...Tyhmyydestä sakotetaan. Ja minä tyhmä tein Soneran kanssa kytkyliittymäsopimuksen yli vuosi sitten itselleni ja tytärelleni. Mukana tuli kaksi kpl Nokian 7390 puhelimia.
Molemmat puhelimet olleet korjattavina lukemattomia kertoja, joka kerran mikrofonissa vika. Ei ole kylläkään tarvinnut niistä maksaa, mutta hintaa huolloille tulee kun lähimpään soneran huoltopisteeseen on meiltä maalta 40km yhteensuuntaan...omani on nyt kahdeksatta kertaa huollossa saman vian vuoksi. Tyttären puhelin makaa hyllyssä turhana, edellisen kerran kun tuli huollosta hajosi muutaman pvn kuluessa (aina sama vika). Maksan molemmista puhelimista lyhennystä joka kk a'20€ kpl. Myös niistä ajoista, jolloin ovat huollossa, ja yksi huoltoreissu saattaa kestää toista kuukauttakin...! Ja JOKA kerta katoaa numeroita, etsi sitten taas yhteytiedot uudelleen...
Soneralle olen tehnyt reklamaation, huoltokopioden kera. (Reklamaation jälkeenkin viety huoltoon eilen jo toisen kerran..)
Soneralta tuli 10.3 tekstiviesti, että reklamaationi on saapunut perille. Asiaan palataan kun on käsitelty n 2vk. No tänään on jo yli 2 vk ja kun aamullla soitin soneralle, ei oltu edes aloitettu asian käsittelyä. Siis voidaan vetää johtopäätös, että reklamaatioita on siellä eräskin kappale...!
Soneran asiakaspalvelusta sanoivat, ettei itseasiassa puhelimesta edes kuulu heille tehdä valitusta, laitehan on Nokian valmistama. Soitin ajat sitten Nokialle, ja sieltä sanottiin ettei kuulu heille, vaan soneralle, joka on kaupannut puhelimet minulle. Eli toinen toisiltaan asiakasta pompottelevat.
Kytkykaupan uhri
6
850
Vastaukset
- kuluttajaneuvojalle
menehän kuluttajaneuvojan puheille, kyllä tuossa vaiheessa voit jo vaatia kaupan purkua ja rahoja takaisin, eihän nyt romusta kannata maksaa :)
- soitin jo
Torstaina soitinkin jo kuluttajaneuvojalle. Hän ehdotti samaa, että joko tilalle kokonaan uudet puhelimet tai kaupan purku. Huoltoon viedessäni liike välitti vaatimukseni, saas nähdä miten käy. Mainitsin eilen soneran asiakspalveluun että olin ollut kuluttajaneuvontaan jo yhteydessä. Vastaus oli melko töykeä, "saahan se kuluttajaneuvoja sanoa mitä lystää...!"
- samanlainen puhelin
soitin jo kirjoitti:
Torstaina soitinkin jo kuluttajaneuvojalle. Hän ehdotti samaa, että joko tilalle kokonaan uudet puhelimet tai kaupan purku. Huoltoon viedessäni liike välitti vaatimukseni, saas nähdä miten käy. Mainitsin eilen soneran asiakspalveluun että olin ollut kuluttajaneuvontaan jo yhteydessä. Vastaus oli melko töykeä, "saahan se kuluttajaneuvoja sanoa mitä lystää...!"
Mulla samanlainen puhelin käytössä ja ei oo ollu mitään vikaa.
En oikein ymmärrä että jos puhelin menee rikki se olisi operaattorin vika, eihän se operaattori sitä puhelinta ole valmistanut. Mutta tietenkin myyjänä on vastuu että myy vain kunnon tuotteita ja on valmis auttamaan asiakasta vikatilanteissa mitä ei todellakaan Soneralla tapahdu. - jokainen operaattori
samanlainen puhelin kirjoitti:
Mulla samanlainen puhelin käytössä ja ei oo ollu mitään vikaa.
En oikein ymmärrä että jos puhelin menee rikki se olisi operaattorin vika, eihän se operaattori sitä puhelinta ole valmistanut. Mutta tietenkin myyjänä on vastuu että myy vain kunnon tuotteita ja on valmis auttamaan asiakasta vikatilanteissa mitä ei todellakaan Soneralla tapahdu.samalla linjalla.Eli lukee jotta kytkypuhelimen omistaa asiakas heti kun on sen saanut ja puhelimen ongelmatapauksissa valmistaja vastaa takuusta ihan samoin,kun ostaisit osamaksulla ei myyjä liike ole vastuussa paskasta puhelimesta vaan AINA valmistaja lain mukaankin.
- suomen laki
jokainen operaattori kirjoitti:
samalla linjalla.Eli lukee jotta kytkypuhelimen omistaa asiakas heti kun on sen saanut ja puhelimen ongelmatapauksissa valmistaja vastaa takuusta ihan samoin,kun ostaisit osamaksulla ei myyjä liike ole vastuussa paskasta puhelimesta vaan AINA valmistaja lain mukaankin.
Voihan sonera kirjoitella sopimuksiinsa mitä lystää mutta kuluttajan kanssa asioidessaan soneraa sitoo suomen laki. Suomen laki sanoo että tavaran myyjä vastaa tuotevirheistä.
- alkuperäiselle
suomen laki kirjoitti:
Voihan sonera kirjoitella sopimuksiinsa mitä lystää mutta kuluttajan kanssa asioidessaan soneraa sitoo suomen laki. Suomen laki sanoo että tavaran myyjä vastaa tuotevirheistä.
Sonera, ja soneran tytäryhtiö TF on molemmat ihan perseestä.
Kokemusta on, ikävä kyllä.
Nyt vaihdoin just Saunalahdelle, tyttärellä on ollut se kaksi vuotta, ilman mitään ongelmia.
TF:n kanssa sain tapella urakalla.
Luepa mun kirjoitus TELEFINLAND osiosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12691Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1541290Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491145- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206979Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15939- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865