Mikä ihme siinä on että täällä pitää joidenkin vartijoita pilkata ihan elämänsä fiilareissa??
Mitä vikaa on siinä ammatissa? hä?
Eivät muka tee muuta kun lykkivät kärryjä..
Kylläpä kyllä..
On se hyvä niiden puhua jotka eivät tiedä siitä yhtään mitään..
Itse en vartija ole mutta tiedän kyllä mitä siihen kuuluu,seurustelin vartijan kanssa pitkään.
Itse ainakin kunnioitan kaikkia ammatteja ihan yhtälailla,oli sitten siivooja tai roskakuski tai mikä vaan.
Mitä sitten mikä on?
Olisko parempi maata kotona perse homeessa kun ansaita palkkansa?
Joka ammatista homepäitä löytyy mutta ei pidä yleistää että kaikki vartijat paskoja joidenkin tapausten pohjalta.
Aikas säälittävää.
Onko varaa
26
1729
Vastaukset
- pivapava
Aina silloin, kun jollain on jotain ihan oikeasti järkevää sanottavaa niin nämä täit eivät vastaa/ ota kantaa edes sillä perinteisellä ala-arvoisella tavalla...
Tämä palsta, ja varsinkin sen vartsu ja pollaripuoli EI ole tarkoitettu oikean keskusteluun!
Onneks tuli kontrolli. Täällä on kiva välillä käydä nauramassa!- arvelinkin
että samaa paskaa täältä tulee noilta hörhöiltä.
Totuus vaan taitaa olla se että ovat niin vittuuntuneita omaan surkeaan elämäänsä että pitää muita sitten yrittää haukkua.
Taitavat itse jonottaa sossuluukulla joka aamu.
No kyllä se joskus omaan nilkkaan kolahtaa.
- tyypillistä
teiltä vartijoilta"en itse ole vartija mutta tiedän siitä kaiken,koska olen seurustellut vartijan kanssa"ja plaa plaa..minä olen taas itse ollut vartija ja tiedän tasantarkkaan mitä se työ on,ihan perseestä.miksi se on vaikea hyväksyä,se tosia,että vartijan työntelee tosiaan kärryjä&keräilevät koreja?kaikkihan sen tietävät ja näkevät kaupoissa,paitsi tietty te vartijat ummistatte silmänne asialta..toistaalta aika säälittävää..ja tiedän kyllä,että vartijat tekevät muutakin.Mutta myymävartijan homma on pitkälti edellä mainittua,ja sen lisäksi monitorien kyttäämistä!!turha väittää vastaan!!
- on niiden
unelma kuulemma,se on ihan sika siistii.pääsee yöllä ajelemaan autolla ja saa leikkiä poliisia,kun tulee "hälytyksiä".99,99% näistä "hälytyksistä"on kuulemma jotain pakasteallas hälytyksiä,tai sitten sellasia,että vaikka rekkakuskit kaupassa on unohtanut ottaa hälytyslaitteet pois päältä jne jne..eli täysin turhaa touhua.
Piirivartijan työnkuva on tosi hohdokas:ajetaan kohteesta toiseen,kokeillaan,että ovet on lukossa ja jos ne ei ole niin ne laitetaan lukkoon.Yksi tärkeimmistä on vissiin katsoa,että kahvipannut yms on pois päältä........Mikäs siinä,jonkunhan nämäkin on tehtävä.. - piiripertsa
on niiden kirjoitti:
unelma kuulemma,se on ihan sika siistii.pääsee yöllä ajelemaan autolla ja saa leikkiä poliisia,kun tulee "hälytyksiä".99,99% näistä "hälytyksistä"on kuulemma jotain pakasteallas hälytyksiä,tai sitten sellasia,että vaikka rekkakuskit kaupassa on unohtanut ottaa hälytyslaitteet pois päältä jne jne..eli täysin turhaa touhua.
Piirivartijan työnkuva on tosi hohdokas:ajetaan kohteesta toiseen,kokeillaan,että ovet on lukossa ja jos ne ei ole niin ne laitetaan lukkoon.Yksi tärkeimmistä on vissiin katsoa,että kahvipannut yms on pois päältä........Mikäs siinä,jonkunhan nämäkin on tehtävä..Nykyisin on niin monenlaisia hienoja kahvinkeittimiä, että vaatii melkein sähköteknikon opinnot että niistä osaa kytkeä sähköt pois.
- Rööperi
piiripertsa kirjoitti:
Nykyisin on niin monenlaisia hienoja kahvinkeittimiä, että vaatii melkein sähköteknikon opinnot että niistä osaa kytkeä sähköt pois.
-Olen kolmekymppinen vartiointi-alalla työskentelevä mies. Käytän kaiken rahani kulutuselekroniikkaan ja tietokoneisiin, käyn usein syömässä äitini luona koska rahat ovat huvenneet milloin plasmatelkkariin, milloin emolevyyn tai dvd elokuviin.
-Vihaan työpaikkaani ja työkavereitani. Hain viikon sairaslomaa vaikka minua ei mikään vaivannutkaan. Pelasin nettiroolipeliä, join kolaa sekä söin pizzaa koko viikon. Sepä vasta olikin elämää. Toivoisin voivani elää niin jatkuvasti.
-Haaveilen erittäin isorintaisista naisista, vaikken koskaan sellaista voikaan saada sillä olen epäonnistuva, alisuoriutuva luuseri.
-Vihaan tyhmiä ja rikkaita ihmisiä, sekä ihmisiä jotka tuhlaavat rahansa matkailuun ja leuhkivat jälkeenpäin "kokemuksillaan", siinä ei ole mielestäni mitään kehittävää, ja se ei tee heistä parempia tai muutenkaan ylivertaisia muihin nähden, lisäksi käteen ei jää mitään konkreettista ja muistotkin hälvenevät ajan myötä.
-Olen absolutisti. Vihaan alkoholisteja ja suomalaista viinanjuontikulttuuria, ja sitä miten "hienona" sitä pidetään. Joillakin idiooteilla (mukaanlukien monet tuttavani) elämän tarkoitus ja sisältö on viinanjuonti...moinen on elämän halventamista ja heidät saisi mielestäni tappaa. Tässäpä tätä... - sasasasasasa
kyllähän siellä myymälöissä kärryjä työnnetään ja korejakin viedään, mutta hyvin harvassa paikassa se itse homma on. Varsinkaan nykyään. Itse olet ilmeisesti ollut niin surkea vartija, että sut on laitettu kärry/korikohteeseen kun et voinut muutakaan hommaa tehdä...
- alottaja
Joku voi oikeasti tykätäkkin siitä työstä.
Ja en ole vartija niinkun olen sanonutkin. - Unohtelija
on niiden kirjoitti:
Piirivartijan työnkuva on tosi hohdokas:ajetaan kohteesta toiseen,kokeillaan,että ovet on lukossa ja jos ne ei ole niin ne laitetaan lukkoon.Yksi tärkeimmistä on vissiin katsoa,että kahvipannut yms on pois päältä........Mikäs siinä,jonkunhan nämäkin on tehtävä..Ens kerralla en mee kyl pakastehälylle :(yhyy. Siinäpähän ostat kauppiaan myymää sulanutta seitä ja saat nuolla jätskit lattialta. töihinkään sun turha mennä kun jätit kahvinkeittimen päälle ja sun firmas palo. En viittinyt sitä sammuttaa kun harmitti niin vietävästi. Ovetkin jätin auki niin veivät sun poikakalenterin seinältä.
Pidä hauskaa vapailla, meikä painaa sun sihteeriä... eiku siis duunia. - p.b.a member
Rööperi kirjoitti:
-Olen kolmekymppinen vartiointi-alalla työskentelevä mies. Käytän kaiken rahani kulutuselekroniikkaan ja tietokoneisiin, käyn usein syömässä äitini luona koska rahat ovat huvenneet milloin plasmatelkkariin, milloin emolevyyn tai dvd elokuviin.
-Vihaan työpaikkaani ja työkavereitani. Hain viikon sairaslomaa vaikka minua ei mikään vaivannutkaan. Pelasin nettiroolipeliä, join kolaa sekä söin pizzaa koko viikon. Sepä vasta olikin elämää. Toivoisin voivani elää niin jatkuvasti.
-Haaveilen erittäin isorintaisista naisista, vaikken koskaan sellaista voikaan saada sillä olen epäonnistuva, alisuoriutuva luuseri.
-Vihaan tyhmiä ja rikkaita ihmisiä, sekä ihmisiä jotka tuhlaavat rahansa matkailuun ja leuhkivat jälkeenpäin "kokemuksillaan", siinä ei ole mielestäni mitään kehittävää, ja se ei tee heistä parempia tai muutenkaan ylivertaisia muihin nähden, lisäksi käteen ei jää mitään konkreettista ja muistotkin hälvenevät ajan myötä.
-Olen absolutisti. Vihaan alkoholisteja ja suomalaista viinanjuontikulttuuria, ja sitä miten "hienona" sitä pidetään. Joillakin idiooteilla (mukaanlukien monet tuttavani) elämän tarkoitus ja sisältö on viinanjuonti...moinen on elämän halventamista ja heidät saisi mielestäni tappaa. Tässäpä tätä..."Käytän kaiken rahani kulutuselekroniikkaan ja tietokoneisiin, käyn usein syömässä äitini luona koska rahat ovat huvenneet milloin plasmatelkkariin, milloin emolevyyn tai dvd elokuviin."
Oma valintasi.
"-Haaveilen erittäin isorintaisista naisista, vaikken koskaan sellaista voikaan saada sillä olen epäonnistuva, alisuoriutuva luuseri."
Just, heh-heh.
"..moinen on elämän halventamista ja heidät saisi mielestäni tappaa."
Ei naurata. Tämä sinun huono kirjoitelma on aika vitun hyvä kuvaus siitä MITEN omaa elämää EI kannata tuhlata.
- Vanha öögaaja
Kyllä se vaan niin on että perseestä koko vartiohomma on. Ainaista pullokoneen nysväämistä ja kärryletkan työntöä. Eväitä puret sitten jossain hikisessä kopissa siivojie kanssa.
- muuten ytimeen
juuri näin!ja tätä tosiasiaa vartiat ei suostu tunnustamaan.miksi?siinäpä meille pähkinä..kaikki sen kuitenkin tietävät,että juuri edellämainittua vartian työ on.pohtikaamme asiaa.
Itse olen siinä käsityksessä,että vartijat ei myönnä tätä koska he on niin vitun ylpeitä.mutta mistä?40 60h koulutuksestako?voin sanoa,että nämä teidän työkaverit,eli siivoojat ja pullopojat on yleensä teitä enemmän kouluja käyneitä! - Vartsuveksu
muuten ytimeen kirjoitti:
juuri näin!ja tätä tosiasiaa vartiat ei suostu tunnustamaan.miksi?siinäpä meille pähkinä..kaikki sen kuitenkin tietävät,että juuri edellämainittua vartian työ on.pohtikaamme asiaa.
Itse olen siinä käsityksessä,että vartijat ei myönnä tätä koska he on niin vitun ylpeitä.mutta mistä?40 60h koulutuksestako?voin sanoa,että nämä teidän työkaverit,eli siivoojat ja pullopojat on yleensä teitä enemmän kouluja käyneitä!Siis että on takana vaan sata tuntii koulutusta nii kertoo kyllä että vartijoiksi pääsee vaan keverit joilla on valmuksiaa toimia vartiointi hommissa ja vaikeimmissakin tehtävissä. Nämä on just niitä hommia joihin ei kovakaan kuoluttaminen tee ammattimiestä.
- asian
Vartsuveksu kirjoitti:
Siis että on takana vaan sata tuntii koulutusta nii kertoo kyllä että vartijoiksi pääsee vaan keverit joilla on valmuksiaa toimia vartiointi hommissa ja vaikeimmissakin tehtävissä. Nämä on just niitä hommia joihin ei kovakaan kuoluttaminen tee ammattimiestä.
tietysti omassa pienessä mielessä noinkin kääntää,mutta me kaikki tiedämme miten asia todellisuudessa on:-)mutta hyvä jos sulle tulee hyvämieli siitä,että kusetat ittees..
- ---
asian kirjoitti:
tietysti omassa pienessä mielessä noinkin kääntää,mutta me kaikki tiedämme miten asia todellisuudessa on:-)mutta hyvä jos sulle tulee hyvämieli siitä,että kusetat ittees..
kyllä, tosiaan kaikki vartiointihan on sitä kärryjen liikuttelua paikasta a paikkaan b. monena päivänä oon piirivartijankin nähnyt pullokorit takapenkillä ja metrossahan siis ei muuta tehdäkään kun lykitä ostoskärryjä pitkin laitureita...
- p.b.a member
mitä vikaa on syödä tauolla sivojien kanssa?
Jokainen vartija itse päättää mitä ja miten hän työnsä tekee. Jos "haluaa" tehdä kauppaa ja työnnellä kärryjä etc. niin tämä on oma valinta.
Onneksi vartijoilla on mahdollisuus tehdä muitakin kohteita ja tehtäviä. - p.b.a member
muuten ytimeen kirjoitti:
Itse olen siinä käsityksessä,että vartijat ei myönnä tätä koska he on niin vitun ylpeitä.mutta mistä?40 60h koulutuksestako?voin sanoa,että nämä teidän työkaverit,eli siivoojat ja pullopojat on yleensä teitä enemmän kouluja käyneitä!kyllähän tämä kaupan alan vartioimistehtävien epäkohta on tälläkin keskustelupalstalla koluttu AIKA tehokkaasti.
Ammattiylpeys kulminoituu siihen, että voi ja pystyy auttamaan ihmisiä (huom! huom!huonolla palkalla, virkavastuulla sekä riittämättömillä valtuuksilla).
Tiedän että kommentoit tähän nasevasti jotain meidän osaamisesta etc. mutta sinä et tunne minua etkä meitä kaikkia n. 9000 muuta vartijaa . Ai niin "kaverille sattui" ja "tunnen jokusen"-jutut ei vakuuta/kiinnosta.
Mitä tulee tähän siivoojien ja pullopoikien koulutukseen niin voi olla, että heillä on korkeakoulututkinto (Suomesta tai ulkomailta) mutta mitä sitten, ei tästä tutkinnosta ole heille hirveästi hyötyä työssään siivojana tai pullopoikana!
Muutenkin tällä palstalla on jotenkin masentavaa huomata miten joukossa tyhmyys tiivistyy. En oikein ymmärrä tätä jostain syvältä kumpuavaa tarvetta pilkata ja mustamaalata vartijoita, heikko itsetunto? henkilökohtainen tilanne/tila?
Mutta hei parempaa kevättä teille ja koettakaa jaksaa näiden teidän ongelmien kanssa.
p.s. katsokaa jostain mitä tarkoittaa projisoija ja katsokaa peiliin - virhe.............
p.b.a member kirjoitti:
kyllähän tämä kaupan alan vartioimistehtävien epäkohta on tälläkin keskustelupalstalla koluttu AIKA tehokkaasti.
Ammattiylpeys kulminoituu siihen, että voi ja pystyy auttamaan ihmisiä (huom! huom!huonolla palkalla, virkavastuulla sekä riittämättömillä valtuuksilla).
Tiedän että kommentoit tähän nasevasti jotain meidän osaamisesta etc. mutta sinä et tunne minua etkä meitä kaikkia n. 9000 muuta vartijaa . Ai niin "kaverille sattui" ja "tunnen jokusen"-jutut ei vakuuta/kiinnosta.
Mitä tulee tähän siivoojien ja pullopoikien koulutukseen niin voi olla, että heillä on korkeakoulututkinto (Suomesta tai ulkomailta) mutta mitä sitten, ei tästä tutkinnosta ole heille hirveästi hyötyä työssään siivojana tai pullopoikana!
Muutenkin tällä palstalla on jotenkin masentavaa huomata miten joukossa tyhmyys tiivistyy. En oikein ymmärrä tätä jostain syvältä kumpuavaa tarvetta pilkata ja mustamaalata vartijoita, heikko itsetunto? henkilökohtainen tilanne/tila?
Mutta hei parempaa kevättä teille ja koettakaa jaksaa näiden teidän ongelmien kanssa.
p.s. katsokaa jostain mitä tarkoittaa projisoija ja katsokaa peiliinsun kirjotuksessas oli jo se,että teillä ei ole mitään virkaa,kuten esim.poliiseilla...tosin ei teillä ole mitään "virkaa"muutenkaan..hahahahahahahha..´:-)
siivoojan koulutus on pidempi kun vartijan!!inise mitä iniset!!ja nekin jopa tekee tärkeempää ja arvostetumpaa työtä kun te. - mikä virhe
virhe............. kirjoitti:
sun kirjotuksessas oli jo se,että teillä ei ole mitään virkaa,kuten esim.poliiseilla...tosin ei teillä ole mitään "virkaa"muutenkaan..hahahahahahahha..´:-)
siivoojan koulutus on pidempi kun vartijan!!inise mitä iniset!!ja nekin jopa tekee tärkeempää ja arvostetumpaa työtä kun te.vartijan työn alkeet ja peruskoulutus 40 60h Vartijan ammattitutkinto (VAT) noin 1,5 vuotta turvallisuustarkastajan erikoisammattitutkinto (TVEAT) 1,5-3 vuotta turvallisuusalan tradenomi väh 3 vuotta... niin kumpis siinä opiskelee pitempään vartija vaiko siivooja? onko siivoojalla edes noin laajaa koulutusmahdollisuutta...? ihan vaan jos nyt pilkkua ruvetaan viilaamaan ja vittuilemaan taitaa yksityisillä turvallisuuspalveluilla olla aika paljon kouluttautumismahdollisuuksia...
- p.b.a member
virhe............. kirjoitti:
sun kirjotuksessas oli jo se,että teillä ei ole mitään virkaa,kuten esim.poliiseilla...tosin ei teillä ole mitään "virkaa"muutenkaan..hahahahahahahha..´:-)
siivoojan koulutus on pidempi kun vartijan!!inise mitä iniset!!ja nekin jopa tekee tärkeempää ja arvostetumpaa työtä kun te.virkamiestä ja virkavastuuta toisiinsa. Ota selvää ensin niin tiedät paremmin.
- mistä ei tykkää
Ylhäällä oleville ja tod. näk. alaskin tuleville..:
Ihmettelen vain missä ihmeen kaupoissa sitä joutuu tekemään hommia, mitkä kuuluu myyjille? Jos kauppavuoroja teen, pysyttelen poissa pullohuoneista enkä rupea kärryjä työntelemään. Asiakaspalvelua kun hommamme kuitenkin on, joskus voi niitä koreja silti laittaa esille helpottaakseen asiakkaiden kaupankäyntiä. Sama homma koskee juuri sitä asiakaspalvelua missä asiakkaat tulevat rohkeasti kysymään missä mikäkin tuote sijaitsee kun niitä myyjiäkään ei aina ole lähettyvillä, tai auttaa joissain muissa pikku asioissa ja tarvittaessa ohjata asiakas myyjän luo.
Kaupassa vartioinnin ideana on ENNALTAEHKÄISTÄ hävikkiä (eikä odotella suu vaahdossa koska se näppäri ujeltaa kassojen ohi. Poliiseilla parempaakin tekemistä...), sekä asiakaspalvelu kaikissa pikku muodoissaan. Turvata kaupan työntekijöiden ja asiakkaiden turvallisuus. Eikä siellä kameroiden ääressä pahemmin viitsi pörrätä kun sieltä muutenkaan mitään näe.
Onneksi muitakin kohteita ja työtehtäviä on mutta välillä mukavaa tehdä myös kauppoja pienissä määrin. Loppujen lopuksi hyvin rentoa puuhaa ja rahaakin tulee että hyvin pärjää.
Saatte vapaasti sanoo nyt tähänkin jotain ala-arvoista komsua mistä joku saa taas viikon mittaisen kiksinsä.
Toivotan silti kaikille aurinkoista viikkoa ja tulevaa pääsiäistä. Namaste.- todellakin "hämätä"
meitä,että vartijat ei työntelisi kärryjä ja kantelisi koreja?aika "ovela"kaveri...varmaan kaikki ihmiset sit vaan näkee kaupoissa asian väärin,niin sen täytyy olla...:-)eihän se ole kun vartijan oma häpeä,että on vartija..mitä sitä tosiasioita kieltämään.?
- tykkään
se on kivaa jumppaa työntää kärryjä.onneksi alalla on muitakin vaihtoehtoja,jos tämä käy tylsäksi,voi välillä keräillä korejakin.
- jotkut "osaa" lukee
todellakin "hämätä" kirjoitti:
meitä,että vartijat ei työntelisi kärryjä ja kantelisi koreja?aika "ovela"kaveri...varmaan kaikki ihmiset sit vaan näkee kaupoissa asian väärin,niin sen täytyy olla...:-)eihän se ole kun vartijan oma häpeä,että on vartija..mitä sitä tosiasioita kieltämään.?
Mistä kohtaa luet tosta aiemmasta textistä, et siinä sanotaan "kaikki vartijat eivät työnnä kärryjä ja kantele koreja", hmmm? Eikös siinä joku ihmetelly sitä et miks sellasta joku tekis? Ei kaikki niitä työntelekään. onneks tollasista valittajista ei tarvitse välittää kun eivät osaa kun provota ja todella huonosti.
Kiitos tuolle pitemmän textin kirjottajalle, hyvä huomata fiksujenkin vartijoiden olemassaolon.
Hyvää tulevaa pääsiäistä hänellekki! - joooooö.
tykkään kirjoitti:
se on kivaa jumppaa työntää kärryjä.onneksi alalla on muitakin vaihtoehtoja,jos tämä käy tylsäksi,voi välillä keräillä korejakin.
"Vartijan ammattitutkinto (VAT) noin 1,5 vuotta"
vähän vajaa vuoden kesti kyllä kun joka päivä kävi koulussa. mutta joo, kummasti näitä inisijöitä tuntuu aina kiinnostavan vartijan hommat kun täällä roikkuu.. ;)
- The man with the child in h...
Hyvää kevättä kaikille!
Hienoa seurata aina välillä (n. 4 kk välein), että ammatti vielä kiinnostaa "nuoria". Vanha sananlasku - "siitä puhe mistä puute" - näkyy olevan edelleen ajankohtainen...
No, tänne kirjoittav(j)illa ei tietenkään ole puutetta vartijoista. Tuntuu kuitenkin siltä, että jonkin asteinen "halipula" on ja auktoriteettia kaivattaisiin, mene ja tiedä? Päivänselvää on, että pullamössösukupolven edustajat tekee täällä netissä mitä tahtovat, mutta miten on asiain laita, kun pitäisi mennä yksin kotiin... "Rakastan Jumalaa, enkä ikinä enää ole paha kellekään - ihan ikuvarmasti! Nyyh, nyyh!!" Vittu joo, ja se vartijakin puhui ihan totta, kun se sanoi, että "Nyt vekarat kotiin", vaikka me vittuiltikiin sille. Me vaan huudeltiin sille "Mee vittuun saatanan homo", ja sit oltiin niin saatanan kovia, että... Jos, tällä palstalla on yhtään oikeaa vartijaa - mitä kyllä epäilen - älkää kirjoittako tänne mitään!
PS. Hieman sekavaa mutta asiaa
(Tähänkin on tietenkin helppo tarttua)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925981
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963025Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262810Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262075Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764