Reppumatkaajat

Apua!

Olen miettinyt jo pidemmän aikaa reppumatkalle lähtöä, mutta minulla ei ole mitään hajua kuinka homma toimii. Olen tutkiskellut nettiä ja vieraillut useilla foorumeilla ym. sivustoilla mistä tieto saa, mutta olen vieläkin ihan pihalla (joo yllätys kaikille jotka mut tuntee :D) Mutta olisi mukavaa jos joku haluaisi minua valaista!

Aluksi, minun englannin kieleni on todella perseestä kirjaimellisesti ja huolestuttaa että kuinka sitä pärjää, minulle on moni sanonut että siellähän sitä oppii, mutta kyllähän siinä oppimisessakin menee aikaa ja vissiin kuolen nälkään ennen sitä :D Onko täällä ihmisiä jotka ovat matkustelleet huonolla kielipäällä? (joo joo näsäviisaat, ei päällä voi matkustaa jaade jaade jaa..)

Sitten, mitä paikkoja suosittelette? Itselläni mielessä lämpimät paikat kuten thaimaa, etelä-amerikka, intia ym. Myös euroopan alueet kiinnostaa.

Entäs kuinka nämä viisumi asiat? Olen ymmärtänyt että pelkällä passilla ei ilmeisesti pitkälle pötki? Mihin lupia tarvitsee ja mistä niitä saa? Oletteko joutuneet esim. lahjomaan viranomaisia tms?

Mikä on paras tapa matkustaa? Ja mikä on halvin? Entä onko joku matkustanut omalla autolla ja kuinka kauaksi?

Mitenkäs pitkän matkan matkaajat(tarkoitan niitä jotka ovat useita kuukausia matkoilla) miten teette asunnon kanssa täällä suomessa? Vai irtisanotte sen ja hommaatte uuden kun aika tulee?

Entäs raha-asiat; ymmärrän ettei ole mitään järkeä lähteä kuljettamaan tukkua seteleitä sukan varressa vaan luottokortti olisi poikaa, mutta miten sen laskun sitten hoitaa jos on useita kuukausia reissussa eikä suomessa ketään sitä maksamassa?

Mitenkäs sitten kännykän, mp3:sen tai kameran akut? Miten lataatte ja missä?

Voisin keksiä miljoonittain näitä kysymyksiä mutta tässä nyt muutama :D
Kiitos paljon jos joku innostuisi vastaamaan edes muutamaan kysymykseen :)

2

1230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emiliaperkule-91

hei, et taida todellakaan tietää paljoa reilaamisesta:D. no kanattaa ainakin ottaa selville ja paljon, asia kerrallaan, itse olen lähdössä ensii kesänä min (18) ja kaverini (17) eurooppan, matka suunnilleen näin: ruotsi-tanska-saksa-ranska
      oletko itse kiinnostunut tästä suunnasta vai itä/etelä-euroopasta?? olen itse tullut suunniteltua matkaa jo pari vuotta, lähinnä iän takia, et nyt olis sitten vihdoin aika lähteä. suosittelen ehdottomasti lähtemään matkaan, jos siltä tuntuu sydämmessä, kokemus jää varmasti mieleen. enkä suna huolehtisi hirveästi englannista, tottakaihan olisi hyvä osata edes vähän, ja ota kuitenkin edes sanakirja mukaan sitten, mutta no panik sen takia tarttis ottaa. noi passi ja raha hommat kannattaa ainakin hoitaa ajoissa kuntoon, ja tosiaan sitä kannatan et suunnittelee mahdollisemman paljon etukäteen, koska suunnitelmathan ei tarkota kuiteskaan sitä että ne tarttis sit toteuttaa, mut ainakin auttaa ja saakin matkasta enemmän irti:D
      itekki oon untuvikko viä näis asiois, et ei musta paljo apua noihin kysymyksiin oo. mut Onnea vaa suunnitteluu:D

• sulle vaan

Laita mulle mailiositteesi niin aletaan suunnittelemaan lisää yhdessä.. itselläni on kanssa kiinnosutsta lähteä jonnekin maailmaa katsomaan =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      110
      1671
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      171
      1618
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      169
      1528
    4. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      23
      1318
    5. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      90
      1194
    6. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      146
      963
    7. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      70
      961
    8. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      97
      892
    9. Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin

Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr
      Maailman menoa
      187
      815
    10. Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi

Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud
      Maailman menoa
      211
      791
    Aihe