Oktoberfest

Anuliinukka

Hei!

Olen menossa ensi vuonna Oktoberfesteille, olisiko kellää kokemusta ko tilaisuudesta, onko kivaa ja varsinainen kysymys olisi että mitä hotelleja on ko alueen lähellä, edullisia/kivoja.

Kiitos kovasti mahd avusta :-)

10

1327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saumaa?

      "ko. tilaisuus" on mitä karmein turistirysä eikä telttoihin ole mitään asiaa viikonloppuisin, viikolla saatat päästä jos menet aamusta paikalle norkoilemaan..

      • dfddfd

        Edullista hotellia tapahtuman aikaan on vaikea löytää.


    • 5 vuotta Münchenissä asunut

      ja en suosittele, sellaiselle, joka tulee kauempaa. Kännisiä oksentavia ihmisiä näkee muuallakin. Ekana vuonna se oli jännää mennä sinne ja toisenakin vuonna piti mennä kun en oppinut. Mutta nyt kiertäisin sen kaukaa enkä menisi edes keskustaan Octoberfestin aikana jos sen voi välttää. Octoberfestin ajan tietää siitä kun metrossa haisee kusi ja oksennus joka paikassa. :-(

    • horstila

      Saitpa näköjään aika voimakkaita negatiivisia vastauksia, mutta oli niissä varmaan tottakin mukana. Itse olen ollut muutamilla Oktareilla ja ihan täältä Suomesta saakka olen sinne mennyt ja menen myös tulevana syksynä. Oluttelttoihin ei ole ollut mitään asiaa lauantaisin ilman varausta, mutta esim. perjantaina olemme päässeet sisälle pitkälle iltapäivään saakka ja sunnuntaina koko päivän on ovet olleet auki. Ja onhan tuolla alueella muutakin katseltavaa ja viihdettä kuin oluteltat, riippuu mistä tykkää. Halleissa on varmasti paljon kännisiä, mutta on siellä myös paljon ihan sopivalla juhlatuulella olevia pöytäkuntia ja meno on ihan mukavaa jos sellaisesta juhlimisesta tykkää. En itse jättäisi menemättä muiden kielteisten kommenttien vuoksi, koska meitä on joka lähtöön.

      Halpaa hotellia ei kaupungista löydä juhlaviikoilla, siitä ei kannata edes haaveilla. Saat maksaa huoneesta yleensä 2-3 kertaa tavallisen hinnan. Lisäksi varatessa pitää olla liikkeellä todela hyvissä ajoin, jos et sitten satu saamaan juuri jotain peruutusta sopivasti. Onhan siellä turisteja, kun kyseessä on maailman suurin olutjuhla, mutta on siellä myös viikkojen aikana paljon paikallisia. Käy katsomassa millaiset juhlat Oktarit on niin sitten tiedät!!

    • pieni ryhmä

      pienen ryhmän kanssa Oktoberfestareille, tällä kertaa lentäen. Aikaisemmista matkoista viisastuneina vierailemme keskellä viikkoa, sillä viikonloppu on aika "raastava".
      Lento torstai aamuna Muncheniin joten koko päivän ehtii viettää festareilla,perjantaiksi vuokrataan auto ja kierrellään lähiseutujen oluttuvissa.Lauantaina lento kotiin.
      Halpaa majoitusta ei kyllä löydä helposti keskustasta. Booking.com on hyvä sivu etsiä majoitusta

      • ??dfkdfdlkj??

        "Ekana vuonna se oli jännää mennä sinne ja toisenakin vuonna piti mennä.."

        Etkä silti suosittele sitä jännää "ekaa kertaa" muille?


      • 5 vuotta Münchenissä
        ??dfkdfdlkj?? kirjoitti:

        "Ekana vuonna se oli jännää mennä sinne ja toisenakin vuonna piti mennä.."

        Etkä silti suosittele sitä jännää "ekaa kertaa" muille?

        tuolloin Münchenissä niin oli helppoa mennä. Minulle se eka kertakin oli pettymys. Ekana kertana se oli kyllä jännää aluksi, mutta kun ohjelmassa on vain ja ainoastaan kaljan juontia ja schlager musiikkia, niin itse ainakin saan siitä yliannostuksen jo ekan oluen jälkeen. Tosin menin senkin kerran sinne työkavereitten kanssa ja toisena vuonna en vielä kehdannut kieltäytyä menemästä. En todellakaan suosittele, että joku lentää Müncheniin Octoberfestiä varten.

        Enne suosittelen, että menet alpeille vaeltamaan ja siellä reissulla nautit pari olutta. Yksi siisteimmistä tekemistäni vaelluksista oli Watmannin ylitys. Sitä suosittelen kaikille joilla on kokemusta vuoristossa vaeltamisesta. Tosin varoituksen sana: se luokitellaan jo Alpeinsteigiksi ja vaatii kyllä kyärän ja kiipeilyvaljaat. Harvoin on olut maistunut niin hyvälle kun Watzmanhaussissa.


    • hjashk

      Kyl mä vaan suosittelen festejä. Olen ollut kerran aikaisemmin ja torstaina olen lähdössä uudeelleen. Toki lauantaina teltat on tupaten täynnä, mut perjantaisin on hyvin saumaa päästä sinne! =) Suosittelen ja hyvällä porukalla on aina kivaa vaik vähän kusi ja oksennut haisisikin.. =)

      • Johani

        Hotelli kannattaa ilmeisesti varata mahdollisimman läheltä festarialuetta vai kaupungista. En kyllä tiedä kuinka keskustassa ko alue on?


      • mercan
        Johani kirjoitti:

        Hotelli kannattaa ilmeisesti varata mahdollisimman läheltä festarialuetta vai kaupungista. En kyllä tiedä kuinka keskustassa ko alue on?

        - on juhlapaikan nimi; paikalliset taitavat sanoa vain "menevänsä Wieselle" - löytyy päärautatieasemalta muutama sata metriä lounaaseen ja mitä lähempänä hotelli, sitä kalliimpi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe