Kiinan, japanin ja korean kielen opiskelu

Petra92

Missä näitä kieliä voisi opiskella? Pelkästään yliopistossa? Pääasiassa kiinan kieli kiinnostaa, mutta myöskin korea, sekä jossain määrin japani...

30

6130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsdfsf
    • Paasykoeblogi

      Kielten alkeita ja joskus pidemmällekin voi opiskella työväenopistoissa tai avoimessa yliopistossa.

    • Helsingin

      seudun kesäyliopistossa voi opiskella sekä kiinaa että japania. Varmaan muidenkin paikkakuntien kesäyliopistoissa niitä voi opiskella.

      • Vapaa nimimerkki

        Mikä tuo Umi.fi on? Sivua ei enää näytä olevan, eikä koko laitostakaan/sivustoakaan ollenkaan tuossa osoitteessa.

        Kummallista muuten että koko maasta ei tunnu edes yliopistoista löytyvän kunnollista kiinankielen (Mandariini) opetusta. Pelkkiä yksittäisiä lähinnä perustason kursseja vain satunnaisesti ja niitäkin harvassa. Kunnollista päätoimista laajaa kielen opiskelua ei tunnu Suomessa olevan ollenkaan, vaikka kyseessä on suuri kieli ja Kiina on yhä enenevässä määrin myös globaali tekijä talouspuolellakin.


      • ffsjefjsopes
        Vapaa nimimerkki kirjoitti:

        Mikä tuo Umi.fi on? Sivua ei enää näytä olevan, eikä koko laitostakaan/sivustoakaan ollenkaan tuossa osoitteessa.

        Kummallista muuten että koko maasta ei tunnu edes yliopistoista löytyvän kunnollista kiinankielen (Mandariini) opetusta. Pelkkiä yksittäisiä lähinnä perustason kursseja vain satunnaisesti ja niitäkin harvassa. Kunnollista päätoimista laajaa kielen opiskelua ei tunnu Suomessa olevan ollenkaan, vaikka kyseessä on suuri kieli ja Kiina on yhä enenevässä määrin myös globaali tekijä talouspuolellakin.

        Domain-haun perusteella osoitteessa http://www.mobino.fi/?sub=domain kyseessä näyttäisi olevan seuraava firma: United Management Institutes Oy ositteessa Kuninkaistentie 24 D 20, 02610, ESPOO
        puh. 0409643699.

        Mene ja tiedä, onko firma enää pystyssä, netistä ei ainakaan löytynyt lisätietoa.


    • JuniJuni

      Jos asut tamperella, mä voin opettaa sinua. Olen kiinalainen tyttö ja mä puhun kiinaa, englantia ja tyydyttävää suomea. Emailini on [email protected]

      • Pink Fishy

        Minua taasen kiinnostaisi tuo korean kielen opiskelu, mutta en tiedä missä sitä voisi opiskella.


      • minävaanHEI
        Pink Fishy kirjoitti:

        Minua taasen kiinnostaisi tuo korean kielen opiskelu, mutta en tiedä missä sitä voisi opiskella.

        Muaki kiinnostas, ja mulle on ehotettu tähänmennessä jtn yliopistoo ja joitain netti sivui.. oon 14, niin yliopisto ei oo hirveen aiheellinen..
        en varmaa hirveen aktiivisesti seuraa tätä, nii jos haluut antaa vinkkei tai kuulla mitä mä oon jo saanu selville, nii laita mailii [email protected] =)


      • koreasarangheo
        minävaanHEI kirjoitti:

        Muaki kiinnostas, ja mulle on ehotettu tähänmennessä jtn yliopistoo ja joitain netti sivui.. oon 14, niin yliopisto ei oo hirveen aiheellinen..
        en varmaa hirveen aktiivisesti seuraa tätä, nii jos haluut antaa vinkkei tai kuulla mitä mä oon jo saanu selville, nii laita mailii [email protected] =)

        minäkin olen 14 ja haluaisin oppiskella koreaa jos saat tietoa niin lähetäisitkö
        maillin;:
        [email protected]
        ja on hessalainen


    • +++

      Japaninopettajani tiesi kertoa, että Helsingin alueella on jonkin sortin Korea-seura, jossa he myös pitävät kieleen liittyviä kursseja opiskelijaystävälliseen hintaan, tai ilmaiseksi. Tiedä siitä sitten, en ole ottanut selvää kun japanin opiskelu täällä TKK:lla (Espoo) riittää minulle. Avoimen yliopiston kautta näitä kursseja pääsee käymään ulkopuolinenkin.

    • haode

      Minuakin kiinnostaisi Helsingin alueella suuresti Kiinan kielen opiskelu. Mutta yksityistunnit ovat varsin kalliita ~70€/tunti.

      Uudet kurssit alkavat vasta kesän jälkeen. Itseopiskeluun ei ole tarpeeksi motivaatiota, kun ei tiedä meneekö asia oikein vai väärin.

      Ja osaan alkeet suurinpiirtein. Niin tästä voi olla vaikeaa jatkaa kursseille, missä on käsitelty eri aiheita alkeisiin liittyen, kuin minä osaan. Ja alkeiskurssillekkaan, en haluaisi, koska osaan omasta mielestäni alkeet...

      Vaikeaa... Muuten kokeiliin yliopistoa ja / tai kielimatkaa/kielikurssia. Mutta minulla on hyvä työpaikka, eikä sitä viitsi jättää tämmöisen takia.

      • Kokeiltu on

        Mene kesälomalla kuukauden intensiivikurssille Kiinaan, saat taatusti vauhtia opiskeluun.


      • cherry.h

        Hei, Olen kiinalainen joka asuu Helsingissä. Voin opettaa sinua TAI minä opetan sinut kiinaa ja sinä harjoittelet suomea mun kanssa.

        Vain haluaisin etsi mitään tehtäviä itselle kesällä. Kurssin maksu voi neuvotella. 1 opettaja vs. 1 opiskelija on paras opiekelulle.

        Voisitte lähde s-posti mulle kertomaan mitä sinun kielen opiskelun suunitelma oli. Tai millä tasollä haluaisitte pääsy.

        Mun s-posti: [email protected]


      • cherry.h

        Hei, Olen kiinalainen joka asuu Helsingissä. Voin opettaa sinua TAI minä opetan sinut kiinaa ja sinä harjoittelet suomea mun kanssa.

        Vain haluaisin etsi mitään tehtäviä itselle kesällä. Kurssin maksu voi neuvotella. 1 opettaja vs. 1 opiskelija on paras opiekelulle.

        Voisitte lähde s-posti mulle kertomaan mitä sinun kielen opiskelun suunitelma oli. Tai millä tasollä haluaisitte pääsy.

        Mun s-posti: [email protected]


    • Ni hao

      Cherry, minkä ikäinen olet? Ja minkä ikäisiä suostuisit opttemaan? Olen 11 vuotias, harrastan Wushua. Olen kiinnostunut kiinan kielestä kovasti, ja haluaisin opiskella sitä.

    • koreaonmununelma

      hei! minäkin olen jo 2 vuotta halunnut opiskella koreaa mutta en tiedä missä voisin opiskella sitä !! :)

    • LoveYouKorea

      koreaa minäkin haluaisin opiskella. SE on ihana kieli. Ja aion laulaa K-poppia jonain päivänä joten mä tarviin korean kieltä. Ja oon muutenkin hulluna Koreaan. Otetaanko koreaan muten vaihto oppilaita? Kai sinnekkin otetaan?

      • NaeminLee

        siis joo khyl varmaan koreaaan otetaa vaihto-oppilaita. tai sinne voi iha tost vaa muuttaa jos osaa hyvi enkkuu ja menee sinne international school vai mikä lie. aatelin täs kamun kaa muutttaa sinne lukion jälkee :)) ja http://www.caisa.fi/kurssit/kielet


      • kpopfani

        http://www.yfu.fi/etela-korea tämän sivun avulla voit mennä etelä-korean vaihto-oppilaaksi. 8.490 euroa (lukuvuosi), 8.290 euroa (lukausi) kyllä etelä-korean otetaan vaihto-oppilaita :)


      • Ihanoikeestinyt

        Onnea vaan kielen aloitukseen mut omg, k-pop laulajaks et vitussa tuu koskaan pääsee ::-D


    • ujhgg

      Moi! Missähän voisi opiskella Japania, siis alkeita ihan? Mahdollisimman halvalla, PK-seudun alueella

      Asun Helsingissä ja Japanin kieltä haluaisin kovasti oppia

    • koreasarangheo

      haluaisin oppiskella koreaaa ja olen 14 v.

      jos on ideoita niin sähköpostiin kiitos.
      [email protected]
      p:TOIVOTAVASTI JOSSAIN HELSINKIISÄ SILLÄ OON hessalainen

    • kohta ex-vaihtari

      En tieda mitenka aktiivinen tama keskustelu on edelleen.. mutta mutta. itse olen tulossa parin viikon paasta (valitettavasti) Koreasta takaisin Suomeen, ja vaihtovuoden jaljilta olisi tarjolla muutama koreankielen kirja, mikali joku kaipaa sellaista (jos opiskelet jo koreaa, tai haluat itseopiskella). Kirjat ovat englanniksi, joten englantia pitaisi osata sen verran etta selitykset ymmartaa kieliopin yms kanssa.

      Tarjolla olevat kirjat olisi:
      1) John H. Woo - Basic Sentence Patterns in Korean
      2) Yonsei University Press - Korean Grammar for International Learners
      3) Yonsei University Press - Korean Grammar for International Learners - workbook

      Jos jotakuta kiinnostaa, niin pyytaisin kirjoista 10-15 euroa kappale, ja postikulut ostajalle. Postittaa voin joko taalta Koreasta, taikka Suomesta sinne paastyani, ja kirjojen saavuttua, silla Suomeen kirjat tulevat postitse (eli voi vieda aikaa jopa muutaman kuukauden huonolla tuurilla). Asun Kuopiossa, joten siella suunnalla oleilevat toki voivat myos saada kirjansa ilman postin valitysta kadesta kateen..

      Mutta, mikali kiinnostuit kirjoista, sahkopostia voi laittaa osoitteseen: [email protected]

      • ex-vaihtari

        kirjat myyty!


    • piaoliang
    • Pirkko P

      Onko kukaan valmistautumassa kiinankielen HSK 5 -kokeeseen?
      Minulla olisi myytävänä siihen sopivaa materiaalia. Osassa on merkintöjä, suurin osa kuitenkin siistiä.


      1. Uuden HSK-kokeen 5-tason harjoituskirja n. 300 sivua ja cd
      Beijing language and culture university press: ISBN 978-7-5619-2879-0

      2. Uuden HSK-kokeen 5-tason harjoituskirja n. 200 sivua ja cd
      Peking university press: ISBN 978-7-301-18505-6

      3. Uuden HSK-kokeen 5-tason viisi mallikoetta (tehtävät, vastaukset ja cd)
      Peking university press: ISBN 978-7-301-08690-2

      4. Qingsong hanyu; intermediate-tason kuunteluharjoituksia, kirja 200 sivua ja cd
      Peking university press: ISBN 978-7-301-13736-9

      Seuraava ei liity HSK-kokeeseen mutta on mukavaa luettavaa, joka sopii hyvin HSK 5 -tasolle.
      5. Täysin koskematon 'Talking about Chinese culture II' Kirja 200 sivua ja cd.
      Beijing language and culture university press: ISBN 978-7-5619-2055-8

      Kylkiäisenä vanhamuotoisen HSK-kokeen intermediate-tason (tasot 3-8) Essentials of HSK. Kokonaisuus sisältää osat Listening, Reading, Grammar ja Comprehensive Exercises sekä 8 cd:tä.

      Kirjat ovat Tampereella.

      Jos kiinnostaa, ota yhteyttä [email protected]

    • piaoliang

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe