viikolla 32 syntyneitä?

rosella 14

Kaunako sairaalassa? Kuinka kaikki sujui? Minkäkokoisia pienokaisia ? Kaikki kiinnostaa.

17

3387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syntyi keskosena

      viikolla 32. Hän painoi syntyesään 2400g (käisekseen iso!) ja oli viikon sairaalssa tarkkailussa ensin HYK:sin Naisten klinikalla, missä syntyi ja sitten Kätilöopiston sairaalassa. Hän ei ollut missään keskoskaapissa. Poika osasi alusta asti imeä hyvin ja on oikea suursyömäri.

      Hän on nyt 7kk:n ikäinen normaalisti kehittynyt lapsi, painaa 9kg ja on 67cm pitkä, osaa kääntyä selältä mahalleen, istua ilman tukea ja parastaikaa harjoittelee ryömimistä. Erityisiä sairauksia ei ole ollut. Tosin nivustyrä leikattiin 4kk:n ikäisenä. Se on kuulemma keskospojilla tavallinen.

    • täälläpäin

      Meidän kaksostytöt syntyivät siis viikolla 32 3 ja pääsivät 3,5 viikon päästä pois sairaalasta (tavallaan 36. viikolla). Kokoa oli 43cm, 1710g ja 45cm, 1880g. Pienempi oli 10 päivää keskoskaapissa ja isompi 5 päivää. Kaikki meni ihan hienosti eli opettelivat siis sairaalassa lähinnä syömään. Aika oli vaan itselle henkisesti rankkaa: pumpata maitoa ja viedä sitä sairaalaan, ja äidin tunteet kehittyivät vasta sitten kun sai lapset kotiin... Ekat kuukaudet olivat rankkoja, kun koliikkivaivoja kummallakin (olen kuullut että aika yleistä keskosilla), mutta sitten helpotti.
      Nykyään reilun 10 kk:n ikäisiä tomeria tyttöjä.

      • vierailija

        Millaiset kkemukset teillä on sairaala ajasta ja hoidosta?


    • pienen äippä

      moi meille syntyi tyttö vuonna 2007 viikoilla 32 1 2270 painoa ja pituutta 45 ja pää 30..
      ja koska sokerit laskivat niin joutui lasten teholla.. onneksi.
      ekan yön lämpökaamissa otsassa tippa ja nenämahaletkussa
      aamulla siirrettiin tarkkailu osastolle ja tippa otettiin pois.
      koko ajan hyvä vointinen eikä valohoitoakaan tarvinnut.
      5 päivän päästä sai nenämahaletkun pois.
      viikon vanha oli kun pääsimme kotiin mutta jouduimme käymään mittauttamassa painoa neuvolassa viikoittain.

      • vielä kyselen

        vastauksistanne. Oliko sinulla raskausajan diabetestä, kun vauva jo noinkin hyvänkokoinen ? Kuinka olette kokeneet keskoshoidon?

        Miksi lapsenne ovat syntyneet?


      • ...
        vielä kyselen kirjoitti:

        vastauksistanne. Oliko sinulla raskausajan diabetestä, kun vauva jo noinkin hyvänkokoinen ? Kuinka olette kokeneet keskoshoidon?

        Miksi lapsenne ovat syntyneet?

        ei ollut diabetestä ja keskoshoitoon olin todella tyytyväinen, aivan mahtavia hoitajia joilla oikeasti oli aikaa pienille.


    • syntyivät rv32

      Suunnitellulla sektiolla. Painoivat 1800g ja 1900g. Pienien alkuvaikeuksien jälkeen on mennyt ihan hyvin. (keuhkot ei ihan olleet ehtineet kypsyä tarpeeksi.) Mutta selvittiin kyllä ilman leikkausta, kun lääkkeet tehosivat. Olivat sairaalassa 6viikkoa.Kasvamassa ja vahvistumassa. Ensin eivät osanneet syödäkään itse, mutta ajankanssa opeteltiin. Ja piti aina muistutella että pitäis välillä hengitelläkin.Lisäksi piti antaa aimo annos sinivalohoitoa. Kotiinlahtiessä painoivat 2500g molemmat. Ja hyvinhän meillä menee. Pojat on jo 1v ja 2kk. Erittäin virkeitä tapauksia.

      • äskeiseen

        pojat leikattiin vatsasta, koska napanuorat olivat solmussa. Olivat nimittäin samassa pussissa ilman välikalvoa.

        Keskoshoito kokemuksesta sen verran, että ihanan lämminhenkitä hoitoa oli, ja henkilökunta oli mukavaa.

        MUTTA tuleppa sitten itse sairaaksi, kun heti ollaan kimpussa että, kun ei tulla lapsia katsomaan. Sain toruja, kun muhun nousi 39:n asteen kuume ja se pysyi sen melkein kaksi viikkoa.

        Itketti jo muutenkin kun en silloin päässyt lapsia katsomaan. Ja sitten vielä päälle lääkärin ym. ilkeilyt. Kun luulivat etten halunnut tulla.


      • rosella 141
        äskeiseen kirjoitti:

        pojat leikattiin vatsasta, koska napanuorat olivat solmussa. Olivat nimittäin samassa pussissa ilman välikalvoa.

        Keskoshoito kokemuksesta sen verran, että ihanan lämminhenkitä hoitoa oli, ja henkilökunta oli mukavaa.

        MUTTA tuleppa sitten itse sairaaksi, kun heti ollaan kimpussa että, kun ei tulla lapsia katsomaan. Sain toruja, kun muhun nousi 39:n asteen kuume ja se pysyi sen melkein kaksi viikkoa.

        Itketti jo muutenkin kun en silloin päässyt lapsia katsomaan. Ja sitten vielä päälle lääkärin ym. ilkeilyt. Kun luulivat etten halunnut tulla.

        aina luullut että keskolaan ei missään nimessä saa mennä sairaana. ikävää tuollainen siksikin, että jos syy olisi oikeasti ollut haluttomuus, niin tuskin siihen parannus tulisi ilkeällä tai vihjaavalla käytöksellä!


      • vierailija

        miten sinä itse kestit 6 viikon sairaalassa olo ajan?


      • sinulle.,,.
        vierailija kirjoitti:

        miten sinä itse kestit 6 viikon sairaalassa olo ajan?

        Ihan hyvin olosuhteisiin nähden pärjäsin. Olin jo aikalailla tottunut sairaalaelämään, koska jouduin siellä itsekin olemaan ennen poikien syntymää kaksi kuukautta monoamniaalisen kaksoisraskauden takia.

        Mitään "traumoja" ei jäänyt. Ja iso kiitos ystävällisille hoitajille. Mulla kun välillä oli itku kurkussa, niin se otettiin kyllä hyvin huomioon. Ainut miinus se lääkäreiden käyttäytyminen.


      • vierailija
        sinulle.,,. kirjoitti:

        Ihan hyvin olosuhteisiin nähden pärjäsin. Olin jo aikalailla tottunut sairaalaelämään, koska jouduin siellä itsekin olemaan ennen poikien syntymää kaksi kuukautta monoamniaalisen kaksoisraskauden takia.

        Mitään "traumoja" ei jäänyt. Ja iso kiitos ystävällisille hoitajille. Mulla kun välillä oli itku kurkussa, niin se otettiin kyllä hyvin huomioon. Ainut miinus se lääkäreiden käyttäytyminen.

        antoivatko läälärit tarpeeksi tietoa sinun tilanteestasi vai olivatko ne muuten vain töykeitä?


      • muuten vaan töykeitä
        vierailija kirjoitti:

        antoivatko läälärit tarpeeksi tietoa sinun tilanteestasi vai olivatko ne muuten vain töykeitä?

        koska. Tiesivät varmasti, että olin kipeä, kun kesken sairaalassa vierailun tulin kipeäksi. Ja jouduin lähtemään samantien kotia.

        Tiedä sitten oliko tahallista, vai oliko sitten lääkärillä jotenkin paha päivä. Muut kyllä pahoittelivat kohteluani, mutta lääkäri ei koskaan.

        Ja luulisi lääkärinkin tajuavan miten tärkeitä lapset minulle ovat, kun tiedossa varmasti oli, että esikoiseni syntyi kuolleena ja todellakin itkin ilosta, kun vauvat syntyivät pitkän taistelun jälkeen. Ja varmasti sen myös kaikille näytin ja puhuin.


    • äiti_36

      moi !
      pojat tulivat kun oli 32 2, ensimmäinen oli 46cm ja 1970 g ja toinen 47cm ja 2260g. Olivat kuukauden sairaalassa. Kaikki meni hyvin, saivat sitä tavalista hoitoa niin kuin muutkin lapset jotka syntyivät etuajassa. Nyt pojat ovat 2,5 v ja ovat 94 cm ja noin 14,5 kg.

    • Nimetön

      Minulle tehtiin hätäsektio istukan irtoamisen takia. Poika paino 1800g ja 41cm. Pari kuukautta oli keskolassa jossa 7vk keskoskaapissa. Nyt 9kk ja ottanut painossa ja pituudessa ikäisensä kiinni. Nyt painaa 9440g ja 71,4cm.

    • äitii

      Syntyi meidän poika. 2,650kg ja 47cm. Viikko keskolassa ja sieltä sitten kotiin saatiin terve poika. Nyt hän on 14v, 175cm ja 47kg. Varsin komea nuori mies! Koulu menee mukavsti ja kavereitakin on.

      • ***

        Mun esikoinen syntyi 32 1 raskausviikolla. Painoa 1180g ja pituutta 38 cm. Neljä viikkoa kaapissa, ja toiset neljä viikkoa vielä kasvamassa vauvalassa. Nyt on just 13 vuotta täyttänyt 158 senttinen komea nuorukainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe