Pulau Redang

Malesiaan syksyllä

Hei matkailun ystävät, olen lähdössä Redangille elo syyskuun vaihteessa. Enkä tiedä kohteesta mitään, siksi olisin kiitollinen jos saisin joltakin omakohtaisia kokemuksia. Onko saaren hintataso palveluiden ja ruuan/oluen suhteen suomeen verrattuna missä suhteessa. Kaikki tieto on tervetullut.

3

1114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terimakasi

      Samaan paikkaan ollaan vaimoni kanssa menossa elo syyskuun vaihteessa, ja kaikki tieto olisi kohteesta paikallaan. Lähinnä kiinnostaisi tietää onko hintataso saarella suomen hintoihin nähden missä mitta puussa, ja miten saarella liikkuminen paikasta toiseen onnistuu(koska teitä ei näytä satelliitti kuvien perusteella olevan juuri lainkaan). Onko saarella liikuttava taxi veneiden välityksellä vai miten. Ja sekin kiinnostaa onko koralliriutat heti hotellin rannan tuntumassa vai hieman kauempana.

      • Chumba

        Kertokaa nyt hyvät ihmiset, jotka siellä olette keväällä 2009 käyneet, että millaista siellä oli? Kiinnostaisi lähteä vuonna 2010 reissuun Pulau Redangille. MIkä oli siis hintataso: ruoka ja bungalowit? Entä onko totta, että rannalta käsin pääsee näkemään snorklaamalla hyviä kohteita?


      • el
        Chumba kirjoitti:

        Kertokaa nyt hyvät ihmiset, jotka siellä olette keväällä 2009 käyneet, että millaista siellä oli? Kiinnostaisi lähteä vuonna 2010 reissuun Pulau Redangille. MIkä oli siis hintataso: ruoka ja bungalowit? Entä onko totta, että rannalta käsin pääsee näkemään snorklaamalla hyviä kohteita?

        Redangille lähtö todella kannattaa. Saari on pieni, eikä sieltä löydy ostosmahdollisuuksia eikä ruoka-, juomapaikoissakaan ole paljoa valinnanvaraa, mutta muuten se on pala taivasta maan päällä. Itse suosittelen Pasir Panjagin rantaa, miltä suurin osa resorteista löytyykin. Coral Redang on ehdottomasti sen helmi. Desagreen Redang Beach Resort sijaitsee aivan sen vieressä valmistuen tänä kesänä vihdoin viiden vuoden rakentamisen jälkeen. Näiden edustalla hiekka on silkisen pehmeää ja snorkklaus- ja sukelluskohteet todella alkavat aivan rannasta. Ruokailu tapahtuu lounas- ja päivällisaikaan resortin ravintolasta, iltaelämä pienestä rantabaarista. Naapurustossa löytyy pari halvempaa nuorison ja reppureissaajien suosimaa resorttia rantadiskoineen ja bilispöytineen. Saman rannan toiselta poukamalta löytyy laadukkaampi ja ainakin tyyriimpi Laguna hotelli sekä varmaan aivan mukava Redang Beach Hotel, mutta hah-heidän puolella lahdenpoukamaa rannalle on huuhtoutunut kuollutta terävää korallikiveä.
        Saarelle pääsee joko vene- tai lentokonekyydillä. Kummatkin on helpointa varata yöpymisvarauksen yhteydessä. Useimmat Malesialaiset matkakohteet tarjoavat valmiita paketteja, mutta spostitse pystyy kyllä varaamaan yksittäisiä öitäkin niin pitkään kuin tahtoo.
        Itse olen yöpynyt Coraln Beach Resortin bungalowissa, jotka olivat aivan mukavaa perustasoa. Käväisin myös katsastamassa paikan hotellihuoneet, jotka ovat toki edullisempia, mutta niiltä puuttuvat omat parvekkeet/patiot, missä istuskella. Joskaan eipä niitä välttämättä tarvita, rantatuolilla -baarissa sitä aikaa tuli lomaillessa vietettyä. Muutoin hintataso saarella on hieman mannerta kalliimpi, mutta kun saarelta ei tosiaan löydy kuin resorttien omat ravintolat, ei sitä tule tuhlatuksikaan. Tuontioluen saa noin kahdella eurolla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe