Ison lattialaatan asentaminen

Kooteevee

Moi,

Olisi tarkoitus laatoittaa n. 80m2 lattiaa 45x45cm kokoisella laatalla.

- onko välttämätöntä levittää kammata laasti myös laattaan?

- riittääkö 6x9mm laastikampa vai pitääkö olla C-mallinen R10mm?

- laatoitettavat suurimmat alueet ovat 4x12m ja 2x7m. Näihin tulee kaiketi tehdä liikunsaumat saniteettisilikonilla, miten tämä käytännössä tehdään? Liikuntasauma tulee käsittääkseni max 4m osiin eli 3kpl 4x3m ja 2 kpl 2x3,5m.

Mitä muita asioita tulisi huomioida ison laatan asennuksessa? Pinnan tasaisuus pitäisi olla riittävä, betonilaatta 5kk vanha (näistä 2kk lattialämmitys päällä), lattialämmityksen poiskytkentä ja uudelleenpäälle laittaminen tiedossa tämän palstan informaatiolinkkien mukaisesti.

Kiitoksia vastauksesta etukäteen!

6

2255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • susi että

itse en suosittele laittamaan vaikka ohjeita lukemalla onnistunee. Älä käytä liian nopeita laasteja.

• laattaan

laastia levittää, enkä jättäis liikuntasaumaa, sehän on täysin turha, kun laatat on liimattu alustaansa kiinni, eihän tässä mitään laminaattilattiaa olla tekemässä, ja niisäkin on 8m toi max pituus, tosin olen pitempiäkin tehnyt, hyvällä menestyksellä.

• neuvot

Kiillon lattialaattalaasti on tarkoitettu isoille laatoille. Eikä tarvitse vetää kuin lattiaan. Suosittelen tekemään liikuntasaumat.

• Matti_N

En ole robotti, vaikka töitä teen joskus aika paljon.

• kjhkjhgffd

Laatoita saneerauslaastilla, löytyy 20 kg säkeissä. Sekoitusohjeet säkin kyljessä.
      Laasti kammataan vain lattiaan. Kannatta vetää ritsilangalla apuviivat että pysyy saumalinjat suorassa. Samoin laattarivit pykälletään puolella laatalla, parempi ulkonäkö isolla laatalla.

Jos lattia valettu betonista, ei se mitään liikuntasaumoja tartte.

• parilaattaa laittanu

Riittävän laastin määrä varmistetaan ensimmäisellä laatalla, irrotata sen ja tarkastat että on kauttaaltaan laastissa ja peittää mielellään koko laatan. Betoni alustalla käy jopa kiilon tuotteet, jos alustana on jokin muu kanattaa käyttää joustavaa kiinnitys massaa( esim litokol). Kyl jopa ton kokosen laatan saa pysymään vaikka puulattialla kun on sopivat lisäaineet kiinnityssassa, lateksia. Pohjat kanattaa tehdä hyvin, irrottaa sementtiliima ja primeröidä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      197
      6861
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2026
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1678
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1380
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1064
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      977
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      944
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe