollutkin niin, että 1960-1970 luvun taitteessa punalipun alla örveltäjät totesivat vapauden tarkoittavan sitä, että joka lapsellekkin rööki suuhun. Helvetti, piti laittaa kouluihin tupakkapaikat. Se oli sitä vapautta. Ääliömäistä. Samat örvelöitten opit heiluttavat tätäkin aikaa. Kaikenmaailman muualta tulleet saisivat sanella, mitä vaikkapa kepulaiset saisivat vapaassa suomessa nykyään tehdä.
- tuolta naapurimaasta
menetetty sukupolvi kirjoitti:
Eikös ollutkin niin, että 1960-1970 luvun taitteessa punalipun alla örveltäjät totesivat vapauden tarkoittavan sitä, että joka lapsellekkin rööki suuhun. Helvetti, piti laittaa kouluihin tupakkapaikat. Se oli sitä vapautta. Ääliömäistä. Samat örvelöitten opit heiluttavat tätäkin aikaa. Kaikenmaailman muualta tulleet saisivat sanella, mitä vaikkapa kepulaiset saisivat vapaassa suomessa nykyään tehdä.
Olemme kai sen jo huomanneet, että opit tulevat lähinaapurimaasta.
- Entinen koululainen.
tuolta naapurimaasta kirjoitti:
Olemme kai sen jo huomanneet, että opit tulevat lähinaapurimaasta.
Omalla kokemuksella voin sanoa, että yläasteella kyllä "muka" yritettiin nuorten tupakointiin vaikuttamaan lähinnä uhkeilemalla et ilmoitetaan poliisille ja ne antaa sakot kerta jälki-istunto ei tehonnu. Sitä ei kyllä minun tietääkseni ole koskaan edes kokeiltu ja mitä uhkailu muka auttaisi teini-ikäisiin.. sehän vain yllyttää tekemään.. Ja sillon kun itse olin siellä niin sain tietää että opettajat ei aio kaäydä aamulla eikä heti koulun jälkeen s-marketilla koska tietävät että siellä on niin monta koululaista polttamassa, eli toisin sanoen ne vain halusi välttää sitä että voisivat edes yrittää vaikuttaa asiaan.. On se vaan jännä homma että siihen ei muka löydy keinoa, tiedän kyllä että se ei helppoa ole kun on kyse itsepäisistä nuorista,mutta varmasti siihen löytyisi jonkinlainen ratkaisu... Ja minun mielestä vastuu kuuluu aikuisille,mutta koulu aikana vastuu on koulun henkilökunnalla.. Itsekkin olin sillon 8 luokalla kerran eemelinpolulla tupakoimassa kun rehtori sattui tulemaan paikalle,kyllä se käski tumpata heti tupakan ja lähteä kotiin,mutta siihen se sitten jäikin.. Koulun henkilökunnan pitäisi pitää kunnon palaveri jossa asiaa puitaisiin enemmän ja mitä viranomaisiin tulee niin ainekin minun kokemuksen mukaan niillä ei hirveemmin sitä työtä ole ellei "paperitöitä" nii hekin voisivat kyllä silloin 15 aikaan liikkua vähän enemmän ja varsinkin s-marketin tienoilla ja vaikka jaella niitä sakkoja.. kyllä sieltä varmaa aineki pari vähentys ja onhan sekin edes se 2 vähemmän..
- IV F
menetetty sukupolvi kirjoitti:
Olen käynyt koulua Kuhmossa 60-70 - luvulla. Tupakointi oli koulun ALUEELLA ehdottomasti kielletty, tarkoitan tässä legendaarista KKK:ta. Toki osasimme kiertää kieltoa : myös koulun alueelta poistuminen koulupäivän aikana oli kielletty , MUTTA, silloisten opettajien autotallien takana käytiin tupakalla, koska alue oli muka piilossa opettajilta..heh heh.
Korostan tässä siis vielä että, silloin Kuhmossa ei tosiaan ollut koululaisille tupakkapaikkoja. - noob!
ihmepoika kirjoitti:
Vitun tyhmä ! -.-
- pa
ihmepoika kirjoitti:
ne revitäään irti
- ..
Enpä kyllä mielelläni asioi kyseisessä kaupassa kolmen aikoihin iltapäivästä kun tämä tupakkarinki kokoontuu siihen ovenpieleen
- vitun pellet 34
no eipä siellä tarvikkaan asioida. ja muista kans että salkkarit on kolmosella 1930 muista vaihtaa kanavaa että ei tarvi valittaa toisten tekemisistä huomenna.
- syliskeliä
kuka sinut pakottaa siihen kolmen aikaan asiontiin... painu vittu muualle jos ei kiinnosta. perkele...
- Todella ottaa pataan
käydä siellä kaupassa kun oven edusta oli täynnä pyöriä että meinasi kompastua niihin ja kaupassa sisälle tulvi tupakansavua ku kersat vetivät kessua posket lommollaan. Ei sinne voi kolmen jälkeen mennä ostoksille, heikurassa on ruvettava käymään
- Lampuoti
jos kauppias ei perusta asiakkaiden mielipiteistä vois maakunta vaihtaa vaihtaa kauppiaan vähemmän leipääntyneeseen, tuoreenpaan tyyppiin. Oikeastaanhan se on minun töissä koska olen ollut maakunnan omistajajäsen 30 vuotta.
- oo
Lampuoti kirjoitti:
jos kauppias ei perusta asiakkaiden mielipiteistä vois maakunta vaihtaa vaihtaa kauppiaan vähemmän leipääntyneeseen, tuoreenpaan tyyppiin. Oikeastaanhan se on minun töissä koska olen ollut maakunnan omistajajäsen 30 vuotta.
kaupan eteen.. (se on jo siellä... .tiedoksi)
- dirk.kant.
Lampuoti kirjoitti:
Se myymälänhoitaja ei välitä mistään muusta kuin rahasta, on yks hailee mitä tapahtuu ja missä kunhan kassat vaan kilisee ja työntekijät näkee nälkäää.
- niimpäjusttiisa
dirk.kant. kirjoitti:
Se myymälänhoitaja ei välitä mistään muusta kuin rahasta, on yks hailee mitä tapahtuu ja missä kunhan kassat vaan kilisee ja työntekijät näkee nälkäää.
no elekkäähän nyt.. tolokku mies se on
- ostajat
niimpäjusttiisa kirjoitti:
no elekkäähän nyt.. tolokku mies se on
paitsi et on omissa maailmoissansa
- Jouni Pirinen
ostajat kirjoitti:
paitsi et on omissa maailmoissansa
Voin kertoa että työsopimuksessani ei lue missään kohtaa että minun pitäisi huolehtia yleisesti lasten ja nuorten kasvatuksesta tai kaitsea "ääliöitä" jotka eivät välitä tupakointikielloista ja jotka siten terrorisoivat muita. Olen tehnyt sen, minkä katson velvollisuudekseni. Se sama velvollisuus on myös teillä. Mitä itse olette tehneet kun olette vastaavia tapauksia kerran nähneet? Veikkaanpa että ette mitään. On helpompaa kirjoittaa nimettömänä nettiin. Siitä ei joudu edes vastuuseen. Mielenkiintoista on myös tuo että löydätte minusta ominaisuuksia joita itse en tiennyt minussa olevan kuten "rahanahneus" ja henkilökunnan nälässä pitäminen. Siitä kannattaa varmaan kirjoitella enemmänkin, onhan se vakavampaa kuin se mitä koululaiset harrastavat S-marketin edustalla. Tämä viestiketjun alkuperäinen, koululaisia koskeva ongelma, ratkeaisi helposti jos vanhemmat vain viitsisivät nähdä vaivaa ja tulla katsomaan koulujen alkaessa tai päättyessä, kenenkä "kakarat" siellä sitä peliä pitävät. Kirjoittaisivat sitten niistä. Ja riittävän monta kertaa kun vanhemmat löytävät oman "kullannuppunsa" S-marketilla tominnassa, voisi ihan oikeasti alkaa tapahtumaankin sitä tapakasvatusta. Tällä pyrin sanomaan teille sen että ei tämä ole asia joka olisi minun yksin hoidettava. Kyllä tämä kuuluu etupäässä vanhempien vastuulle mutta myöskin niiden vastuulle jotka eivät itse noudata mitään tapoja ja antavat siten mallin nuorille.
Peiliin katsominen on joskus hyväksi ja arvostelu ja nimettömänä kirjoittelu on aiheetonta silloin jos itse ei "uskalla" tehdä mitään asioiden korjaamiseksi. Tällaisin miettein tällä kertaa. - Kaupan asiakas
Jouni Pirinen kirjoitti:
Voin kertoa että työsopimuksessani ei lue missään kohtaa että minun pitäisi huolehtia yleisesti lasten ja nuorten kasvatuksesta tai kaitsea "ääliöitä" jotka eivät välitä tupakointikielloista ja jotka siten terrorisoivat muita. Olen tehnyt sen, minkä katson velvollisuudekseni. Se sama velvollisuus on myös teillä. Mitä itse olette tehneet kun olette vastaavia tapauksia kerran nähneet? Veikkaanpa että ette mitään. On helpompaa kirjoittaa nimettömänä nettiin. Siitä ei joudu edes vastuuseen. Mielenkiintoista on myös tuo että löydätte minusta ominaisuuksia joita itse en tiennyt minussa olevan kuten "rahanahneus" ja henkilökunnan nälässä pitäminen. Siitä kannattaa varmaan kirjoitella enemmänkin, onhan se vakavampaa kuin se mitä koululaiset harrastavat S-marketin edustalla. Tämä viestiketjun alkuperäinen, koululaisia koskeva ongelma, ratkeaisi helposti jos vanhemmat vain viitsisivät nähdä vaivaa ja tulla katsomaan koulujen alkaessa tai päättyessä, kenenkä "kakarat" siellä sitä peliä pitävät. Kirjoittaisivat sitten niistä. Ja riittävän monta kertaa kun vanhemmat löytävät oman "kullannuppunsa" S-marketilla tominnassa, voisi ihan oikeasti alkaa tapahtumaankin sitä tapakasvatusta. Tällä pyrin sanomaan teille sen että ei tämä ole asia joka olisi minun yksin hoidettava. Kyllä tämä kuuluu etupäässä vanhempien vastuulle mutta myöskin niiden vastuulle jotka eivät itse noudata mitään tapoja ja antavat siten mallin nuorille.
Peiliin katsominen on joskus hyväksi ja arvostelu ja nimettömänä kirjoittelu on aiheetonta silloin jos itse ei "uskalla" tehdä mitään asioiden korjaamiseksi. Tällaisin miettein tällä kertaa.Tähän tupakkaongelmaan on hyvin yksinkertainen selitys. Tupakka on huumetta ja siitähän teinit saa lisäsytykettä kapinointiin kaikenmaailman sääntöjä vastaan. Koulu maistuu puulta ja opettajat alkavat tuntua ilkeiltä paapojilta, jotka kyttää joka paikassa. Välitunnilla olisi hyvä olla aina pientä touhua niin nämä keskenkasvuiset eivät haluaisi edes ajatella näitä syöpäkääryleitä. Kameravalvontaa lisää, niin ainakin vähenesivät nämäkin rikkeet.
- rva A
Kaupan asiakas kirjoitti:
Tähän tupakkaongelmaan on hyvin yksinkertainen selitys. Tupakka on huumetta ja siitähän teinit saa lisäsytykettä kapinointiin kaikenmaailman sääntöjä vastaan. Koulu maistuu puulta ja opettajat alkavat tuntua ilkeiltä paapojilta, jotka kyttää joka paikassa. Välitunnilla olisi hyvä olla aina pientä touhua niin nämä keskenkasvuiset eivät haluaisi edes ajatella näitä syöpäkääryleitä. Kameravalvontaa lisää, niin ainakin vähenesivät nämäkin rikkeet.
Kun tässä nyt kuitenkin työnantajia ollaan vaikkakin asiakkaan ja jäsenen roolissa niin lienee aika vahva oikeus ottaa kantaa nimellä tai nimimerkillä. Onko se mistään kotoisin että täytyy kellosta katsoa milloin uskaltaa kauppaan mennä, milloin on häiriköt ovien edessä. Joukossa tyhmyys tiivistyy joten eipä ne räkijät jää yhteen prosenttiin, laskuvirhettä on on. Peiliinkatsomista harrastetaan joka päivä, tekemisistään joutuu vastaamaan itsekukin.
- kannattaa!
rva A kirjoitti:
Kun tässä nyt kuitenkin työnantajia ollaan vaikkakin asiakkaan ja jäsenen roolissa niin lienee aika vahva oikeus ottaa kantaa nimellä tai nimimerkillä. Onko se mistään kotoisin että täytyy kellosta katsoa milloin uskaltaa kauppaan mennä, milloin on häiriköt ovien edessä. Joukossa tyhmyys tiivistyy joten eipä ne räkijät jää yhteen prosenttiin, laskuvirhettä on on. Peiliinkatsomista harrastetaan joka päivä, tekemisistään joutuu vastaamaan itsekukin.
Pysy Pirinen vaan tiukkana. Ei ole sinun tehtäväsi kasvattaa kurittomia kakaroita. Meille vanhemmille se kuuluu. Tästä räkyttämisen määrästä voit huomata että kauppa on menestynyt. Kiitos siitä sinullekkin. Kun saisitte vielä sen ABC-aseman tai liikennemyymälän ja isommaksi kauppasi parkkipaikan, joka tahtoo ahtaaksi käydä, niin tulemme Kuhmossa näkemään bensa-asemien ja ruokakaupan uusjaon. Tulee nimittäin olemaan melkoinen ryntäys kun polttoaineet käy myös bonusjärjestelmään! Naurakaa vaan räkyttäjät-katsotaan sitten kun ABC:n pumppu kuhmosta löytyy!
- KENEN?
kannattaa! kirjoitti:
Pysy Pirinen vaan tiukkana. Ei ole sinun tehtäväsi kasvattaa kurittomia kakaroita. Meille vanhemmille se kuuluu. Tästä räkyttämisen määrästä voit huomata että kauppa on menestynyt. Kiitos siitä sinullekkin. Kun saisitte vielä sen ABC-aseman tai liikennemyymälän ja isommaksi kauppasi parkkipaikan, joka tahtoo ahtaaksi käydä, niin tulemme Kuhmossa näkemään bensa-asemien ja ruokakaupan uusjaon. Tulee nimittäin olemaan melkoinen ryntäys kun polttoaineet käy myös bonusjärjestelmään! Naurakaa vaan räkyttäjät-katsotaan sitten kun ABC:n pumppu kuhmosta löytyy!
Mielestäni vastuu tästä häiriköinnistä kuuluu koululle! Koulumatkat molempiin suuntiin ovat koulun vastuulla. Elikkä oppilaat jotka odottelevat bussin saapumista,pyörähtävät siinä kaupalla odottaessaan,ovat vielä koulun vatuulla.
Milloinka yläasteen ja lukion vastuu henkilöt antavat näkemyksensä asiasta tälle palstalle arvioitavaksi? - Vastuullisuutta
KENEN? kirjoitti:
Mielestäni vastuu tästä häiriköinnistä kuuluu koululle! Koulumatkat molempiin suuntiin ovat koulun vastuulla. Elikkä oppilaat jotka odottelevat bussin saapumista,pyörähtävät siinä kaupalla odottaessaan,ovat vielä koulun vatuulla.
Milloinka yläasteen ja lukion vastuu henkilöt antavat näkemyksensä asiasta tälle palstalle arvioitavaksi?Kyllä näille kakaroille on kerrottu tupakan vaarat, mutta eivätpä ne pölkkypäät välitä mistään. Sama laulu vuodesta toiseen. Keväällä koiran paskat ja kouluajan koululaisten p....t. Omatpa on keuhkonsa kun ei mee jakeluun.
- nimetön ;D
Jouni Pirinen kirjoitti:
Peiliin katsominen on joskus hyväksi ja arvostelu ja nimettömänä kirjoittelu on aiheetonta silloin jos itse ei "uskalla" tehdä mitään asioiden korjaamiseksi. Tällaisin miettein tällä kertaa.Onpahan saamaton johtaja sattunu marketille. Kaksi vuotta on hokenu ja vittuillu tuota samaa lorua, eikä mitään ou saannu aikaseksi. Eiköhän se ou kiinteistönomistajan vastuulla, että asiakkaat pääsee turvallisesti kauppaan asioimaan, ihan turhaa siinä on kotia syyttää jos liikkeessä ei johto ole ajantasalla. Ei missään muissa liikeissä ou sammaa onkelmaa.
On kumma kun kaikki huonon kotikasvatuksen saaneet lapsukaiset satuu just kyseiseen liikkeeseen. - Kameljontti
nimetön ;D kirjoitti:
Onpahan saamaton johtaja sattunu marketille. Kaksi vuotta on hokenu ja vittuillu tuota samaa lorua, eikä mitään ou saannu aikaseksi. Eiköhän se ou kiinteistönomistajan vastuulla, että asiakkaat pääsee turvallisesti kauppaan asioimaan, ihan turhaa siinä on kotia syyttää jos liikkeessä ei johto ole ajantasalla. Ei missään muissa liikeissä ou sammaa onkelmaa.
On kumma kun kaikki huonon kotikasvatuksen saaneet lapsukaiset satuu just kyseiseen liikkeeseen.ja tyhmäkin olet kun et älyä että tämä liike on niin sopivasti tupakoitsijoitten hyppysissä. Ongelmaa on omassa päässäsi jos menet kaupan pitäjää haukkumaan, onneton aasi.
- Kontiokadulta
nimetön ;D kirjoitti:
Onpahan saamaton johtaja sattunu marketille. Kaksi vuotta on hokenu ja vittuillu tuota samaa lorua, eikä mitään ou saannu aikaseksi. Eiköhän se ou kiinteistönomistajan vastuulla, että asiakkaat pääsee turvallisesti kauppaan asioimaan, ihan turhaa siinä on kotia syyttää jos liikkeessä ei johto ole ajantasalla. Ei missään muissa liikeissä ou sammaa onkelmaa.
On kumma kun kaikki huonon kotikasvatuksen saaneet lapsukaiset satuu just kyseiseen liikkeeseen.Meillä on siirrytty bonusten keruusta plussapisteitten keruuseen. Ei ole tarvinnut sylkiklönttelä kierrellä. Hyväntuulinen ja aina ystävällinen K-kauppias saa hymyn huulille kommunikointitaidoillaan, hänellä kun on tulos kiinni ammattitaidosta. Niin hieno kuin osuuskauppa-aate on ollutkin aikoinaan niin kovin tuntuu väljähtäneeltä nykyään ainakin näillä raukoilla rajoilla.
- Ilmari Piiparinen
Kontiokadulta kirjoitti:
Meillä on siirrytty bonusten keruusta plussapisteitten keruuseen. Ei ole tarvinnut sylkiklönttelä kierrellä. Hyväntuulinen ja aina ystävällinen K-kauppias saa hymyn huulille kommunikointitaidoillaan, hänellä kun on tulos kiinni ammattitaidosta. Niin hieno kuin osuuskauppa-aate on ollutkin aikoinaan niin kovin tuntuu väljähtäneeltä nykyään ainakin näillä raukoilla rajoilla.
Yhtyn voimakkaasti edelliseen kirjoittajaan
- 1+3=4
Kameljontti kirjoitti:
ja tyhmäkin olet kun et älyä että tämä liike on niin sopivasti tupakoitsijoitten hyppysissä. Ongelmaa on omassa päässäsi jos menet kaupan pitäjää haukkumaan, onneton aasi.
Onko niin, että ainua vaihtoehto on tuupalan koulun lakkauttaminen. Se onnistuu helposti kun mainihet vaan sivistyslautakunnan puheenjohtajallé.
- kaupan vaihto
Kontiokadulta kirjoitti:
Meillä on siirrytty bonusten keruusta plussapisteitten keruuseen. Ei ole tarvinnut sylkiklönttelä kierrellä. Hyväntuulinen ja aina ystävällinen K-kauppias saa hymyn huulille kommunikointitaidoillaan, hänellä kun on tulos kiinni ammattitaidosta. Niin hieno kuin osuuskauppa-aate on ollutkin aikoinaan niin kovin tuntuu väljähtäneeltä nykyään ainakin näillä raukoilla rajoilla.
joo,mutta entäpä k-marketissa nämä papparaiset jotka seisovat kaupan sisäpuolella ikkunan edessä kuin kanat orrella aamusta iltaan.siinä kaupassa ei kukaan tietämättä käy.heti kuuluu että nyt tulee kalle ja nyt tulee lyyti ja vilma.aivan älytöntä kyttäämistä.
- kana orrella
kaupan vaihto kirjoitti:
joo,mutta entäpä k-marketissa nämä papparaiset jotka seisovat kaupan sisäpuolella ikkunan edessä kuin kanat orrella aamusta iltaan.siinä kaupassa ei kukaan tietämättä käy.heti kuuluu että nyt tulee kalle ja nyt tulee lyyti ja vilma.aivan älytöntä kyttäämistä.
Vetääkö ne röökiä ja syleksiivät lattialle Mikäs siinä jos kyttäävät, niillä on varmaankin huono kotikasvatus ja kauppiaallehan ei kuulu kasvatus. vai miten se meni ässässä.
(eikös olekkin hieno selitys kaikelle ikävälle)
Pelottaako, että joku saa kuulla kaljan ostosta. - poekonen
kana orrella kirjoitti:
Vetääkö ne röökiä ja syleksiivät lattialle Mikäs siinä jos kyttäävät, niillä on varmaankin huono kotikasvatus ja kauppiaallehan ei kuulu kasvatus. vai miten se meni ässässä.
(eikös olekkin hieno selitys kaikelle ikävälle)
Pelottaako, että joku saa kuulla kaljan ostosta.Papparaiset neon tämän maan rakentaneen, sodat taistelleet ja meidät ruokkineet yhdessä rollaattorimummojen kanssa. Sitäpaitsi jokainen vanhenemme papparaisiksi ellemme syystä tai toisesta kohtaa noutajaa sitä ennen.
- Das Erste
poekonen kirjoitti:
Papparaiset neon tämän maan rakentaneen, sodat taistelleet ja meidät ruokkineet yhdessä rollaattorimummojen kanssa. Sitäpaitsi jokainen vanhenemme papparaisiksi ellemme syystä tai toisesta kohtaa noutajaa sitä ennen.
jospa se menis perlle pikkuhiljaa tämän osion dokumentit
- ex kuhmolainen
Das Erste kirjoitti:
jospa se menis perlle pikkuhiljaa tämän osion dokumentit
meilläkin yläasteen vieressä s-market ja ongelmia monenmoisia.
varastelua,sotkemista... ja siitä seuraa kaikille koulun oppilaille porttikielto kauppaan. porttikielto voimassa päivittäin
8-16 välisen ajan ja kerralla kestää useita viikkoja. porttikiellon määrää
koulu ei kauppa. voisko sitä kokeilla myös kuhmossa? - 123Nuori82737
ex kuhmolainen kirjoitti:
meilläkin yläasteen vieressä s-market ja ongelmia monenmoisia.
varastelua,sotkemista... ja siitä seuraa kaikille koulun oppilaille porttikielto kauppaan. porttikielto voimassa päivittäin
8-16 välisen ajan ja kerralla kestää useita viikkoja. porttikiellon määrää
koulu ei kauppa. voisko sitä kokeilla myös kuhmossa?Kaikkihan on nykyyän nuorten vika.. Minäkin olen s-marketin edustalla joka aamu mutta poltan kyllä ihan sille tarkoitetulla paikalla enkä ovien edustoilla. Enkä minä usko että tämä on näin iso asia (paitsi tietysti juoru-mummoille joilla ei ole muuta elämää kuin kaupungin nuorten vahtaaminen). Joku mainitse ylempänä että lattiooille syletäään?! Ja turha myymälä päällikköä tästä syyttää hän on huomauttunut meille että siellä polttaakaa missä pitää (merkityillä paikoilla kaupan lähistössä).
ps. haistatan ison vitun kaikille Kyylä-mummoille joilla ei ole elämää. - kontiokadulta
123Nuori82737 kirjoitti:
Kaikkihan on nykyyän nuorten vika.. Minäkin olen s-marketin edustalla joka aamu mutta poltan kyllä ihan sille tarkoitetulla paikalla enkä ovien edustoilla. Enkä minä usko että tämä on näin iso asia (paitsi tietysti juoru-mummoille joilla ei ole muuta elämää kuin kaupungin nuorten vahtaaminen). Joku mainitse ylempänä että lattiooille syletäään?! Ja turha myymälä päällikköä tästä syyttää hän on huomauttunut meille että siellä polttaakaa missä pitää (merkityillä paikoilla kaupan lähistössä).
ps. haistatan ison vitun kaikille Kyylä-mummoille joilla ei ole elämää.hyi hyi mummonpotkija äitiskö opetti haistamaan parastaan
- sykolooki
kontiokadulta kirjoitti:
hyi hyi mummonpotkija äitiskö opetti haistamaan parastaan
merkanttien merkantti sentään
- sitten
123Nuori82737 kirjoitti:
Kaikkihan on nykyyän nuorten vika.. Minäkin olen s-marketin edustalla joka aamu mutta poltan kyllä ihan sille tarkoitetulla paikalla enkä ovien edustoilla. Enkä minä usko että tämä on näin iso asia (paitsi tietysti juoru-mummoille joilla ei ole muuta elämää kuin kaupungin nuorten vahtaaminen). Joku mainitse ylempänä että lattiooille syletäään?! Ja turha myymälä päällikköä tästä syyttää hän on huomauttunut meille että siellä polttaakaa missä pitää (merkityillä paikoilla kaupan lähistössä).
ps. haistatan ison vitun kaikille Kyylä-mummoille joilla ei ole elämää.onkin hyväkäytöksinen kirjoittaja...mistä näitä oikein tulee??
- -x-
123Nuori82737 kirjoitti:
ps. haistatan ison vitun kaikille Kyylä-mummoille joilla ei ole elämää.sitä ammentaa jos ei ole mistä ottaa.
- poisongirl
Lampuoti kirjoitti:
Kauppias on mitä parhain s- marketissa. Ennnemminkin vanhempien tulisi katsoa itseään peiliin ja opettaa lapsilleen hyvissä ajoin käytöstapoja. Paitsi että nämä nuoret tupakoivat he ovat myös röyhkeitä seisotaan tientukkona parkkipaikalle pyrkivien autojen edessä eikä eväkään värähdä vaikka kuinka soittaa riikkaria tai kehoittaa siirtymään edestä, laitetaan suihkuavia energiajuomatölkkejä autojen peräkontille ihan pokkana. Käytöstavat kunniaan!
- nukutty
Kaupan asiakas kirjoitti:
Tähän tupakkaongelmaan on hyvin yksinkertainen selitys. Tupakka on huumetta ja siitähän teinit saa lisäsytykettä kapinointiin kaikenmaailman sääntöjä vastaan. Koulu maistuu puulta ja opettajat alkavat tuntua ilkeiltä paapojilta, jotka kyttää joka paikassa. Välitunnilla olisi hyvä olla aina pientä touhua niin nämä keskenkasvuiset eivät haluaisi edes ajatella näitä syöpäkääryleitä. Kameravalvontaa lisää, niin ainakin vähenesivät nämäkin rikkeet.
vae valvooa
- nuorille elämä
mennä just kolmen aikaan kauppaan? häh... Muistelehan omaa nuoruuttasi. Anna nuorten olla nuoria, toki nuorten tulee kunnioittaa vanhempia. Mutta täällä palstoilla on turha vuodatttaaa....
- kuhgo
-x- kirjoitti:
sitä ammentaa jos ei ole mistä ottaa.
näin on
- Askona Asko
Ruvetkaa koululaiset tupakkalakkoon. Katselkaa muutama kuukausi ilman sätkiä, kun täysikäset aikuiset kantavat laatikkosotalla tarjouskaljaa autoihinsa. Siinä lähtee tupakan himo ja kaljan halu samalla kertaa. Tulevaisuus selkenee.
- Jouni Pirinen
Olen pahoillani jos käsititte viestini niin että te kaikki olisitte näitä "ääliöitä" ja kaikkii vika olisi teissä. Sitä en ole tarkoittanut. Varmaan nuori kaveri joka vastasi tuolla edellä polttavansa siellä missä pitääkin eikä ovien edessä, on osittain oikeassa että kaikesta syytetään nykyään nuoria. Tämäkin kaveri kuitenkin kuuluu niihin 99%:n jotka ymmärtävät asioita. Sitä todisti tuo vastauskin. Tunteenpurkaus vanhempia kohtaan on myös ymmärrettävää. Varmaan kaikilla on ollut tuossa iässä sama juttu. Se mitä näissä viesteissä kannattaisi vältää, on toisten loukkaaminen. Yritän välttää sitä itsekin. Ajatella saa mitä haluaa mutta sitä kannattaa ajatella tarkemmin mitä kirjoittaa toisille luettavaksi. Asiallisella viestillä tuppaa olemaan suurempi vaikutus viestijän arvostukseen kuin sillä joka käyttä joka toisena sanana jotain alatyylin ilmaisua.
Ottakaa nuoretkin kantaa asioihin mutta älkää sortuko noihin alatyylijuttuihin sillä se "leimaa" teidät heti häiriköiksi. Asiallisella tekstillä taas teitä "kuunnellaan" ja teitä arvostetaan.
Terveisin - Nuoren äiti
Jouni Pirinen kirjoitti:
Olen pahoillani jos käsititte viestini niin että te kaikki olisitte näitä "ääliöitä" ja kaikkii vika olisi teissä. Sitä en ole tarkoittanut. Varmaan nuori kaveri joka vastasi tuolla edellä polttavansa siellä missä pitääkin eikä ovien edessä, on osittain oikeassa että kaikesta syytetään nykyään nuoria. Tämäkin kaveri kuitenkin kuuluu niihin 99%:n jotka ymmärtävät asioita. Sitä todisti tuo vastauskin. Tunteenpurkaus vanhempia kohtaan on myös ymmärrettävää. Varmaan kaikilla on ollut tuossa iässä sama juttu. Se mitä näissä viesteissä kannattaisi vältää, on toisten loukkaaminen. Yritän välttää sitä itsekin. Ajatella saa mitä haluaa mutta sitä kannattaa ajatella tarkemmin mitä kirjoittaa toisille luettavaksi. Asiallisella viestillä tuppaa olemaan suurempi vaikutus viestijän arvostukseen kuin sillä joka käyttä joka toisena sanana jotain alatyylin ilmaisua.
Ottakaa nuoretkin kantaa asioihin mutta älkää sortuko noihin alatyylijuttuihin sillä se "leimaa" teidät heti häiriköiksi. Asiallisella tekstillä taas teitä "kuunnellaan" ja teitä arvostetaan.
TerveisinJounille ymmärryksestä myös näitä nuoria kohtaan! Heti haukutaan jos nuori kirjoittaa ärhäkkään sävyyn, mutta kyllä nuo aikuisten haukkumaviestit on ihan samaa tasoa!
Omaa nuorta on valistettu ja ohjeita annettu, mutta eihän siellä vanhemmatkaan voi jatkuvasti olla perään katsomassa!! - kaksi mummoa
Nuoren äiti kirjoitti:
Jounille ymmärryksestä myös näitä nuoria kohtaan! Heti haukutaan jos nuori kirjoittaa ärhäkkään sävyyn, mutta kyllä nuo aikuisten haukkumaviestit on ihan samaa tasoa!
Omaa nuorta on valistettu ja ohjeita annettu, mutta eihän siellä vanhemmatkaan voi jatkuvasti olla perään katsomassa!!onko se mummoloil ny sitte porttikielto osuuskauppaan arvottomia on vanhukset asiakkaaks
- jaapajaa...
kaksi mummoa kirjoitti:
onko se mummoloil ny sitte porttikielto osuuskauppaan arvottomia on vanhukset asiakkaaks
Tällä palstalla on ihan tyhjä keskustelua edes yrittää, hullua hurskaammaksi ei tule ja aina löytyy joku nokkimaan!!!!
- ei voi olla totta
jaapajaa... kirjoitti:
Tällä palstalla on ihan tyhjä keskustelua edes yrittää, hullua hurskaammaksi ei tule ja aina löytyy joku nokkimaan!!!!
Aika pahasti on marketjohtajalla pallo hukassa kun suomi24:lla huutelee apua. Menkää nyt hyvät ihmiset vaikka säälistä potkimaan näitä nuoria pois sieltä oven eestä.
- missä pallo
ei voi olla totta kirjoitti:
Aika pahasti on marketjohtajalla pallo hukassa kun suomi24:lla huutelee apua. Menkää nyt hyvät ihmiset vaikka säälistä potkimaan näitä nuoria pois sieltä oven eestä.
eipä näy korhosen tai muiden johdot näy ojentavan asiakkailleen tapoja ei tartte nääs ku on homma hanskassa. olisko ammatinvalintakysymys.
- Suvaitsevuutta!
missä pallo kirjoitti:
eipä näy korhosen tai muiden johdot näy ojentavan asiakkailleen tapoja ei tartte nääs ku on homma hanskassa. olisko ammatinvalintakysymys.
Tupakilla lulla lei !
- jaksetaanpa valittaa
Suvaitsevuutta! kirjoitti:
Tupakilla lulla lei !
ei todellakaan voi olla noin köyhä elämä näillä kyylillä että pitää valittaa siitä että nuoret polttaa ässällä, siellähän on tupakkapaikka missä sitä saa polttaa ellette sitten keksi meille jotain parempaa paikkaa? etteköhän itsekki nuoruudessanne ole tupakkaa kokeillut. itse ainakin poltan joka aamu ässän sallitulla tupakkapaikalla omani ja se tuskin on teidän ongelma. valittakaa ennemmin niistä vanhoista miehistä jotka istuvat AKlla joka päivä, eikö niistä ole siellä mitään riesaa jos nuorista S-marketilla on????? PS. voitte varmaan käydä siellä kaupassa 15-15.30 jälkeenkin jos ette halua kauppaa vaihtaa tupakoivien nuorten takia!
- Nainen 55v 3827529
jaksetaanpa valittaa kirjoitti:
ei todellakaan voi olla noin köyhä elämä näillä kyylillä että pitää valittaa siitä että nuoret polttaa ässällä, siellähän on tupakkapaikka missä sitä saa polttaa ellette sitten keksi meille jotain parempaa paikkaa? etteköhän itsekki nuoruudessanne ole tupakkaa kokeillut. itse ainakin poltan joka aamu ässän sallitulla tupakkapaikalla omani ja se tuskin on teidän ongelma. valittakaa ennemmin niistä vanhoista miehistä jotka istuvat AKlla joka päivä, eikö niistä ole siellä mitään riesaa jos nuorista S-marketilla on????? PS. voitte varmaan käydä siellä kaupassa 15-15.30 jälkeenkin jos ette halua kauppaa vaihtaa tupakoivien nuorten takia!
En henkilökohtasesti ällyy miten voi tämmönen pikku asia vaivata näin paljon ihmisiä -.-
Antaa polttaa (tupakka alueila) siinä nyt ei pitäs olla valittamista enkä ole huomannut lattialle syljeskelyä ja huorittelua päin naamaa.
Itsekkin olen ollut nuori.. - evita.
jaksetaanpa valittaa kirjoitti:
tulevat sossun elätit harjoittelee elämää häiriköimällä muita ihmisiä.Henkisesti köyhä jakaa kellonaikojaedellä.
- hehhahhei
evita. kirjoitti:
tulevat sossun elätit harjoittelee elämää häiriköimällä muita ihmisiä.Henkisesti köyhä jakaa kellonaikojaedellä.
Eikö olisi taas vastineen paikka .hehheh
- tupakoitsiat.
hehhahhei kirjoitti:
Eikö olisi taas vastineen paikka .hehheh
Rakas jouni! valitettavasti nauran sinulle aina ihan mahakippurassa kun tulet valittamaan meille meidä"sikailusta" eli tupakoinnista. tulet ja sanot että menkää kotiinne röökille. Emme vastaa siihen mitään koska olemme menossa ässään ostamaan jotain. sitten kun sinulle ei vastata sinä möläytät naurettavasti "ette ole ihmisiä, te olette ZOMBEja :D oisko jotain omaa vikaa kun nuoret ei usko :D? olisit mies ja tulisit ja oikeesti vaikka pakolla häätäisit porukkaa pois ei-sallitulta tupakka paikalta. itse poltin joskus oven edessä mutta kun tuhkakupit ja tupakointi paikka tuli niin siirryin sinne polttamaan kavereitten kanssa. ja siellä on mukava olla kavereitten kanssa aina koulun jälkeen "rentoutumassa" ja vetää se rööki ku koulus ei saa, mutta kyl sitä sielläkin poltetaan. ja pidin sinua jouni ihan mulkkuna ennen tätä keskustelua mutta kommenttisi perusteella huomasin että oletkin ihan asiallinen mies. JA minä itsekkin koitan saada ne vitun tollot 8 luokkalaiset pois oven edestä röökiltä koska savu menee liiketunnistimella toimivien liukuovien kautta suoraan sisään joka ei ole mukavaa varmasti kenellekkään.
- samamies :D
tupakoitsiat. kirjoitti:
Rakas jouni! valitettavasti nauran sinulle aina ihan mahakippurassa kun tulet valittamaan meille meidä"sikailusta" eli tupakoinnista. tulet ja sanot että menkää kotiinne röökille. Emme vastaa siihen mitään koska olemme menossa ässään ostamaan jotain. sitten kun sinulle ei vastata sinä möläytät naurettavasti "ette ole ihmisiä, te olette ZOMBEja :D oisko jotain omaa vikaa kun nuoret ei usko :D? olisit mies ja tulisit ja oikeesti vaikka pakolla häätäisit porukkaa pois ei-sallitulta tupakka paikalta. itse poltin joskus oven edessä mutta kun tuhkakupit ja tupakointi paikka tuli niin siirryin sinne polttamaan kavereitten kanssa. ja siellä on mukava olla kavereitten kanssa aina koulun jälkeen "rentoutumassa" ja vetää se rööki ku koulus ei saa, mutta kyl sitä sielläkin poltetaan. ja pidin sinua jouni ihan mulkkuna ennen tätä keskustelua mutta kommenttisi perusteella huomasin että oletkin ihan asiallinen mies. JA minä itsekkin koitan saada ne vitun tollot 8 luokkalaiset pois oven edestä röökiltä koska savu menee liiketunnistimella toimivien liukuovien kautta suoraan sisään joka ei ole mukavaa varmasti kenellekkään.
ja kun kirjotin tuon edellisenviestin tuli tupakin himo joten lähdetään nyt kaverin kanssa tuohon ihanalle kotikuistille röökille. :)
- veljenpojan täti.
samamies :D kirjoitti:
ja kun kirjotin tuon edellisenviestin tuli tupakin himo joten lähdetään nyt kaverin kanssa tuohon ihanalle kotikuistille röökille. :)
itellekkin veljenpoika tuli ja naureskeli miten s-marketin pomo tai joku muu oli sanonu että menkää pois roijjaamasta kaupasta jos ette osta ja poikahan oli ollut juuri menossa ostamaan kaurahiutaleita... tuli minun luokse kylään ja kertoi miten oli naurattanut "menkää pois roijaamasta zombit" :) ps.aika turhaa nipotusta
- muorilainen
veljenpojan täti. kirjoitti:
itellekkin veljenpoika tuli ja naureskeli miten s-marketin pomo tai joku muu oli sanonu että menkää pois roijjaamasta kaupasta jos ette osta ja poikahan oli ollut juuri menossa ostamaan kaurahiutaleita... tuli minun luokse kylään ja kertoi miten oli naurattanut "menkää pois roijaamasta zombit" :) ps.aika turhaa nipotusta
..nipotusta. Varmasti on asiallisestikin nuoria pyydetty poistumaan siitä ovelta roijaamasta, mutta kun ei asia mene perille niin alkaa kai se tympimään. Mietippä omalle kohallesi.
Porttikielto tuommosille koko kauppaan, jotka eivät muita ajattele kuin itseään ja tukkivat oviaukon pyörillään ja tupakansavulla, kun pitää esittää niin kovaa jätkää/tyttöä. - reiskaitse
muorilainen kirjoitti:
..nipotusta. Varmasti on asiallisestikin nuoria pyydetty poistumaan siitä ovelta roijaamasta, mutta kun ei asia mene perille niin alkaa kai se tympimään. Mietippä omalle kohallesi.
Porttikielto tuommosille koko kauppaan, jotka eivät muita ajattele kuin itseään ja tukkivat oviaukon pyörillään ja tupakansavulla, kun pitää esittää niin kovaa jätkää/tyttöä.Tyhmyydellään vielä penikat ylpistelevät,myötäillä nyt muutamaa harvaa idioottia,kova tyyppi,ettei vain yksinhuoltajaäidin kullannuppupoju,vai???
- ääliöt.
reiskaitse kirjoitti:
Tyhmyydellään vielä penikat ylpistelevät,myötäillä nyt muutamaa harvaa idioottia,kova tyyppi,ettei vain yksinhuoltajaäidin kullannuppupoju,vai???
Zompit, oot vissiin joku todella nipo tyhmä muija. opettele edes kirjottaa ja kyl meilt ne vanhemmat löytyy :D ps. ei me missään vitun ovien ees polteta läskit ! kyl siin on meit varten se tupakkipaikkakin SORI MUMMOT. ja toki on myönnettävä että idiootit polttaa siin oven edes ja idiootteihin myös lasketaan vanhat spurgu ukot jotka siinä enimmäkseen polttaa. ps.säälittävää nipotusta..
- samamies :D
muorilainen kirjoitti:
Porttikielto tuommosille koko kauppaan, jotka eivät muita ajattele kuin itseään ja tukkivat oviaukon pyörillään ja tupakansavulla, kun pitää esittää niin kovaa jätkää/tyttöä.ja toiseks voin kertoo et jos porukalle annetaan porttikielto ässään, se ei meinaa sitä että siin pihas ei saa olla.. ja mummot hei ettekö voi käydä klo 15.40 kaupas niin ei varmaan ole enää porukkaa. ja menkää töihin urpot jos ei ole ky yleensä työt loppuu 16.00 - 17.00
- mummunen
ja toiseks voin kertoo et jos porukalle annetaan porttikielto ässään, se ei meinaa sitä että siin pihas ei saa olla.. ja mummot hei ettekö voi käydä klo 15.40 kaupas niin ei varmaan ole enää porukkaa. ja menkää töihin urpot jos ei ole ky yleensä työt loppuu 16.00 - 17.00
tyhmä idiotti ei tajua tyhmyttään,ne kotiolot,ne kotiolot,mistäpä mitään ymmärtäis,ne kotiolot
- olkjhgdsdfgjkkjhgf
ja toiseks voin kertoo et jos porukalle annetaan porttikielto ässään, se ei meinaa sitä että siin pihas ei saa olla.. ja mummot hei ettekö voi käydä klo 15.40 kaupas niin ei varmaan ole enää porukkaa. ja menkää töihin urpot jos ei ole ky yleensä työt loppuu 16.00 - 17.00
työpaikassa loppuu työaika klo 14.00 ja 15.00. Just töiden jälkeen käydään yleensä kaupassa ennen kotia menoa niin ei tarvitse sitten uudelleen lähteä kauppaan myöhemmin.
Hommatkaa kavereita ja oleskelkaa niiden luona jos kotona ei voi olla. Säälittävää touhua jossakin kaupalla roikkuminen.. - hauki on kalaa
missä pallo kirjoitti:
savu pölhti
- jonnet ovat kuraa
ääliöt. kirjoitti:
Zompit, oot vissiin joku todella nipo tyhmä muija. opettele edes kirjottaa ja kyl meilt ne vanhemmat löytyy :D ps. ei me missään vitun ovien ees polteta läskit ! kyl siin on meit varten se tupakkipaikkakin SORI MUMMOT. ja toki on myönnettävä että idiootit polttaa siin oven edes ja idiootteihin myös lasketaan vanhat spurgu ukot jotka siinä enimmäkseen polttaa. ps.säälittävää nipotusta..
HIENO KOMMENTTI VILJAMI-HERMANNI
- Loleero
Ei ne siihen koululta puutu varmastikaan. Olen varmaan kymmeniä kertoja nähnyt kuinka herra vararehtori kävelee tuosta S-marketin ohi niin, ettei pää vahingossakaan käänny oven suunnalle, joka on tuolloin ollut täynnä noita tupakoivia yläastepentuja.
Eikä S-market varmastikaan sitä tupakkaa myy, itseltäni on kysytty papereita 16-vuotiaana sarjakuvaa ostettaessa, kun takakannessa sattui lukemaan "suositellaan yli 12-vuotiaille" :)- 21
Loleero on nähnyt väärin. On vain yksi vararehtori eikä hän ole herra.
- virkamiesvaltaa
21 kirjoitti:
Loleero on nähnyt väärin. On vain yksi vararehtori eikä hän ole herra.
Eikös oluttkin niin, että Kuhmon demarit Anja Alangon johdolla ajoivat SS:n siihen missä se nyt on. Luulivat siten kasvattavansa Kuhmolaiset nuoret suoraan kauppatottumuksiltaan vasenmiston kannattajiksi. Opetus 1: Pisnes ja politiikka ovat eri asioita. Opetus 2: AA:n jälkeen varokaa, erästä kirkoherraa. Hänen oppinsa, POLITIIKAN saralla voivat johtaa harhaan.
- dfghjkoujnoty
lapseni ole vielä koulussa mutta minusta on on aivan typerä ajatus että opettajat tai sitten vielä KAUPPIAS olisi velvollinen minun poikaani kasvattamaan! Herrajumala aika pelottava ajatus oikeastaan kun muistelen omia opettajia kouluajoilta... Olisiko se ihan kohteliasta tulla vanhempien itse ojentamaan pentujaan? Oudon välinpitämättömästi nykyään suhtaudutaan lasten tupakan polttoon... en olisi ite uskaltanu ylästeiässä kaupan edessä poltella, olisi tullut pahat sanktiot jos sukulaiset olisi nähnyt..
Tuo ZOMBIE nimitys on kyllä osuva! Näyttää ettei siellä aivokopassa paljoa tapahdu kun seisotaan yhtenä rivistönä siinä katoksen alla, saa sitten muutamien kauppakassien kanssa koittaa raivautua pois jotta pääsee autolle ja odotella että älyävät siirtyä pois peruuttavan auton edestä ja sitten vielä yrittää väistellä niitä eteen haahuilevia teinejä. Välillä on kuin karjanajossa olisi!
Voisiko sen tuhkakupin siirtää siitä oven vierustalta vielä jonnekin kauemmas? jos ne pennut seuraisi sitten vaikka perässä.. (epäilenpä)..
Ja TOSI HIENOSTI osataan näköjään kommentoida " urpot, ääliöt, läskit jne" kannattaako tuollanen kun saa vain entistä epämiellyttävämmän kuvan teistä nuorista? YÖK. - kanta-asiakas
dfghjkoujnoty kirjoitti:
lapseni ole vielä koulussa mutta minusta on on aivan typerä ajatus että opettajat tai sitten vielä KAUPPIAS olisi velvollinen minun poikaani kasvattamaan! Herrajumala aika pelottava ajatus oikeastaan kun muistelen omia opettajia kouluajoilta... Olisiko se ihan kohteliasta tulla vanhempien itse ojentamaan pentujaan? Oudon välinpitämättömästi nykyään suhtaudutaan lasten tupakan polttoon... en olisi ite uskaltanu ylästeiässä kaupan edessä poltella, olisi tullut pahat sanktiot jos sukulaiset olisi nähnyt..
Tuo ZOMBIE nimitys on kyllä osuva! Näyttää ettei siellä aivokopassa paljoa tapahdu kun seisotaan yhtenä rivistönä siinä katoksen alla, saa sitten muutamien kauppakassien kanssa koittaa raivautua pois jotta pääsee autolle ja odotella että älyävät siirtyä pois peruuttavan auton edestä ja sitten vielä yrittää väistellä niitä eteen haahuilevia teinejä. Välillä on kuin karjanajossa olisi!
Voisiko sen tuhkakupin siirtää siitä oven vierustalta vielä jonnekin kauemmas? jos ne pennut seuraisi sitten vaikka perässä.. (epäilenpä)..
Ja TOSI HIENOSTI osataan näköjään kommentoida " urpot, ääliöt, läskit jne" kannattaako tuollanen kun saa vain entistä epämiellyttävämmän kuvan teistä nuorista? YÖK.Väärää puuta haukutaan jos kaupanhoitajaa syytellään. Kotoa sen kasvatuksen on lähdettävä. Omalta kohdalta muistan kouluaikojeni häiriköt.Huonostipa heille on käynyt elämänpolulla, muutama päättänyt päivänsä oman käden kautta ja toisetkin sosiaalisesti kyvyttömiä. Lapsi oppii matkimalla kielenkäytönkin. Jos kotona ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja kanssaihmisiä kohtaan mistä lapsi oppisi. Ei koulullekaan voi kaikkea vastuuta sälyttää.
- kasvatusvastuu
kanta-asiakas kirjoitti:
Väärää puuta haukutaan jos kaupanhoitajaa syytellään. Kotoa sen kasvatuksen on lähdettävä. Omalta kohdalta muistan kouluaikojeni häiriköt.Huonostipa heille on käynyt elämänpolulla, muutama päättänyt päivänsä oman käden kautta ja toisetkin sosiaalisesti kyvyttömiä. Lapsi oppii matkimalla kielenkäytönkin. Jos kotona ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja kanssaihmisiä kohtaan mistä lapsi oppisi. Ei koulullekaan voi kaikkea vastuuta sälyttää.
Olen asiasta täysin samaa mieltä kirjoittajan kanssa. Kasvatuksen on lähdettävä kotoa, sieltä ne ennakkoluulot, asenteet ja tavat tulevat.
- dalmantiankoira
Minun mieltä ainakin painaa tuo viattomien nuorien syyttely... Nuoruuteen kuuluu kaiken kokeilu minä olen sen ammatissani nuoriso-psykologina huomannut. Vaikka itse en asu Kuhmossa ja siten en kyseisessä s-marketissa kovin usein asio niin toivoisin asiaan löytyvän jonkin muun ratkaisun kun nuorien tuomitseminen! Kyllä tämä ongelma muuallakin näkyy täällä siitä ei vain ole tehty näin isoa numeroa.
Huom nuoret! Koittakaa löytää joku toinen paikka tupakoida;)- Ritspe
Minun mielestäni asia on niin että ne nuoret eivät todellakaan ole viattomia, kaikkea muuta!
- Tumppi2
Ritspe kirjoitti:
Minun mielestäni asia on niin että ne nuoret eivät todellakaan ole viattomia, kaikkea muuta!
Kyllä olisi vanhempien (siis iältäänkin vanhempien) syytä katsoa peiliin. "Joka viettelee yhden näistä pienimmistä, parempi olisi ripustaa myllynkivi hänelle kaulaan ja upottaa Lammasjärven syvimpään kohtaan."
Ei lapsi mitään tukea kotoa saa, kun vanhemmatkin vittuilevat heti jos asiasta (tupakointi, viritetyllä mopolla ajelu yms.) heille mainitsee. - Hanukko
Tumppi2 kirjoitti:
Kyllä olisi vanhempien (siis iältäänkin vanhempien) syytä katsoa peiliin. "Joka viettelee yhden näistä pienimmistä, parempi olisi ripustaa myllynkivi hänelle kaulaan ja upottaa Lammasjärven syvimpään kohtaan."
Ei lapsi mitään tukea kotoa saa, kun vanhemmatkin vittuilevat heti jos asiasta (tupakointi, viritetyllä mopolla ajelu yms.) heille mainitsee.Tumppi2:lle hienosta raamattusitaatista ja sanan soveltamisesta.
Lopetin ite tupakoinnin pari viikkoa taperin, pinna on välillä niin kireellä, että varmaan mottaisin turpiin josko joku ihan oven edessä röökiä röyhyttelisi.
Olisikohan tuo lieventävä asianhaara?
Liikaa pelaavat nuo nuoret nykyään, tämäkin keskustelu on pelkälleen kissa ja hiiri -leikkiä, tahikka siis peliä.
Rajojen kokeilua ja oman paikan etsimistä ja aina sen mittaamista, että kuka on kovin.
Vähän säälittävää ja kovin normaalia.
Kovasti on semmoinen ilmiö kuin polarisaatio vallallaan. Joillain menee hyvin ja joillain menee huonosti. Tuppaa nuo murheet aina kasaantumaan yksille ja samoille tapauksille.
- häähh
kohta on koko kuhmo lukenut tämän upakoiviat oululaiset-shown. onnittelut hännelle.
- pamput soimaan
nuoriso on bakteerimassaa, sitä kasaantuu aina sinne missä sitä ei kaivata ja siitä ei ole kellekään muuta kuin harmia.
- kolo-olli
elähän mittään, taijan tehä sätkän
- pohjasakan määritelm
Kyllä se markettien liepeillä lorviva nuoriso on ehtaa ja aitoa ongelmajätettä. Ja veikkaampa samaa vanhemmistakin. Terveillä nuorilla terveet harrastukset ja tyhjänpäiväinen räkä poskella lorviminen ei niihin kuulu.
- Kakeli
pohjasakan määritelm kirjoitti:
Kyllä se markettien liepeillä lorviva nuoriso on ehtaa ja aitoa ongelmajätettä. Ja veikkaampa samaa vanhemmistakin. Terveillä nuorilla terveet harrastukset ja tyhjänpäiväinen räkä poskella lorviminen ei niihin kuulu.
Tulevia työttömiä kolmannessa polvessa. Mitä isät edellä sitä pojat perässä. Raukat ei tiedä että on muunkinlaista elämää . Ne kotiolot, ne kotiolot.
- yyoung
Kakeli kirjoitti:
Tulevia työttömiä kolmannessa polvessa. Mitä isät edellä sitä pojat perässä. Raukat ei tiedä että on muunkinlaista elämää . Ne kotiolot, ne kotiolot.
Olen samaa mieltä, että kotona vanhempien pitäisi puuttua alaikäisten lastensa puuhiin. Mutta se näyttää olevan nykyään liikaa vaadittu. Ihmettelen, eivätkö tupakoivien ja juopottelevien lapsien vanhemmat todellakaan tiedä vai eivätkö he välitä, missä jälkikasvu viettää viikonloppunsa ja mitä tekevät. (Nyt tarkoitan niiden lapsien vanhempia, jotka antavat lastensa tehdä MITÄ VAIN. Ei sellainen "sivistynyt" ja hillitty juominen/tupakointi minua haittaa.)
Mutta ärsyttää tällainen keskustelu, jossa nuoria haukutaan ja koko tämä p***a on muka heidän vikansa. Ei se kuulkaa niin mene! Ei ole mikään ihme, että OSA nuorista käyttäytyy huonosti, kun saavat esimerkkinsä, mistäpä muualtakaan kuin aikuisilta. Ihan hävettää niiden "aikuisten" puolesta, jotka tänne lapsellisia viestejään rustaavat. Tulee sellainen tunne, että he eivät ole saaneet elää nuoruuttaan vapaasti ja ikimuistoisesti, ja nyt sitten purkavat patoutumiaan nykynuoriin, jotka osaavat nauttia elämästä ja elävät sen täysillä. Go nuoret, go! - suututtaa
yyoung kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että kotona vanhempien pitäisi puuttua alaikäisten lastensa puuhiin. Mutta se näyttää olevan nykyään liikaa vaadittu. Ihmettelen, eivätkö tupakoivien ja juopottelevien lapsien vanhemmat todellakaan tiedä vai eivätkö he välitä, missä jälkikasvu viettää viikonloppunsa ja mitä tekevät. (Nyt tarkoitan niiden lapsien vanhempia, jotka antavat lastensa tehdä MITÄ VAIN. Ei sellainen "sivistynyt" ja hillitty juominen/tupakointi minua haittaa.)
Mutta ärsyttää tällainen keskustelu, jossa nuoria haukutaan ja koko tämä p***a on muka heidän vikansa. Ei se kuulkaa niin mene! Ei ole mikään ihme, että OSA nuorista käyttäytyy huonosti, kun saavat esimerkkinsä, mistäpä muualtakaan kuin aikuisilta. Ihan hävettää niiden "aikuisten" puolesta, jotka tänne lapsellisia viestejään rustaavat. Tulee sellainen tunne, että he eivät ole saaneet elää nuoruuttaan vapaasti ja ikimuistoisesti, ja nyt sitten purkavat patoutumiaan nykynuoriin, jotka osaavat nauttia elämästä ja elävät sen täysillä. Go nuoret, go!entäpä kuka sitä viinaa ja kaljaa ostaa,,,tiedän ainakin muutaman joka just on 18 täyttäny ja hakee yläaste ikäsille tätä juomaa.
- ¤¤¤¤¤¤¤
suututtaa kirjoitti:
entäpä kuka sitä viinaa ja kaljaa ostaa,,,tiedän ainakin muutaman joka just on 18 täyttäny ja hakee yläaste ikäsille tätä juomaa.
tupakointi ja alkoholin käyttö vain yhä nuoremmilla harrastuksena. Pitäisi siihen sallittuun 18v. ikään jaksaa odottaa, kun itse saa ostaa. ( Tämäkin asia opitaan sieltä kotoa, jos kasvatetaan ja valistetaan. :) ) Niin kuin ne kultaiset käytöstavat yleensäkin. Kun katselen niitä tupakoivia koululaisia siinä S-marketin kulmalla mietin, että missä niiden vanhemmat ovat, eivätkö he nää vai eivät välitä??jos meinaan minun lapsi olisi siellä ollut, olisin kertonut missä tie kotiin ja keskustelun paikka olisi ollut.Ei se kauppojen nurkkien vahtaaminen koulullekaan voi yksin kuulua, siellä koulussa on opettajilla muutakin tekemistä. Ensisijainen kasvatusvastuu on siellä kotona ja niitä huonosti käyttäytyviä lapsia kun on aivan liikaa liikenteessä. Osa vanhemmista on "hukassa", eivät jaksa tai välitä. Paras malli lapselle on omat vanhemmat, hyvässä ja pahassa.Ja kaveripiirillä on oma vaikutus.Kokonaisvaltainen ajattelu olisi paikallaan. Kasvattakaamme lapsiamme ja ohjeistakaamme oikealle tielle!
- olletikkin
¤¤¤¤¤¤¤ kirjoitti:
tupakointi ja alkoholin käyttö vain yhä nuoremmilla harrastuksena. Pitäisi siihen sallittuun 18v. ikään jaksaa odottaa, kun itse saa ostaa. ( Tämäkin asia opitaan sieltä kotoa, jos kasvatetaan ja valistetaan. :) ) Niin kuin ne kultaiset käytöstavat yleensäkin. Kun katselen niitä tupakoivia koululaisia siinä S-marketin kulmalla mietin, että missä niiden vanhemmat ovat, eivätkö he nää vai eivät välitä??jos meinaan minun lapsi olisi siellä ollut, olisin kertonut missä tie kotiin ja keskustelun paikka olisi ollut.Ei se kauppojen nurkkien vahtaaminen koulullekaan voi yksin kuulua, siellä koulussa on opettajilla muutakin tekemistä. Ensisijainen kasvatusvastuu on siellä kotona ja niitä huonosti käyttäytyviä lapsia kun on aivan liikaa liikenteessä. Osa vanhemmista on "hukassa", eivät jaksa tai välitä. Paras malli lapselle on omat vanhemmat, hyvässä ja pahassa.Ja kaveripiirillä on oma vaikutus.Kokonaisvaltainen ajattelu olisi paikallaan. Kasvattakaamme lapsiamme ja ohjeistakaamme oikealle tielle!
Näen se tietysti on mutta jos isi ja äiti on laitapuolen väkeä nätisti sanottuna tai isiä ei ole ollenkaan niin mistäpä pojalle miehenmallia saataisiin ja parempiin harrastuksiin ohjaamaan. Tahtoo tavat siirtyä sukupolvelta toiselle perintönä. Jos on kotona ainut kulttuuriharrastus lasikantinen laulukirja niin sitä virttähän sitten veisataan.
- sitten
olletikkin kirjoitti:
Näen se tietysti on mutta jos isi ja äiti on laitapuolen väkeä nätisti sanottuna tai isiä ei ole ollenkaan niin mistäpä pojalle miehenmallia saataisiin ja parempiin harrastuksiin ohjaamaan. Tahtoo tavat siirtyä sukupolvelta toiselle perintönä. Jos on kotona ainut kulttuuriharrastus lasikantinen laulukirja niin sitä virttähän sitten veisataan.
parhaassa tapauksessa äidit ja isit ajeluttavat kullannuppujaan samassa autossa, jossa on niin sininen savu sisällä, että heikompia pyörryttää, ikkunat vähän auki tuprutellaan,niin että mistähän ne mallin saavat????se tapakasvatus on vaikea antaa jos ei ole resursseja, näinhän asia on nähtävä,valitettavasti.
- veli,hyvä veli
kolo-olli kirjoitti:
elähän mittään, taijan tehä sätkän
muuta?
- captain obvious
suututtaa kirjoitti:
entäpä kuka sitä viinaa ja kaljaa ostaa,,,tiedän ainakin muutaman joka just on 18 täyttäny ja hakee yläaste ikäsille tätä juomaa.
http://canalecomm.com/primaryendpoint/wp-content/uploads/2010/07/captainobvious.jpg
- oujjeejee
Onha tuo tokkiisa vitun siistiä kun täällä solvattaan nuorissoo. Ootte työ kaikki nii perkeleen ihania täällä "kotoisassa" Kuhmossa. 10 pistettä ja papukaija merkki teille kaikille jotka vaa märisee.
- -._:-:__
ollut minkäänlaista aihetta asiaan viime aikoina??puolustella varmaan pitäisi ja päätä silitellä, sitähän se nykynuoriso haluaa.Joku se kuitenkin tämänkin kirjoitteluketjun aloitti, kun huomasi epäkohdan kaupan nurkalla, niin kuin me muutkin. Että silleen..
- Mamaliini
Nuorisoa on täällä Kuhmossa myös, joka käyttäytyy todella hyvin ,eikä notku nurkissa sauhuttelemassa ja käytöstavat muutenkin hallussa.Heille pitää antaa erityinen kiitos!!!
- joppo"#
Mamaliini kirjoitti:
Nuorisoa on täällä Kuhmossa myös, joka käyttäytyy todella hyvin ,eikä notku nurkissa sauhuttelemassa ja käytöstavat muutenkin hallussa.Heille pitää antaa erityinen kiitos!!!
en itse polta enkä juo, enkä tosiaan roiku illalla ässän nurkilla.. että kyllä sitä järkevää porukkaakin löytyy
- Vanhan kaivaja
joppo"# kirjoitti:
en itse polta enkä juo, enkä tosiaan roiku illalla ässän nurkilla.. että kyllä sitä järkevää porukkaakin löytyy
Nyt vuoden vaihtuessa, tupakat ja alkoholit pois lasten ulottuvilta. Uusi vuosi aloitetaan puhtaalta pöydältä ja uusilla jutuilla. Onnellista uutta vuotta vaan!
- ES-JONNET TUPAKILLA
näinpä
- Jausseee
ennemmin katon nuorta tupkoijaa ässännurkalla kuin vanhaa "Konkaria" pitämässä pystyssä supermarketin seinää.
- kakkasdiufskuxhgalsk
Arvostelevat siellä ikätovereittensa takamuksia kova äänisesti
- SSahh
Sanottaan vaan yksinkertasesti että Kuhmo on perseestä!
- Vastuu itsestä
Minä en välitä mittää tuijottajista kun käyn asioimassa S-marketissa. Käyn siellä vain ostoksilla ja jos joku tuttu tulee vastaan niin siinähän sitten rupatellaan "toisten haittona" väistellen toisia asiakkaita.
Tämä ei ollut aloittajan pointti vaan alaikäisten tupakointi. Otan nyt silti asiakkaan näkökulmaakin.
Minua ei haittaa nuoret eikä vanhat, ei terveet eikä vaivaiset monenlaisten kulkuneuvojen käyttäjät, kauppa on kaikenlaisille asiakkaille.
Kaupan seinustat ulkona ei ole parhaita seurustelupaikkoja. Eikö nuorille voi järjestää oleilu- ja seurustelupaikan koulujen lähistölle?
Ei ole haitanneet pyörätkään kun ei ne oven edessä ole että kaupan sisälle pääsee. Ei nuoret ole pahaa tehneet minulle millään tavalla. Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan. Itse itselleen ne pahat tekee kun tupakoi. Tupakka sairastuttaa syöpään ja kun, jos se joskus tulee sitten ei enää naurata! Voi kylläkin itkettää että olisinpa sen ymmärtänyt ajoissa.- Kuivetto
Juu...kyllä koululaiset opettelevat tupakanpolttoa S-marketin oven edessä.Ovat varmaan saaneet vaikutteita S-marketin työntekijöiltä, joita pelmahtaa melko monta kaupan taakse röökaamaan!
- ilman pilloojat
Kuivetto kirjoitti:
Juu...kyllä koululaiset opettelevat tupakanpolttoa S-marketin oven edessä.Ovat varmaan saaneet vaikutteita S-marketin työntekijöiltä, joita pelmahtaa melko monta kaupan taakse röökaamaan!
Eikö se ole savuton työpaikka. Miten sitä työaikana voi käydä röökillä kun olla sitouduttu yhteisiin sääntöihin ?
- savutonta
ilman pilloojat kirjoitti:
Eikö se ole savuton työpaikka. Miten sitä työaikana voi käydä röökillä kun olla sitouduttu yhteisiin sääntöihin ?
meil on
- KUIVETTO
ilman pilloojat kirjoitti:
Niin savutonko? Ei näytä siltä...Näkeehän niistä työntekijöistä päällekin päin, että nikotiiini on vienyt kaiken punan poskilta. Muistuttavat hyvin pitkälti nimimerkkiäni :)
- hihhihhaa
KUIVETTO kirjoitti:
Niin savutonko? Ei näytä siltä...Näkeehän niistä työntekijöistä päällekin päin, että nikotiiini on vienyt kaiken punan poskilta. Muistuttavat hyvin pitkälti nimimerkkiäni :)
tuo kuivetto varmaan on sinun ulkonäköä aika lähellä.
- eisäätijakukaoon
hihhihhaa kirjoitti:
tuo kuivetto varmaan on sinun ulkonäköä aika lähellä.
aikalailla korvakoruhomo mie oon ja mentooli huulessa kaikenaikaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1964963Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1164056Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363589- 573525
- 513430
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest372927Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232326
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo302079UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211949