Mikä ihmisiä vaivaa?

pihiydelläkin rajansa

Ostetaan kuitenkin tonnin maksava hurtta, mutta sitten pihistellään sen ruoasta. Mikä ihme teitä vaivaa? Kuvittelitteko tosissanne, että koiran osto on kerta sijoitus sen hintaan eikä ruokinta / hoitaminen maksa juuri mitään?

Marketista pitää hakea halvinta koiranmurkinaa mitä löytyy. Seurauksena on ongelmia monilla koirilla ja paskakasat on ruikulia tai valtavia miinoja. Koira on yliaktiivinen tai väsynyt. Monet ruoat sisältävät kyseenalaisia aineita, huonommissa käytetään maissijauhoa, maissia tai soijaa nostamaan proteiinipitoisuutta muuten täysin vehnällisessä ja lihattomassa ruoassa. Väriaineetkin ovat kammottavia koiran kakka lähinnä punaista.

Toki sitä voi valkata halpaa ruokaa hyvistä ruoista ja katsella niitä eri paikoista. Mutta siinä ei ole enää mitään mieltä, että aletaan ostamaan ruokaa sen kilohinnan mukaan välittämättä lainkaan enää sen laadusta. Itse ollaan syömässä kyllä kallista ruokaa, mutta koiran ateriasta tingitään.

Meillä syödään X merkkiä, joka maksaa noin 55e/15kg. Kertasijoituksena tuntuu isolta summalta, mutta säkki kestää koiralla kuukauden. Toki tähän päälle tulee välipalat, kuten viilit ja piimä ja luut. Kokonaiskustannus kuukaudessa ehkä noin 85e (ruoka 55e muut 30e). Aika vähällä se koira siis loppujen lopuksi syö. Meidän perheessä (2 aikuista) kuitenkin kuukauden ruokaostokset viimeisen otteen mukaan oli yli 400 euroa. Joten viidesosalla koira syö meihin nähden.

Missä on raja, joka koiranruokaa oikein laitetaan? Ja kuinka alas se hinta pitäisi laittaa, että koiraa ruokittaisiin kelvollisesti?

Varsinkin jonkun pienen hurtan ruoka tule maksamaan kuukaudessa juuri mitään, mutta siitäkin huolimatta siitä tingitään. Välillä oikeasti ihmettelee sitä, mitä ihmisten päässä liikkuu. Sääliksi käy, kun sijaiskärsijöinä on koirat.

Kokeilkaapa joskus huviksenne jotain laadukasta koiranruokaa sen huonon ja halvimman markettiruoan sijaan. Saatatte ehkä huomata, että jätekasat ovat pienempiä, koira syö vähemmän ja erotus lopulta huonon ruoan ja paremman ruoan hinnassa on olematon. Plussana tietysti se, että koira on todennäköisesti terveempi eikä kärsi puutoksista.

Ehkä niistä omista turhista menoista voi kuussa säästää sen pari kymppiä, jonka laittaa siihen laadukkaamman ruoan hintaeroon suhteessa huonoon ruokaan?

Kannattaa muistaa, ettei se hinta sitä ruokaa paremmaksi vaan, vaan se sisältö - mutta paremmat ruoat tuppaavat maksamaan vähän enemmän kuin vehnärinkelit maissijauhoineen.

28

1904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiralleko

voi syöttää halpaa ruokaa ? :D
      En käsitä sellaisia ihmisiä, jotka maksaa koirasta vaikkapa 1600 euroa.
      Ennemmin itse maksan vaikka 200 euroa kuin tuon summan. Ja koira on ihan yhtä hurmaava, kuin tuo, josta kasvattaja yrittää nyhtää maltaita.
      Tai ei, ehkäpä koirani on hurmaavampi, koska se on persoonallisen näköinen, eikä tule tusinatuutista, niin kuin nämä kalliit piskit :D

• hinnalla on väliä?

Aloitusviestissähän todettiin, että koiraan laitetaan kyllä rahaa, mutta koiranruokintaan ei. Ei siinä otettu kantaa koiran hinnan vaikutuksesta koiranruokaan vaan siihen, että ihmiset säästävät siinä, missä ei pitäisi säästää.

• perusperiaatteenako

Perustele vähän enempi ruokavalion merkitystä koiran käytökseen. Se että olet maksanut koirasta ylihintaa ei ole perustelu.

• tämä liittyi?

En ymmärrä, mihin tämä kommentti liittyi alkuperäisessä viestissä. Ymmärsikö joko muu?

• mistä lähtien..
        tämä liittyi? kirjoitti:

En ymmärrä, mihin tämä kommentti liittyi alkuperäisessä viestissä. Ymmärsikö joko muu?

seinä pitäs uusia ja kuitenkin olen yliopistolla eilen kolmen aikaan jos ei mahaan käy se velli kovin.soitatko koululaisten kaljakassi ennen marjapuurolle.

• kuuluu syödä

sitä ruokaa mitä ihmislautasilta jää ylitse. Sen takia koira on aikoinaan otettu ihmisen kylkeen, että se syö paskat pois lattialta. Vitun törppö. Voin arvata että olet nelikymppinen ämmä joka inhoaa lapsia

• sakemaanikko

nelikymppinen ämmä, jolla on mies, lapsia ja isoja koiria, käyn töissä sitä varten, että meillä kaikki saavat syödä hyvin. Paskaa meillä ei ole lattialla mutta jos jollekin fifeistä joskus vahinko sattuu, niin ei sitä niille syötetä. Jos sinun lattioillasi, piskejä vihaava nörtti, on paskaa, niin siivoa pois. Mulla koiraihmisellä on se väärä käsitys ollut, että koira on joskus ihmisen metsästyskaveriksi sudesta kesytetty. Onneksi kerroit, että paskaa syömään. Kaikenlaista paskaa sitä kirjoistakin saa lukea.

• sääliä miestäsi
        sakemaanikko kirjoitti:

nelikymppinen ämmä, jolla on mies, lapsia ja isoja koiria, käyn töissä sitä varten, että meillä kaikki saavat syödä hyvin. Paskaa meillä ei ole lattialla mutta jos jollekin fifeistä joskus vahinko sattuu, niin ei sitä niille syötetä. Jos sinun lattioillasi, piskejä vihaava nörtti, on paskaa, niin siivoa pois. Mulla koiraihmisellä on se väärä käsitys ollut, että koira on joskus ihmisen metsästyskaveriksi sudesta kesytetty. Onneksi kerroit, että paskaa syömään. Kaikenlaista paskaa sitä kirjoistakin saa lukea.

ja lapsiasi kun sinä paasaat ja palluttelet "vahinkofifejäsi"
        No, todennäköisesti miehesi kestää sen siksi, että kun sinä juokset fifeinesi näyttelyissä pätemässä, saa hän hoidella ja hoivaa naiselta jolla on aikaa hänen "fifeilleen"
        Lastesi on valitettavasti pakko kasvaa tuohon kierouteen, että kiljutaan täällä palstoilla kun kaikki maailman ihmiset ei uhraa kaikkia varojaan pikku fifien hyväksi. Jos sinulla nyt niitä on, lapsia siis. Yleensä tunnesiirtonsa eläimiin kohdistaneet eivät oikein ole onnistuneet saamaan ihmispuolisoa, lapsia tai edes ystäviä. "Fifit yleensä hoitelevat näiden ihmisten hommat. Mikä sinun elämässäsi on mennyt noin pieleen? Pettikö rakkaus ja vain fifi ymmärsi

• sakemaanikko
        sääliä miestäsi kirjoitti:

ja lapsiasi kun sinä paasaat ja palluttelet "vahinkofifejäsi"
        No, todennäköisesti miehesi kestää sen siksi, että kun sinä juokset fifeinesi näyttelyissä pätemässä, saa hän hoidella ja hoivaa naiselta jolla on aikaa hänen "fifeilleen"
        Lastesi on valitettavasti pakko kasvaa tuohon kierouteen, että kiljutaan täällä palstoilla kun kaikki maailman ihmiset ei uhraa kaikkia varojaan pikku fifien hyväksi. Jos sinulla nyt niitä on, lapsia siis. Yleensä tunnesiirtonsa eläimiin kohdistaneet eivät oikein ole onnistuneet saamaan ihmispuolisoa, lapsia tai edes ystäviä. "Fifit yleensä hoitelevat näiden ihmisten hommat. Mikä sinun elämässäsi on mennyt noin pieleen? Pettikö rakkaus ja vain fifi ymmärsi

näyttelyissä, sorry vaan. Enemmän koirahullu meillä on mieheni, joka tilasi perjantaina uuden fifin, alaskanmalamuutin. Isännän fifistä pidän kyllä hyvän huolen, älä sure. Toivottavasti sinunkin joku muukin, kuin Kyllikki. Lapsetkin on ilmeisen hyvin hoidettu ja kasvatettu, koska vielä elossa ja terveinä ovat, varsinkin kun alle nelkytkiloista fifiä meillä ei ole. Joten sääli sinä vaan rauhassa meitä, jos nuo kuvitelmasi sinua niin lohduttavat. Katsos, joskus natsaa ja löytää samanhenkisen ihmisen, jonka kanssa elämänsä viettää.

• ja pahasti.

"Voin arvata että olet nelikymppinen ämmä joka inhoaa lapsia"

Ei voi enempää mennä pieleen. Olen mies ja työskentelen lasten parissa.

• alaskalainen
        sakemaanikko kirjoitti:

näyttelyissä, sorry vaan. Enemmän koirahullu meillä on mieheni, joka tilasi perjantaina uuden fifin, alaskanmalamuutin. Isännän fifistä pidän kyllä hyvän huolen, älä sure. Toivottavasti sinunkin joku muukin, kuin Kyllikki. Lapsetkin on ilmeisen hyvin hoidettu ja kasvatettu, koska vielä elossa ja terveinä ovat, varsinkin kun alle nelkytkiloista fifiä meillä ei ole. Joten sääli sinä vaan rauhassa meitä, jos nuo kuvitelmasi sinua niin lohduttavat. Katsos, joskus natsaa ja löytää samanhenkisen ihmisen, jonka kanssa elämänsä viettää.

Onnea sakemaanikolle perheineen hienon rotuvalinnan johdosta :) varokaa ettei koukuta ;)

• sakemaanikko
        alaskalainen kirjoitti:

Onnea sakemaanikolle perheineen hienon rotuvalinnan johdosta :) varokaa ettei koukuta ;)

mies mulla! En malttais odotella...

• tulehyväkakku

ettei koirani herää kesken ruokalevon:) Jokin aika sitten hän söi puolen kilon lohifileen häntäpätkän voi/öljyseoksessa paistettuna. Lisukkeena keitettyä riisiä ja kolme viiriäisen munaa..

En minä tajua, mikä niissä nappulapusseissa kiehtoo? Samalla kun teet itsellesi ruokaa, teet sitä koirallekin. Samoista tarpeista, mistä itsellekin. Mausteita ja suolaa maun mukaan. Vitamiinit ja kivennäiset saa apteekista silloin, kun koira niitä kunnon ruoan lisäksi tarvii.

Totta on, että koiran voi ostaa rahalla. Koiran hännän heilutusta ei voi ostaa, eikä koiranomistajan maalaisjärkeäkän ole kaupan. Ei nappuloissa merkistä riippumatta ole muuta kummallista, kuin hinta merkistä riippuen. Samaa paskaa kaikki luki pussissa mitä tahansa. Tuskin itse söisit?

Ainiin. Huomenna syömme lasagnea.

• raakaa ruokaa..

anteeksi jos ilmaisen itseni tökerösti.
        eläinkaupasta ruokansa ostava haukkuu markettiruokien ostajat. minäpä kerron teille,että on melkeinpä sama millä tehdasvalmisteisella ylivalmistetulla väri-ja makuaineilla höystetyllä ei-ravintorikkaalla kuivamuonalla koiraanne ruokitte. toki jos pitäisi valita,ostaisin kuivamuonan eläinkaupasta ja katsoisin ettei siitä ole keinotekoisia aineita.
        mutta onneksi minun ei tarvitse enää valita,olen vuoden syöttänyt raakaa ravintoa,enkä enää ikinä palaisi kuivamuonaan, koska nään omilla silmilläni miten koirani voivat päivä päivältä paremmin.

• tulehyväkakku
        raakaa ruokaa.. kirjoitti:

eläinkaupasta ruokansa ostava haukkuu markettiruokien ostajat. minäpä kerron teille,että on melkeinpä sama millä tehdasvalmisteisella ylivalmistetulla väri-ja makuaineilla höystetyllä ei-ravintorikkaalla kuivamuonalla koiraanne ruokitte. toki jos pitäisi valita,ostaisin kuivamuonan eläinkaupasta ja katsoisin ettei siitä ole keinotekoisia aineita.
        mutta onneksi minun ei tarvitse enää valita,olen vuoden syöttänyt raakaa ravintoa,enkä enää ikinä palaisi kuivamuonaan, koska nään omilla silmilläni miten koirani voivat päivä päivältä paremmin.

Tuo äskeinen ei ollut ihan vakavissaan kirjoitettu. Kunhan otin kantaa teollisiin nappuloihin. Raaka liha on koiranruoan perusta. Se on fakta.

• sinua....
        tulehyväkakku kirjoitti:

Tuo äskeinen ei ollut ihan vakavissaan kirjoitettu. Kunhan otin kantaa teollisiin nappuloihin. Raaka liha on koiranruoan perusta. Se on fakta.

aiheutan aina väärinkäsityksiä. kun otan kantaa ketjuun niin tulee vaan klikattua jonkun viestin alta. en tarkoittanut siis kyseisellä viestilläni sinua. vaan ihan yleisesti koko ketjuun.

• kuin nappuloita

>En minä tajua, mikä niissä nappulapusseissa
        >kiehtoo? Samalla kun teet itsellesi ruokaa, teet
        >sitä koirallekin.

Miksi koiralle pitäisi syöttää nappuloita? Eihän tässä ollut kysymys siitä, että koiralle pitäisi syöttää nappuloita vaan kysymys siitä, koiralle syötetään huonolaatuista nappulaa.

Laadukas nappula on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin itsetehty ruoka, joka ei vastaa koiran ravintosuosituksia miltään osin.

>Samalla kun teet itsellesi ruokaa, teet sitä
        >koirallekin. Samoista tarpeista, mistä
        >itsellekin.

Entäs vehnä, maissi, soija? Kasvikset? Luut? Maito? Sokeri?

• itsesi kanssa!
        raakaa ruokaa.. kirjoitti:

>minäpä kerron teille,että on melkeinpä sama millä tehdasvalmisteisella
        >ylivalmistetulla väri-ja makuaineilla höystetyllä
        >ei-ravintorikkaalla kuivamuonalla koiraanne
        >ruokitte...mutta onneksi minun ei tarvitse enää
        >valita,olen vuoden syöttänyt raakaa ravintoa,enkä
        >enää ikinä palaisi kuivamuonaan, koska nään omilla
        >silmilläni miten koirani voivat päivä päivältä
        >paremmin.

Kerrot, että on ihan sama, millä syöttää, mutta itse et syöttäisi "kuivamuonalla". Eikö tuossa nyt ole ristiriita.

Mutta minäpä kerronkin sinulle, ettei ole ihan sama, millä syöttää. Vehnäallergisen koiran ei parane syödä ruokaa, jossa on vehnää. Maissiallergisen ei liiemmin parane syödä maissia jne.. Parempi laatuisista ruoista on jätetty keinotekoiset väri- ja lisäaineet pois (kuten BHA ja BHT).

Lisäksi näissä koiran valmisruoissa on suuresti eroa koostumuksen osalta. Halvimmat marketti ruoat sisältävät 4% lihaa, vehnää, maissia ja tuhkaa ylimäärin, kun taas laadukkaammat koiran valmisruoat sisältävät lihaa huomattavasti enemmän, monta kertaa enemmän. Sen lisäksi monissa niissä minimoidaan allergisoivien ainesten käyttö eli jätetään vehnä pois, maissi tai soija pois.

>olen vuoden syöttänyt raakaa ravintoa,enkä enää
        >ikinä palaisi kuivamuonaan, koska nään omilla
        >paremmin.

Todella huonoon kuntoon olit koirasi laskenut, kun edelleen näet, miten paremmin ne voivat. Ehkä ostit sitä marketin kalleinta "vehnäjauhoa" koirallesi sitten, kun et näemmä tiedä lainkaan, mistä puhut.

Ja sen vielä sanon, että pihtailu ns. halvimman markettiruoan ja parempi laatuisen ruoan välillä on naurettava, koska parempi laatuista ruokaa voi syöttää vähemmän ilman, että koira laihtuu tai koira vain läskistyy lihasten surkastuessa.

• raakaa ruokaa
        itsesi kanssa! kirjoitti:

>minäpä kerron teille,että on melkeinpä sama millä tehdasvalmisteisella
        >ylivalmistetulla väri-ja makuaineilla höystetyllä
        >ei-ravintorikkaalla kuivamuonalla koiraanne
        >ruokitte...mutta onneksi minun ei tarvitse enää
        >valita,olen vuoden syöttänyt raakaa ravintoa,enkä
        >enää ikinä palaisi kuivamuonaan, koska nään omilla
        >paremmin.

Kerrot, että on ihan sama, millä syöttää, mutta itse et syöttäisi "kuivamuonalla". Eikö tuossa nyt ole ristiriita.

Mutta minäpä kerronkin sinulle, ettei ole ihan sama, millä syöttää. Vehnäallergisen koiran ei parane syödä ruokaa, jossa on vehnää. Maissiallergisen ei liiemmin parane syödä maissia jne.. Parempi laatuisista ruoista on jätetty keinotekoiset väri- ja lisäaineet pois (kuten BHA ja BHT).

Lisäksi näissä koiran valmisruoissa on suuresti eroa koostumuksen osalta. Halvimmat marketti ruoat sisältävät 4% lihaa, vehnää, maissia ja tuhkaa ylimäärin, kun taas laadukkaammat koiran valmisruoat sisältävät lihaa huomattavasti enemmän, monta kertaa enemmän. Sen lisäksi monissa niissä minimoidaan allergisoivien ainesten käyttö eli jätetään vehnä pois, maissi tai soija pois.

>olen vuoden syöttänyt raakaa ravintoa,enkä enää
        >ikinä palaisi kuivamuonaan, koska nään omilla
        >paremmin.

Todella huonoon kuntoon olit koirasi laskenut, kun edelleen näet, miten paremmin ne voivat. Ehkä ostit sitä marketin kalleinta "vehnäjauhoa" koirallesi sitten, kun et näemmä tiedä lainkaan, mistä puhut.

Ja sen vielä sanon, että pihtailu ns. halvimman markettiruoan ja parempi laatuisen ruoan välillä on naurettava, koska parempi laatuista ruokaa voi syöttää vähemmän ilman, että koira laihtuu tai koira vain läskistyy lihasten surkastuessa.

kuten nimimerkkikin sen sanoo,puhun raa´an ruuan puolesta.
        en sanonut että on "sama millä syöttää" vaan on "sama millä TEHDASVALMISTEISELLA syöttää". tähän lukeutuvat niin kuivamuonat kuin koiranmakkarat ja tölkkiruuat jotka on tehtaalla valmistettu.

ja viljat ei muutenkaan ole koirien ruokaa. ja joka tapauksessa nekin on valmistettava koiralle,eikä se silloin ole raakaa. "kaiken tarpeellisen sisältävien täysravintojen" tulo markkinoille on tuonut mukanaan myös lukuisia sairauksia,joista ei ennen ole ollut tietoakaan.

on todistettuja tuloksia siitä, miten raaka ruoka muuttaa koiran käytöstä (ei,siitä ei tule verenhimoinen).mikäli kiinnostaa aihe, mikäli näät siis koirien "laadukkain eläinkaupan muona"-pussia pidemmälle,voit katseoa esim. kennel-rehun sivulta artikkeleja ja lukea koiran ravinnosta.

ehkä en täysin ymmärtänyt viestisi pointtia. mutta ei tietenkään allergiselle syötetä allergeenia.ei meilläkään syödä nautaa vaikka raakaa lihaa syövätkin.

ja jos nyt senkin haluat tietää, niin kuivamuonana syötiin eläinkaupan 60e maksavaa (15kg) ruokaa jossa ei ollut bht ja bha:ta. eipä ollut laadukasta kun vertaan siihen mitä nyt syötän ja kuinka hyvin koirani voivat. laiskuutta ja tietämättömyyttä sanon minä.

• kuin nappuloita kirjoitti:

>En minä tajua, mikä niissä nappulapusseissa
        >kiehtoo? Samalla kun teet itsellesi ruokaa, teet
        >sitä koirallekin.

Miksi koiralle pitäisi syöttää nappuloita? Eihän tässä ollut kysymys siitä, että koiralle pitäisi syöttää nappuloita vaan kysymys siitä, koiralle syötetään huonolaatuista nappulaa.

Laadukas nappula on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin itsetehty ruoka, joka ei vastaa koiran ravintosuosituksia miltään osin.

>Samalla kun teet itsellesi ruokaa, teet sitä
        >koirallekin. Samoista tarpeista, mistä
        >itsellekin.

Entäs vehnä, maissi, soija? Kasvikset? Luut? Maito? Sokeri?

"Laadukas nappula..."

Perustelut ?

• tonokki

huomioon että aika suuri osa pitää koraa koirana.jokainen saa antaa vaikka paskaa koiralleen.pidä sinä huoli omastasi.jos luulet olevasi parempi koiranomistaja kun ostat kalliimpaa kamaa niin haukkaat ison läjän shittiä.. sama ihmisissäkin on,en osta lapsilleni pelkästään hanhenmaksaa koska rakastan heitä. syövät aivan normaalia kotiruokaa.ja koira syö meillä normaalia kaupan kuivamuonaa ja kotiruuan jämät. ja ikinä ei ole ongelmia ollut. enkä harrasta koirani paskan punnitsemista. ei sekään tongi mun sontaa. i hope so..

• pikkana

siis alunperinhän keskustelun aloittaja tarkoitti käsittääkseni sitä että miksi ottaa koira jos ei ole valmis ostamaan sille semmoista ruokaa mitä se vaatii.
        älkää ihmiset alkako vaahtoamaan...
        minulle koirani on perheenjäsen ja tottakai sille syötetään sitä minkä koen sille parhaimmaksi...
        ja koska itse myös herkuttelen enkä aina syö terveellisesti niin myös koiran kupista löytyy silloin tällöin herkkuja (semmoisia mitä se voi syödä)
        Se kannattaa aina muistaa kun olet ostamassa koiralle ruokaa niin älä katso lompakkoon vaan muista että koira ei omaa ruokaansa valitse!!!!

• Boksun omistaja
        pikkana kirjoitti:

siis alunperinhän keskustelun aloittaja tarkoitti käsittääkseni sitä että miksi ottaa koira jos ei ole valmis ostamaan sille semmoista ruokaa mitä se vaatii.
        älkää ihmiset alkako vaahtoamaan...
        minulle koirani on perheenjäsen ja tottakai sille syötetään sitä minkä koen sille parhaimmaksi...
        ja koska itse myös herkuttelen enkä aina syö terveellisesti niin myös koiran kupista löytyy silloin tällöin herkkuja (semmoisia mitä se voi syödä)
        Se kannattaa aina muistaa kun olet ostamassa koiralle ruokaa niin älä katso lompakkoon vaan muista että koira ei omaa ruokaansa valitse!!!!

Samaa mieltä.

• -seefferisti-

sitten itse, minkä merkkistä muonaa koirallesi syötät?

Sillä tuskin tuollaista muonamerkkiä kuin "X" on olemassakaan.

Mitkä ovat tarkoitusperäsi? Leveillä sillä, että teillä on rahaa ostella VAIN parasta teidän mustillenne?

Koska en mitään muutakaan selitystä tuolle tunteenpurkauksellesi löytänyt...

Oletkos muuten kuullut, ettei se kaikkein kallein ole aina kaikkein parasta, eikä kaikki kalleimmat muonat yksinkertaisesti sovi kaikille koirille?

Ilmeisesti et ole kuullut.

Meillä on saksanpaimenkoira.

Se saa ruoakseen Jahti&Vahti Energiaa (huom, ei yhtään äksää) joka maksaa täällä n. 22e/15kg.

Koira on kaikinpuolin terve, turkki kiiltää, koira kasvaa hyvään tahtiin, kintut on suorat, selkä on kunnossa, paska on ihan ruskeaa ja joskus sitä tulee enemmän ja joskus vähemmän, ja kaikki ollaan ihan tyytyväisiä.

Jos joku haluaa maksaa "laadukkaasta" eläinkauppamuonasta sen 55e, se on ihan ok.

Jos joku on havainnut samankokoisen säkin, mutta 22e maksavan, paremmaksi juuri sille omalle mustilleen, sekin on ok.

Koirat kun tuppaa olemaan yksilöitä.

Mikä sopii yhden vatsalle, ei tod sovi toiselle.

Ei siinä aina ole kysymys siitä, että no ostampas tuon halvimman säkin, että jää enemmän rahaa ostaa itelle vaikka joku uus perskarvankäkerrin...

• amores perros

jotenkin jaksaa aina huvittaa nämä ihmisten vauhkoamiset koiriensa ruokinnasta. Ymmärrän kyllä jos huolestutaan siitä, että koira ei voi hyvin, mutta kaikenmaailman merilevien ja lisävitamiinien syöttäminen koirille kyllä kuuluu samaan sarjaan kuin Michael Jacksonin happiteltassa nukkumiset. Jos koira voi hyvin ja on oma normaali itsensä ruokavalio on varmasti ihan riittävällä tolalla. Miettikää enemmän sitä mitä itse syötte!

• amores perros
        amores perros kirjoitti:

jotenkin jaksaa aina huvittaa nämä ihmisten vauhkoamiset koiriensa ruokinnasta. Ymmärrän kyllä jos huolestutaan siitä, että koira ei voi hyvin, mutta kaikenmaailman merilevien ja lisävitamiinien syöttäminen koirille kyllä kuuluu samaan sarjaan kuin Michael Jacksonin happiteltassa nukkumiset. Jos koira voi hyvin ja on oma normaali itsensä ruokavalio on varmasti ihan riittävällä tolalla. Miettikää enemmän sitä mitä itse syötte!

Tehkää testi! Vaihtakaa se kallis erikoisruoka merilevät yms. lisukkeet runsaaseen ulkoiluun ja halvimpaan mahdolliseen markettiruokaan (jos koiran vatsa sen kestää). Antakaa koirien olla koiria, päästäkää ne joskus myös irti ja antakaa tehdä juttuja joista ne nauttivat. Voi olla, että huomaatte koiranne voivan paremmin kuin koskaan.

• nelly22
        amores perros kirjoitti:

Tehkää testi! Vaihtakaa se kallis erikoisruoka merilevät yms. lisukkeet runsaaseen ulkoiluun ja halvimpaan mahdolliseen markettiruokaan (jos koiran vatsa sen kestää). Antakaa koirien olla koiria, päästäkää ne joskus myös irti ja antakaa tehdä juttuja joista ne nauttivat. Voi olla, että huomaatte koiranne voivan paremmin kuin koskaan.

täällä koirat saavat laadukasta suomalaista raakaruokaa (ja merilevää!) ja ulkoilevat useita tunteja päivässä ja voivat vallan mainiosti! koirat saavat olla koiria ja juoksennella metsässä ja tonkia paskakasoja jos niin mielivät. kyllä ravinto ja liikunta menee ihan käsi kädessä, ei koira voi hyvin vaikka saisi runsaasti liikuntaa ja halpaa markettisontaa (parhaimmassa tapauksessa tietysti 80% vettä sisältäviä koiranmakkaroita :) ) eihän niistä saa edes tarpeeksi energiaa jos todella aktiivinen koira.
        ja tokihan tota on joskus testattu, koska aina ollaan ulkoiltu paljon ja syöty eläinkaupan ja välillä kaupan nappuloita, kyllä muutos on nyt parempaan.

• amores perros
        nelly22 kirjoitti:

täällä koirat saavat laadukasta suomalaista raakaruokaa (ja merilevää!) ja ulkoilevat useita tunteja päivässä ja voivat vallan mainiosti! koirat saavat olla koiria ja juoksennella metsässä ja tonkia paskakasoja jos niin mielivät. kyllä ravinto ja liikunta menee ihan käsi kädessä, ei koira voi hyvin vaikka saisi runsaasti liikuntaa ja halpaa markettisontaa (parhaimmassa tapauksessa tietysti 80% vettä sisältäviä koiranmakkaroita :) ) eihän niistä saa edes tarpeeksi energiaa jos todella aktiivinen koira.
        ja tokihan tota on joskus testattu, koska aina ollaan ulkoiltu paljon ja syöty eläinkaupan ja välillä kaupan nappuloita, kyllä muutos on nyt parempaan.

...oli lähinnä se, että ihmiset yleensä hyvin helposti syyllistävät koiran ruuan ja jopa koiriaan "väärin" ruokkivan lähimmäisensä vaikka itse ongelma on jossain muualla (sairaus, koiran perimä, allergiat, TYLSISTYMINEN, luonneviat, narttukoirien hormonaaliset ongelmat yms, yms...). Itse tiedän koiria, jotka syövät markettiruokaa ja ovat pirteitä ja elinvoimaisia sekä koiria jotka syövät kalleinta mahdollista erikoisruokaa lisäravinteita ja voivat silti huonosti. Jos koira voi huonosti kannattaa tietysti miettiä olisiko syy ruuassa, muta aina se ei kyllä sieltä löydy. En tähän ikään (45 v) ole törmännyt koiraan, joka voisi huonosti koska ei saa päivittäistä merileväannostaan tai c-vitamiinipilleriään vaikka olen paljonkin koirien kanssa puuhaillut.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      406
      8892
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      174
      3328
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      18
      1801
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      77
      1156
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1068
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1055
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      64
      1011
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      995
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      973
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65