VETARIT

Yskäisen

Omistan Focuksen vm.-05. Autolla ajettu alle 50 tkm.
Huomasin tuossa lähemmäs tarkastelussa sisemmän vetarin päästäneen rasvaa pois. Ihmetyttää?
Olen kuullut että tyyppivika. Kuinka maahantuoja on reagoinut asiaanne tai yleensä onko kukaan myöntänyt ongelmaa ko. automallissa. Tämähän johtaa nivelen rikkoutumiseen ennen pitkää. Vielä ei rutise mutta katsotaan...

Oletteko saaneet takuuseen tai jotakin.

T. Uusi Fordisti

9

1111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Ajat Ford huoltamon pihaan ja käsket kiristää lemmarin siinä suojuskumin päällä. Omaassa 99-mallisessa oli myös hieman vutoa melko uutena ja kiristivät sitä lemmaria. Yli satatuhatta autolla ajoin, eikä ilmennyt mitään vetariongelmia.

      • focus ja

        vetarit vuoti 40tkm kohdalla. Meni takuuseen


      • jjeeeee
        focus ja kirjoitti:

        vetarit vuoti 40tkm kohdalla. Meni takuuseen

        Uudet takuuseen ja eräissä liikkeissä liimataan kumit akseleihin jotta rasvat ei karkaa. Itsellä pysyneet kuivina ja liimattu. Liima EI OLE mitään "erikeepperiä" vaan pitää kuin tauti.


      • rtuo
        jjeeeee kirjoitti:

        Uudet takuuseen ja eräissä liikkeissä liimataan kumit akseleihin jotta rasvat ei karkaa. Itsellä pysyneet kuivina ja liimattu. Liima EI OLE mitään "erikeepperiä" vaan pitää kuin tauti.

        Katsokaa vetoakselin rakenne ja vetoakselin ja suojakumin liitos, se ei ole ihan normi ratkaisu kun lampun kanssa alkaa tutkimaan. Ymmärrätte kyllä miksi vuotaa. Rakenne ei ole hyvä mutta ei siitä ole luovuttukaan. Siitä rakenteesta on tällä palstalla kerrottu...


      • focuksessa
        jjeeeee kirjoitti:

        Uudet takuuseen ja eräissä liikkeissä liimataan kumit akseleihin jotta rasvat ei karkaa. Itsellä pysyneet kuivina ja liimattu. Liima EI OLE mitään "erikeepperiä" vaan pitää kuin tauti.

        Ei auttanut -04 focuksessa klemmareiden kiristely ja suojakumien liimaus. 1,5 vuotta myöhemmin rasvat tursuivat uudelleen klontteinä suojakumin välistä. Ja huomasin vasta keväällä ja rasvat ilmeisesti tursunneet jo tammikuun pakkasilla. Vetarin kestävyyden voi vain arvata, kun loppu talven ajan suojakumin välissä on ollut hiekkaa, kuraa ja vettä. No ei ole minun murhe enää. Ekassa focuksessani (-00) meni vetari vaihtoon (takuuseen) jo 35 tkm:n kohdalla, kun rasvan poistuminen huomattiin liian myöhään.


    • pekkooo

      siellä kerrottu.

    • 1,6 vm-05

      42 tkm kun ajettu molemmat ulommat vetarit vaihtoon, meni liikkeen takuuseen kun olin ostanut auton n. kuukausi sitten. Vajaa 60 tkm ajettu niin apukuskin puolelle piti vaihtaa sisempi vetari. Että semmosta...

    • RomuMeneeRomuTulee

      mk2 omaavan focuksen ostaneet voivat olla lähes varmoja että sisemmät vetarit laukeavat jossakin vaiheessa auton elämää. Itse ostin 105tkm ajetun focuksen ja 4tkm jälkeen alkoi täristämään ja syyksihän selvisi ei-niin-yllättäen molemmat sisemmät vetonivelet. 800e paukku tuo suunnilleen oli. Rinta-Jouppi maksoi vajaa 400e perustuen siihen ostoturva lappuun jonka sain 3kk/5tkm. Toki tossa olisi ollut mahdollisuus riitauttaa asia ja vaatia sitä että auto laitetaan siihen kuntoon kun se ostohetkellä oli. No sinne olisi arvatenkin laitettu käytettyä osaa ja varmaan sama homma olisi ollut edessä taas muutaman kuukauden päästä. Koska epäilemättä noita focuksen käytettyjä vetareita löytyy joka romulavalta, että niin. Eli valitsin sit ennemmin uudet sisemmät vetarit ja ostosturvan ehdot. Sikäli kaupasta Rinta-Joupin kanssa jäi ihan positiivinen maku suuhun.

      • jalkua1

        pese rasva pois. katkaise ulompi panta. vejä murroksen kumi pois paikaltaan. lisää rasvaa työnnä kumi paikalleen laita uusi panta. liima jos haluat. nopea ja helppo homma ei tarvitse purkkaa. tarkista pakkasten jälkeen. kestävät vaikka kuinka paljon kilometrejä. ei tarvitse tehdä jos on puhtaat paikat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      85
      5392
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      42
      3581
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      2965
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2181
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

      🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1926
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

      Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      289
      1753
    7. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1606
    8. Mitä meidän välillä

      Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1412
    9. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1376
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      8
      1312
    Aihe