Useille Ubuntukäyttäjille tupsahtaa seuraavanlainen varoitus käynnistyksen yhteydessä. Kyse ei luultavasti ole virallisesta varoituksesta vaan ongelma on viruksen saastuttamassa linuxkoneessa joka pilailee:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3900783.png
Ubuntufoorumilla vähätellään asiaa pilaksi, mutta kuinka ja miten huipputurvalliseen linuxiin joku ulkopuolelta voi tulla pilailemaan. Hankkikaa nyt ne turvaohjelmat linuxeihin ja maceihin!
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=25789.0
Ubuntusta laiton versio/virus!
20
770
Vastaukset
esim. kuvassa KAKSI kursoria? ;-)
- Pentti Nelonen
...virukset ja haittaohjelmat saavat linuxkoneen totaalisesti sekaisin.
Vaikka kyseessä olisikin pelkkä harmiton kuva niin selittäkääs miten se saadaan ajettua ulkopuolelta Ubuntuun joka on muka niin turvallinen. - Penguin
Se virus on NIIN paha :D
Se on niin paha, että saa penttiläisten päät sekaisin. Eiköhän kuka tahansa huomaa tuosta että se on pelkkä läppä? ^^ Penguin kirjoitti:
Se virus on NIIN paha :D
Se on niin paha, että saa penttiläisten päät sekaisin. Eiköhän kuka tahansa huomaa tuosta että se on pelkkä läppä? ^^sen huomas buntu forumilla... :-)
VAIKKA kaveri kovin YRITTI taistella vastaan!- --------------
djmosse kirjoitti:
sen huomas buntu forumilla... :-)
VAIKKA kaveri kovin YRITTI taistella vastaan!Väkisin väänetään tilastot salaliittoteorioiksi ja maksetuiksi jos linux on huonossa valossa. Linux viruksista väännetään leikkiä ja vähätellään.
- Penguin
-------------- kirjoitti:
Väkisin väänetään tilastot salaliittoteorioiksi ja maksetuiksi jos linux on huonossa valossa. Linux viruksista väännetään leikkiä ja vähätellään.
Kuka väitti maksetuksi?
Oma teoriani on, että "Mies19" tuolla foorumilla on edistynyt, mutta säälittävä trolli. Todennäköisesti liikkeellä huumorimielessä.
Tyypillä ei muka ole mitään hajua tietotekniikasta. Hän ei myöskään tunnista henkilöä, jolla ei ole mitään hajua tietotekniikasta. Tarvitsi "asiantuntijaa" ihmettelemään miksei hänen koneensa toimi Ubuntussa ja hän tyytyi sellaiseen vastaukseen, että se on tehty Windowsille ja siinä ei ole ainuttakaan Linux-yhteensopivaa osaa. Luetteli hiiren, näppiksen, ramin ja prossun muunmuassa. On tiedot tarkempiakin siellä ja taatusti on yhteensopivaa kamaa.
Tiukempi kysymys kuuluukin, mitä pentti tekee Ubuntufooumilla noin sopivaan aikaan? :D - kysymässä
Pentti Nelonen kirjoitti:
...virukset ja haittaohjelmat saavat linuxkoneen totaalisesti sekaisin.
Vaikka kyseessä olisikin pelkkä harmiton kuva niin selittäkääs miten se saadaan ajettua ulkopuolelta Ubuntuun joka on muka niin turvallinen."Tiukempi kysymys kuuluukin, mitä pentti tekee Ubuntufooumilla noin sopivaan aikaan? :D"
TUnnusta perkele. Penguin kirjoitti:
Kuka väitti maksetuksi?
Oma teoriani on, että "Mies19" tuolla foorumilla on edistynyt, mutta säälittävä trolli. Todennäköisesti liikkeellä huumorimielessä.
Tyypillä ei muka ole mitään hajua tietotekniikasta. Hän ei myöskään tunnista henkilöä, jolla ei ole mitään hajua tietotekniikasta. Tarvitsi "asiantuntijaa" ihmettelemään miksei hänen koneensa toimi Ubuntussa ja hän tyytyi sellaiseen vastaukseen, että se on tehty Windowsille ja siinä ei ole ainuttakaan Linux-yhteensopivaa osaa. Luetteli hiiren, näppiksen, ramin ja prossun muunmuassa. On tiedot tarkempiakin siellä ja taatusti on yhteensopivaa kamaa.
Tiukempi kysymys kuuluukin, mitä pentti tekee Ubuntufooumilla noin sopivaan aikaan? :DErittäin hyvä kysymys sillä nuo kaikki tuon aloittajan tekstit ovat tulleet parin tunnin sisään ja pari tuntia viimeisen jälkeen Nelonen ottaa asian esille täällä.
Joko Pentti itse asialla tai sitten Pentti TODELLA aktiivisesti hakee kaikkia mahdollisia vikoja linuxista sillä muuten kukaan windowskäyttäjä ei luuhuaisi ubuntupalstoja.- Pentti Nelonen
Penguin kirjoitti:
Kuka väitti maksetuksi?
Tiukempi kysymys kuuluukin, mitä pentti tekee Ubuntufooumilla noin sopivaan aikaan? :DTaas esimerkki linuxporukan vainoharhaisuudesta. Minä nyt satun seuraamaan laaja-alaisesti tietotekniikkaa ja palstoja, siksi minulla on kokonaisvaltainen käsitys sen tilasta. Ei ole tarvetta kirjautua esim. Ubuntu foorumille koska keskustelut ovat vapaasti luettavissa.
No ottakaas hiukan olutta ja kehitelkää lisää teorioita. - toinen hiiren
kursori on? Mulla ei satu silmään.
- lisää.....
toinen hiiren kirjoitti:
Ota lisää olutta niin alkaa kohta näkyä
- Penguin
Pentti Nelonen kirjoitti:
Taas esimerkki linuxporukan vainoharhaisuudesta. Minä nyt satun seuraamaan laaja-alaisesti tietotekniikkaa ja palstoja, siksi minulla on kokonaisvaltainen käsitys sen tilasta. Ei ole tarvetta kirjautua esim. Ubuntu foorumille koska keskustelut ovat vapaasti luettavissa.
No ottakaas hiukan olutta ja kehitelkää lisää teorioita."Taas esimerkki linuxporukan vainoharhaisuudesta. Minä nyt satun seuraamaan laaja-alaisesti tietotekniikkaa ja palstoja, siksi minulla on kokonaisvaltainen käsitys sen tilasta. Ei ole tarvetta kirjautua esim. Ubuntu foorumille koska keskustelut ovat vapaasti luettavissa.
No ottakaas hiukan olutta ja kehitelkää lisää teorioita."
Jaa siis Ubuntun peruskäyttö-osiolla? :P
Nooh teorioita kyllä löytyy, mutta olutta en juo. Pysyn edelleen kannassani, että Penttihän se siellä. Toinen mahdollisuus on se, että joku on päässyt pääkäyttäjän oikeuksin koneelle, mikä tarkoittaa lähinnä fyysistä pääsyä koneelle.
Kaikkein pahin moka mikä tuossa on tehty on se, että tuo on suomeksi. :D Viruskirjoittajat eivät jaksa Windowsillekaan tehdä pöpöjä suomeksi. Ei tuo niin laajasti käytetty täälläkään ole. Pentti Nelonen kirjoitti:
Taas esimerkki linuxporukan vainoharhaisuudesta. Minä nyt satun seuraamaan laaja-alaisesti tietotekniikkaa ja palstoja, siksi minulla on kokonaisvaltainen käsitys sen tilasta. Ei ole tarvetta kirjautua esim. Ubuntu foorumille koska keskustelut ovat vapaasti luettavissa.
No ottakaas hiukan olutta ja kehitelkää lisää teorioita.No minä nautiskelin pari tummaa Sofieroa ja Kozelia mutta en keksinyt mitään loogista syytä miksi Pentti olisi JUURI ubuntufoorumilla jossa lähinnä ubuntukäyttäjät kyselevät neuvoja toisiltaan.
- kursorit..
toinen hiiren kirjoitti:
Toinen kursori joka on pienempi, on melkein sen "Ubuntun aitous tarkistus", ikkunan kehyksen päällä ja toinen, isompi, kursori on sitten mustan taustan päällä.
- Olin niin väsynyt
lisää..... kirjoitti:
Ota lisää olutta niin alkaa kohta näkyä
jo tuohon aikaan. En siis juomassa ollenkaan. Nyt siinä on ihan selvästi 2 kursoria. :)
Nyt aamukahvin keittoon.
- näytä..
Vähän oudon näköinen ikkunan kehys/palkki, näyttää enemmän Windowsin ikkunalta.Samoin alapalkin roskis näyttää Windowsin roskikselta (Ubuntussa palkki on oletuksena yläreunassa mutta saahan sen siirrettyä alas jos se M$ käyttäjälle on tutumpi paikka), eikä ainakaan tässä Ubuntussa ole tuota "tietokone" kuvaketta mutta kai sen saisi tuohon työpöydälle. Eikä oikeen muutenkaan vakuuta tuo kuva, kannattaisi koittaa saada edes vähän aidomman näköisiä feikkejä aikaiseksi
- Penguin
Voi tuo Gnome ollakin. Sen kun saa suhteellisen helposti säädettyä kuitenkin tuollaiseksi. Valmiita XP-teemojakin löytyy kai pino jostain jos etsiskelee hieman.
- kellonajat.
Foorumille viesti on kirjoitettu klo: 14:59 ja kuvankaappaus on otettu klo: 15:07.41
Aika mystistä.
Ja jos tuo olisi oikea juttu, niin Ubuntun suomentajilla kannattaisi opetella lukemaan ;)
"anakrasti kielettyjä" - asialla..
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?PHPSESSID=58451d98591b7e4c607b85c42c513827&topic=25789.20
"Taitaa olla Pentti Nelonen täälläkin liikenteessä"
Pentti siis pyysi jotain osaavaa kaveriaan tekemään ton jekun että saisi sitten postata tota paskaa ja että muka hänen koneeseensa olis tunkeuduttu.Voiko Nelosella muka olla kavereita? No, ehkä niitä FUD-kavereita jotka Pentti on onnistunut pelottelemaan Mikkiksen kostolla mutta FUD-kaveruus, kaveruus ja ystävyys ovat kaikki eri asioita. Ystävyys on pyyteetöntä ja uhrautuvaa joten Pentillä jolla on hinta joka asiaan tuskin ainakaan on ystäviä. Kaveruus on astetta vaatimattomampaa, ystävä ei peru sanaansa mutta kaveri saattaa sen tehdä sopivissa olosuhteissa kiemurrellakseen irti lupauksistaan. Lopulta on tämä kurjin FUD-kaveruus joka perustuu psykoottiseen pelkoon jostakin kauheasta järjestöstä joka jauhaa sinut murskaksi jos et ole heidän puolellaan, tällainen kaveruus on sairasta ja rottamaista, näitä kavereita ehkä Nelosellakin voi olla yksi tai kaksi. Vikisevät sitten porukassa näitä rotta-vikinöitä ja kaivelevat ikivanhoja arkistoja luodakseen rottamaisia valheitaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619444Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492970Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja402736- 572591
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1972005- 981892
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241856Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501399Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101254- 281231