Miten on, ovatko työttömät päteviä valtuustoon?
Olen alkanut tätä ankarasti päässäni pohtia. Ks kun kaikissa näissä keskusteluissa aletaan omia ajatuksia vastustavia hetikohta nimittelemään työttömiksi tuilla eläviksi loisiksi.
Näin kävi taas tuolla Kainarin kekustelupalstalla, kun siellä yritetään inttämällä saada uima/jäähallia keskuskentän paikalle. Jos tätä "kuningasajatusta" vastustaa, saa hetikohta kuulla olevasi "työtön" yhteiskunnan tuilla elävä mitääntekemätön.
No minä en ainakaan nyt sattuomisin ole, mutta moni on - siis työtön. Jopa valtuustossakin on työttömiä, jotka on demokraattisesti äänestetty valtuustoon asioistamme päättämään. Tämähän on hirveää, vai onko?
Pitäisikö heidät, siis nämä työttömät, potkia pois? Ja mihin he kelpaavat, kelpaavatko mihinkään sanomaan vähäisintäkään mielipidettään.
:DDD
Työttömät pois
18
751
Vastaukset
- on minusta
rasistinen ilmaisu, aivan samalla tavalla kuin n**ke*i.
- josei...
saa aikaiseksi itselleen työpaikkaa niin kuinkas pääsee valtuustoon? toki aina on toisia työttömiä, jotka äänestää työttömiä.
valtuustossa ollessaan työttömät tietenkin haluavat parantaa työttömien asemaa ja siinähän ei ole mitään järkeä, kohta kukaan ei halua työhön. etenkin kainuulaiset on niin laiskaa porukkaas, että jos huomaavat jossain porsaanreiän tunkevat siitä itsensä läpi työttömäksi lekottamaan.
asiat pitää erinäisissä valtuustoissa päättää niin, että työttömyys ei houkuta ja tähän ei työttömät valtuusto ihmiset kykene.- omasta työpaikastaan
Ja ovat pilkanneet työttömiä, mutta äkkipudotus on tullut. Itseäni pidän onnekkaana kun olen aina saanut olla työssa, mutta silti olen nöyrä snkä ole ylimielinen työttömiä kohtaan. Varmaankin moni minua pätevämpi, koulutetumpi on joutunut lähtemään työstään ilman omaa syytään.Elämme huonoja aikoja. Joten tuo sinun kirjoituksesi on törkeä, toivon että elämä sinua vielä opettaisi.
- vai muka törkeä
omasta työpaikastaan kirjoitti:
Ja ovat pilkanneet työttömiä, mutta äkkipudotus on tullut. Itseäni pidän onnekkaana kun olen aina saanut olla työssa, mutta silti olen nöyrä snkä ole ylimielinen työttömiä kohtaan. Varmaankin moni minua pätevämpi, koulutetumpi on joutunut lähtemään työstään ilman omaa syytään.Elämme huonoja aikoja. Joten tuo sinun kirjoituksesi on törkeä, toivon että elämä sinua vielä opettaisi.
minä olen nuoresta pitäen tehnyt työtä. eka työpaikan hommasin koululaisena kesäksi itse ja kotona katsottiin silmät pyöreinä, mutta annettiin mennä kun halusin. eipä ollut kovin helppoa, mutta sitten sanottiin että ota siitä opiksesi, kaikki ei ole elämässä helppoa.
mutta nykyään työttömillä on niin helppoa, ettei viitsitä pienestikään pinnistellä työpaikan eteen. ja sitten on nämä lässyttäjät, että voivoikun onvaikeeta työttömällä. se vaikeus loppuu siihen kun menee työhön. näin se on eikä muuksi muutu. - Ei töitä ,kiitos!
vai muka törkeä kirjoitti:
minä olen nuoresta pitäen tehnyt työtä. eka työpaikan hommasin koululaisena kesäksi itse ja kotona katsottiin silmät pyöreinä, mutta annettiin mennä kun halusin. eipä ollut kovin helppoa, mutta sitten sanottiin että ota siitä opiksesi, kaikki ei ole elämässä helppoa.
mutta nykyään työttömillä on niin helppoa, ettei viitsitä pienestikään pinnistellä työpaikan eteen. ja sitten on nämä lässyttäjät, että voivoikun onvaikeeta työttömällä. se vaikeus loppuu siihen kun menee työhön. näin se on eikä muuksi muutu.Työntekö on typerysten ja orjien hommaa.Ei helvetti,elämä on lyhyt ja se pitää elää nauttien.Taidanpa käydä vielä hakemassa iltakaljat kun huomenna voi taas nukkua pitkään ja päivälläkin voisi ottaa kauneusunet.Nukuttaakin pirun hyvin kun ei ole turhia työpaineita,hohhoijaa.Kylläpä vituttaisi herätä aamulla työnpaskaan,parempi ottaa ihan rennosti ja olla kuin mamu.
- että olet
mutta nykyään työttömillä on niin helppoa, ettei viitsitä pienestikään pinnistellä työpaikan eteen. ja sitten on nämä lässyttäjät, että voivoikun onvaikeeta työttömällä. se vaikeus loppuu siihen kun menee työhön. näin se on eikä muuksi muutu.tosi nuorena aloittanut työnteon. Koulut onkin sitten jääneet käymättä, sen näkee ilmaisutaidoistasi.
- jääneet,
että olet kirjoitti:
tosi nuorena aloittanut työnteon. Koulut onkin sitten jääneet käymättä, sen näkee ilmaisutaidoistasi.
mutta itseni ja perheeni olen elättänyt, verot maksanut ja on jäänyt millä mällätä--- ja sillä ilmaisutaidolla minä pyyhin persettäni.
- Hyvä Veli!
jääneet, kirjoitti:
mutta itseni ja perheeni olen elättänyt, verot maksanut ja on jäänyt millä mällätä--- ja sillä ilmaisutaidolla minä pyyhin persettäni.
Älä hemmetissä pyyhi persettäsi ilmaisutaidollasi. Menee keskisormesi paskaan. Hyi hyi Hyi hyiHyi hyiHyi hyiHyi hyiHyi hyiHyi hyiHyi hyiHyi hyiHyi hyiHyi hyiHyi hyi
- Huijarit vieneet työpaikat ...
mutta nykyään työttömillä on niin helppoa, ettei viitsitä pienestikään pinnistellä työpaikan eteen. ja sitten on nämä lässyttäjät, että voivoikun onvaikeeta työttömällä. se vaikeus loppuu siihen kun menee työhön. näin se on eikä muuksi muutu.Ei huippuahneet kapitalisti työnantajat oikeat omahyväiset rahanahneet näy järjestävän työttömille kohtuullista palkkaa nauttivaa työpaikkaa,on se kyllä niin valitettavaa liksat pitää olla kohallaan myös työntekijälle onpa ammattiala mikä tahansa,niin että eipä arvostella työttömiä muistakaapa arvostelijat sellainen asia.PS.kyllä Työttömät töitä tekee jos on kunnollisia maksajia,siis kunnollista palkkaa jotta palkalla tulee varmasti toimeen nyt ei enää eletä kivikauden aikaa arvostelijat.
- TOTTA?
Että noin, ja ihan tottako?
Miten se äsken töissä ollut muuttuu yhtäkkiä kykenemättömäksi ajattelemaan yhteiskunnallisia asioita kokonaisuutena vai ajatteletko, että kaikki ovat valtuustossa ajamassa vain omia etujaan?
Aika kummallinen ajatuskulku. En tottavie äänestäisi sinua. - jos ei makseta, mieluummin ...
Huijarit vieneet työpaikat ... kirjoitti:
Ei huippuahneet kapitalisti työnantajat oikeat omahyväiset rahanahneet näy järjestävän työttömille kohtuullista palkkaa nauttivaa työpaikkaa,on se kyllä niin valitettavaa liksat pitää olla kohallaan myös työntekijälle onpa ammattiala mikä tahansa,niin että eipä arvostella työttömiä muistakaapa arvostelijat sellainen asia.PS.kyllä Työttömät töitä tekee jos on kunnollisia maksajia,siis kunnollista palkkaa jotta palkalla tulee varmasti toimeen nyt ei enää eletä kivikauden aikaa arvostelijat.
alle 2000e/kk ei tee kukaan enää mitään. en minäkään. jos ei makseta, mieluummin rapsehdin.
- pomoainesta
mutta nykyään työttömillä on niin helppoa, ettei viitsitä pienestikään pinnistellä työpaikan eteen. ja sitten on nämä lässyttäjät, että voivoikun onvaikeeta työttömällä. se vaikeus loppuu siihen kun menee työhön. näin se on eikä muuksi muutu.Tuolla tavalla ajattelevia juppeja ja muita olevinaan muita parempia nuppeja oli työpaikallani 90-luvulla niin, että päät kolisi kahvihuoneessa. Vaan kun tuli eräänä päivänä kutsu yt-neuvotteluihin ja sitä myöten irtisanomislappu käteen ja yhtäkkiä olivat vähäiset avoimet työpaikatkin vielä parempien täyttämiä, niin menipä ilmeet vakaviksi.
Tilanne muistutti kovasti tätä päivää - silloinkin oli ensin 250 000 "laiskaa työtöntä" ja sitten yhtäkkiä olikin muutama satatuhatta lisää. Siperia opetti monia siihen aikaan ja ehkä opettaa kohta taas.
- Aloittaja
Tämäpä onkin yllättävän mielenkiintoista.
Oma ajatukseni kulkee ihan toista rataa.
Melkoinen sylkykuppi se työtön näkyy olevan.
Seuraavaksi se voit olla sinä, tai minä.
Nokialainen, Trainers Housen työntekijä, Nordean,
tai kuka tahansa, tohtori, siivooja, ihan kuka
vaan. Eräänä päivänä meistä joistakin vaan yhtäkkiä
tulee sylkykuppeja joidenkin toisten silmissä.
Parempien?
Millon meistä tuli tällaisia hirviöitä?- Joillekin
tällainen olotila on kestämätön ja parantaakseen tilaansa hänen on päästävä töihin. Tämä ihmisryhmä kokee työttömyyden erittäin raskaana ja stressaavana, eivätkä he voi ymmärtää, että joku voi olla ja elää ilman työtä.
Joillekin taas työttömyyden paineet eivät ole paineita lainkaan ja työttömyys ei ole ongelma, siksi he ovat työttömiä.
On toki muitakin syitä tehdä työtä tai olla tekemättä mutta tuo on mielestäni se työttömänä olemisen perusfilosofia.
Olemme kaikki yksilöitä ja suhtaudumme asioihin omalla tavallamme.
- kansanedustajatkaan
ole töissä vaan pelkästään nostavat suurta korvausta siitä että joskus käyvät painamassa "paikalla" nappia. Olen elämäni aikana nähnyt todella monien työttömiä haukkuvan pudonneen työelämästä joksikin aikaa tai kokonaan ja en ole malttanut muutamalta kysäistä että mitäpäs nyt ajattelet työttömistä. Itse olen rakennusalalla jossa tulee aina joskus muutaman viikon lomautuksia kun työmaa valmistuu joten työttömyys on tuttua.
- ovat ns.
kastijaossa. 1. pressa. 2. ministerit. 3. yrityspomot 4. kansanedustajat jne..
..22. mamut..
..55. opiskelijat
..60. eläkeläiset/sairaat/työkyvyttömät
..78. työttömät.. jne...
..99. työttämät työkyvyttömät..
En uskaltanut mamuja ja muita ulkomaalaisia laittaa 10 joukkoon olisi saanut syytteen....
Herra armahda.. - tepon jaskan
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17113043
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454830Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392798Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1211979Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1131725Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3671655Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361481