Saanko aseenkanto luvan uusittua?

Pienoiskivääri

Minulla on laillinen ase ostettu aseliikkeestä johon on tietenkin aseenkantolupa. lupani on kadonnut (pesussa/muutossa). saanko uuden luvan ko aseeseen poliisiasemalta. en ole metsästys seurassa. en omista maata. töissäkäyvä ihan täysjärkinen. lupaa tarvitsen panoksien ostamiseen. en tiedä miten voisin perustella poliisille aseen tarvetta koska en metsästä. olen ampunut maalitauluja (ja joskus rottia)
asiallisia vastauksia kiitos.

13

20071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • smaamies

      Saa. Sama asia jos ajokortti tuhoutuu tai katoaa vanha mitätöidään ja tehdään uusi. Tietysti se maksaa.

      • l_l

        mitään ajokortteja tai aseen hallussapitolupia ei tarvitse uusia, jos kortti hukkaantuu. Ko luvasta saa kaksoiskappaleen hävinneen tilalle. Jos alkuperäinen löytyykin, niin se ja kaksoiskappale on esitettävä poliisille, jolloin se kaksoiskappale hävitetään.

        Aseluvista ym ajokorteista on kaksi kopioita. Toinen luvan haltijalla ja toinen viranomaisella. Jos aseluvan on hävittänyt sekä aseen omistaja että viranomainen, niin silloin aseelle on haettava uusi lupa, mutta jos tapauksessa ei ole mitään epäselvää, niin asia on pelkkä muodollisuus.


      • pienoiskivääri
        l_l kirjoitti:

        mitään ajokortteja tai aseen hallussapitolupia ei tarvitse uusia, jos kortti hukkaantuu. Ko luvasta saa kaksoiskappaleen hävinneen tilalle. Jos alkuperäinen löytyykin, niin se ja kaksoiskappale on esitettävä poliisille, jolloin se kaksoiskappale hävitetään.

        Aseluvista ym ajokorteista on kaksi kopioita. Toinen luvan haltijalla ja toinen viranomaisella. Jos aseluvan on hävittänyt sekä aseen omistaja että viranomainen, niin silloin aseelle on haettava uusi lupa, mutta jos tapauksessa ei ole mitään epäselvää, niin asia on pelkkä muodollisuus.

        Siellä sanoivat että pitää anoa kaksoiskappaletta ja he käsittelee anomuksen. syy pitää selvittää mihin vanha hukkunut. kestää 3-viikkoa ja maksaa 24eur.
        no ei ollutkaan nopea juttu toivottavasti eivät ala kovasti kyselemään mitä aseella teen sillä siihen minulla ei ole oikein vastausta.


      • smamies
        l_l kirjoitti:

        mitään ajokortteja tai aseen hallussapitolupia ei tarvitse uusia, jos kortti hukkaantuu. Ko luvasta saa kaksoiskappaleen hävinneen tilalle. Jos alkuperäinen löytyykin, niin se ja kaksoiskappale on esitettävä poliisille, jolloin se kaksoiskappale hävitetään.

        Aseluvista ym ajokorteista on kaksi kopioita. Toinen luvan haltijalla ja toinen viranomaisella. Jos aseluvan on hävittänyt sekä aseen omistaja että viranomainen, niin silloin aseelle on haettava uusi lupa, mutta jos tapauksessa ei ole mitään epäselvää, niin asia on pelkkä muodollisuus.

        Vaimolta tuhoutui ajokortti, valokuvia myöten piti hankkia tykötarpeet uutta korttia varten maksujen kera.Autokoulua ei sentään tarvinnut käydä uudestaan.


      • ihmetyttää
        pienoiskivääri kirjoitti:

        Siellä sanoivat että pitää anoa kaksoiskappaletta ja he käsittelee anomuksen. syy pitää selvittää mihin vanha hukkunut. kestää 3-viikkoa ja maksaa 24eur.
        no ei ollutkaan nopea juttu toivottavasti eivät ala kovasti kyselemään mitä aseella teen sillä siihen minulla ei ole oikein vastausta.

        Minkä takia on vallalla käsitys että sinun tapauksessasi pitäisi perustella aseen hallussapitoa,jos on aseenkantoluvan aikoinaan kyseiseen aseseen saanut.


      • pienoiskivääri
        ihmetyttää kirjoitti:

        Minkä takia on vallalla käsitys että sinun tapauksessasi pitäisi perustella aseen hallussapitoa,jos on aseenkantoluvan aikoinaan kyseiseen aseseen saanut.

        Minulla on käsitys siitä johtuen että kouluissa on ammuttu ihmisiä. ja eräs tapaus oli kun poliisi juuri myönsi kantoluvan kaverille joka sitten ampuilikin koulussa. arvelen siis että lupien myöntäminen on tiukentunut siten että jos en kykene näyttämään toteen mitä aseella tekisin ne pian ottaa aseen minulta pois.


      • Antti Pee
        pienoiskivääri kirjoitti:

        Minulla on käsitys siitä johtuen että kouluissa on ammuttu ihmisiä. ja eräs tapaus oli kun poliisi juuri myönsi kantoluvan kaverille joka sitten ampuilikin koulussa. arvelen siis että lupien myöntäminen on tiukentunut siten että jos en kykene näyttämään toteen mitä aseella tekisin ne pian ottaa aseen minulta pois.

        Etkö jo ymmärrä että sinulla on jo se lupa(?). Vaikka se lappu on hävinnyt se lupa ei häviä hitto vie mihinkään. Esimerkiksi minä hävitin lompakon mukana ajokortin ja kaksi hallussapitolupaa, enkä (yllätys yllätys) joutunut käymään autokoulua uudestaan, enkä perustelemaan lupiani uudestaan. Liity seuraan ja ammuskele siellä. Siinä sinulle selvä peruste, jos joku kyselee.


      • joudut todistamaan aktiivis...
        pienoiskivääri kirjoitti:

        Minulla on käsitys siitä johtuen että kouluissa on ammuttu ihmisiä. ja eräs tapaus oli kun poliisi juuri myönsi kantoluvan kaverille joka sitten ampuilikin koulussa. arvelen siis että lupien myöntäminen on tiukentunut siten että jos en kykene näyttämään toteen mitä aseella tekisin ne pian ottaa aseen minulta pois.

        eli seurassa olo ei ole siitä tae vielä.


      • Vällykärmes
        Antti Pee kirjoitti:

        Etkö jo ymmärrä että sinulla on jo se lupa(?). Vaikka se lappu on hävinnyt se lupa ei häviä hitto vie mihinkään. Esimerkiksi minä hävitin lompakon mukana ajokortin ja kaksi hallussapitolupaa, enkä (yllätys yllätys) joutunut käymään autokoulua uudestaan, enkä perustelemaan lupiani uudestaan. Liity seuraan ja ammuskele siellä. Siinä sinulle selvä peruste, jos joku kyselee.

        Mitä änkytät täällä!?
        Fiksumpi olisi jo huomannut että aloittaja on selvä trolli...


      • eiääliö
        Vällykärmes kirjoitti:

        Mitä änkytät täällä!?
        Fiksumpi olisi jo huomannut että aloittaja on selvä trolli...

        Niin ja joku ääliö vastailee 7 vuotta vanhoihin juttuihin...


    • MAILIWT

      Poliisilla on tiedossa kaikki luvalliset aseet. Kortin saa uuden kun ilmoittaa entisen kadonneen ja tekee siitä asianmukaisen ilmoituksen.

      • MunaPati

        Osta Vaasankadulta Helsingistä laiton ase ja 200 patia. Tai rynkky. Paljon helpompaa.


    • ikäloput

      Voi pojat... seitsemän vuotta vanha ketju. Ei ehkä enää tarvitse neuvoja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe