Heij. Viikon päästä loppuu koeviikko ja saan vihdoinkin aikaa rentoutua, joten yksinkertaisesti ajattelin, jos jokunen voisi suositella jotain hyviä kirjoja, joita kannattaisi lukea? En ole kauheasti selaillut mitään klassikoita, joten olen niiden kanssa aika ulapalla. Ei kyllä silti tarvitse olla mikään klassikkokaan. Sanokaa jotain, mistä olette itse pitäneet?
Hyviä kirjoja?
7
568
Vastaukset
- varsinkin kun
et kertonut mitään itsestäsi. Miten jollakin nettipalstalla joku vieras ihminen voisi tietää, mistä sinä pidät?
Kirjastoon plaraamaan kirjoja, luet kansien tekstejä ja sitten lainaat kotiin ison kasan.
Sillä tavalla opit tietämään, millaisista kirjoista juuri sinä pidät.- Tiiduz
Kyllä mä tiedän, mistä mä pidän :D
Ja luenkin aika paljon kaikkea, mutten niitä tunnetuimpia teoksia. Ja tykkään kaikenlaisista kirjoista. Ainoastaan yltiöromanttisuus ei uppoa. Eli tahdon vain tietää, että mistä te tykkäätte. Helpompi aloittaa niistä, mitkä muut on nimenny hyviksi ku siitä, että menen taas sinne kirjastoon ja lainaan läjän outoja kirjoja. - Alvari Raappavaara
Tiiduz kirjoitti:
Kyllä mä tiedän, mistä mä pidän :D
Ja luenkin aika paljon kaikkea, mutten niitä tunnetuimpia teoksia. Ja tykkään kaikenlaisista kirjoista. Ainoastaan yltiöromanttisuus ei uppoa. Eli tahdon vain tietää, että mistä te tykkäätte. Helpompi aloittaa niistä, mitkä muut on nimenny hyviksi ku siitä, että menen taas sinne kirjastoon ja lainaan läjän outoja kirjoja.Minusta kaikki Keltaiset kirjat on ollu hyviä, kukin tavallaan.
Sarjan ulkopuolelta hauskuus, äly ja jännitys yhdistyvät Hiaasen Florida-dekkareissa. Myyräntyötä, Pintaviiltoja, Koirankuria mitä niitä nyt olikaan. Miedolla yhteiskuntakriittisyydellä suolattuna.
- niqe
Maistuisiko koeviikon jälkeen dekkarit? Agatha Christien Miss Marple -kirjat tai Dorothy Sayersin lordi Peter Wimsey -tarinat ovat mielestäni ihan kivoja ja kevyitä. Klassikkosuosikkejani ovat Charles Dickensin kirjat. Pidin kovasti "Nicholas Niclebyn elämä ja seikkailut" -kirjasta. Sivumäärä ensin hirvitti, mutta kannatti lukea. Dickensin huumori (ironia) on minun makuuni. Ja sitten tietysti Terry Pratchettin huumorifantasia on ihanaa; lue ja naura!
Kovin brittiläisiä suosituksia tuli, mutta olivat mielessä päällimmäisinä. Hauskoja lukuhetkiä Sinulle!- Tiiduz
Kiitos! :)
Tuossa onkin jo jonkinverran läpikahlattavaa, mutta lisää vain, jos jollekulle mieleen tulee!
- Elm71
Jumalat juhlivat öisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455080Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481279Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101209- 131143
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171027Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76989Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3915Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57789Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27763