olisiko kellään ylimääräisiä 6 ruutuisia ikkunoita koko leveys 105cm korkeus 120 cm...
vanhoja
13
463
Vastaukset
- jukka
noita löytyy rakennusperinnekeskuksista ympäri maan, ja kierrätyskeskuksista. katso www.entisointi/wordpress.com, kaveri ite tekee ikkunat, varmaan voi kysyä?
- vihjeistä
minula vaan on sellasesta kohteeesta kysymys, että pitäisi löytää edeullisesti, teettämään ei kannata ruveta, mutta pitää etsiä noista kierrätyskeskuksista.
- jukka
vihjeistä kirjoitti:
minula vaan on sellasesta kohteeesta kysymys, että pitäisi löytää edeullisesti, teettämään ei kannata ruveta, mutta pitää etsiä noista kierrätyskeskuksista.
ymmärrän hyvin, itsellä oli sama tähtäin mökin kuistia vartenmä voisin tehä halvalla sulle ikkunat, montako niitä piti olla? yksipuitteiset vai tuplat? karmeineen?
jotain satasen per puite, 150 laseineen voisin tehä. nyt on luppoaikaa.
zekkaa toi http://entisointi.wordpress.com - vihjeestä
jukka kirjoitti:
ymmärrän hyvin, itsellä oli sama tähtäin mökin kuistia vartenmä voisin tehä halvalla sulle ikkunat, montako niitä piti olla? yksipuitteiset vai tuplat? karmeineen?
jotain satasen per puite, 150 laseineen voisin tehä. nyt on luppoaikaa.
zekkaa toi http://entisointi.wordpress.commutta kun minä en halua sinne uusia vaan käytetyt, mutta kuitenkin vielä "kuosissa olevat" ne tulisivat 130v vanhaan hirsimökkiin, johon en haluaisi mitään uutta, silloin siitä menee tyyli jos liikaa ryhdistetään.
- panu
vihjeestä kirjoitti:
mutta kun minä en halua sinne uusia vaan käytetyt, mutta kuitenkin vielä "kuosissa olevat" ne tulisivat 130v vanhaan hirsimökkiin, johon en haluaisi mitään uutta, silloin siitä menee tyyli jos liikaa ryhdistetään.
hyvin yskän. joskus on vaikea löytää vanhoja, projekti ja asenne on kunnioitettava.
minä tein itse ikkunani, koska sopivia en löytänyt. tosin saunakin on uusi, mutta kaikki on tehty samoin kuten 80vuotta sitten, materiaalit, jopa ikkunoiden uudelleenmaalaukset ja myöhemmät korjaukset on lisätty. että se istuisi vanhaan pihapiiriin.
tämä vaan tiedoksi, jotta tarvittaessa voit kysyä vaikka neuvoja. olen suomessa tietääkseni ainoa ikkunanentisöijä joka tekee em tyyliin. - tarjoustasi
panu kirjoitti:
hyvin yskän. joskus on vaikea löytää vanhoja, projekti ja asenne on kunnioitettava.
minä tein itse ikkunani, koska sopivia en löytänyt. tosin saunakin on uusi, mutta kaikki on tehty samoin kuten 80vuotta sitten, materiaalit, jopa ikkunoiden uudelleenmaalaukset ja myöhemmät korjaukset on lisätty. että se istuisi vanhaan pihapiiriin.
tämä vaan tiedoksi, jotta tarvittaessa voit kysyä vaikka neuvoja. olen suomessa tietääkseni ainoa ikkunanentisöijä joka tekee em tyyliin.jos en löydä vanhoja, sen kuntoisia että kannattaa laittaa, niin sitten ei auta kuin tehdä uudet ja työstää puuosat vanhan näköiseksi, maalata useaan kertaa ja hio välillä, tulee sellanen kuluneen näköinen pinta.
Tein uudesta pöydästä tuolla maalaus tekniikalla nanhan näköisen, halusin sen punertavaksi, joten ensin punainen väri ja sitten vaalea bees, hioin kevyesti, että se punainen tuli hieman näkyviin.
Pöytä on aivan kuin aidosti kulunut. - panu
tarjoustasi kirjoitti:
jos en löydä vanhoja, sen kuntoisia että kannattaa laittaa, niin sitten ei auta kuin tehdä uudet ja työstää puuosat vanhan näköiseksi, maalata useaan kertaa ja hio välillä, tulee sellanen kuluneen näköinen pinta.
Tein uudesta pöydästä tuolla maalaus tekniikalla nanhan näköisen, halusin sen punertavaksi, joten ensin punainen väri ja sitten vaalea bees, hioin kevyesti, että se punainen tuli hieman näkyviin.
Pöytä on aivan kuin aidosti kulunut.hienoa, olet alan ihmisiä!
myöskin jos löydät vanhat kunnostuskelvottomat, voin kertoa miten saat ne sittenkin kuntoon!
mahtavaa kun täällä pyörii kaltaisiasi ihmisiä. useita huonekaluja olen vanhentanut samoin. myös kulumia ja naarmuja, siihen missä isännän muki on aina ollut, 60 vuotta. siihen syntyy jälki, uuteenkin pöytään;) - tarjoustasi
panu kirjoitti:
hienoa, olet alan ihmisiä!
myöskin jos löydät vanhat kunnostuskelvottomat, voin kertoa miten saat ne sittenkin kuntoon!
mahtavaa kun täällä pyörii kaltaisiasi ihmisiä. useita huonekaluja olen vanhentanut samoin. myös kulumia ja naarmuja, siihen missä isännän muki on aina ollut, 60 vuotta. siihen syntyy jälki, uuteenkin pöytään;)aivan kuin olisit käynyt vanhalla mökillämme, siellä on lattiassa juuri tuollaisia jalanlälkiä, muistan kun mieheni isoisä istui aina samassa paikassa, lattiassa yhden jalan jälki, koska toinen oli aina polven päällä(; ja pöydässä kyynärpään kolo ja se oli sen käden jossa oli itse tehty sätkä, on se kumma miten nuoruudesta tule hauskoja muistoja.
Yksi vaihtoehto niille ikkunoille olisi ns. vaihto, sisäpokat ovat ehjät ollaan mietitty jos vaihtaisi ne ulos ja pärjäisi yksillä, koska se on anoastaan kesä käytössä, vai olisi sinulla idea miten ne ulkopuoleiset vielä saisi toimiviksi, niissä on kuitenkin vanhat lasit, ei raskiisi niitä hävittää. - panu
tarjoustasi kirjoitti:
aivan kuin olisit käynyt vanhalla mökillämme, siellä on lattiassa juuri tuollaisia jalanlälkiä, muistan kun mieheni isoisä istui aina samassa paikassa, lattiassa yhden jalan jälki, koska toinen oli aina polven päällä(; ja pöydässä kyynärpään kolo ja se oli sen käden jossa oli itse tehty sätkä, on se kumma miten nuoruudesta tule hauskoja muistoja.
Yksi vaihtoehto niille ikkunoille olisi ns. vaihto, sisäpokat ovat ehjät ollaan mietitty jos vaihtaisi ne ulos ja pärjäisi yksillä, koska se on anoastaan kesä käytössä, vai olisi sinulla idea miten ne ulkopuoleiset vielä saisi toimiviksi, niissä on kuitenkin vanhat lasit, ei raskiisi niitä hävittää.jos saat kuvan sähköpostiini, joka löytyy aiemman blogin blogroll-osion alta sivuiltani, osaisin neuvoa ja arvioida hinnankin työllesi. itsellä yhteen pokaan menee maks 15h, kunnosta riippuen. jos pokat on tallessa, ne on korjattavissa!
usko pois, olen korjannut sellaisia ikkunoita joissa ei ole laseja, puolet pystysarjoista ja osa karmista jäljellä. toki uutta on ne korvatut puuosat, mutta ei sitä huomaa kun kunnolla tekee. - "minä"
panu kirjoitti:
jos saat kuvan sähköpostiini, joka löytyy aiemman blogin blogroll-osion alta sivuiltani, osaisin neuvoa ja arvioida hinnankin työllesi. itsellä yhteen pokaan menee maks 15h, kunnosta riippuen. jos pokat on tallessa, ne on korjattavissa!
usko pois, olen korjannut sellaisia ikkunoita joissa ei ole laseja, puolet pystysarjoista ja osa karmista jäljellä. toki uutta on ne korvatut puuosat, mutta ei sitä huomaa kun kunnolla tekee.menen sinne mökille pääsiäisenä, aloittamaan siivousta/tyhjennystä remontin alta, otan silloin kuvia, lähetän sinulle, katsotaan mitä niille kannattaa tehdä. Kaikki ikkunat ovat alkuperäisinä paikoillaan, siellä on sisälläkin sellanen paha juttu, kun purimme viime kesänä seinistä, siellä ainakin 40v olleet, levyt niin sieltä paljastui pahaa jälkeä, hirsiä oli kirveellä veistelty, oiottu että saatu levyt suoraan, nyt niille kolhuillekin pitäisi jotain tehdä, ilmeisesti hioa ja koettaa löytää tummuneiden seinien väristä vahaa tai jotakin, että ei niin huomaisi. tiedän, että siitä mökistä tulee ikuisuus projekti, siellä on tehty vuosikymmenien aikana niin paljon kaikkea mikä ei siihen rakennukseen sovi.
- panu
"minä" kirjoitti:
menen sinne mökille pääsiäisenä, aloittamaan siivousta/tyhjennystä remontin alta, otan silloin kuvia, lähetän sinulle, katsotaan mitä niille kannattaa tehdä. Kaikki ikkunat ovat alkuperäisinä paikoillaan, siellä on sisälläkin sellanen paha juttu, kun purimme viime kesänä seinistä, siellä ainakin 40v olleet, levyt niin sieltä paljastui pahaa jälkeä, hirsiä oli kirveellä veistelty, oiottu että saatu levyt suoraan, nyt niille kolhuillekin pitäisi jotain tehdä, ilmeisesti hioa ja koettaa löytää tummuneiden seinien väristä vahaa tai jotakin, että ei niin huomaisi. tiedän, että siitä mökistä tulee ikuisuus projekti, siellä on tehty vuosikymmenien aikana niin paljon kaikkea mikä ei siihen rakennukseen sovi.
olisin tuosta "mikä ei kuulu taloon" eri mieltä, kaikki kerrokset kuuluu vanhaan rakennukseen.
mut jokainen taaplaa tyylillään, voi niitä jälkiä hävittääkin.
toki rakenteita pilaavat muutokset on syytä poistaa, mutta muuten jättäisin kerrokset näkymään. aikanaan nuo vahatut kohdat tulevat esiin tummina, joten antaisin ajan vain kulua.
vanhan ja uuden tai "uuden" liittäminen on sikäli vaikeaa. jos haluaa tasaisen tuloksen, olisi parasta levyttää uudelleen tai veistää koko kerros pois. ellei sitten jätä tulevaisuuteen sitä omaa kerrostaan, vahattuja läikkiä, jotka kertovat 2000-luvusta. ehkä näin olisikin paras... - "minä"
panu kirjoitti:
olisin tuosta "mikä ei kuulu taloon" eri mieltä, kaikki kerrokset kuuluu vanhaan rakennukseen.
mut jokainen taaplaa tyylillään, voi niitä jälkiä hävittääkin.
toki rakenteita pilaavat muutokset on syytä poistaa, mutta muuten jättäisin kerrokset näkymään. aikanaan nuo vahatut kohdat tulevat esiin tummina, joten antaisin ajan vain kulua.
vanhan ja uuden tai "uuden" liittäminen on sikäli vaikeaa. jos haluaa tasaisen tuloksen, olisi parasta levyttää uudelleen tai veistää koko kerros pois. ellei sitten jätä tulevaisuuteen sitä omaa kerrostaan, vahattuja läikkiä, jotka kertovat 2000-luvusta. ehkä näin olisikin paras...ovat niin kauniin tummanruskeita, että missään tapauksessa en halua niitä levyillä peittää, enkä lisää veistellä, niissä on jonkinlainen käsittely, joten samanvärisiksi ne eivät tummu, saattaa olla vaikka tervaus, kunhan nyt tutkimme vielä, kunhan ilmat lämpiävät ja tämä talvi väistyy kevään tieltä, vaikka tuntuukin tänään, että lumen tulo ei taida löppua tältä talvelta...
- ikkunoiden kunnostustarvetta
panu kirjoitti:
jos saat kuvan sähköpostiini, joka löytyy aiemman blogin blogroll-osion alta sivuiltani, osaisin neuvoa ja arvioida hinnankin työllesi. itsellä yhteen pokaan menee maks 15h, kunnosta riippuen. jos pokat on tallessa, ne on korjattavissa!
usko pois, olen korjannut sellaisia ikkunoita joissa ei ole laseja, puolet pystysarjoista ja osa karmista jäljellä. toki uutta on ne korvatut puuosat, mutta ei sitä huomaa kun kunnolla tekee.Vanhan talon 1920-luvulta kaiketi alkuperäiset ikkunat. Aika hyvä kuntoiset ovat ja puuta ei tarvitse vaihtaa, kittausta ja maalausta ja muutamaan ruutuun uusi lasi. Sisäspuolen lasit ei tarvitse kuin maalauksen ja osa ulkolaseistakin on vain maalausta vajaa. Olisi vain hyvä laittaa kuntoon, ennen kuin menevät huonoksi. Laseja on noin 50 kpl n. 95x60, jossa 4 ruutua ja kolmisenkymmentä puolet tuosta eli kaksiruutuisia. Missä päin asustelet ja mitähän mahtaisi maksaa? Tuntihommina tai urakkana.
Sähköpostia voi laittaa jari.luolamaa(tähän se miukumauku)gmail.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h573585- 413396
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062791Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462536Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151619- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201338Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801241