Primolut kuukautishäiriöihin

Sain primolutia pitkittyneisiin menkkoihin, kestäneet jo reippaasti yli kaksi viikkoa. Muutakin epäsäännöllisyyttä on ollut.

Gyne sanoi että kuurin pitäisi lopettaa ylimääräinen vuoto 2-3 päivässä. Mulla on vasta kolmas päivä meneillään, mutta vuoto on edelleen suht runsasta eli ei siis ole niukentunutkaan. Samoin menkkakipuja on myös selvästi.

Kuinka kauan muilta on mennyt, kun ylimääräinen vuoto lakkaa kuurin aloittamisen jälkeen ?
31250
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Tutkittiinko sulta syytä noihin kuukautishäiriöihin? Kuulostaa kummalliselta jos ei tutkittu. Mulla nimittäin on PCOS ja se aiheuttaa erilaisia kuukautishäiriöitä, joko pitkää kiertoa tai toisaalta toisille aiheuttaa hyvin runsaita tai pitkittyneitä kuukautisia ja mulle ainakin gyne sanoi että e-pillerit on paras tapa pitää häiriöt kurissa. Koska jos mä käyttäisin Primolutia tai Terolutia niin se auttaisi vain niin kauan kuin niitä käyttää.

Äänestä
  • Olen menossa lisätutkimuksiin. PCOS oireita mulla ei ole. Gyne on edelleen sitä mieltä, että kyseessä on hormonihäiriö, mutta menen jatkotutkimuksiin kuitenkin. Se voi gyneni mukaan olla myös polyyppi (todennäköisin) tai myooma.

    Äänestä

  • Huolissaan... kirjoitti:

    Olen menossa lisätutkimuksiin. PCOS oireita mulla ei ole. Gyne on edelleen sitä mieltä, että kyseessä on hormonihäiriö, mutta menen jatkotutkimuksiin kuitenkin. Se voi gyneni mukaan olla myös polyyppi (todennäköisin) tai myooma.

    Mulle on lekurini määrännyt pahimpaan, siis litratolkulla tulevaan vuotoon Caprilon 500 mg 2x3 päivässä. Vanha kunnon verenvuotoa hillitsevä lääke, jota käytetään myös nenäverenvuotoihin ja muihin, että vaan ketuttaa tämä ikuinen vuoto. Olen 50 v käpy ja Ennenaikaiset Vaihdevuodet olleet 28-vuotiaasta asti. Kiva olla luonnonoikku, joka kerran kuussa muuttuu vampyyriksi.!!

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Huolissaan ja ymmällään kirjoitti:

Sain primolutia pitkittyneisiin menkkoihin, kestäneet jo reippaasti yli kaksi viikkoa. Muutakin epäsäännöllisyyttä on ollut.

Gyne sanoi että kuurin pitäisi lopettaa ylimääräinen vuoto 2-3 päivässä. Mulla on vasta kolmas päivä meneillään, mutta vuoto on edelleen suht runsasta eli ei siis ole niukentunutkaan. Samoin menkkakipuja on myös selvästi.

Kuinka kauan muilta on mennyt, kun ylimääräinen vuoto lakkaa kuurin aloittamisen jälkeen ?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu