Kytkykaupan uhri

Nokia 7390

...Tyhmyydestä sakotetaan. Ja minä tyhmä tein Soneran kanssa kytkyliittymäsopimuksen yli vuosi sitten itselleni ja tytärelleni. Mukana tuli kaksi kpl Nokian 7390 puhelimia.

Molemmat puhelimet olleet korjattavina lukemattomia kertoja, joka kerran mikrofonissa vika. Ei ole kylläkään tarvinnut niistä maksaa, mutta hintaa huolloille tulee kun lähimpään soneran huoltopisteeseen on meiltä maalta 40km yhteensuuntaan...omani on nyt kahdeksatta kertaa huollossa saman vian vuoksi. Tyttären puhelin makaa hyllyssä turhana, edellisen kerran kun tuli huollosta hajosi muutaman pvn kuluessa (aina sama vika). Maksan molemmista puhelimista lyhennystä joka kk a'20€ kpl. Myös niistä ajoista, jolloin ovat huollossa, ja yksi huoltoreissu saattaa kestää toista kuukauttakin...! Ja JOKA kerta katoaa numeroita, etsi sitten taas yhteytiedot uudelleen...

Soneralle olen tehnyt reklamaation, huoltokopioden kera. (Reklamaation jälkeenkin viety huoltoon eilen jo toisen kerran..)
Soneralta tuli 10.3 tekstiviesti, että reklamaationi on saapunut perille. Asiaan palataan kun on käsitelty n 2vk. No tänään on jo yli 2 vk ja kun aamullla soitin soneralle, ei oltu edes aloitettu asian käsittelyä. Siis voidaan vetää johtopäätös, että reklamaatioita on siellä eräskin kappale...!

Soneran asiakaspalvelusta sanoivat, ettei itseasiassa puhelimesta edes kuulu heille tehdä valitusta, laitehan on Nokian valmistama. Soitin ajat sitten Nokialle, ja sieltä sanottiin ettei kuulu heille, vaan soneralle, joka on kaupannut puhelimet minulle. Eli toinen toisiltaan asiakasta pompottelevat.

6

826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuluttajaneuvojalle

      menehän kuluttajaneuvojan puheille, kyllä tuossa vaiheessa voit jo vaatia kaupan purkua ja rahoja takaisin, eihän nyt romusta kannata maksaa :)

      • soitin jo

        Torstaina soitinkin jo kuluttajaneuvojalle. Hän ehdotti samaa, että joko tilalle kokonaan uudet puhelimet tai kaupan purku. Huoltoon viedessäni liike välitti vaatimukseni, saas nähdä miten käy. Mainitsin eilen soneran asiakspalveluun että olin ollut kuluttajaneuvontaan jo yhteydessä. Vastaus oli melko töykeä, "saahan se kuluttajaneuvoja sanoa mitä lystää...!"


      • samanlainen puhelin
        soitin jo kirjoitti:

        Torstaina soitinkin jo kuluttajaneuvojalle. Hän ehdotti samaa, että joko tilalle kokonaan uudet puhelimet tai kaupan purku. Huoltoon viedessäni liike välitti vaatimukseni, saas nähdä miten käy. Mainitsin eilen soneran asiakspalveluun että olin ollut kuluttajaneuvontaan jo yhteydessä. Vastaus oli melko töykeä, "saahan se kuluttajaneuvoja sanoa mitä lystää...!"

        Mulla samanlainen puhelin käytössä ja ei oo ollu mitään vikaa.
        En oikein ymmärrä että jos puhelin menee rikki se olisi operaattorin vika, eihän se operaattori sitä puhelinta ole valmistanut. Mutta tietenkin myyjänä on vastuu että myy vain kunnon tuotteita ja on valmis auttamaan asiakasta vikatilanteissa mitä ei todellakaan Soneralla tapahdu.


      • jokainen operaattori
        samanlainen puhelin kirjoitti:

        Mulla samanlainen puhelin käytössä ja ei oo ollu mitään vikaa.
        En oikein ymmärrä että jos puhelin menee rikki se olisi operaattorin vika, eihän se operaattori sitä puhelinta ole valmistanut. Mutta tietenkin myyjänä on vastuu että myy vain kunnon tuotteita ja on valmis auttamaan asiakasta vikatilanteissa mitä ei todellakaan Soneralla tapahdu.

        samalla linjalla.Eli lukee jotta kytkypuhelimen omistaa asiakas heti kun on sen saanut ja puhelimen ongelmatapauksissa valmistaja vastaa takuusta ihan samoin,kun ostaisit osamaksulla ei myyjä liike ole vastuussa paskasta puhelimesta vaan AINA valmistaja lain mukaankin.


      • suomen laki
        jokainen operaattori kirjoitti:

        samalla linjalla.Eli lukee jotta kytkypuhelimen omistaa asiakas heti kun on sen saanut ja puhelimen ongelmatapauksissa valmistaja vastaa takuusta ihan samoin,kun ostaisit osamaksulla ei myyjä liike ole vastuussa paskasta puhelimesta vaan AINA valmistaja lain mukaankin.

        Voihan sonera kirjoitella sopimuksiinsa mitä lystää mutta kuluttajan kanssa asioidessaan soneraa sitoo suomen laki. Suomen laki sanoo että tavaran myyjä vastaa tuotevirheistä.


      • alkuperäiselle
        suomen laki kirjoitti:

        Voihan sonera kirjoitella sopimuksiinsa mitä lystää mutta kuluttajan kanssa asioidessaan soneraa sitoo suomen laki. Suomen laki sanoo että tavaran myyjä vastaa tuotevirheistä.

        Sonera, ja soneran tytäryhtiö TF on molemmat ihan perseestä.
        Kokemusta on, ikävä kyllä.
        Nyt vaihdoin just Saunalahdelle, tyttärellä on ollut se kaksi vuotta, ilman mitään ongelmia.
        TF:n kanssa sain tapella urakalla.
        Luepa mun kirjoitus TELEFINLAND osiosta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe