anoppi haluaa pahoittaa mieleni

surullinen miniä

Anoppi yrittää kaikin tavoin pahoittaa mieleni,asumme muutaman kilometrin päässä toisistamme,mutta mielestäni näemme liiankin usein.Eilen viimeksi tavatessammehän loukkasi minua ihan tahallaan,en näyttänyt sitä,mutta paha tuli olla.Itsessäni on varmasti syy moiseen,en vaan ole keksinyt,miten tänä aikana ei voi tulla toimeen miniä ja anoppi.Olen viisikymppinen,hän seitsemänkymmentä juuri täyttänyt,leski.
Olkaa edes hengessä mukana.

8

526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laivat

On ihan fiksua hakea syytä itsestään. Mutta jos anoppi sinua ihan tahallaan loukkaa, niin kai hänessäkin on vikaa. Kerrot, että et näyttänyt loukkaantumistasi. Mistä hän voi tietää tunteesi, jos kätket ne? Ehkä voisit vaikka pyytää tarkentamaan sanomistaan. Voihan olla myös niin, että hän ei ymmärrä loukkaavasi sinua.

Muuten olen sitä mieltä, että anopin kanssa ei tarvitse olla tekemisissä, jos menee kovin vaikeaksi.

• Rocellii

jos hän kaipaa poikaansa
      ja luulee, että on Sinusta kiinni ku ei näy ?

• poika on

Kyllä poika on täällä minun kanssani ja hän on äidilleen tärkeä,kuten myös lapsenlapset,mutta olen kaikki nämä vuodet,tuntenut,että en ole ollut mieleinen,ei sitä suoraan sanota mutta sen aistii.
        Omistan onneksi yhden hyvän ystävän,jolla on ollut aikanaan vaikeaa,hänen anoppinsa on jo kuollut,ilman häntä olisin jo varmasti lähtenyt lätkimään.
        Hienoa,kun otatte minut tosissanne,kiitos.

• vamma sielussa

Tuttua puhetta ,18 ja puolivuotta olin anopin vallan alla.tein aina niinkuin hän määräsi,ihme että en kokonaan nääntynyt valtansa alle. Minullakin on miniä,mutta olen päättänyt että en puutu hänen tekemisiinsä vaikka totisesti usein olis aihetta.Sain itse niin kärsiä anopista,että en halua olla samanlainen.

• anoppisuhde,

tosi hankala.

Onneksi aviopuoliso oli aina minun puolellani.
      Nyt, paljon myöhemmin on tullut mieleen, olikohan anopin käytös ennakko-oireita hänen sairaudestaan.
      Ja kiitollinen olen hänen pojastaan, nyt kun menneet ovat menneitä.

• kaikenlaisia

Älä siedä. Riittää kun sanot selvästi hänelle, että hän loukkasi. Vaikka hän loukkaisi edelleen, itsetuntosi ei kärsi niin pahasti, jos uskallat sanoa ääneen rajat. Huono käytös ikäänkuin palaa hänelle. Jos mahdollista, niin sano se joka kerta - vaikka hänen mielestään olisit pikkumainen. Hän varmaan yrittää kääntää sen niin, että sinä olet herkkänahkainen. Älä lähde mukaan siihen. Saat sitä enemmän painoa sanoillesi "sinä loukkasit" mitä vähemmän muuten selittelet. Se jää kaikumaan hänen korviinsa - ellei hän ole ihan pönttö.

Miten miehesi suhtautuu siihen, että hänen äitinsä loukkaa sinua?

Siedin itse kaikenlaista ja pelotti aina anopille mennessä, että mitä sieltä nyt tulee. Sanoin siitä miehelleni, hän ei ensin uskonut, mutta seurasi sitten tarkemmin ja myönsi, että olin oikeassa.

Kerran anoppi nosti sukujuhlissa äänekkäästi esiin, että olin lihonut (neljännen lapsen jälkeen). Mikäpä siinä muuta kuin myöntää. Mutta sitten hän kahvipöydässä vieressäni istuessa työnsi kätensä pöydän alta mahaani. Oli siinä mennä kakku keuhkoihin. En siinä voinut tehdä mitään. Kuulin kun hän mutisi itsestään, että ei, kyllä se on pehmeä. Näin hän siis tarkisti, olinko uudestaan raskaana.

Kotona kerroin itkien miehelleni ja pyysin, että hän soittaa äidilleen ja sanoo, ettei minua saa kohdella niin. Mies sanoi että jos olen kerran noin pikkumainen niin saan itse soittaa. Soitinkin ja kerroin, että pahoitin mieleni. Ei mennyt perille.

Joitakin vuosia myöhemmin anoppi kiskaisi puseronhelman minulta ylös yhtäkkiä, kun meitä oli sukua koolla. Omaa perhettäni ja sukulaisia miehen puolelta. Anoppi oli juuri sanonut, että nyt hän aikoo selvittää yhden asian. Olin varautunut, että jotain tapahtuu. Sain kyynärpäälläni painettua puseroa alas ja karjaisin vain: EI! ja tuijotin häntä. Mieheni sisar sitten sanoi ettei ihmisiä saa noin kohdella. Jotain mieskin siihen, muttei oikein suoraan.

Episodeja ei enää tullut, koska anoppi oli kuolemassa syöpään. Kuolinvuoteella vielä hieroin hänen kylmiä jalkojaan, mihin anoppi totesi, että " X se hieroo niin hyvin.." Ymmärsin sen niin, että minä en. En surrut anopin kuolemaa.

• nehän on SEN

mielipiteitä! Jos kestää kantti, sano samalla lailla takaisin!
        "kylläpäs olet lihonut"-sanoo anoppi, niin sanot että kyllä sun pitäs kanssa katsoa mitä sinne suuhusi lapat, saat vielä sydiksen
        tai
        "miten olet löytänytkin noin kamalan puseron" niin sanot että älä ole kateellinen, kyllä sinne niitä vielä jäi, haenko sullekin, mikä koko!
        ja " onpas tämä kakku oudon makuinen" Joo sulta sain sen resptin ja päätin kokeilla.....

• pahoittaa mieleni
        nehän on SEN kirjoitti:

mielipiteitä! Jos kestää kantti, sano samalla lailla takaisin!
        "kylläpäs olet lihonut"-sanoo anoppi, niin sanot että kyllä sun pitäs kanssa katsoa mitä sinne suuhusi lapat, saat vielä sydiksen
        tai
        "miten olet löytänytkin noin kamalan puseron" niin sanot että älä ole kateellinen, kyllä sinne niitä vielä jäi, haenko sullekin, mikä koko!
        ja " onpas tämä kakku oudon makuinen" Joo sulta sain sen resptin ja päätin kokeilla.....

Kiitos kannanotoista tähän saakka.
        Kyllä minä olen,kiitos vaan, sanonut vastaan ja itkenytkin,mutta sitten olen saanut kuulla olevani helppo suuttumaan ja pikkumainen.On ollut parempiakin aikoja,mutta nyt taas niin harmittaa,varsinkin,kuvitelkaa,mieheni useimmiten kääntyy äitinsä puolelle,minua vastaan,tai vetää minun äitini,80v.mukaan,jostain vastaavasta asiasta.
        Helpottaa vähän,kun suurin osa teistä on puolellani.
        Joskus tekisi mieli laittaa anoppi suksiboksiin,sitähän sanotaan meilläpäin anopinkuljetuslaatikoksi.
        Lisää vaan kannanottoja,kiitos!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      347
      4401
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      142
      2478
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2096
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      144
      1626
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1167
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      43
      1150
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      32
      1106
    8. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      79
      1041
    9. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      140
      999
    10. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      338
      978
    Aihe