Haaste Vaasan ennakkoluulottomille

Näyttäkää meille mallia

No niin, mielestäni kaikille vaasan avaramielisille ja pakolaisia lisää halajaville suvaitsevaisille pitäsi tehdä oikein kunnollinen suvaitsevaisuustesti.

Eli pyytää heitä antamaan alaikäinen tyttärensä yökylään somali tai muslimi maahanmuuttajaperheeseen.

Olisi todellakin mielenkiintoista nähdä kuinka moni heistä ihan tuosta vain ilman mitään ennakkoluuloja suostuisi?

http://www.nelonen.fi/uutiset/arkisto_uutinen.asp?d=1101979508395

11

442

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaasa..

eipä noita ennakkoluulottomia taida juurikaan olla. Löytyisköhän Närpiöstä?

• ... ,, ....

eikös tämä palstan kihkein mamujen puolustaja ole itsekin tuommoinen moniongelmaisen white trash-perheen entinen teinipissis, jonka eräs mamu laittoi paksuksi ja jonka suklaanruskeaa lasta tämä nyt hoitelee sossun rahoilla sillä aikaa kun mamumies jahtaa päivät pitkät uusia uhreja rewell centerissä?

• valita seuraa...

kansalaisuuden perusteella...

Mutta tyttö oli tässä yötä erään hyvä koulukaverinsa luona. Tämän kolukaverin vanhemmat ovat Eritreasta.

Tytön koulukaveri on sitten ollut puolestaan meillä yötä monta kertaa.

No problems.

Tuolla pihan toisella puolella asuu sitten yksi aito muslimiperhe. Ja heidän samanikäinen tyttönsä on leikkinyt paljon meidän tytön kanssa. Jos haluavat olla yötä toistensa, niin siitä vaan.

Kuulostaa varmaan utopialta eikö? Noh, tämä ei tapahdukaan Vaasassa, vaan toisessa maassa:-))

Ja vaikka tapahtuukin, niin ei tässä olla haluamassa mitään sen kummemmin. Maailman tapahtumat ohjaavat meidän jokapäivästä elämäämme. Tahdoimme sitten tai emme.

• paljastuu

kun tyttäresi kasvaa aikuiseksi ja alkaa purkaa lapsuuden traumojaan.

voi olla, että järkytyt.

toivo sitten että teillä siellä rosengådrissa on päteviä psykologeja

• Erittäin tasapainoinen
        paljastuu kirjoitti:

kun tyttäresi kasvaa aikuiseksi ja alkaa purkaa lapsuuden traumojaan.

voi olla, että järkytyt.

toivo sitten että teillä siellä rosengådrissa on päteviä psykologeja

ja iloinen. Hän menestyy myös koulussa hyvin ja tulee hyvin toimeen kaikkien kanssa. Ehkä juuri siksi, kun hän on tottunut siihen, että ihmiset tulevat monista eri maista ja kulttuureista, eivätkä ole aina saman näköisiä ja värisiä. Hänellä onkin paljon ystäviä, mutta olen ylpeä siitä, että hän osaa katsoa itse ihmistä. Mutta näinhän se on yleensä lapsilla. He toimivat eri tavalla kuin aikuiset.

Mitään lapsuuden traumoja hänellä ei ole ja ystävänsä hän valitsee itse, joten mihinkään perheeseen häntä ei voi lähettää vastoin hänen omaa tahtoaan.

Tällaisia juttuja on ehkä vaikea ymmärtää siellä, jossa kaikki tällainen on yhä uutta ja tuntematonta. Meille se on arkea, eikä kukaan nosta edes kulmakarvojaan, jos jonkun palvelun tarjoajalla on juuret jossain eri kulttuurissa.

Olen itsekin maahanmuuttaja, joten vähän samassa veneessä. Kun on itse joskus lähtenyt jostain, opetellut uuden kielen ja uuden kulttuurin, niin sekin rikastaa katsomaan asioita monesta eri kulmasta.

Vaasa on näissä asioissa vielä tasolla "Torilla käveli eilen nokikeppi". Ja näyttää siltä, että myöskin vaasalaiset (jotkut) tekevät parhaansa pysyäkseen samalla tasolla. Mutta mitä pikemmin hyväksytte sen tosiasian, että maailma muuttuu, sitä helpompi sen kanssa on tulla toimeen.

• aina...
        Erittäin tasapainoinen kirjoitti:

ja iloinen. Hän menestyy myös koulussa hyvin ja tulee hyvin toimeen kaikkien kanssa. Ehkä juuri siksi, kun hän on tottunut siihen, että ihmiset tulevat monista eri maista ja kulttuureista, eivätkä ole aina saman näköisiä ja värisiä. Hänellä onkin paljon ystäviä, mutta olen ylpeä siitä, että hän osaa katsoa itse ihmistä. Mutta näinhän se on yleensä lapsilla. He toimivat eri tavalla kuin aikuiset.

Mitään lapsuuden traumoja hänellä ei ole ja ystävänsä hän valitsee itse, joten mihinkään perheeseen häntä ei voi lähettää vastoin hänen omaa tahtoaan.

Tällaisia juttuja on ehkä vaikea ymmärtää siellä, jossa kaikki tällainen on yhä uutta ja tuntematonta. Meille se on arkea, eikä kukaan nosta edes kulmakarvojaan, jos jonkun palvelun tarjoajalla on juuret jossain eri kulttuurissa.

Olen itsekin maahanmuuttaja, joten vähän samassa veneessä. Kun on itse joskus lähtenyt jostain, opetellut uuden kielen ja uuden kulttuurin, niin sekin rikastaa katsomaan asioita monesta eri kulmasta.

Vaasa on näissä asioissa vielä tasolla "Torilla käveli eilen nokikeppi". Ja näyttää siltä, että myöskin vaasalaiset (jotkut) tekevät parhaansa pysyäkseen samalla tasolla. Mutta mitä pikemmin hyväksytte sen tosiasian, että maailma muuttuu, sitä helpompi sen kanssa on tulla toimeen.

jos lapsella in hyvät kotiolot, niin hyväksikäytön jäljet tulevat esiin vasta aikuisiässä.

Ole pois vaan mamu, jos sinua huvittaa, mutta suomalaisten ei tarvitse tehdä samoja virheitä kuin ruotsin...

• Jokaiselle kotiin

Pakolaisia pitäs ottaa sen verran ku jokainen haluaa kotiinsa majoittaa ja elättää. Kaikki vapaaehtoiset vaan ilmoittais montako pakolaista haluaa kotiinsa ja pakolaisten sijoittaminen ja ongelma ylipäätää on menneen talven lumia.

• Ja samalla tavalla

Meidän tulisi myös ottaa huostaamme omat vanhuksemme. Kyllä meiltä tilaa löytyy! Näin voisimme romuttaa kaikki vanhainkodit alta aikayksikön, eivätkä vanhustenkaan tarvitsi sitten enää valittaa huonon palvelun johdosta.

En myöskään ymmärrä, miksi meidän pitää makuuttaa omiamme sairaaloissa, koska meidän kotonamme on tilaa ihan riittävästi.

Minulla ei ole lapsia. Siksi vaadinkin, että te kaikki lapsia hankkineet maksatte itse lastenhoitonne kokonaisuudessaan. Minä en halua maksaa mokomasta veroa.

• piikaa...
        Ja samalla tavalla kirjoitti:

Meidän tulisi myös ottaa huostaamme omat vanhuksemme. Kyllä meiltä tilaa löytyy! Näin voisimme romuttaa kaikki vanhainkodit alta aikayksikön, eivätkä vanhustenkaan tarvitsi sitten enää valittaa huonon palvelun johdosta.

En myöskään ymmärrä, miksi meidän pitää makuuttaa omiamme sairaaloissa, koska meidän kotonamme on tilaa ihan riittävästi.

Minulla ei ole lapsia. Siksi vaadinkin, että te kaikki lapsia hankkineet maksatte itse lastenhoitonne kokonaisuudessaan. Minä en halua maksaa mokomasta veroa.

koska sinulle ei ole lapsia, niin oletan, etteivät minun lapseni maksa veroistaan sinun eläkettä tai hoida sinua vanhainkodissa.

eli toivottavasti osaat vetää oikeat johtopäätökset...

• Jokaiselle kotiin

Omaishoidon kannalla olen kuten suurin osa vanhuksistakin, mutta nyt sinä aloit puida aivan eri asiaa kuin mistä minä kirjoitin. Juuri siksi meidän ei pitäisi ottaa yhtään enempää pakolaisia koska meillä on kyllä näitä omiakin elätettäviä juuri vanhuksia jotka ovat palkkatyöstään eläkemaksut maksaneet ja joiden hoidosta tingitään sitä mukaa kun elintasopakolaiset kasvattaa kuntien kuntien sosiaalimenoja. Jos Abdullah tarvii nahkatakin jää Sylvi tädin lukulasit hankkimatta. Jos haluat intiimiä seurustelua itseäsi tummempien kanssa niin lähde matkalle Somaliaan, Turkin kurdialueille tai vaikka Iraniin. Voi olla että mielesi on muuttunut muutaman kuukauden kuluttua. Muista kysyä paikallisia sosiaalipalveluja ja vaadi rahaa,,,,,

Ei voi sanoa kuin että HERÄÄ PAHVI

• pohjanoteeraus..

Vanhukset ovat tämän maan maksaneet ja rakentaneet, mutta olet tyypillinen hyysäri jonka vertaukset ovat 14-16v tytön hupakon päästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      266
      5301
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      62
      4368
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4281
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3680
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3667
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      44
      3570
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      36
      2825
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2616
    9. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2616
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      69
      2435
    Aihe