...Tyhmyydestä sakotetaan. Ja minä tyhmä tein Soneran kanssa kytkyliittymäsopimuksen yli vuosi sitten itselleni ja tytärelleni. Mukana tuli kaksi kpl Nokian 7390 puhelimia.
Molemmat puhelimet olleet korjattavina lukemattomia kertoja, joka kerran mikrofonissa vika. Ei ole kylläkään tarvinnut niistä maksaa, mutta hintaa huolloille tulee kun lähimpään soneran huoltopisteeseen on meiltä maalta 40km yhteensuuntaan...omani on nyt kahdeksatta kertaa huollossa saman vian vuoksi. Tyttären puhelin makaa hyllyssä turhana, edellisen kerran kun tuli huollosta hajosi muutaman pvn kuluessa (aina sama vika). Maksan molemmista puhelimista lyhennystä joka kk a'20€ kpl. Myös niistä ajoista, jolloin ovat huollossa, ja yksi huoltoreissu saattaa kestää toista kuukauttakin...! Ja JOKA kerta katoaa numeroita, etsi sitten taas yhteytiedot uudelleen...
Soneralle olen tehnyt reklamaation, huoltokopioden kera. (Reklamaation jälkeenkin viety huoltoon eilen jo toisen kerran..)
Soneralta tuli 10.3 tekstiviesti, että reklamaationi on saapunut perille. Asiaan palataan kun on käsitelty n 2vk. No tänään on jo yli 2 vk ja kun aamullla soitin soneralle, ei oltu edes aloitettu asian käsittelyä. Siis voidaan vetää johtopäätös, että reklamaatioita on siellä eräskin kappale...!
Soneran asiakaspalvelusta sanoivat, ettei itseasiassa puhelimesta edes kuulu heille tehdä valitusta, laitehan on Nokian valmistama. Soitin ajat sitten Nokialle, ja sieltä sanottiin ettei kuulu heille, vaan soneralle, joka on kaupannut puhelimet minulle. Eli toinen toisiltaan asiakasta pompottelevat.
Kytkykaupan uhri
6
887
Vastaukset
- kuluttajaneuvojalle
menehän kuluttajaneuvojan puheille, kyllä tuossa vaiheessa voit jo vaatia kaupan purkua ja rahoja takaisin, eihän nyt romusta kannata maksaa :)
- soitin jo
Torstaina soitinkin jo kuluttajaneuvojalle. Hän ehdotti samaa, että joko tilalle kokonaan uudet puhelimet tai kaupan purku. Huoltoon viedessäni liike välitti vaatimukseni, saas nähdä miten käy. Mainitsin eilen soneran asiakspalveluun että olin ollut kuluttajaneuvontaan jo yhteydessä. Vastaus oli melko töykeä, "saahan se kuluttajaneuvoja sanoa mitä lystää...!"
- samanlainen puhelin
soitin jo kirjoitti:
Torstaina soitinkin jo kuluttajaneuvojalle. Hän ehdotti samaa, että joko tilalle kokonaan uudet puhelimet tai kaupan purku. Huoltoon viedessäni liike välitti vaatimukseni, saas nähdä miten käy. Mainitsin eilen soneran asiakspalveluun että olin ollut kuluttajaneuvontaan jo yhteydessä. Vastaus oli melko töykeä, "saahan se kuluttajaneuvoja sanoa mitä lystää...!"
Mulla samanlainen puhelin käytössä ja ei oo ollu mitään vikaa.
En oikein ymmärrä että jos puhelin menee rikki se olisi operaattorin vika, eihän se operaattori sitä puhelinta ole valmistanut. Mutta tietenkin myyjänä on vastuu että myy vain kunnon tuotteita ja on valmis auttamaan asiakasta vikatilanteissa mitä ei todellakaan Soneralla tapahdu. - jokainen operaattori
samanlainen puhelin kirjoitti:
Mulla samanlainen puhelin käytössä ja ei oo ollu mitään vikaa.
En oikein ymmärrä että jos puhelin menee rikki se olisi operaattorin vika, eihän se operaattori sitä puhelinta ole valmistanut. Mutta tietenkin myyjänä on vastuu että myy vain kunnon tuotteita ja on valmis auttamaan asiakasta vikatilanteissa mitä ei todellakaan Soneralla tapahdu.samalla linjalla.Eli lukee jotta kytkypuhelimen omistaa asiakas heti kun on sen saanut ja puhelimen ongelmatapauksissa valmistaja vastaa takuusta ihan samoin,kun ostaisit osamaksulla ei myyjä liike ole vastuussa paskasta puhelimesta vaan AINA valmistaja lain mukaankin.
- suomen laki
jokainen operaattori kirjoitti:
samalla linjalla.Eli lukee jotta kytkypuhelimen omistaa asiakas heti kun on sen saanut ja puhelimen ongelmatapauksissa valmistaja vastaa takuusta ihan samoin,kun ostaisit osamaksulla ei myyjä liike ole vastuussa paskasta puhelimesta vaan AINA valmistaja lain mukaankin.
Voihan sonera kirjoitella sopimuksiinsa mitä lystää mutta kuluttajan kanssa asioidessaan soneraa sitoo suomen laki. Suomen laki sanoo että tavaran myyjä vastaa tuotevirheistä.
- alkuperäiselle
suomen laki kirjoitti:
Voihan sonera kirjoitella sopimuksiinsa mitä lystää mutta kuluttajan kanssa asioidessaan soneraa sitoo suomen laki. Suomen laki sanoo että tavaran myyjä vastaa tuotevirheistä.
Sonera, ja soneran tytäryhtiö TF on molemmat ihan perseestä.
Kokemusta on, ikävä kyllä.
Nyt vaihdoin just Saunalahdelle, tyttärellä on ollut se kaksi vuotta, ilman mitään ongelmia.
TF:n kanssa sain tapella urakalla.
Luepa mun kirjoitus TELEFINLAND osiosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4684187Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181732- 1171567
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891494Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991438Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601405- 521356
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi991272- 451129
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341098