Gallup Bumbosta

ostaako vaiko eikö?

Moikka!

Pientä galluppia tässä ajattelin,kun olen harkinnut ostaa pojalleni Bumbo-istuinta niin haluisin teidän mielipiteitä eräisiin asioihin joilla se on ollut käytössä.
Myös Te joilla ei ole ollut bumboa niin voitte laittaa mielipiteen istuimesta.

Hyvät ja huonot puolet istuimesta?

Milloin aloitte käyttämään istuinta?

Kuinka kauan se on/oli käytössänne?

Tykkäsikö lapsesi istua bumbossa?

Ostitko käytettynä vai uutena? Miksi ostit juuri uuden/käytetyn?

Kiitos vastaajille vaivannäöstä ja hyvää kevään jatkoa!!!

7

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bumbo

lapsi viihtyy, kun näkee hyvin eteenpäin. Jotkut käyttää pesulla myös sitä(vaikk niin ei saisi tehdä, ettei Bumbo homehdu), joten suihkuttelu on helppoa.

Milloin aloitte käyttämään istuinta? Vauvan ollessa 3,5kk hän oli hetken, noin 15sekuntia kerrallaan pari kertaa päivässä.

Kuinka kauan se on/oli käytössänne? se on edelleen ja lapsi on 5kk

Tykkäsikö lapsesi istua bumbossa? Näyttäisi siltä.

Ostitko käytettynä vai uutena? Miksi ostit juuri uuden/käytetyn? Ostin kirpputorilta käytettynä alkuperäisessä pakkauksessaan ja maksoin siitä 22 euroa.

• ömmöömöö

Toimii syöttötuolina ennen kuin opitaan istumaan varsinaisesssa tuolissa.

Milloin aloitte käyttämään istuinta?
      Ekan kerran kokeiltiin 3kk iässä pieniä hetkiä muutamina päivinä, mutta tyttö näytti istuvan sen verran kasassa, että bumbo jäi vielä odottelemaan. Nyt tyttö on 4kk ja punkeaa jo sylissäkin koko ajan pystyasentoon, nyt tuntuu bumbokin jo toimivan paremmin, ei vaan olla kovin paljon käytetty, kun tyttö viihtyy nyt hyvin myös leikkimatolla, niin annetaan mieluummin olla sitten siinä. Kiinteitä ollaan alettu maistelemaan hiljalleen ja ollaan välillä käytetty bumboa syöttötuolina.

Kuinka kauan se on/oli käytössänne?
      Toistaiseksi vielä vähällä käytöllä, mutta tarkoitus käyttää vielä edelleenkin enenevissä määrin, jos vain tyttö tykkää...

Tykkäsikö lapsesi istua bumbossa?
      Eipä tuo ole vielä oikein päättänyt. Ei kilju kiukusta, eikä hihku riemusta, vähän hämillään on ollut :)

Ostitko käytettynä vai uutena? Miksi ostit juuri uuden/käytetyn?
      Käytettynä huuto.netistä, oiskohan maksanut 25e. Käytettynä siksi ettei harmita niin paljon jos sitten jääkin käyttämättä, kun ei päässyt tuota missään kokeilemaan. Kuinoma.fi:stä muuten näyttää kyllä löytyvän pääkaupunkiseudulla yksi vuokrabumbo, jos tuota haluaa vaan testata aluksi.

• valois*

kun sain 15 eurolla kirppikseltä, aivan uudenveroinen.

En oikein keksi mitään huonoa. Tyttömme viihtyy siinä, kun näkee paremmin, kuin lattialta. Jos olisin ostanut aikaisemmin, olisi ollut hyvä ensi syöttötuoli. Tyttömme on jo 9 kk ja ei ryömi eikä konttaa, seisomaan nousee sängyssä... Käytän bumboa, kun käyn suihkussa tai kun teen ruokaa, kun mies ei ole kotona. Viihtyy paremmin, kuin missään muualla. Vältämme kuitenkin likaa istutusta, jos tuo tuosta innostuisi joskus liikkumaan.

Ostin käytettynä, sillä en maksaisi tuolista 60 euroa, ilmankin pärjää... mutta 15 euroa oli ihan kohtuullinen summa.

Bumboja voi olla aivan uudenveroisiakin liikkeellä, kun kaikki lapset ei tykkää ollenkaan, suosittelen Huuto.nettiä

• ed.....

huuto.netissä on nyt myytävänä 7 bumboa, huudot 10-39e

• ihan jees

Ostettiin uutena, vajaat 40€ maksoi lastentarvikeliikkeestä. Vauva oli noin 3kk, kun istuin ostettiin ja noin 4kk aloitettiin käyttämään, alkuun tietysti hyvin vähän kerrallaan. Vaativa vauva viihtyi bumbossa alusta asti hyvin pieniä hetkiä. Noin 7-8kk ikäisenä lapsi kampesi itsensä pois bumbosta, joten käyttö jäi kokonaan. Vaikka bumbon käyttöaika oli suhteellisen lyhyt, niin ihan näpsäkkä kapistus se mielestäni oli. Sillä sai kädet vapaiksi pikku hetkiksi ilman itkua vaativankin vauvan kanssa. Nyt bumbo odottelee kaapissa, josko saisi toisenkin käyttäjän.

Tarpeettoman bumbonhan voi myydä eteenpäin, sehän ei (oikeassa)käytössä juuri miksikään kulu. Joku kirjoitti suihkuttamisesta bumbossa, niin ei olisi kyllä tullut mieleenkään. Mikä ihmeen hyöty siitä edes olisi, kun puoli vauvaa on bumbon uumenissa, eihän siellä puhdistu. Eikä bumboa ole tarkoitettu kasteltavaksi.

Summa summarum: ostaisin bumbon toisellekin vauvalle, jos ei sellaista meillä jo olisi. Mikään välttämättömyys kapine se ei kuitenkaan mielestäni ole eli ilmankin pärjää. Käytettynäkin voi mielestäni hyvin ostaa, jos siistin löytää, pinnanhan voi pyyhkiä vaikka desinfiointiliinalla jos pöpöjä pelkää.

• Saara32

Mä ainakin käytin Bumboa, kun itse olin suihkussa ja ryömintäikäinen muksu piti saada pysymään paikallaan kylpyhuoneen ovella. Siis Bumbo ei ollut suihkussa eikä kastunut. :)

• ihan jees
        Saara32 kirjoitti:

Mä ainakin käytin Bumboa, kun itse olin suihkussa ja ryömintäikäinen muksu piti saada pysymään paikallaan kylpyhuoneen ovella. Siis Bumbo ei ollut suihkussa eikä kastunut. :)

Tossahan onkin jo järkeä, että muksu bumboilee, kun itse suihkuttelee:) Niin meilläkin on tehty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2213
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1534
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      954
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe