Tradenomi työelämässä

Nainen22v

Olen tradenomi opiskelija, eli opiskelen liiketaloutta ammattikorkeakoulussa. Haaga-Heliassa, eli kyseessä varmaan Suomen arvostetuin liiketalouden AMK kouluttaja. Silti epäilyttää, että millaista työtä valmistumisen jäkeen saa ja missä palkkaluokassa liikutaan. Olisiko kenties merkonomilla käytännössä samat mahdollisuudet.
Voitteko te, joilla tietoa aiheesta kertoa kokemuksistanne?

10

5765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietteitä

      Kaikki riippuu suuntautumisvaihtoehdostasi ja hankkimistasi työkokemuksesta. Ei ole väliä onko tutkintosi loppuarvosana 3 vai 5. Työnantaja palkkaa heidän tarkoituksiinsa sopivan ihmisen. Opinnäytetyön tekeminen isolle yritykselle voi toimia ponnahduslautana palkkauslistoille.

      Mielestäni tutkinnon rakenne on laaja-alainen, mutta aikalailla toimistotyötä tradet tekee: nimikkeessä on usein sana sihteeri. Asiantuntijatehtäviin voi pyrkiä samassa yrityksessä useiden työkokemusvuosien jälkeen, elleivät halua tehtävään korkeakouluhenkilöä. Trade sijoittuu merkonomin ja ekonomin välimaastoon (2000-3000 e/kk ?). Palkkaankin vaikuttaa oletko yksityisellä vai kunnalla, nais- vai miesvaltaisella toimistolla. Palkka nousee kokemusvuosien myötä.

      • dfghgdfghdhdd

        jos olet vähäänkään lukenut näitä foorumeita tai kuunnellut kavereiden juttuja, tietäisit vastauksen.

        Taloushallintolaiset, ns numeroiden pyörittelijät työllistyvät hyvin ja saavat hyvää palkkaa uralla edetessä.

        On suuntautumisia, jotka ovat ns. huuhaata, Markkinointi on yksi niistä. Taloushallinnon trade osaa markkinoida, mutta markkinointityyppi ei välttämättä osaa tehdä tilinpäätöstä yms.

        jokaisesta ei ole taloushallintolaiseksi.

        it-tradenomit ovat työnhakuvaiheessa myös yleensä tod hukassa. (moni tuttava ilman työtä)


      • mitä kirjotetaan
        dfghgdfghdhdd kirjoitti: