Lomittajien muistaminen

muistammehan

Onko teillä tapana muistaa lomittajia esim jouluna tai jos lopettaa lomittajan hommat niin läksiäislahjoilla?Kertokaa lomittajat onko teitä huomioitu mitenkään?

15

1466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lomittaja 25 vuotta

Olen ollut 25 vuotta lomittajana.tuona aikana olen saanut: kerran yksi emäntä antoi vara päreen.Yksi talo antaa joka joulu konvehti rasian.Mutta siinä kaikki.Edes kunta ei ole muistanut.Minusta olisi voinut antaa 20 vuotis mitalin.

• ...

Ainakin minä sain kuntaliiton mitalin oltuani 20 vuotta lomittajana. Myös kunta on silloin tällöin muistanut pienillä lahjoilla kuten sähkölamppu, nahkarukkaset tms. Minua on muistettu vaihtelevasti myös lomarenkaani taloissa. Mentyäni aikoinaan kihloihin sain eräästä talosta lahjan. Joulun aikaan olen saanut muutamia lahjoja, eräs emäntä lahjoitti myös meijeriltä saamansa joulupaketin minulle samoin kuin valion kalenterin. Onpa eräs emäntä tuonut ostamansa joululahjan minulle kotiinkin asti.

• Lahjusten
        ... kirjoitti:

Ainakin minä sain kuntaliiton mitalin oltuani 20 vuotta lomittajana. Myös kunta on silloin tällöin muistanut pienillä lahjoilla kuten sähkölamppu, nahkarukkaset tms. Minua on muistettu vaihtelevasti myös lomarenkaani taloissa. Mentyäni aikoinaan kihloihin sain eräästä talosta lahjan. Joulun aikaan olen saanut muutamia lahjoja, eräs emäntä lahjoitti myös meijeriltä saamansa joulupaketin minulle samoin kuin valion kalenterin. Onpa eräs emäntä tuonut ostamansa joululahjan minulle kotiinkin asti.

Aika ole ohi.Miten te lomittajat muistatte kuntaa tai viljelijöitä muuten?

• Lantsarinainen
        ... kirjoitti:

Emännät antavat joskus kotiin viemisiä,kun tietävät, että meillä on iso perhe. Omatekoista mehua, pullakranssin, leipää ja suklaakonvehtirasian olen tänä keväänä saanut.

• meillä ainakin

on muistettu lomittajia kaikkia jollain lailla mutta tietenkin hyviä enemmän. On annettu perunapussia, palvilihaa, juureksia ym pientä ja lomilta tuotu jotain pientä muistoa aina.
      Se on niin hieno juttu että on luotettava lomittaja että se on ihan itsestään selvyys että haluaa muistaa.

• lomitettava

Meillä on ollut tapana muistaa vaikkapa kukkasin tai esim konjakkipullolla joulun aikaan.Kun on kertaalleen hyvät lomittajat saanut niin niistä pitää mielellään kiinni ja mikäpä on sen selvempi osoitus arvostuksesta kuin jonkinlainen huomioiminen.Sonkajärven kunnan alueella huippuosaamista samalla kiitos lomatoimistolle kun parhaanne mukaan järkkäätte lomia meille pakertajille ja ahertajille.Pakko myöntää että on ollut tilanne että lomatoimikin on nostanut kätensä ylös mutta huippulomittajamme on joustanut omista vapaistaan.KIITOS!

• pikkupekoni

Onhan tuota muutaman lahjan saanu. Kerran suklaakonvehti rasian, sattu poikimisia loman aikana, kerran hirvenlihaa. Jouluna possunlihaa, ja tulipa samalla koirallekkin ruokaa pari muovikassillista.

• -Lomittajatar-

...muistettu. Olen saanut monia joululahjoja, leivonnaisia, viinejä, ternimaitoa, maitoa, kasviksia ja ym ym.

Syynä on ehkä se, että tykkään itsekin antaa lahjoja. Olenhan Pohjois-Karjalaista syntyperää =). Minusta on ihanaa antaa lomitusrenkaani isännille ja emännille synttäri- ja joululahjat. Muutenkin minusta on ihanaa, että saan olla osa heidän elämäänsä ja saan hoitaa heidän ihania nautojaan. Kiitos siitä!!!

• hohhohjaa!!

• lomittajana yli 20 v

Minulla on oma lomitusrengas kyllä tilat ovat antaneet mitä milloinkin jouluna olen saanut juustoja ja hieronta kortteja ja kun lehmä poikii niin ternimaitoa ja joskus synttärilahjoja.olen saanut erinlaisia lihatuotteita ja konjakkipullon ja matkatulijaisia.Itsekkin muistan tiloja kun heillä on synttärit tai muita merkkipäiviä.Johtavialomittajia ja lomasihteeriä muistamme joka joulu pikkulahjoilla kaikki lomittajat yhdessä.

• Lomittaja1234
        lomittajana yli 20 v kirjoitti:

Minulla on oma lomitusrengas kyllä tilat ovat antaneet mitä milloinkin jouluna olen saanut juustoja ja hieronta kortteja ja kun lehmä poikii niin ternimaitoa ja joskus synttärilahjoja.olen saanut erinlaisia lihatuotteita ja konjakkipullon ja matkatulijaisia.Itsekkin muistan tiloja kun heillä on synttärit tai muita merkkipäiviä.Johtavialomittajia ja lomasihteeriä muistamme joka joulu pikkulahjoilla kaikki lomittajat yhdessä.

Tarjosi sellaiset kyydit,ettei mikään sen j¨älkeen ole tuntunut miltään.

• täälläkin muistetaan

Jouluna saan jokaiselta tilalta missä käyn pienen paketin. Tiloilla olen kyllä käynyt jo useita vuosia. JA lapseni on myös otettu näissä lahjuksissa huomioon.
      Jos he käyvät jollain reissulla. He tuovat aina jotain suklaasta pulloihin.
      Kunta muistaa meitä myös jouluisin. Tarjoaa joulu aterian ja jonkun pienen lahjan. Viime vuonna saatiin termospullo...tyhjänä.
      Meillä myös kunta muistaa, kun täytetään pyöreitä ja pitkällisistä lomituksista on saatu merkkejä.

• Lomittajana yli 10v

Kyllä minua on muistettu.Joulukortteja tulee tiloilta, jossa olen käynyt vakituiseen yli 10v.Joskus aina saan tuorretta pullaa mukaan tai vastaleivotun leivän.Taannoin sain viskipullon, kun kävin eräällä tilalla poiíttamassa lehmää kahtena yönä peräkkäin, vaikken ollut tilalla lomittamassa silloin.Saan myös tekstiviestillä onnitteluja syntymäpäivänä.
      Samoin myös itse onnittelen ja muistan ihmisiä, jotka ovat muistaneet minuakin.Muistaminen on molemminpuoleista.

• jonne h.

Muistakaa veronmaksajaa joka kustantaa teille ilmaiset lomittajat !!

• maksaja täälläkin

Maksan vuodessa 30000euroa veroja.Paljonko arvelet että sinun veroeurojasi käytetään minun lomittajan palkkaamiseen?Saattaahan se olla tai olla olemattakin.Häpeän itseäni että edes alennuin vastaamaan viestiisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      52
      4174
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      287
      4078
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      142
      3579
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      92
      3525
    5. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      68
      2585
    6. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      30
      2417
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      36
      1865
    8. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      66
      1767
    9. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      37
      1660
    10. Meidän täytyy tavata

Siis se on välttämättömyys.
      Ikävä
      99