Paljonko maksaa

suunnitelmat?

Minulla on rakennuslupa- ja työkuvat/detaljit (ikkunapenkit, raput, takat etc... valmiina kahdelle paritalolle, 2*250m2 ja 2*175m2. Maksoin niistä yhteensä 18.000 euroa sis alv. Arkkitehti teki tosi paljon töitä, taisi mennä kolmeen kertaan uusiksi, mutta todella ammattitaitoinen palvelu ja hyvä jälki.

Nyt tarvitsen rakennekuvat (mukaanlukien paalutussuunnitelman) ja LVIS -suunnitelmat. Talot on kivestä/harkoista, hyvä varustetaso, maalämpö etc... Kaikki talot paalutetaan.

Mitä veikkaatte, paljonko maksaa?

8

2209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauno Kangas

      ...noilla tiedoilla, kun arkkitehtien jäljiltä voivat olla joko vaikeita tai mahdottomia toteuttaa ;-) Leikki leikkinä, tokihan joskus arkkitehdit piirtävät ihan toteuttamiskelpoisiakin kuvia - pikkuisen vaan epäilyttää aina kun arkkitehdit pääsevät liikaa detaljeja piirtelemään.

      Jos jotain pitäisi veikata, niin suuruusluokka voisi olla:
      * paalutus 2000
      * rakennesuunnitelmat 3500
      * LVI 1500
      * sähkö 1000
      Ja hinnat per erilainen asunto ja identtinen, mutta esim. peilikuva puoleen hintaan.

      Kokonaiskustannus jossain 22500...30000

      Kyllä, kuulostaa minustakin hieman kalliilta, mutta niinkuin sanottu, oli lähtötiedotkin hieman epätarkat, eikä projektikaan ihan pieni ollut.

      Varmimmin saa tiettikin LVI-suunnitelmista hintatiedon, kun lähettää kuvat (pdf) ja lähtötiedot alan toimistoille tarjottavaksi.

    • kaikki on

      sähköisessä muodossa ja suunnittelijat saa niitä käyttää? Veikkaan että toinen puoli vielä menee rahaa jos lähtötiedot on bitteinä.

      • Asjantuntia

        Mitähäh?
        Suunnittelijat eivät saisi käyttää kohteen suunnitelmia?
        Eikös muuten bitteinä olevat lähtötiedot ole juurikin sähköisiä?


      • kaikki arkkitehdit
        Asjantuntia kirjoitti:

        Mitähäh?
        Suunnittelijat eivät saisi käyttää kohteen suunnitelmia?
        Eikös muuten bitteinä olevat lähtötiedot ole juurikin sähköisiä?

        kuvat koneella ja antaa ne myös tilaajan käyttöön?


      • tekee niin
        kaikki arkkitehdit kirjoitti:

        kuvat koneella ja antaa ne myös tilaajan käyttöön?

        Se oli minulle perusedellytys, eli kaikki kuvat saadaan helposti muokattua ja muiden suunnittelijoiden käyttöön.
        Ei kai oikeasti ole vielä olemassa arkkitehtejä, jotka piirtävät käsin?


    • LVI-Suunnittelija

      Tohon LVI-suunnitteluun kannattaa varata ainakin viikon tunnit, et veikkaisin LVI-suunnittelun olevan lähempänä 3000€/talo. Toinen talo tietty halvemmalla jos on samannäköinen. Mut on tossa hommaa ja jos ajattelee et nuorenkin insinöörin, joillainen itse olen, tuntiveloitus on yli 60€ (alv 0%).

      Muutenkaan isommat firmat eivät ole lainkaan kiinnostuneita tuollaisista kohteista, joten kannattaa harkita kenelle niitä tarjouspyyntöjä lähettää.

      • Tino 82

        Meille teki Tommi Kanerva Kouvolasta, kaikki lvi kuvat maksoi paketissa 1400 € alv. Kaupan päälle sai energiatodistuksen. Myöhemmin ostettiin vielä salaojakuvat ja radon poiston kuvat, ne maksoi noin 600 € lisää. Kyseltiin muilta niin sanoivat ettei kerkiä tai hinta oli kaksinkertainen. Aikaa piti varata kaksi viikkoa, kuvat ja lasku tuli kotiin. Tommi toimitti kuvat suoraan Porvoon vedelle. Otti yhteyttä rakennustarkastajaan, viemärin korkoissa oli ongelmia, taloon piti tehdä pumppaamo. Hän ilmoittaa rakentaja.fi sivuilla eikä mainosta. Näitä kavereita jotka osaa ja tekevät normaali työn ohessa ei tahdo löytyä. Tommi saa tehdä mökillekkin jätevesi suunnitelmat, sen verran hyvät on kokemukset. Kyllä niitä hyviä suunnittelijoita löytyy, mutta nämä ei ylensä ilmoittele missään.


    • Aleksi_P

      Paalutus rakennesuunnitelmat noin 2500 /- 500e ( ALV) riippuen kohteesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe